autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Wysyp Śmieci RPG Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wysyp Śmieci RPG
PostWysłany: 16:51, 27 04 2008
Scott
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Na początku chciałbym się z Wami wszystkimi przywitać i z góry podziękować za poświęcenie Waszego cennego czasu na przeczytanie tego tematu. Pisałem już, co prawda, na topicu poświęconym Triangulis, ale lepiej późno niż wcale Wink
Ja mam na imię Piotrek Rygiel i jestem autorem całego uniwersum WŚ. W tworzeniu pomaga mi również Krzysiek Obstawski – napisał między innymi krótkie opowiadanie, które niedługo umieszczę na blogu systemu: [link widoczny dla zalogowanych] (na razie świeci on pustkami). Tyle jeśli chodzi o stopkę autorską, a teraz przejdźmy do opisu samej gry.

ZARYS OGÓLNY
Wysyp Śmieci to alternatywna, groteskowa rzeczywistość. Któregoś pięknego dnia śmieci stały się prawdziwymi bestiami i zaczęły zabijać ludzi. Mówiąc „śmieci” pewnie nie za bardzo jesteście w stanie sobie to wyobrazić? No to teraz pomyślcie sobie, że wszystkie odpady zbierają się w kupę tworząc stwora! Jakieś stare, zużyte rury od odkurzacza to jego macki, kawałki blachy, metalowych rurek , paczek po fajkach zbite w jedną kupę służą mu za tułów, z jakichś jeszcze innych odpadów ma nogi, łapy etc. Nie każdy, oczywiście, Śmieć jest zbudowany z takiego szablonu - niektóre są po prostu zwykłymi, bezkształtnym masami, które są w stanie się przemieszczać i zabijać ludzi. Zasada jest tylko jedna: bestie powstają tylko z odpadów.
Śmieci zaczęły atakować ludzi, zabijać i wysysać im krew. Do tej pory jest owiane tajemnicą, co robią z ową krwią – przeraża to niemal wszystkich. Na Śmieci nie działa żadna broń palna, więc nie można na nie wyskoczyć z kałasznikowem, ani żadną dubeltówką. Można je za to utłuc bronią białą! Dlatego właśnie nikt nie nosi przy sobie spluw, tylko siekiery, kilofy, widły itd.
Ludzie zastanawiają się jak to wszystko jest możliwe i kto mógł stworzyć coś takiego, ale wszystko kończy się tylko na przypuszczeniach. Księża na kazaniach głoszą, że to wszystko stało się przez nasze grzechy i nadchodzi koniec świata, a ekolodzy grinpisu zupełnie zwariowali i twierdzą, że Śmieci zbuntowały się przeciwko nam, bo nie oddawaliśmy ich do powtórnego przerobu, tylko wyrzucaliśmy do lasów i rowów. Totalna paranoja.

KONWENCJA
Czytaliście opowiadania o Jakubie Wędrowyczu? Macie już jako takie pojęcie o WŚ. Pobieżne, wstępne, ale nie jesteście w lesie, tylko gdzieś na jego obrzeżach. Wysyp Śmieci skupia się na konwencji. Bohaterowie Graczy to żule, dresy, rolnicy i ogólnie postaci z tak zwanego marginesu społecznego. Ci ludzie mieszkają na wsi i znają smak prawdziwego życia. Walczą z bestiami (a często i ze sobą nawzajem), bo muszą przetrwać kolejny dzień, muszą spotkać się z kumplami pod sklepem, muszą obrządzić swoje bydło. Przygody więc odbywają się we wsiach i mają być śmieszne! W podręczniku będzie zamieszczone wszystko, co potrzebne, aby oddać ten klimat. Będzie więc spis win i specjalne zasady dotyczące upojenia, w tabelkach z bronią znajdą się narzędzia takie jak widły, naostrzony szpadel, czy nawet pompka do roweru Very Happy, a i sama mechanika - oparta o standardowe karty do gry i monety - zdaje się bardziej pasować do wiejskich realiów. „Zawody” w jakie będą mogli się wcielić gracze to takie perełki jak Żul, Rolnik, Dres drobnomiejski, harcerz, ministrant, czy nawet Śmiećwin! – czyli zawodowy zabójca Śmieci, przyodziany w zbroję i miecz:D

MECHANIKA
Idąc za ciosem wspierania konwencji zrezygnowałem z używania kostek. System WŚ opiera się o karty i monety i jest naprawdę prosty. Mamy cztery cechy: Moc (siła, wytrzymałość itd.), Morda (Charyzma) , Palce (Zręczność) i Dynia (inteligencja). Cechy przyjmują wartości od 1 do 5, gdzie 2 jest średnią. Umiejętności są przypisane Cechą. Test przebiega w następujący sposób: najpierw ciągniesz tyle kart, ile wynosi twoja cecha, następnie z tych kart wybierasz tą z najwyższym wynikiem i do tego wyniku dodajesz jeszcze wartość swojej umiejętności. Na końcu porównujesz swój wynik z Poziomem Trudności. Jeśli wynik jest równy lub wyższy od Poziomu Trudności test kończy się powadzeniem, jeśli niższy – fiaskiem. Monety są potrzebne do tworzenia postaci i obliczania krzywd: orzeł jest równy 1 a reszka 0. Przykładowo: miecz długi zadaje 4m+1 obrażeń (rzucasz czterema monetami i do wyniku dodajesz 1). Proste i przyjemne. Kiedy my sami graliśmy w WŚ szczególnie lubiliśmy brać w nasze łapska dużą ilość pięciogroszówek i rzucać nimi Very Happy.

WYDANIE
Obecnie naszym celem jest jak najszybsze wydanie quick play’a Wysypu Śmieci . Oczywiście w PDFie i z ładnymi ilustracjami. Zamieścimy tam skrót mechaniki, kilka przykładowych postaci i, oczywiście, przygodę. Postaramy się stworzyć naprawdę fajną autorkę, ale do tego potrzebujemy Was. Dlatego liczymy na owocną dyskusję - wytykanie błędów, pomysły na ciekawe lokacje, czy choćby nawet stworzenie jakiegoś potwora. Każdy pomysł jest na wagę złota!
Co do późniejszych planów, to myślimy o wydaniu naszej gry na papierze w niskim nakładzie. Mamy również pomysł na wydanie „RPG Pack!”, czyli podręcznika w którym będą się znajdowały trzy różne mini systemy - Będzie tam nasza gra i dwie, zupełnie inne stworzone przez Was. Jednak jest to pieśń o przyszłości i wszystko będzie zależało od organizacji pracy.

To tyle na wstępie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:18, 27 04 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Ciekawe.
Może zrobię jakiś nawiedzony destylat krwi albo złowieszczego śmiećakordeoniste:p.
[link widoczny dla zalogowanych] starożytna strona z opowiadaniami w podobnej konwencji,które za inspiracje wam udostępniam.
Teraz sam piszę Projekcie indie ale może coś stworze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:07, 27 04 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Fajny pomysł, ale problemem gier humorystycznych jest ich grywalność. Często koncepcja okazuje się na tyle pojechana, że nie da się nic z nią zrobić. Tutaj wydaje mi się, że to ma jakieś szanse działać, tylko spróbujcie najpierw zagrać w to w swoim własnym gronie. I podzielcie się wrażeniami.

No i główny sprawdzian: wypisz z dziesięć pomysłów na przygody do tej gry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:27, 27 04 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Cytat:
No i główny sprawdzian: wypisz z dziesięć pomysłów na przygody do tej gry.

Trafne ale Scott napisał bodajże iż zamierza do quick playa dać przygodę. Alle chętnie poczytam wynik tego ćwiczenia.
Cytat:
Tutaj wydaje mi się, że to ma jakieś szanse działać, tylko spróbujcie najpierw zagrać w to w swoim własnym gronie.

Cytat:
Kiedy my sami graliśmy w WŚ szczególnie lubiliśmy brać w nasze łapska dużą ilość pięciogroszówek i rzucać nimi Very Happy.

Starzejesz się beacon:p,jak my wszyscy :<.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:42, 27 04 2008
Scott
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Kruk - Dzięki za linka, na pewno poczytam sobie o tym jutro Wink Dziś już niestety jest trochę za późno Sad No i, oczywizna, będę czekał z niecierpliwością na Twoje potworki, bo już same ich nazwy są apetyczne Wink

Beacon - rozumiem Twoje obawy. Sam długo nad wszystkim myślałem przed stworzeniem tego tematu (bardzo długo). Świat jest zdawkowany i całkowicie dostosowany do bycia światem Gry Fabularnej. Nie jest tak absurdalny jak chciażby Świat Dysku, czy Zacofane Krainy (mam nadzieję, że Magnes się na mnie nie obrazi Smile ). Graliśmy w WŚ i mieliśmy równe pięc godzin śmiechu (wkrótce zapis z sesji - mam nadzieję). Dlatego postanowiłem pokazac tą grę szerszemu gronu. Jak na razie za mało jeszcze napisałem o tym, jak w ogóle mają wyglądac sesje, ale uwierz mi na słowo, że to jest naprawdę grywalne! Dlatego właśnie tak bardzo śpieszymy z quick play'em. Już teraz mogę Wam zdradzic, że wystukałem jakieś 7 stron maszynopisu, przygoda jest w przygotowaniu. Co do samych pomysłów na przygody z pewnością takowe powstaną Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:13, 28 04 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Absurdalny? Z tego mógłby być nawet horror moim zdaniem. Pijesz sobie przesączony denaturat z kumplami, na deser szukasz czegoś w śmietniku, a tu zauważasz, że twój najlepszy przyjaciel został zjedzony. Zostały tylko szmaty, w które zwykle był owinięty... Policja nawet na ciebie nie spojrzy, chyba żeby spałować albo wyśmiać, nikt nie uwierzy w opowieści na-pewno-ćpuna albo patrz-jaki-śmierdziela o żywośmieciach... Brrr... Niewesoło. Całe życie obraca się przeciwko człowiekowi. Już nawet bimber Zenka nie pomaga. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 21:14, 28 04 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:03, 28 04 2008
Scott
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Magnes - masz rację, to się nadaję na horror Very Happy

"Kiedy dłużej zastanowic się nad życiem, jakie prowadzą dzisiaj ludzie, można się przejąc. Wyobraź sobie, że jedziesz autobusem z dziesiątkami innych osób, w pewnej chwili słychac już tylko pisk opon i krzyk przerażonych ludzi. Oglądasz się w prawą stronę i widzisz wielką górę śmieci. Fakt, nie ma w tym nic przerażającego, bo to mało w życiu widziałeś stert śmieci? Ale wyobraź teraz sobie, że ta pieprzona kupa potrafi się ruszac i właśnie urwała łeb Twojemu kumplowi, który siedział obok ciebie. Robi się mniej śmiesznie, prawda? To jest horror."

Napisałem kiedyś ten kawałek tekstu i sobie go zapisałem Wink

A tak swoją drogą, Magnes, mógłbyś dac notkę o naszym systemie na stronie Wieży Snów/ Bagnie? Byłbym bardzo wdzięczny Smile

Zachęcam do śledzenia bloga ( [link widoczny dla zalogowanych] ), wpisy będą pojawiac się często Wink No i zapraszam Wszystkich ludzi, którzy obserwują ten wątek do wpisywania się Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:01, 29 04 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Na Bagno wrzuciłem już wczoraj. Na stronę Wieży... się zobaczy. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:02, 29 04 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Nom to testowa wersja maszkar mojej produkcji.

Śmiećakordeonista
Franek,jak go nazywaliśmy,nigdy nie umiał grać na akordeonie. Nie przeszkadzało mu to jednak w wymuszaniu swoją "muzyką" od przechodni kilku przybrudzonych złotych wystarczających na Mocnego Byczka o zmroku. Ale pewnego razu nie wrócił na mete. Od tego czasu wielu nowych wieszczów naszego narodu śpiewających wracając artystycznym krokiem z wspaniałego przybytku zwanego Wiking 88-drink bar usłyszeli akompaniujące im niemelodyjne rzężenie z,któreś z uliczek. Nikt nie potraktował tego nawiedzenia na tyle poważnie aby sprawdzić jego autentyczność. A przynajmniej nikt z takowego zaułku,panie,nie wrócił. Potem przyszły te Śmiećwiny i powiedziały,że One się uczą. Ja ich spytałem czego mogą się Śmieci nauczyć od Franka,na co oni powiedzieli Cicho menelu nazywając mnie jakimś cudzoziemskim wyrażeniem jeszcze!Menelu!-co to może znaczyć,panie?Pan taki uczony może wie?A może jednak,hrum?No alem ja wam mówie,że to,żadne Śmieci tylko Franek.Przecież Śmieci nie zrzerają się nawzajem jak jakieś kanibale,a Franek to taki właśnie śmieć.Musieli się jakoś zasymilowywać czy jak?
Moc:3
Morda:2
Palce:4
Dynia:3
Broń:Akordeon/obr xm+y=wybacz nie mam punktu odniesienia : p.
Moce:Wibrujące rzężenie=dźwięki jakie Śmiećakordeonista wydaje przy każdym ruchu,nawet ataku potrafią doprowadzić do odruchu vomitoryjnego najtwardszych weteranów. Na początku starcia wszyscy posiadający słuch przeciwnicy Śmiećakordeonisty muszą wykonać test Dyni jako siły woli albo Mocy jako żołądka [wybiera się niższą cechę] albo stracą wszystkie bonusy morale wynikające z alkoholu i przez pierwszą rundę nie mogą zrobić nic poza wymiotowaniem.
Muzyk zagłady=Śmieci w okolicy wydają się poddawać humorowi Smiećakordeonisty.Nie kontroluje ich ale narzuca swoje emocje zaskoczonym przedmiotom.
Franek gdzie jesteś gnoju?=To niepokojące ale Śmiećakordeonista reaguje na imię Franek i ponoć poznaje ludzi dających mu na wino.
Stare przyzwyczajenie=Śmiećakordeonista o czym nikt nie wie,słysząc muzykę lub śpiew uspakaja się i przestaje być agresywny.Nie oznacza to jednak przestania działania innych mocy,więc rzygający śpiewak może znaleźć się w jeszcze większym niebezpieczeństwie.
Wygląd i zachowanie : p.
Śmiećakordeonista wygląda jak 2m kukła zrobiona z drutów dla farmerów i szmat.Jego ręce kończą się łączącym ramiona w jedno starym akordeonem.Kiedy usiłuje się skradać wydaje z siebie ciche świsty wypuszczanego z instrumentu powietrza. Stara się zakradać nocą do pojedynczych ofiar aby zdobyć ich krew którą restauruje instrument,a dnie przesypia na śmietnikach przypominając z daleka bezdomnego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:03, 29 04 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Chciałem zrobić dwa ale mi się nie chciało: p.Może jutro coś stworze : p.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:06, 29 04 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Popraw to językowo bo ciężko się czyta... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:29, 29 04 2008
Scott
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Kruku, ten potwór jest świetny! Naprawdę. Widzę, że zakumałeś klimat tej gry. Piszesz zupełnie tak jak my:). Choc faktycznie język troszeczkę kuleje (pewnie pisałeś w pośpiechu), ale to malutki detal Wink Dzięki, czekamy na więcej!

Cytat:
Na Bagno wrzuciłem już wczoraj.

Dzięki, Magnes, nie wiedziałem, że jesteś taki szybki Smile

Cytat:
Na stronę Wieży... się zobaczy. Wink

Mam nadzieję Wink

Mam jeszcze jedno pytanie: jak myślicie, czy o Śmieciach powinien wiedziec każdy, czy raczej powinno byc to owiane tajemnicą? Czy Śmiecwnini powinni byc jakąś hermetyczną organizacją, czy raczej oficjalnym organem? Jak Wam się to widzi?
Mnie osobiście w głowie układa się to tak, że ludzie wiedzą i o Śmiecwinach i o Śmieciach, lecz bardzo często tylko z bajań. Choc, czasami, całe wioski wiedzą o bestiach i z nimi walczą. Oczywiście bohaterowie wiedzą swoje, ale jak to już napisał Magnes, kto by tam uwierzył jakiemuś pijakowi, że widział potwora? Very Happy Pojawia się tylko jeden problem: Policja prędzej czy później zajęłaby się zbyt częstymi zaginięciami ludzi. Ale, pal to licho, przecież to ma byc gra humorystyczna - nie wszystko musi miec swoje wytłumaczenie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:58, 29 04 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Znacie oczywiście Dziady Żuliborskie? Bo nasuwa się spore podobieństwo (tylko tam nie ma śmieci).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:28, 29 04 2008
Scott
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Oczywiście, że znamy. Dziady Żuliborskie mają jednak bardziej lokalny, miejski charakter Smile WŚ skupia się na życiu na wsi, no i przede wszystkim mamy tutaj sprecyzowane główne zło, którym są Śmieci (wokół nich przecież toczy się cały ambaras) . Przy tworzeniu nie inspirowały mnie Dziady, bo samą grę wymyślałem wieki temu - siedziała ona jednak tylko w mojej głowie. Faktycznie WŚ może się kojarzyc z DŻ tak samo jak dla niewtajemniczonych Monastyr z Gemini, Warhammer z Midnight, Forgotteny z Dragonlance itd. Niby są to gry z tego samego gatunku, jednak oferują grającym zupełnie inny świat i tło przygód. Tak sądzę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:05, 30 04 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Usadowienie śmieci w zasadzie ustawi to, jak będzie wyglądać cała gra.

Jeśli będą jawne i masowe, to ze świata zrobi się postapokalipsa, która będzie przypominać wasteland gdzie ludzie zwiewają przed przytłaczającymi hałdami śmieci.

Jeśli śmieci okazjonalnie będą atakować pojedynczych ludzi, będzie z tego horror o jakim post pojawił się wcześniej.

To są dwa ekstrema, można grę rozwiesić gdzieś pomiędzy nimi, albo zdecydować się na umieszczenie w podręczniku kilku settingów. Podobnie jak w "All flesh must be eaten". Po prostu napisać ogólny wstęp, mechanikę itp., a do tego dokoksować ileś różnych sposobów, na jakie mogą być potraktowane ruchome wysypiska. Ewentualnie wielkie śmieciowyspy, które wędrują po świecie itd.

Ale jeśli chcesz kameralnej atmosfery wsi, to wybierz pierwszą opcję, gdzie śmieci to ewenement. Narastający, co raz częściej dający o sobie znać, ale jednak ewenement.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wysyp Śmieci RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin