Fear |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 14 Lip 2007 |
Posty: 25 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Żadnej rewelacji nie napiszę.
1. Jedna czy wiele kości?
- Rzut powinien się odbywać z udziałem jednej kości.
- Rzucamy pulami kości.
Liczba kości od 1 do 3.
2. Kości jednakowe czy różne?
- Zawsze te same
- Różne, np zależnie od poziomu cechy, czy broni w przypadku obrażeń (ale w ramach jednego rzutu jednakowe)
- Różne, np zależnie od poziomu cechy, czy broni w przypadku obrażeń (nawet w jednym rzucie mogą się znaleźć różne kości)
Mogą być różne, ale bez przesady. 2, 3 rodzaje i bez mieszania ich w jednym rzucie.
3. Cechy postaci
- 3 lub mniej (np. fizyczna, socjalna, społeczna)
- 4-6 (np. fizyczne dzielimy na krzepę i sprawność)
- 7-9 (np. krzepę dzielimy na wytrzymałość i siłę, a sprawność na zręczność i zwinność)
- DUŻO!
5 - 9 gry się różnią, ale poza ten zakres nie ma sensu wychodzić
Nie wliczam tu "cech pochodnych"
4. Rzut na obrażenia?
- Tak, powinien być
- Nie, obrażenia są stałe, zależą od
- Nie, obrażenia zależą od wyniku rzutu na trafienie (przebicia, dodatkowe sukcesy itd.)
Wolę gry w których jest on zbędny. Ale realistycznie rzecz ujmując to obrażenia zależą też od szczęścia niezależnie od trafienia.
5. Wspomaganie konwencji
- Powinno być
- Może być
- Obojętne
- Nie, realistyczna mechanika, konwencja w warstwie fabularnej
Powinno być. Gra nigdy nie będzie podobna do rzeczywistości. Sam dobór "cech" to już wspomaganie konwencji.
6. Wspomaganie konwencji 2
- Punkty pozwalające przejąć narrację
- Zasady promujące działania "w klimacie"
- Inny opis bohatera a inny BNów.
Trzecie stosowałem, do dwóch pierwszych mam awersję.
7. Tworzenie postaci
- Punkty wolne
- System "krokowy" rasa, profesja, pochodzenie, zaszłości
- Połączenie
Połączone. Same wolne punkty pozwalają na "nielogiczności".
8.Magia
- Lista czarów
- Tworzenie czarów
- Określenie co mag danego poziomu może.
Najlepiej wszystko naraz. Sama lista czarów jest nielogiczna, bo ktoś ją musiał stworzyć, więc tworzenie powinno być możliwe. I tym samym musimy wiedzieć co mag powinien umieć. |
|