Scott |
chodzący wśród autorek |
|
|
Dołączył: 12 Lip 2007 |
Posty: 60 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa |
|
|
 |
 |
 |
|
Beacon napisał:
Cytat: | Usadowienie śmieci w zasadzie ustawi to, jak będzie wyglądać cała gra.
Jeśli będą jawne i masowe, to ze świata zrobi się postapokalipsa, która będzie przypominać wasteland gdzie ludzie zwiewają przed przytłaczającymi hałdami śmieci.
Jeśli śmieci okazjonalnie będą atakować pojedynczych ludzi, będzie z tego horror o jakim post pojawił się wcześniej.
To są dwa ekstrema, można grę rozwiesić gdzieś pomiędzy nimi, albo zdecydować się na umieszczenie w podręczniku kilku settingów. Podobnie jak w "All flesh must be eaten". Po prostu napisać ogólny wstęp, mechanikę itp., a do tego dokoksować ileś różnych sposobów, na jakie mogą być potraktowane ruchome wysypiska. Ewentualnie wielkie śmieciowyspy, które wędrują po świecie itd.
Ale jeśli chcesz kameralnej atmosfery wsi, to wybierz pierwszą opcję, gdzie śmieci to ewenement. Narastający, co raz częściej dający o sobie znać, ale jednak ewenement. |
Po dłuższym zastanowieniu stwierdzam, że podział na kilka (a w zasadzie dwa) settingów jest dobrym pomysłem Niemniej skupił bym się bardziej na "kameralnej" stronie gry. Może to być również postapokalipsa, choć gra straci przez to na swojej tajemniczości (zyskując jednak na rozmachu). Ale to już pozostawi się Mistrzom Gry (czy raczej Wójtom!). A więc będą dwa settingi w jednym barszczu
Magnes napisał:
Cytat: | Polecam ostatni numer Wiedzy i Życie, gdzie jest trochę o śmieciach jako lekturę. |
Jak widać na inspiracje nie można narzekać. Ten biedny krab może być pomysłem na jakiegoś potwora . Na dobrą sprawę, kiedy patrzę czasem, ile jest porozrzucanych śmieci w lasach rowach i Bóg wie gdzie jeszcze, to naprawdę myślę sobie, że mogą wstac i za chwilę mnie zjeśc A tak zupełnie serio - to jest problem. I to duży.
Thronaar napisał:
Cytat: | Można też zrobić dwa tła historyczne, jedno przed ogólną informacją, drugie w trakcie tego gdy wszyscy wiedzą o zagrożeniu.
Drugie może być trochę jak Atak Krwiożerczych Pomidorów, lub Marsjanie Atakują. Z opisem co zabawniejszych śmieci atakujących ludzi, oraz ich zachowań. |
Dobry pomysł Czyli piszemy całą storylinię, a gracze wybierają gdzie się znajdą na osi czasu? Pomysł zahacza w sumie o ideę Beacona, choc - jeśli pomyśli się przez chwilę - jest zupełnie inny. Nie chcę jednak czytac w jego myślach Co do Krwiożerczych Pomidorów i Marsjan - po globalnym ataku Śmieci gra mogłaby się stać bardziej pulpowa. Ludzie nachrzanialiby się ze Śmieciami w sposób heroiczny i w ogóle
Uff, muszę nad tym wszystkim spokojnie pomyślec i wyłapac co najlepsze
Prośba do Was - Jeśli śledzicie bloga, to dajcie czasem znać o sobie, wpisując komentarz (rejestracja nie jest wymagana).
Edit: Na blogu WŚ można obejrzeć kartę postaci. |
|