arthas40 |
pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 28 Mar 2007 |
Posty: 240 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Ostrowiec Św. |
|
|
|
|
|
|
No ok, dzisiaj część pierwsza, a więc co nie co o bohaterach. Jest też wzmianka o konwencji, a więc 2 pierwsze kroki Światotworzenia. Zapraszam do dyskusji.
Ogółem
Świat Triangulisa skupia się na morskich i podwodnych przygodach. Rolę drugorzędną stanowi tu ląd, jednakże jest on bardzo kluczowym zapleczem, dlatego też nie obejdzie się bez klasycznych przygód. Jest to świat, do którego niespodziewanie nadeszła Apokalipsa - zjawisko, które podnosi mozolnie wody na całym znanym świecie. Człowiek wykorzystał swoją elastyczność i przechodzi na morze, propagując przy tym postęp technologiczny i szeroki wachlarz magiczny. Dlatego też przygody będą mieć osadzone często na morzu, pod nim, a gracz będzie miał do dyspozycji arsenał różnych broni, technologicznych gadżetów oraz magię. To także świat konfliktów i zaciekłych wrogów, nie obejdzie się bez bitew na lądzie, potyczek, walk morskich, abordaży. To świat, gdzie wody więcej i lądów mniej - gracze będa eksplorować głębiny, odkrywać zapomniane wyspy. To też świat polityki, nie obejdzie się bez planowania, snucia intryg, itd. Handel też się znajdzie. ;]
Możliwości graczy
Bohaterowie są osobami, które chcą mieć wpływ i pozostawić ślad w budowaniu nowego porządku świata. Szczebel społeczny nie jest ważny, jednakże nie wliczamy do tego chłopstwa. Bohaterowie, chcący mieć własne pięć minut w nowym świecie, sięgają po władzę, snują intrygi, prowadzą wojny, organizują ekspedycje, szukają składników i elementów do różnych projektów, prowadzą działalność gospodarczą, walczą z wrogami, konstruują i budują, żeglują, szukają sojuszników, wszczynają bunty, ścigają bestie. Kieruje nimi najczęściej ambicja. Jednakże dla graczy o mniejszych wymaganiach dla własnego ego, również znajdzie się miejsce. Dlatego też promujemy bohaterów, którzy prowadzą lekkie życie, jednakże starają się znaleźć swoje miejsce w nowym świecie. Będą prowadzić interesy związane z miejscem zamieszkania (kramy, karczme), wykonywać zlecenia niczym w klasyczny świecie magii i miecza, dorabiać się oszczędności, które zainwestują przyszłość. Chcemy jednakże unikniąć przygód i bohaterów, którzy w całym zakresie nie dbają o przyszłość, zapominają o tym dynamicznym świecie i odcinają się od wszystkiego, co ma choć mały związek z morzem, Apokalipsą, itd.
Cele graczy
Cele graczy to przede wszystkim takie, przy których gracz zdobywa możliwość wpłynięcia na losy świata, uznanie, ślad po sobie, władzę, majątek lub chociażby satysfakcję. Część z nich będzie miała wpływ na losy, politykę, gospodarkę nowego świata (np. zdobycie dużych wpływów w Trybunale, kluczowa bitwa morska, skonstruowanie maszyny, która będzie przełomem w epoce kolonizacji), przy okazji reprezentując interesy jednej z organizacji/frakcji lub będąc samodzielnym dokonaniem, samodzielnie również część zrealizowanych celów będą przyczyną satysfakcji, samorealizacji, dumy lub korzyści materialnych graczy w nowym świecie (władanie atolem, zyski z konwojów morskich, wstąpienie do zakonu, utłuczenie paru Diabłów). Często jednakże owe cele się przeplatają. Dla bohaterów, którzy nie wywodzą się z wyżyn społecznych, analogicznie posiadanie konwoju lub władza nabiera charakteru wyższych i ostatecznych celów. Wówczas "bliższymi" celami będzie chociażby zdobycie bogactw poprzez oferowanie usług i wykonywanie zleceń albo celem może być owe pokonywanie szczeblów kariery.
Środki
Świat Triangulisa jest na tyle uniwersalny, że zdecydowana większość metod działania i środków będzie dostępna dla graczy. Kwestią dobrania odpowiednich środków będą sami bohaterowie i ich miejsce w społeczeństwie. Bohaterowie, którzy będą magami, będą starać się wspierać kampanię morską, snuć też własne interesy na uboczu, tworzyć nowe artefakty i prowadzić politykę. Bitewni bohaterowie będą stawiać na otwartą walkę, a całkowicie inni bohaterowie będą trzymać się z dala od polityki i zajmować się handlem. Jednakże często w Triangulisie podkreślana jest metoda "w kupie siła". To nie świat, gdzie grupka bohaterów śmiale stanie do walki naprzeciw dużej grupie nag. To świat, gdzie często bohaterowie będą w grupach prowadzić walki, czy to będąc podwładnym, czy sami kierować grupkami żołnierzy. To świat, gdzie często będziemy członkami różnych organizacji lub reprezentować interesy danej frakcji. To świat, gdzie atol to nie tylko konstrukcja, ale także ludzie (i nie tylko zresztą ludzie). To świat, gdzie magowie wspólnie w Trybunale snują politykę. Oczywiście podkreślam ten środek jako ważny, ale nie obowiązkowy, zważywszy na fakt, że w części przypadków może to się nie sprawdzić, np. będac alchemikiem, który bada właściwości wody morskiej (co prawda, może wysyłać innych graczy lub sługusów po składniki, itd.).
Konwencja
Świat Triangulisa to świat technogii i wspierającej ją magii (i vice versa w sumie). Dlatego też konwencja będzie nastawiona na pewno na fantasy, z nutką technologii nabiera ona klimatów steam. To także świat, gdzie niekoniecznie białe jest białe, a czarne jest czarne. Dlatego też chyba najbardziej trafną konwencją będzie "dark steam fantasy".
Kolejny etap dyskusji tak więc czas zacząć. Proponowałbym teraz skupić się na poruszonym temacie, a więc bohaterach, potem można rozważyć kwestię świata, jego filarów, itd. aby nie pogubić się w chaosie postów i wszelkiej maści ripost. ;p
Pozdrawiam, |
|