beacon |
Administratore |
|
|
Dołączył: 10 Sie 2005 |
Posty: 1843 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa/Lublin |
|
|
|
|
|
|
Szybkie notatki. Roboczy tytuł – Underground (ew. Podziemie). Kontynuacja 'Wizji #2: CP by beacon'.
Świat to cyberpunkowa antyutopia z kontrolą umysłów. Każdy obywatel państwa na kształt USA przyszłości jeszcze przed narodzinami otrzymuje domózgowy wszczep, który pozwala zdalnie wpływać na jego myśli i kierować postępowaniem (wygląda to trochę jak przejmowanie ciał cywilów przez agentów w Matrixie, tylko bez zmiany samego ciała – dotyczy tylko umysłu).
W ukryciu żyją grupy rebeliantów, którzy uniknęli wszczepów. Ich chip uległ awarii, okazali się odporni, albo urodzili już jako dzieci rebeliantów poza wpływami władzy. Teraz starają się przeżyć w trudnych warunkach (opuszczone tunele metra, zapomniane dystrykty wielkich miast), jednocześnie sabotując działania rządu i budując z porozrzucanych grupek Podziemie – ogólnokrajową organizację, która ma doprowadzić do ostatecznej rewolucji.
Przygody rozgrywane w tym świecie byłyby budowane na bazie dramatu, walki o przetrwanie i realizacji ciężkiej misji, której nie da się w pełni wykonać. Nie ogranicza to oczywiście możliwości kreowania heroicznych walk o wyższe ideały itd.
Pomysł na przygodę:
W enklawie rebeliantów ma urodzić się dziecko, ale już prowizoryczne badania wskazują, że będzie chore, a lekarstwem dysponują jedynie rządowe szpitale. Powstaje dylemat – oddać dziecko władzom i zapewnić mu życie w zamian za praktycznie nieusuwalny chip kontrolny, czy pozwolić mu umrzeć na wolności przed pierwszymi urodzinami?
Faktyczne motywy postępowania rządu nie są jasne. Nie wiadomo, czemu ma faktycznie służyć kontrola. Odkrycie prawdy na ten temat będzie również jednym z celów Bohaterów Graczy. Mistrz Gry będzie mógł wymyślić tą motywację, albo wybrać którąś z zaproponowanych. Gracze, nawet znając podręcznik, nie będą aż do kulminacyjnego momentu wiedzieć, o co tak naprawdę walczy rząd. Prawda może okazać się nie do zniesienia.
Gra wycelowana byłaby w rozwojowe kampanie, w których skład weszłaby również gra na poziomie całej społeczności rebeliantów, w której Bohaterowie mogą wyrosnąć na liderów.*
Mechanika: klasyczna podstawa z dodanym wsparciem dla poziomu społeczności* i narzędziami do rozgrywania dramatycznej walki z wiatrakami.
*- akurat poziom społeczny nie jest jeszcze pewnikiem. |
|