autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Zły -> Mechanika Joker
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Mechanika Joker
PostWysłany: 09:55, 25 11 2006
Farindel
przybysz

 
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Gliwic





Witam serdecznie! To mój pierwszy post na tym forum, mam nadzieje iż bedzie ich jeszcze wiele. To tyle tytułem wstępu a teraz do rzeczy:

Mechanika Joker jest całkiem pomysłowa i wbrew pozorom całkiem szybka no i moim skromnym zdaniem całkiem nieźle oddaje klimat systemu Z:WMN.

Jednak dla mnie jest jednak co nieco "nowatorska", wiec zakładam ten temat aby umieścić w nim wątpliwości z nią związane. Licze iż autor zaglądnie tutaj i rozwieje moje wątpliwości. A oto one:

1. Czy w wypadku pokonywania KPN związanego z zwykłą umiejętnościa Pan Losu (dalej PL) rozgrywa karty z swojej talii?? Nie chodzi tutaj o sytuacje walki tam jest to oczywiste, druga strona aktywnie przeszkadza graczom ale co z takim np murkiem?? Czy on tez rozgrywa swoje karty??

2. Naliczanie sukcesów z talii mocy. Wynik uzyskany z ewntualnej premi ugranych kart zwykłych i kart talii mocy sumuje sie i dopiero potem dzieli na 5 uzyskując efekt czyli liczbe sukcesów? Czy może liczbe sukcesów z talli zwykłej i ewntualnej premii dodaje sie do liczby sukcesów za same karty mocy (tak jakby prz KPN=0) ??

To jak narazie tyle. Przymierzam sie do dłuższej kampanii w Złego (system strasznie mi sie spodobał) wiec miłoby było poznac detale mechaniki aby na sesji nie było niepotrzebnych "zgrzytów". Z góry dziękuje i pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:43, 25 11 2006
Cronos
zerkający na systemy

 
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Już spiesze z odpowiedzią na pytania:
1. Oczywiście, że Pan Losu rozgrywa karty ze swej talii w przykładzie testu umiejętności. W tym konkretnym (Murek do przeskoczenia) strona bierna (pasywna) to KPN za wysokość muru, czy jest kolczasty u szczycie, nagła potrzeba itp. - np. 20. Pan Losu wykłada karty do powyższej premi pasywnej, które odzwierciedlają fale losu (Fortunę). Tak jest w przypadku każdego testu umiejętnośći ogólnej, za wyjątkiem języków. Polecem, ściągnij sobie Wieżę nr. 9, bo masz tam obszerny opis testu umiejętności złożonej (przykład Relikty) i prostej (dostanie się do budynku przez ogrodzenie). Na koniec uwaga, że w najnowszej wersji Jokera dobieramy do pięciu kart do ręki.
2. To zależy od przewagi. Karty z talii Mocy za Potencjał dobieramy w fazie 7 Jokera i dobijamy do wyniku strony biernej lub aktywnej (którą reprezentujemy) i dopiero wtedy obliczamy efekt i ewentualne sukcesy. Test walki lub umiejętności. Inaczej z kolei jest w teście Manifestacji Siły wykorzystując Potencjał. Wtedy dobieramy tylko karty z talii Mocy i ugrane tym sposobem sukcesy dobijamy do Budowy - dalej patrz tabelka w Podręczniku II edycja. W przypadku siły Myśli analogicznie jak w przypadku Potencjału w teście umiejętności lub walki. Przeznaczenie ma już odrębne zasady (odrzuca karty w 5 fazie Jokera), podobnie emocje (tu jak w przykładzie Manifestacji Sił Potencjału, tyle, że sukcesy z talii Mocy porównujemy z liczbą wymaganą przy stosownym efekcie) - patrz Podręcznik II edycja.
To tyle.
Jak coś niejasne jeszcze wal jak w dym. Najlepiej podając konkretny przykład jak ten Mur Smile
Cieszy mnie to, żę system się spodobał. Planuje jeszcze za friko udostępnić II edycje Złego Plus, ale to dopiero w 2008 roku. Na razie polecam teksty do Złego w Wieży Snów, jak wymienione powyżej arty z numeru 9 -tego tego Zina. W Finale planujemy wersje komercyjną - III edycję Złego. No zobaczymy jak to się ułoży.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:31, 25 11 2006
Farindel
przybysz

 
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Gliwic





Dzięki za szybką odpowiedź!
Teksty z Wieży Snów do Złego śledze na bierząco i musze powiedzieć że stoją na całkiem wysokim poziomie widać że system jest ciągle dopracowywany.
Narazie nie mam jeszcze nowych wątpliwości ale temat nie zniknie wiec jak jakaś wątpliwość mnie najdzie to tutaj ją zamieszcze.

Pozdrawiam

PS: Modyfikacja z dobieraniem 5 kart na ręke nie jest chyba uwzględniona w artykule zamieszczonym w 9 numerze?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:09, 25 11 2006
Cronos
zerkający na systemy

 
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Masz racje Farindel, tę modyfikacje wprowadziłem później. Zwiększa ona wpływ Fortuny na test walki czy umiejętności oraz kontrole PL nad grą. Tym samym może bardziej nagrodzić bohaterów graczy za konsekwencje w realizacji swych celów, właściwe wybory i fajne pomysły wykładają słabe karty. Dodatkowo w walce zwiększa się rola Rozpaczliwego, brawurowego ataku - niepisanej strategii w walce. Polega ona na olaniu Premi na rzecz wyłożenia najsilniejszych kart nieważne jakiego koloru. Tym samym można pokonać wroga dyspunującym słabym PO lub ZSA. Pamiętajmy, że w przypadku z potężniejszym przeciwnikiem ten numer nie przejdzie - Im potężniejszy przeciwnik (wyższe ZSA lub PO) tym rola Fortuny w starciu maleje a decydują umiejętności walki, broń i specjalne bonusy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Aktualność Mechaniki
PostWysłany: 21:57, 11 11 2007
Farindel
przybysz

 
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Gliwic





Witam po dłuższej przerwie!
Wśród mojej rupy Zły ponownie wraca do łask potencjalnie w postaci kolejnej kampanii.
Z tego prozaicznego powodu chciałbym zapytać gdzie można dostać w swoje Złe łapska najaktualniejsza wersje mechaniki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:09, 13 11 2007
Cronos
zerkający na systemy

 
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Dodatek System Joker ukaże się niedługo. W przyszłym roku II edycja Plus gdzieś w okolicach II połowy 2008 roku. A III ? Cóż będziemy szturmować wydawnictwa, ale o tym jeszcze nie myślę. Gra musi przejść korektę, mieć grafy itd. Czyli finał. I się obaczy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:09, 20 11 2007
kroghul
zerkający na systemy

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





Proszę o jeszcze trochę cierpliwości. Przyczyny obiektywne spowalniają proces edycyjny dodatku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:54, 12 02 2008
Maverick
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Mechanika na kartach? Muszę się z nią zapoznać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:11, 12 02 2008
kroghul
zerkający na systemy

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





Zapraszam zatem do działu Download [link widoczny dla zalogowanych] celem pobrania świeżo opublikowanego opracowania na temat Systemu Joker.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mechanika Joker
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Zły
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin