ConAnuS |
przybysz |
|
|
Dołączył: 11 Lis 2007 |
Posty: 1 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Skierniewice |
|
|
|
|
|
|
Witam
Postanowiłem dokonać mojego historycznego (bo pierwszego) wpisu na to(z tego co widzę godne zainteresowania) forum.
Na początku wywołany niejako do tablicy wypowiem się na tą kwestię:
Cytat: | Szabel tylko trzeba uważać, jak moi znajomi zobaczyli podręcznik gracza do ZC. To potem każdy chciał grać tylko dwoma zawodami: okultysta i niemiecki szpieg Very Happy Po prostu trzeba uważać |
Cytat: | @szabel - myśle że taka mania nastąpiła na te "zawody" bo w innych systemach ich nie było. Taki zachłyśnięci. Ale na szczęście szybko się opamiętali. |
Ja z tej ekipy należałem do fanów niemieckiego wywiadu. Że szybko się opamiętali? Hmm... W zasadzie wyglądało to tak, że Freyu powiedział, że nie można grać okultystą i niemieckim szpiegiem. Ale to tylko tak gwoli wtrącenia.
Trochę trwało, zanim przekopałem się przez wszystkie strony tego wątku ale w końcu to nastąpiło. Postaram się streszczać i przedstawić w punktach moje spostrzeżenia apropo systemu( od strony fabularnej ma się rozumieć).
1. Rasy
Decyzję o wywaleniu orków i gnomów uważam, za dobrą decyzję. Wpływ replilionów bym zmarginalizował, a zwłaszcza skończył z nazywaniem ich Nagami. Bardzo niedobra nazwa, no chyba , że mają wyglądać jak nagi( znaczy ogon itp.)
Cytat: | usunąłem krasnali i na ich miejsce mam zamiar wstawić jego odpowiednik jakieś tech-rasy (zastanawiam się nad a'la golemami) |
Panie, broń nas przed golemami, już o niebo lepsze są pokojowo nastawione krasnoludy. Aczkolwiek jakbym miał wybierać to już bym zostawił gnomy, jako specjalistów od technologii parowej a wywalił krasnoludów.
Koncepcja elfów jest jak najbardziej ok. Swoje zastrzeżenia co do nich przedstawiłem na blogu, a nie chcę się powtarzać.
Co do Diabłów, to ta rasa mi odpowiada. Przypomina mi trochę Zergów, ze Starcrafta. Oparłbym ich na perfekcyjnym wykorzystaniu genetyki, z może małą domieszką magii ( jakaś zbiorowa świadomość, czy coś takiego).
2. Ludzie
Trybunał powinien posiadać jedną siedzibę( najlepiej morską), która stanowiłaby symbol siły Trybunału. Oczywiście nikt nie zabrania im mieć posterunków na całym świecie.
Co do samej istoty magii to powinna ona mieć rolę głownie wspierającą a nie ofensywną.
W końcu chcemy chyba zapobiec sytuacji kiedy to piraci szykują się do abordażu. Już szczerzą zęby, szykują liny, noże w zęby itp.... A tu na przeciwnym okręcie wychodzi pan w szpiczastym kapeluszu, mamrocze parę słów i na okręcie piratów rozpętuje się piekło. Ogień obejmuje pokład, palą się żagle, ludzie giną w płomieniach. Chaos, krew i strach... A to przecież zwykły fireball. Resztę piratów dożyna ręcznie piechota morska.. Ot, po abordażu... Tego chyba nie chcemy.
Magia powinna wspierać technologię, a nie nad nią górować. Oczywiście, powinny snuć się historię o tajemnych i potężnych czarach Trybunału, ale zaszczytu ich poznania powinni dostąpić tylko wybrani.
Piraci? Ok. CO do pomysłu aby byli sojusznikami elfów, to nie wiem jakbyście mieli to pogodzić, w końcu elfy nienawidzą ludzi...
Pakt z demonami mórz? Niee... Przypominałoby to zapewne wtedy Armię Chaosu Z WFB, mutacje, dewiacje itp. Nie widzę w tym żeglarskiego klimatu. Oczywiście można stworzyć pojedyncze statki, które zawarły pakty z diabłami ale to powinny być tylko rodzynki na pojedyncze sesje.
Kolonie na dnie można by zrobić przy użyciu baniek z żelaza i szkła wzmocnionych magią. Takie podwodne miasta.
Cytat: | BTW. co sądzicie o dodaniu magnaterii, jako naturalnej opozycji Trybunału? |
Ciekawy pomysł, jednak w formie marginalnej. Taki smaczek, żeby mieć z kim pointrygować przeciwko Trybunałowi.
Moją główną osią jest przecież Apokalipsa, jak dla mnie owym atutem jest pogoń za nowym światem.
Tej Apokalipsy to nie widać... Gdzie, chaos , panika, uczucie bezsilności... Za to odbudowę, rozwój i pogoń za nowym światem widać.
Co jeszcze mogę dodać?
Hmm...
1. Freyu, trochę mnie zaskoczyłeś. Spec od mechaniki? No, no... Widzę, że w tajemnicy przed kolegami awansujesz. Mogłeś się wcześniej pochwalić. Zawsze dorzuciłbym parę groszy w sprawie mechaniki, w końcu co dwie głowy to nie jedna;)
2. Melduję gotowość do przetestowania systemu na ludziach, znaczy na mnie i mojej ekipie. Więc zabieraj się Freyu za mechanikę, bo za tydzień sesja;) Mam nadzięję, że dysponujesz od Arthasa jakimiś materiałami na temat gry. Zresztą, jak będzie mechanika to sami resztę dopowiemy.
Pozdrawiam |
|