autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Wyraj Ptasi Skruszone Krainy(dawniej rasy i kultury) Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 12:49, 13 01 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Fakt - to może być problem - w ramach offtopicu napiszę jak u nas wyglądało pisanie systemu (zresztą projektu komercyjnego)...
Odroczenie pisaliśmy w dwie osoby, nie mając żadnych ograniczeń czasowych, chcąc wszystko odpowiednio dopracować i zrobić tą grę po prostu dobrze. Od dnia w którym rozpoczęliśmy prace minęło około półtora roku - przez ten czas urodziliśmy ponad 250, może 300 stron notatek, obecnie ok 95% systemu jest gotowe. Teraz tylko napisać podręcznik, zrobić z dziesięć innych rzeczy (betatesty, korekta, skład, grafiki etc.) i gotowe Wink
W każdym razie jak widać jest wykonalne żeby spisać coś i doprowadzić do końca (no, prawie końca)...
I żeby nie było totalnego offtopicu jedna rada - zrób coś ze stronką SK, bo jest niezbyt piękna i nieco nieczytelna - użyj może jakiegoś darmowego CMSa typu joomla, phpfusion or sth, będzie się wiele ładniej prezentować, również Tobie łatwiej by się to wszystko kontrolowało i aktualizowało Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:22, 13 01 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





stronka narazie i tak nie jest aktualizowana, i jezeli cos jest do systemu nowego to znajdziesz na blogu, ale dawno go tez pod katem samych SK nie aktualizowalem Wink

PS
Wlasnie mi sie w czaszke zakradly Grzyby Balonowe ;/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shakaras dnia 17:52, 13 01 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:03, 02 02 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Na moim blogu [link widoczny dla zalogowanych]
Znajdziecie kilka nowych wpisów, oraz ilustracje do nich, wykonane moja reka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Religia i wierzenia Autochtonów cz1
PostWysłany: 17:14, 17 07 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Do omówienia rzucam mój pomysł na religie i wierzenia w Wyraju Ptasim.
Zaczne od prehistorii, jakimi są wyznania autochtonicznych gatunków Wyraju Ptasiego(Reptilionów, Faunów, Centaurów i Żarptaków). Przedstawiam wstęp do tego tematu. Oczekuje komentarzy, jakiś uwag/poprawek co do stylu, nazw.

Autochtoniczni mowianie jak reptilioni, fauny, centaury i żarptaki wytworzyły dwa podstawowe nurty religijne – Rodzizm, oraz Chwarianizm. O ile wyznawcami Chwara, są wyłącznie Żarptacy, i religia ta stanowi monolit. To Rodzizm nie jest monolitem, i w zależności od gatunku czy narodowości przybiera rożne formy wierzeń . Rodzizm wywarł też ogromny wpływ na dzisiejszą religię Panteonizm.
Rodzizm jest to religia opierająca się na wierze w Matkę Ziemię i Ojca Niebo. Dzieli się na trzy podstawowe odłamy: szamanizm reptilioński, szamanizm fauni, oraz szamanizm centaurzy. Różnice objawiające się w poszczególnych odłamach manifestują się stosunkiem do Matki Ziemi oraz Ojca Niebo. Łączy je wiara, że mowianie narodzili się z Łona Matki, zwanego także Kolebką. A znajdującego się gdzieś na południu Okrucha.

Najbliższy pierwotnemu Rodzizmowi, i z pewnością najstarszy jest szamanizm reptilioński, gdzie za bogów uważa się wyłącznie Ojca Niebo i Matkę Ziemię, natomiast inne potęgi uważane są za potężne Duchy, Najstarsze Dzieci Wielkich Rodziców. Potężne Duchy, jak i inne Duchy uważane są za rodzeństwo reptilionów i innych gatunków. I tak jak starszemu rodzeństwu należy im się szacunek. W różnych regionach Wyraju Ptasiego szamanizm reptilioński różni się stosunkiem do Wielkich Rodziców. Przeważnie największą czcią otacza się Matkę Ziemię. Są regiony gdzie oba bóstwa stawiane są na równi, najrzadszy jest odłam gdzie ważniejszy jest Ojciec Niebo.
Szamanizm reptilioński miał z pewnością wpływ na wierzenia faunów i centaurów.

Szamanizm fauni zakłada, że najistotniejszym bogiem jest Ojciec Niebo. Mniejszą więc wagę przykładano do Matki Ziemi i innych Duchów. Ta forma szamanizmu bardzo przypominała odłam szamanizmu reptiliońskiego w którym Ojciec Niebo także jest najważniejszy. Szamanizm fauni przybiera jednak bardziej oficjalne formy, budowano świątynie ku czci Ojca Niebo, nie stawiano zaś świątyń innym Duchom czy Matce Ziemi, wciąż jednak uznając święte miejsca tych potęg.

Centaury w swych wierzeniach oddają równą cześć wszystkim bogom, stawiając na równi z nimi Ojca Niebo, i Matkę Ziemię. Dla centaurzych szamanów ważna jest równowaga, a każdy bóg ma swój udział w istnieniu świata. Uważają, że pominięcie któregoś boga narusza równowagę, i zwiastuje nieszczęście. Gdyby któryś z bogów wypadł ze zbiorowej świadomości, oznaczałoby to straszliwe konsekwencje dla całego świata.

W wyniku wzajemnego odziaływania na siebie szamanizmu fauniego i centaurzego, narodził się odłam szamanizmu(wspólnego dla centaurów i faunów z regionu wschodniego wybrzeża, i będącym syntezą obu szamanizmów), zwany szamanizmem wschodniego wybrzeża, zakładający istnienie więcej niż dwóch bogów. W którym Niebo stało się symbolicznym domem wszystkich bogów. Najważniejszym jednak dla tego odłamu szamanizmu był Kozłogłowy – Wales, gdyż to on włożył najwięcej wysiłku w stworzeniu obu gatunków. Wyznawcy tego odłamu szamanizmu uznają Matkę Ziemię za boginię, lecz stworzoną jako pierwszą przez bogów z Nieba. Wyznawcy szamanizmu wschodniego wybrzeża czczą wszystkich bogów, składając im dary, by zaskarbić sobie ich życzliwość, najważniejszym jednak jest Kozłoglowy.

Chwarianizm powstał wśród Żarptaków, religia ta zmusiła cały gatunek do wielkiej wędrówki, która zaprowadziła tych mowian na drugi koniec Wyraju Ptasiego. Według tych wierzeń istnieje tylko jeden bóg – Chwar, i to jemu należy się cześć. Chwar to bóg ognia i słońca, stworzyciel wszystkiego. To w imię jego chwały w dalekim Imperium Chwar płoną stosy. Jest to religia bardzo tajemnicza, i mało znana innym gatunkom, wiadomo, że jest bardzo rygorystyczna, wydaje się wręcz okrutna. Opowiada się o płonących żywcem mowianach, by zaskarbić sobie łaskę Chwara.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shakaras dnia 17:17, 17 07 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:03, 21 07 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Dodałem nowy wpis na blogu przed-kataklizmem-przed-przybyciem.html
Wpis mowi troszke o tym co bylo przed Kataklizmem, i rzuca troche swiatla na Fauny.[link widoczny dla zalogowanych]

PS

Nastepny wpis tez bedzie dotyczyl autochtonow i ich miejsca przed kataklizmem i przybyciem ludzi.
Na ruszt beda szly Centaury, tymczasem mapa z zaznaczonymi trzema glwonymi grupami etnicznymi, i plemionami(zaznaczone napisami)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shakaras dnia 19:49, 21 07 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:20, 23 07 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





A kiedy zobaczymy wersję zebraną w miarę do kupy, bez konieczności grzebania się po blogu i losowych forach ?

Btw. Szczególnie interesują mnie wszelkie nazwy własne, albowiem generują we mnie straszliwy niesmak, a chciałbym poznać przyczynę tego stanu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:48, 24 07 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





cactusse napisał:
A kiedy zobaczymy wersję zebraną w miarę do kupy, bez konieczności grzebania się po blogu i losowych forach ?

Btw. Szczególnie interesują mnie wszelkie nazwy własne, albowiem generują we mnie straszliwy niesmak, a chciałbym poznać przyczynę tego stanu Wink


A co dokladnie ci sie w nich nie podoba?? Very Happy Jak tworze nazwe czegos to chce zeby miala pochodzenie od jakiegos slowa, albo biore z nazw polskich(choc sa wyjatki).

I tka masz Wierców(od wierchrów), Szczytców(od Szczytu), Kozłców(od Kozła) itd.
Nazwy Geograficzne tez tak tworze
np. nie bedzie rzeki Topielcow, a bedzie rzeka Topiel lub Topielica
zmiast rzeki Srebrnej, bedzie Srebrnica, a rzeki Szczurow rzeka Szczyr

Co do pierwszej czesci twojego pytania, odpowiem tak, jestem na etapie swiatotworzenia, zarowno jezeli chodzi o geografie, historie, kultury itd. Mapy ktre tu zamiescilem w podreczniku wogole nie beda wystepowac Smile Te mapy to pomoc dla mnie jak bylo kiedys gdzie jakie kultury byly obcne, i jaki to ma wplyw na terazniejsze Skruszone Krainy(bo tylko ten rejon bedzie poczatkowo opisany)
Zalozylem, ze zarwono gatunki, jak i rasy beda sie roznic na grupy etniczne.

I tak np z Faunami:
Gatunek: Fauny
Rasa: Czarnowlose(C); Rudowlose(R); Bialowlose(B)
grupy etniczne: Czernowie(C); Krasowie(C); Atronczycy(R); Radostcy(R); Rhompakowie*(B)
*-ze wzgledu na kulture wyrozniamy rhomrow i kozakow

A co do 1 czesci pytania, robie sam, tyle ile mam czasu, i sil Wink wiec trudno mi powiedziec. Nie ma nikogo poza mna kto nad tym pracuje.
Wiec mysle, ze moze za pol roku bedzie demo jakies Shocked


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shakaras dnia 09:52, 24 07 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:23, 24 07 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





cactusse napisał:
Btw. Szczególnie interesują mnie wszelkie nazwy własne, albowiem generują we mnie straszliwy niesmak, a chciałbym poznać przyczynę tego stanu Wink


No tak, też miałem takie odczucie (i też nie wiem dokładnie co mi nie pasuje), więc Shakaras, lepiej rozważ co z nimi zrobić. Smile Na Kozłcach można sobie język połamać. Wyraj Ptasi kojarzy mi się z "W pewnym kraju przy ruczaju mieszkał straszny dew". Mam taką książkę z baśniami o bejach, bejowiczach i dewach, która ma dużo perskich odniesień (może to perskie baśnie? nie wiem). Smile
Jakoś Wyraj pasował by mi w takich klimatach - szachowie, padyszachowie, dewy, żarptaki (to już masz, ale wolałbym pewnie nieczłekokształtne, tylko normalne magiczne ptaki mówiące albo komunikujące się telepatycznie, trochę jak feniks z Pottera).
Losowe nazwy z mojej książki z baśniami: Ciaparajda, Sołudżan Bihter, Hatidże, Ułu Kiszi, Arsłan... może ci nasuną jakieś skojarzenia. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 12:29, 24 07 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:35, 24 07 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Mysle, ze nazwy sa do przemyslenia i rozwazenia. Kozlcy nie sa trudni do wymowienia Wink

PS to nie ma byc swiat paszow i innych emirow, tylko kniaziow, wolchwow, zercow, kozakow Wink itd


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shakaras dnia 13:36, 24 07 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Jak opisać świat
PostWysłany: 13:05, 29 07 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Zastanawia mnie jak to zrobic, jak w czesci poswieconej geografi/opisowi swiata to zlozyc.

Mysle, ze moze isc w kierunku takiego schamtu

I. Geografia Rzeczpospolitej - ogolny opis Skruszonych Krain, gdyz RP na nich sie znajduje, opis Morz i Oceanow. Moze na koniec w podpunkcie cos o calym Wyraju Ptasim.
Z opisu geograficznego czytelnicy dowiedza sie, ze RP lezy na czterech wielkich wyspach powstalych w wyniku Kataklizmu, ze rejon ten jest uslany takze mniejszymi wyspami, na jednej z takich mniejszych wysp znajduje sie stolica RP - Berło(lub Berłograd).
II. Wyspy RP
1. Wyspa Skal
2. Wyspa Polglych
3. Wyspa Carow
4. Wyspa Bursztynowa
5. Pierscien
6. Wlosci poza Skruszonymi Krainami - tu bylby opis wlasciwie tylko jednego wojewodztwa Spichlerza

Czy opisywac
1 Wyspa Skal
1a - Wojewodztwa - i tu opisac wojewodztwa, czyli, geografia, flora i fauna, ale takze o mieszkancach i miastach, i historii regionu, o dzisiejszej sytuacji w wojewodztwie. Przy czym miasta a szczegolnie Metropolie sa w mojej grze ogromnymi, przeludnionymi molochami, gdzie czesto i 90% mieszkancow danego wojewodztwa mieszka w tych ogromnych metropoliach
1b - Pustkowia - opis niecywilizowanych obszarow Skruszonych Krain, czesto jalowych
1c - Uroczyska - opis gdzie mozna natknac sie na silnie skazone rejony Skruszonych Krain i mniej wiecej czego sie mozna spodziewac

Czy opisywac w ten sposob, czy macie jakies rady na co zwrocic uwage itd.
Chcialbym tez zaznaczyc, ze jedne rzeczy beda obszerniej opisane, a inne mniej. Np opis Uroczysk czy Pustkowi bedzie bardzo powierzchowny, a wojewodztwa i miasta beda duzo dokladniej opisane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:32, 30 07 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Jak dla mnie, najlepszym wyborem jest opis Uroczysk i Pustkowi, i której z rzadziej zaptaczonych wysp. Flora, fauna oraz egzotyczna geografia brzmią interesująco i na tym sugerowałbym się skupić, a całą resztę, szczególnie historię regionu i wszelkie centra cywilizacji ukryć pod zasłoną niewygodnej tajemnicy (np. "...tam żyją smoki..." Wink ).

Sądzę, iż takie podejście dzwoni delikatną nutką oryginalności, a ew. czytelnik będzie na pewno przyjemnie zaskoczony, gdy jego wizja cywilizacji Skruszonych Krain rozbije się o fachowe opisy z olbrzymiego, geograficznego suplementu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:43, 31 07 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Cactuss na uroczyska sie nie chodzi, chyba, ze jest sie niezle przygotowanym Wink to tak jak wycieczki w strefy promieniowania po eksplozji nuklearnej
Co innego pustkowia, tam juz wycieczki sa czesciej.
Pustkowia to sa biale plamy na mapie, o ktorych bardzo malo wiadomo
Jezeli ktos tam chodzi to:
bohaterowie z duzym doswiadczeniem, szalency(ci szybko koncza), albo ekspedycje gildii(szczegolnie z gildii alchemikow) lub bogaczy.
Pustkowia to raczej niezamieszkane rejony, dlatego akcja tak naprawde(przynajmniej na poczatku) dzieje sie na oazach cywilizacyjnych, szczegolnie w wielkich metropoliacha.
Ale nie boj sie te opisy nie maja byc az tak dokladne, i bylyby w rozdziale o swiece, nie trzeba bedzie czytac, zeby grac, to raczej info dla MG


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyraj Ptasi Skruszone Krainy(dawniej rasy i kultury)
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 4 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin