diavkhaan |
degustator autorek |
|
|
Dołączył: 26 Cze 2006 |
Posty: 101 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;) |
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/post_corner.gif) |
|
Dziękuję za wsparcie
Bierzemy się do odpowiadania na pytania i wątpliwości (w kolejności wystąpienia):
Magnes napisał: | Kurczę, muszę rozważyć coś takiego do Nieboraków (ciekawe czy tych mechanik rozważanych do nieboraków jest już więcej niż 8 ), o ile nie opatentowałeś pomysłu ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
Mechanikę mam zamiar zrobić oddzielną od systemu i uniwersalną - bowiem to, co wymyśliłem na potrzeby mojego systemu może być używane z powodzeniem również w innych RPG
Jak tylko znajdę trochę czasu pomiędzy świętami a pracą, spiszę ją i udostępnię na licencji Creative Commons, a dokładniej [link widoczny dla zalogowanych]
Powinienem zrobić do końca roku - taki mam plan.
Magnes napisał: | Rozważanych do nieboraków jest już więcej niż 8 |
Letko licząc jest to jakaś piętnasta wersja mojej mechaniki (sic!). I każda z nich była inna od poprzedniej!
Zuhar napisał: | Na wyżej pokazany pomysł wpadnięto w Fudge z 93 roku (czyli wczesnej wersji, ta wydana to rok 95). |
Nie wątpiłem w coś takiego. Ciężko być oryginalnym w materii mechaniki
Zuhar napisał: | Lepszy jest Fudge'owy. |
Moim zdaniem lepszy jest mój, ale nie będę się kłócił W końcu chodzi o wpasowanie się w konwencję i klimat gry, nieprawdaż?
malkav napisał: | Ale jak to się ma do współczynników postaci czy coś takiego? (...) Pomysł świetny choć chciałbym zobaczyć uzasadnienie w stosunku do postaci. |
Tomakon Inc napisał: | Jak z poziomami umiejętności/atrybutów ? Można mieć np. Zręczność na -2 ? A wartości maksymalne ? |
Nad tym prace jeszcze trwają, ale bazowo (tymczasowo) będzie to wyglądało jak jedna z opcji:
Cytat: | Atrybut + Umiejętność + kD >= Trudność
Atrybut + Umiejętność + modyfikator >= kD |
Nie mogę się zdecydować do końca - wybór metody zależy od tego, czy Atrybuty mają wartości od 0 w górę, ze średnią ludzką 13 (ustalenie Atrybutów człowieka przy pomocy 13 + kD); czy może średnia ludzka wartość powinna wynosić zero
Umiejętności raczej będą miały wielkości 0 - 10, ze średnią 5.
Ale zastrzegam: to może się jeszcze zmienić. Jestem otwarty na propozycje
Cytat: | Atrybuty (w moim RPG) są następujące:
Ciało - odpowiada za siłę oraz wytrzymałość
Koordynacja - zręczność i zwinność
Umysł - inteligencja i pamięć
Osobowość - opisuje charyzmę
Nasycenie - określa zdolności magiczne postaci, jej "siłę życiową"
Anim - określa szczęście postaci (czyli to, czy bogowie ją lubią, czy też i nie) oraz stan jej ducha/duszy.
|
puc napisał: | Interesuje mnie też jaki ma to związek z "fabularną częścią gry" |
Ano jest spory związek: Świat jest podzielony między Dobro a Zło (tak przynajmniej sądzi większość mieszkańców ). I każdego dnia, w każdym miejscu jest jakichś konflikt. Malaccy wyznawcy Światłości walczą z mrokiem, za który uważają członków podziemnej rasy Vhramalvx oraz nekromantów... Ogólnie świat jest jak moneta - ma dwie strony, a wszystko co żyje, żyje pomiędzy nimi.
puc napisał: | Czy jaki to świat, jeśli można wiedzieć? |
Autorski system o wdzięcznej nazwie Daved
Gobas: [link widoczny dla zalogowanych]
Zastrzegam jednakże że od napisania zawartości troszkę minęło i coś tam mogło się nieznacznie zmienić
Mam również nadzieję, że od początku 2007 roku będę mógł oficjalnie podać adres mojego systemu (a na samej stronie znajdą się w końcu jakieś materiały)
Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dziękuję
Wesołych świąt oraz wszystkiego najlepszego w nowym, 2007 roku ![Exclamation](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_exclaim.gif) |
|