arthas40 |
pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 28 Mar 2007 |
Posty: 240 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Ostrowiec Św. |
|
|
|
|
|
|
Hej, mam pewien dylemat wobec rozplanowania podręcznika, rozdziałów Triangulisa, itd. Wygląda to tak:
Spis treści Triangulisa
I Wprowadzenie
1.1 Na początku walniemy coś fajnego i klimatycznego – jakiś kluczowy cytat osoby/ piosenka piracka/ przepowiednia wyroczni?
1.2 Opowiadanie klimatyczne
1.3 Wstęp ogólny (gadka powitalna)
· Wyjaśnienie podstawowych założeń RPG (co to jest RPG, kto to jest BG i te bzdety)
· Co zawiera ten podręcznik
· Opis rozdziałów
II Triangulis: pierwsze spojrzenie
III Bohaterowie
2.1 Kim są BG? (opisanie ich celów, środków, motywacji, założeń, itd.)
2.2 Tworzenie postaci
· Wszystkie te pierdoły w postaci mechanicznego tworzenia postaci
· Profesje (o ile będą)
· Wstępne opisanie domyślnych organizacji, do których można się przyłączyć
· Ewentualnie damy też tutaj schemat MG do tworzenia ikonowych organizacji (jakiejś bandy pirackiej, etc.)
IV Mechanika
Testy, walka, konflikty
V Organizacje
· Trybunał:
· Opisujemy jego wpływ na wodny świat
· Jakie działania przeprowadza (wojny, eksploracje, pertrakacje ze zbuntowanymi atolami)
· Jego struktura
· Opis jego podzespołów (m.in. zakon akafraktów)
· Cele Trybunału
A także inne Kompanie, opisy band, zasad dotyczących werbunku załogi, itd.
VI Atole
· Typy atoli, budowa, etc.
· Życie codzienne atolowych społeczności
· Polityka i działania (tzn. że jedne atole walczą z trybunałem, inne próboują z nim współpracować, autonomie i takie tam)
· Krótki opis podwodnych, tymczasowych kolonii wydobywczych
· Inne charakterystyczne ludzkie lokacje (chaty na skałach, kryjówki, itd.)
· Garść ważniejszych i charakterystycznych atoli
VII Wodny świat
· Opis przykładowych wysp
· Ciekawe miejsca na dnach (zarówno ikonowe, jak i charakterystyczne)
VIII Zagrożenia i wrogowie
· Diabły i wodniki
· Kalifat
· Awanturnicy (piraci)
· Lokalni przeciwnicy (tubylcy, stworki morskie – ogólne opisy)
IX Magia
· Dział zawiera ogólne informacje o magii, a także zasady mechaniczne odnośnie korzystania z niej
· Opisujemy magię w Trybunale, szamańską i renegatów
X Technologia
· Spis różnych technologii
· Charakterystyki okrętów
· Zbrojownia
XI Dział Nawigatora
11.1 Porady MG
11.2 Bestiariusz- Dokładne opisy i statystyki paru przykładowych bestii diabelskich, żołnierzy Kalifatu i innych wrogów
11.3 Przykładowa przygoda
XII Końcówka
· Karty postaci
· Mapa (to jeszcze się przemyśli)
· Creditsy
Co prawda jeszcze to wymaga dopracowania, niektóre rozdziały nie satysfakcjonują jeszcze tak jak chcę, tak czy owak nie o to mi chodzi.
Chodzi mi konkretnie II rozdział: Pierwsze spojrzenie. Stwierdziłem, że jest potrzeba początkowego wyjaśnienia czytelnikowi co to za świat, jakie zasady w nim panują, itd. Zrobiłem z tego jedną, spójną historię (czyli zrobiłem z tego historię świata + jego rys). Tylko czy to ma sens? Pierwsze spojrzenie wyjaśnia wiele o Trybunale między innymi. Tak więc czy to nie wprowadzi pewnego deja vu, poczucia wtórności i powtarzania pewnych informacji? W końcu potem też będę pisał o Trybunale w odpowiednim rozdziale.
Jeżeli moje wątpliwości się sprawdzają, to w jakiej postaci powinno to Pierwsze Spojrzenie być? A może w ogóle wywalić i powołać się na takie przykłady jak II edycja Warhammera? Moje małe doświadczenie niestety nie podpowie mi, czy jest dobrze bądź nie, więc problem przedstawiam tutaj.
Pozdrawiam, |
|