Hobibit |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 13 Sie 2006 |
Posty: 46 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Takie rozwiązanie ma zalety, moim zdaniem dość spore, chociaż ma też wady.
Pierwszą zaletą wyraźnie widoczną jest duża przewidywalność wyniku i małe prawdopodobieństwo uzyskania wyników marginalnych. Dzięki temu rozwiązaniu większe znaczenie mają statystyki postaci i jej umiejętności niż sam rzut. Dzięki temu staje się to bardziej "realne”, czyli albo coś potrafisz albo nie, albo to umiesz i możesz zrobić albo nie. Oczywiście zdarza się, że ktoś rzuci dwie 6 i wtedy mu się udaje, bo miał dobry rzut, ale takie przypadki (jak także takie, że ktoś wyrzuci 2 jedynki: prawdopodobieństwo wynosi 0.027(7), dla odmiany w d20 szansa uzyskania 1 wynosi 0.05 czyli jest prawie 2 razy większa, mimo iż w mechanice 2k6 jest 11 możliwych wyników natomiast w mechanice d20 aż 20 czyli znowu prawie dwa razy więcej) jest małe. "ślepy przypadek" mniej wpływa na grę, co moim zdaniem jest zaletą.
Wady są natomiast takie, że rzucasz 2 kostkami a nie jedną i musisz jeszcze sumować. Niby nie jest to trudne, ale zawsze dużo więcej niż tylko spojrzeć na wynik. Dodatkowo w mechanice jednokostkowej zdarza mi się często wykonywać kilka rzutów jednocześnie, co w mechanice 2 kostkowej się całkowicie nie sprawdza. |
|