Craven |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 15 Sie 2005 |
Posty: 673 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/3
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
|
|
Ha! Mój caps-lock zadziałał i zajrzałeś/zajrzałaś do tego tematu
Sprawa jest wtórna i poniekąd prosta, jednak chciałbym to zrobić jak najporządniej. Nieraz trafiają się na forach pytania o najlepszą mechanikę, gdzie można wybierać po tytułach systemów, lub ankiety typu jedna czy wiele kostek itd.
Ja chciałbym, żebyśmy zastanowili się nad całym szeregiem pytań, które rozłożyłyby mechaniki na części pierwsze i analizowały jak najwięcej aspektów. Kiedy wyczerpiemy to, można będzie zrobić taką ankietę i przeprowadzić ją (faza 2). Trzecią fazą byłaby analiza wyników i jakaś próba podsumowania.
W żadnym wypadku nie chodzi to u stworzenie idealnej mechaniki, bo to po prostu niemożliwe. Nie chodzi również o odkrycie Ameryki, czy stworzenie nowej teorii czy innych pierdół. To ma być czysta, sympatyczna ciekawostka
1. Jedna czy wiele kości?
- Rzut powinien się odbywać z udziałem jednej kości.
- Rzucamy pulami kości.
2. Kości jednakowe czy różne?
- Zawsze te same
- Różne, np zależnie od poziomu cechy, czy broni w przypadku obrażeń (ale w ramach jednego rzutu jednakowe)
- Różne, np zależnie od poziomu cechy, czy broni w przypadku obrażeń (nawet w jednym rzucie mogą się znaleźć różne kości)
3. Cechy postaci
- 3 lub mniej (np. fizyczna, socjalna, społeczna)
- 4-6 (np. fizyczne dzielimy na krzepę i sprawność)
- 7-9 (np. krzepę dzielimy na wytrzymałość i siłę, a sprawność na zręczność i zwinność)
- DUŻO!
4. Rzut na obrażenia?
- Tak, powinien być
- Nie, obrażenia są stałe, zależą od
- Nie, obrażenia zależą od wyniku rzutu na trafienie (przebicia, dodatkowe sukcesy itd.)
5. Wspomaganie konwencji
- Powinno być
- Może być
- Obojętne
- Nie, realistyczna mechanika, konwencja w warstwie fabularnej
6. Wspomaganie konwencji 2
- Punkty pozwalające przejąć narrację
- Zasady promujące działania "w klimacie"
- Inny opis bohatera a inny BNów.
7. Tworzenie postaci
- Punkty wolne
- System "krokowy" rasa, profesja, pochodzenie, zaszłości
- Połączenie
8.Magia
- Lista czarów
- Tworzenie czarów
- Określenie co mag danego poziomu może.
itd. |
|