autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Ziemia 2 RPG, mechanika
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Ziemia 2 RPG, mechanika
PostWysłany: 20:47, 13 07 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Zamierzam stworzyć grę/setting na podstawie serialu "Ziemia 2". Nie mam jednak pomysłu na mechanikę (dlatego rozważam sam setting).

Kto oglądał, wie o co chodzi, dla pozostałym skrót fabuły:

Ziemia jest zdewastowana, większość ludzi żyje na stacjach kosmicznych rządzonych przez wszechwładną Radę. Tymczasem wśród dzieci szerzy się choroba zwana Syndromem, przyczyną jest prawdopodobnie... mieszkanie na stacji, a nie na planecie.
Projekt Eden to projekt wysłania kolonistów (w tym dzieci chorych na Syndrom) na planetę - Ziemię 2. Niestety nie wszystkim taki pomysł się podoba, a szczególnie Radzie. Statek cudem unika sabotażu, ostatecznie grupa, która miała przygotować planetę na przybycie kolonistów rozbija się na powierzchni. Mają rok zanim przybędzie statek z zahibernowanymi dziećmi i resztą kolonistów.
Ruszają piechotą i pojazdami w stronę "Nowej Pacyfiki", gdzie mają zbudować bazę. Tymczasem objawiają się: bardzo obcy Terrianie przenikający do snów, obrzydliwi Grendlerzy, a planeta okazuje się zamieszkana... jest miejscem zsyłania niewygodnych więźniów.

Istnieje bodajże paragrafówka - Choose Your Own Journey #1: Culture Shock oraz #2: Lost treasures of Terrians", ale nie jestem w stanie jej zdobyć (to była jakaś amatorska produkcja, w postaci drukowanego zina).

Jakieś sugestie i pomysły odnośnie mechaniki (i nie tylko)? Ktoś chce pomóc?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:39, 13 07 2006
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Świetny serial, szkoda, że powstała tylko jedna seria. Dawno już oglądałem, dużo pozapominałem. Jedna z fajniejszych postaci był, bodajrze, android (jakiś czarnoskóry nauczyciel).
Technologia była dość zaawansowana, to musiało by być uwzględnione w mechanice. Przeciwstawne do tego to kraina snów obcych i ich umiejętności.
Można tam było oddzielić kolonistów, kryminalistów, obcych i później resztę, a pomiędzy dzieci uleczone przez obcych. Kim by się grało ? Każdą ze stron tego i przyszłego konfliktu? Akcje można rzucić trochę do przodu, w jednym z odcinków była pokazana daleka przyszłość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:40, 13 07 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Thronaar napisał:
Świetny serial, szkoda, że powstała tylko jedna seria. Dawno już oglądałem, dużo pozapominałem. Jedna z fajniejszych postaci był, bodajrze, android (jakiś czarnoskóry nauczyciel).


Yale się nazywał.

Cytat:
Technologia była dość zaawansowana, to musiało by być uwzględnione w mechanice. Przeciwstawne do tego to kraina snów obcych i ich umiejętności.


Fakt. Jest swego rodzaju podział na "magię" (krainy snów) i technologię.

Cytat:
Można tam było oddzielić kolonistów, kryminalistów, obcych i później resztę, a pomiędzy dzieci uleczone przez obcych. Kim by się grało ? Każdą ze stron tego i przyszłego konfliktu? Akcje można rzucić trochę do przodu, w jednym z odcinków była pokazana daleka przyszłość.


Przyszłość rozważałem, to był jeden z najlepszych odcinków.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:59, 13 07 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wpasowałeś się z tematem w sam środek Nibykonkursu, więc chyba na więcej
odpowiedzi musisz trochę poczekać. Ja nie oglądałem serialu, więc raczej Ci nie
pomogę, niestety ;/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:45, 14 07 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Ja także nie znam serialu, ale co to za problem Smile
Co chcesz osiągnąć przez mechanikę? Na ile mechanika ma wpływać na klimat/konwencję świata? Trzeba określić najpierw podstawy, a potem przejść do szczegółów Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:26, 14 07 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Quba napisał:
Ja także nie znam serialu, ale co to za problem Smile
Co chcesz osiągnąć przez mechanikę? Na ile mechanika ma wpływać na klimat/konwencję świata? Trzeba określić najpierw podstawy, a potem przejść do szczegółów Wink


Prawdę powiedziawszy... nie wiem Wink. W sumie chyba najlepiej zrobię tak: napiszę setting bez mechaniki (bo śpieszę się z nim, ze względu na tematykę snu wpasuje się w nowy numer Wieży Snów), a później wrzucę na Gobasa albo gdzieś i każdy będzie mógł uzupełniać (oczywiście w sposób nadzorowany).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:42, 14 07 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Quba napisał:
Ja także nie znam serialu, ale co to za problem

Zasadniczy problem. Ale że nasze podejścia do mechaniki są diametralnie inne
wiemy nie od dziś ;p.

EOT.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:21, 19 07 2006
Misz
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Eee, a nie lepiej poczekać na na oficjalny Erpeg serialu? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:31, 19 07 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Misz napisał:
Eee, a nie lepiej poczekać na na oficjalny Erpeg serialu? Wink


Hm... A ma wyjść? Swoją drogą znalazłem tyle materiałów o Earth 2 na sieci (na chyba oficjalnej stronie), że zastanawiam się czy trzeba tworzyć erpeg, czy wystarczy to przeczytać Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ziemia 2 RPG, mechanika
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin