autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> WW II RPG [mechanika] Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 22:09, 11 10 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Quba napisał:

Całkiem dobry pomysł, typ popada w całkowitą katatnonię i ogarnia go niemoc.


Dobre!
Nawet bardzo dobre!
I prawdziwe...efektem tzw."shell shock'u" był najczęściej stan histerii lub właśnie katatoni.
Z tej przyczyny wielu żołnierzy trafiało do domu już po pierwszej bitwie.
To się nazywa trwały uraz psychiczny...
Oglądaliście może "Łowce Jelenii"?
Co prawda odnosi się to do innej wojny ale chodzi dokładnie o to samo...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:26, 11 10 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Łowca Jeleni to jeden z najlepszych filmów pokazujących horror wojny i dramat weteranów. Myślę, że na tej mechanice spokojnie można oddać dowolny konflikt, więc pewnie mod. Wietnam też zrobię Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:28, 12 10 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Czas na kolejne zasady.

Jeśli Stres przekroczy Stan Psychiczny o 2x Psychika to rzuć k6:
1: Możesz wykonywać tylko 1 akcję Prostą na turę.
2: Padasz na ziemię i nie ruszasz się.
3: Strzelasz do wroga, który strzela w ciebie, tak długo aż wystrzelasz amunicję lub wróg nie padnie.
4: Odwracasz się i biegniesz ile sił w nogach w przeciwnym kierunku do wroga.
5: Zamierasz w miejscu i nie możesz się ruszyć.
6: Strzelasz w losowym kierunku do wszystkiego co się rusza.

Jeśli Stres przekroczy Stan Psychiczny o 3x Psychika to Tracisz przytomność.


Niektóre rodzaje Broni:

-MG34:
Kraj: Niemcy
Skuteczność:5k6
Pojemność: taśma 50x7,92mm
Tryb: seria krótka(3 pociski)/seria długa(6 pocisków, +k6 do testu)/ogień zaporowy(12 pocisków, +3k6 do testu)
Zasięg: 50/250/500/1000
Uwagi: przed strzelaniem trzeba przygotować broń, ciężki
-MG 42:
Kraj: Niemcy
Skuteczność:5k6
Pojemność: taśma 50x7,92mm
Tryb: seria krótka(4 pociski, +k6 do testu)/seria długa(8 pocisków, +2k6 do testu)/ogień zaporowy(16 pocisków, +4k6 do testu)
Zasięg: 50/250/500/1000
Uwagi: przed strzelaniem trzeba przygotować broń, ciężki
-Vickers:
Kraj: Wielka Brytania
Skuteczność:5k6
Pojemność: taśma 50x0,303cal
Tryb: seria krótka(2 pociski)/seria długa(4 pociski)/ogień zaporowy(8 pocisków, +2k6 do testu)
Zasięg: 50/250/500/1000
Uwagi: przed strzelaniem trzeba przygotować broń, ciężki
-SMG:
Kraj: ZSRR
Skuteczność:5k6
Pojemność: taśma 50x7,62mm,
Tryb: seria krótka(3 pociski)/seria długa(6 pocisków, +k6 do testu)/ogień zaporowy(12 pocisków, +3k6 do testu)
Zasięg: 50/250/500/1000
Uwagi: przed strzelaniem trzeba przygotować broń, osłona (1), ciężki
-Browning 0,50 cala
Kraj: USA
Skuteczność:6k6
Pojemność: taśma 50x0,50cal
Tryb: seria krótka(2 pociski)/seria długa(4 pociski)/ogień zaporowy(8 pocisków, +2k6 do testu)
Zasięg: 50/250/500/1000
Uwagi: przed strzelaniem trzeba przygotować broń, bardzo ciężki, przebicie (1)
-KM Lewis
Kraj: Wielka Brytania
Skuteczność:4k6
Pojemność: 47x0,303cal
Tryb: seria krótka(2 pociski)/seria długa(4 pociski)/ogień zaporowy(8 pocisków, +2k6 do testu)
Zasięg: 50/250/500/1000
Uwagi: przed strzelaniem trzeba przygotować broń, ciężki
-BREN
Kraj: Wielka Brytania
Skuteczność:4k6
Pojemność: 30x0,303cal
Tryb: pojedynczy/seria krótka(2 pociski)/seria długa(4 pociski)
Zasięg: 50/250/500/1000
Uwagi:
-DP
Kraj: ZSRR
Skuteczność:4k6
Pojemność: 47x7,62mm
Tryb: seria krótka(2 pociski)/seria długa(4 pociski)
Zasięg: 50/250/500/1000
Uwagi:
-Browning 1919A4
Kraj: USA
Skuteczność:5k6
Pojemność: taśma 50x0,30cal
Tryb: seria krótka(2 pociski)/seria długa(4 pociski)/ogień zaporowy(8 pocisków, +2k6 do testu)
Zasięg: 50/250/500/1000
Uwagi: przed strzelaniem trzeba przygotować broń, ciężki
-BAR
Kraj: USA
Skuteczność:4k6
Pojemność: 20x0,30cal
Tryb: pojedynczy/seria krótka(2 pociski)/seria długa(4 pociski)
Zasięg: 50/250/500/1000
Uwagi:
-MP28
Kraj: Niemcy
Skuteczność:2k6
Pojemność: 20/30/50x9mm
Tryb: pojedynczy/seria krótka(2 pociski)/seria długa(4 pociski)
Zasięg: 10/50/100/200
Uwagi:
-MP38/40
Kraj: Niemcy
Skuteczność:2k6
Pojemność: 32x9mm
Tryb: seria krótka(2 pociski)/seria długa(4 pociski)
Zasięg: 5/25/50/100
Uwagi: składana kolba
-Sten
Kraj: Wielka Brytania
Skuteczność:2k6
Pojemność: 32x9mm
Tryb: pojedynczy/seria krótka(2 pociski)/seria długa(4 pociski)
Zasięg: 2/10/20/40
Uwagi:
-Beretta 38/42
Kraj: Włochy
Skuteczność:2k6
Pojemność: 20/40x9mm
Tryb: pojedynczy/seria krótka(2 pociski)/seria długa(4 pociski)
Zasięg: 5/25/50/100
Uwagi:
-PPD
Kraj: ZSRR
Skuteczność:2k6
Pojemność: 71x7,62mm
Tryb: pojedynczy/seria krótka(2 pociski)/seria długa(4 pociski)
Zasięg: 5/25/50/100
Uwagi:
-PPSz
Kraj: ZSRR
Skuteczność:2k6
Pojemność: 35/71x7,62mm
Tryb: pojedynczy/seria krótka(4 pociski, +k6 do testu)/seria długa(8 pociski, +2k6 do testu)
Zasięg: 5/25/50/100
Uwagi:
-Thompson
Kraj: USA
Skuteczność:2k6
Pojemność: 20/30/50x0,45cal
Tryb: pojedynczy/seria krótka(3 pociski)/seria długa(6 pocisków, +k6 do testu)
Zasięg: 5/25/50/100
Uwagi:
-M3A1
Kraj: USA
Skuteczność:2k6
Pojemność: 30x0,45cal
Tryb: seria krótka(2 pociski)/seria długa(4 pociski)
Zasięg: 2/10/20/40
Uwagi: mały
-Gewehr 41
Kraj: Niemcy
Skuteczność:4k6
Pojemność: 10x7,92mm
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 25/125/250/500
Uwagi:
-FG42
Kraj: Niemcy
Skuteczność:4k6
Pojemność: 20x7,92mm
Tryb: pojedynczy/seria krótka(3 pociski)/seria długa(6 pocisków, +k6 do testu )
Zasięg: 25/125/250/500
Uwagi:
-MP44
Kraj: Niemcy
Skuteczność:4k6
Pojemność: 30x7,92mm
Tryb: pojedynczy/seria krótka(2 pociski)/seria długa(4 pociski)
Zasięg: 20/100/200/400
Uwagi:
-Lee-Enfield
Kraj: Wielka Brytania
Skuteczność:4k6
Pojemność: 10x0,303cal
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 50/250/500/1000
Uwagi: po strzale trzeba przeładować (P)
-Mosin-Nagant
Kraj: ZSRR
Skuteczność:4k6
Pojemność: 5x7,62mm
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 25/125/250/500
Uwagi: po strzale trzeba przeładować (P)
-SKS
Kraj: ZSRR
Skuteczność:4k6
Pojemność: 10x7,62mm
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 25/125/250/500
Uwagi:
-Springfield
Kraj: USA
Skuteczność:4k6
Pojemność: 5x0,30cal
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 50/250/500/1000
Uwagi: po strzale trzeba przeładować (P)
-Garand
Kraj: USA
Skuteczność:4k6
Pojemność: 8x0,30cal
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 25/125/250/500
Uwagi: nie da się przeładować przed wystrzeleniem wszelkich pocisków
-Karabinek M1
Kraj: USA
Skuteczność:3k6
Pojemność: 15/30x0,30cal
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 10/50/100/200
Uwagi:
-Mauser98k
Kraj: Niemcy
Skuteczność:4k6
Pojemność: 5x7,92mm
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 25/125/250/500
Uwagi: po strzale trzeba przeładować (P)
-Luger P08
Kraj: Niemcy
Skuteczność:2k6
Pojemność: 9x9mm
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 2/10/20/40
Uwagi:
-Walter P38
Kraj: Niemcy
Skuteczność:2k6
Pojemność: 8x9mm
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 2/10/20/40
Uwagi:
-Rewolwer Webley
Kraj: Wielka Brytania
Skuteczność:2k6
Pojemność: 6x0,38cal
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 2/10/20/40
Uwagi:
-TT
Kraj: ZSRR
Skuteczność:3k6
Pojemność: 8x7,62mm
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 2/10/20/40
Uwagi:
-Colt 1911A1
Kraj: USA
Skuteczność:2k6
Pojemność: 7x0,45cal
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 2/10/20/40
Uwagi:
-Mauser Pistolet
Kraj: Niemcy
Skuteczność:3k6
Pojemność: 10x7,63mm
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 5/25/50/100
Uwagi:
-rusznica przeciwpancerna TuF-18
Kraj: Niemcy
Skuteczność:6k6
Pojemność: 1x13mm
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 25/125/250/500
Uwagi: po strzale trzeba przeładować (P) uwzględnione w małej pojemności, przebicie (1)
-Panzerfaust
Kraj: Niemcy
Skuteczność: 6k6
Pojemność: 1
Tryb: pojedynczy
Zasięg: 2/10/20/40
Uwagi: przebicie (4)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Quba dnia 09:33, 13 10 2005, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:44, 12 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Hmm.. nie mógłbyś opisać tego w jednym, zgrabnym pdf-ie?? Niewygodnie się tak czyta, jak nawet enterów nie wrzuciłeś gdzie trzeba...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:23, 17 10 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Kolejny pomysł:

Gracze tworzą razem oddział (w zależności od typu gry) 8-12 ludzi. Przed każdą misją każdy losuje kim będzie grał, jak polegnie to losuje następnego.
W następnej misji także losuje od nowa, dzięki temu gracze zżywają się z oddziałem.

Oddział otrzymuje wspólną pulę doświadczenia i wspólnie podejmują decyzję kto się rozwija, itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:21, 17 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Na pewno to coś nowego, niezwykłego. Gratulacje. Obawiam się jednak, że mniej będą wówczas dbać o swoje życie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:13, 17 10 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





beacon napisał:
Na pewno to coś nowego, niezwykłego. Gratulacje. Obawiam się jednak, że mniej będą wówczas dbać o swoje życie...

Jeśli komuś sprawia przyjemność tracenie członków drużyny to jego sprawa, będą mieć ciągle niedoświadczony zespół i nie wykonają rzadnej misji. Z drugiej strony można wprowadzić mechanizm zabraniający wykonywać głupie rozkazy i akcje, w końcu żołnierz ma swój rozum i nie pobiegnie z nożem na czołg Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:48, 12 11 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Oglądając film pt. "Szyfry wojny" naszło mnie na coś takiego:

Czy pociągniesz za spust?
Kiedy postać spojrzy przeciwnikowi w oczy mając go zabić musi wykonać test. Oblany oznacza, że przez całą turę stoi i gapi się w twarz wroga. Dopiero gdy zda może zabić...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:45, 12 11 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Nieco to komplikuje zasady, zawsze to kolejny rzut więcej. Można dodać opcjonalne zasady podczas bliskiego dystansu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:46, 13 11 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Widzisz, dla mnie te wszystkie shellshocki itd są znacznie mniej istotne niż to. Bolączką wszystkich eRPeGów jest fakt:

czy odważysz się zabić człowieka?

Skoro kładziesz duży nacisk na psychikę na polu walki, to musisz koniecznie wziąć to pod uwagę. Snajperzy powinni podobnie testować...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:52, 13 11 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Pamiętaj, że podczas ognia walki nie zwraca się uwagi na detale tylko walczy o życie, to jak się kto zachowa wynika od jego psychiki, z drugiej strony mechanika nie może być zbyt skomplikowana bo straci dużo na swej grywalności. Dodatkowym rzutom stanowczo mówię NIE.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:58, 13 11 2005
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Jest jeden bardzo ciekawy program na discovery o tym strzelaniu do wroga.

Amerykanie robili statystyki, przy wojnie domowej jakieś 75% strzałów we wroga była nie celna z winy strzelającego (strzelali wyżej, nie strzelali i ładowali ponownie, udawali od początku do końca), potem stopniowo ta statystyka była coraz lepsza, w WW II chyba z 50%, potem wietnam 25 itd. (statystyki mogą być zakłamane, nie dokładnie pamiętam). Więc taki problem był realny i zauważalny.

Snajper ma małe szanse nie zaatakować, trudność przezwyciężenia tego naturalnego odruchu zmniejsza się do kwadratu odległości. Trudno wbić komuś palce w oczy, ale strzelać moździeżem jest dość łatwo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:34, 13 11 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Odnośnie strzelania moździeżem - wynika to z czegoś innego. Podczas takiego ataku nie widzisz swojego celu. Moździerz wali po przywej balistycznej/paraboli. A jak masz przeciwnika 10 cm od lufy to już trudniej... mimo, że to wróg. Taka jest psychika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:43, 13 11 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





fajna rozwiazana jest psychika w unknown armies. mozna zobaczyc
w darmowym preview:
[link widoczny dla zalogowanych]

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
WW II RPG [mechanika]
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin