kaellion |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 17 Sie 2005 |
Posty: 33 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Tomaszów Maz. |
|
|
|
|
|
|
Jak to jest u was z tworzeniem systemów:
1. Co jest ważniejsze: mechanika czy świat.
2. Od czego zaczynacie/zaczynaliście tworzenie własnych systemów autorskich.
3. Z czym macie/mieliście największe problemy.
Chciałbym byście się podzielili z innymi swoimi odpowiedziami na powyższe pytania/problemy. A żeby nie było że tylko pytam...
Mam dwa systemy autorskie, albo to raczej jeszcze zbiory pomysłów które nie nadają się do publikacji. Co jakiś czas wracam do nich i coś tam zmieniam coś dodaję, itp.
A dokładniej:
Jeszcze za czasów początków MiMa i wydawanych tam Kryształów Czasu zacząłem tworzyć własny świat fantasy. Na początku była to Arda, potem przemianowana na Krainy Zmierzchu, aktualnie bez tytułu.
Tworzenie świata zacząłem od pomysłu by coś takiego stworzyć, potem narysowałem kilka map wysp Archipelagu i zacząłęm opisywać jego geografię, kulturę, historię (Pierwsze wersje były bardzo zbliżone do opisów z Kryształów i WFRP). Ale rozpisałem poszczególne kraje, wpływy polityczne, opisy lokacji, legendy, podania, jak się tam żyje itp. Potem przyszedł czas na mechanikę, i na tym właściwie stanęło, po po kilku zalążkach włąsnej mechaniki zacząłem próby przystosowania różnych mechanik dostępnych do mojego świata.
W międzyczasie kilka razy zmieniały się opisy, mapy i inne rzeczy związane z geografią, historią itp.
Rozegraliśmy w tym świecie kilkanaście sesji używając różnych mechanik (AD&D, GURPS Lite, FUZION, FUDGE)
Jakiś czas temu zacząłem wymyślać nowy system, a właściwie uniwersum. Z braku dostępu do systemów SF w wersji Hard i pod wpływem kilku ciekawych pozycji książkowych i gier komputerowych jestem w trakcie wymyślania takiego świata który niewiele ma mieć wspólnego z Space Opera (nie ma obcych ras, nie ma "Use Force, Luke", a statki nie pomykają jak samoloty w przestrzeni). Mam już opisaną ogólnie politykę i wpływy różnych frakcji, rozwój techniczny, i jakie możliwości ma cywilizacja ludzi. Nadal nie mam mechaniki.
Na pytania które postawiłem na początku odpowiem tak:
1. Najważniejszy jest dla mnie świat, a więc dokładne go opisanie. Na mechanikę zostawię sobie później czas (tym bardziej że szukam takiej mechaniki w której główną rolę odgrywają umiejętności)
2. Moje fantasy zacząłem tak właściwie od narysowania map trzech wysp, potem dodawałem do nich opisy, co gdzie jak i dlaczego. System SF zacząłem opisywać od opisania konwencji i klimatu w jakim ma być (poparłem to spisem książek, gier i komiksów), potem były ogólne założenia świata oraz wskazanie jakimi typami postaci gracze mogą grać.
3. Problemy mam nadal z mechaniką, próbowałem już kilka różnych (różny stopień skomplikowania) mojego własnego pomysłu i pożyczonych z innych systemów. Nadal mam z tym problem.
A jak to jest u was??? |
|