autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Triangulis - Morskie Fantasy RPG Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 18, 19, 20  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 06:39, 04 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ehhh i znowu te nagi. Cały czas mi coś nie pasują. Może byś streścił przykładową historię z wykorzystaniem nag?

A państwo technokratyczne - nie lepiej zrobić 12letniego Króla zmanipulowanego przez Trybunał(taki luźn pomysł)? W obrębie jego Królestwa możnaby postawić jakąś trybunalską forteco-siedzibo-centralę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:01, 04 10 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Cytat:
A państwo technokratyczne - nie lepiej zrobić 12letniego Króla zmanipulowanego przez Trybunał(taki luźn pomysł)? W obrębie jego Królestwa możnaby postawić jakąś trybunalską forteco-siedzibo-centralę.

No może i tak. Tzn. od początku był taki pomysł, aby Trybunałowi dać dwie takie centrale. Jedna to jest centrala lądowa (takowa enklawa) oraz super-hiper-główna baza morska. Ta drugia byłaby głównym centrum już Trybunału i są to małe wysepki blisko siebie, na których zabudowane są fortece Trybunału już przystosowane do wody (a więc w przypadku zatopienia wysepek, cały ten kompleks pływałby), no i wokół wysp mamy duże zagęszczenie atoli zbrojnych, zakonnych itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:23, 06 10 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Skoro masz problemy z wymyślaniem królestw, może spróbuj tak :

1. Apokalipsa zatarła granice, nie ma już silnych rządów i wyraźnych podziałów. Zamiast tego wszędzie pałętają się przeróżne organizacje, zakony, gildie, cechy, korporacje, jedne szukające szybkiego zysku, inne realizujące dalekosiężne plany.
Trybunał to coś jak dzisiejszy Microsoft, płacisz mu za ochronę i możliwość robienia interesów z innymi, ale są nieliczni którzy korzystają z usług niezrzeszonych magów.

Zamiast tworzyć każdą organizację osobno, ładujesz do podręcznika narzędzia do generowania takowych, plus kilka przykładów.

Po inspirację możesz zajrzeć do generatora kompanii z rpga Reign (dorwać go można tutaj - [link widoczny dla zalogowanych]), lub do dokumentu "Organizations in Fate" (dostępnego w zasobach FATEowej grupy dyskusyjnej na Yahoo Groups).


2. Użyj ww. generatora kompanii z Reigna, może trafisz coś fajnego. Na testowej sesji pół godziny zajęło nam zmontowanie zabawnej okolicy z :
- sezonowo handlująco-rabującymi barbarzyńcami
- fanatycznymi wyznawcami świętych krokodyli
- państewkiem o wielkich ambicjach i pustej kasie
- zapyziałym miasteczkiem pełnym zabobonu, przesądów i szeptanych konszachtów (rodzima kompania graczy).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:56, 06 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Cactusse, zrozum, że świat jeszcze się nie rozpadł. Dzięki Trybunałowi w miarę się trzyma, królestwa JESZCZE istnieją.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:15, 06 10 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Szabel napisał:
Cactusse, zrozum, że świat jeszcze się nie rozpadł. Dzięki Trybunałowi w miarę się trzyma, królestwa JESZCZE istnieją.


Jesteś pewien że ci moduł interpretacyjny nie zawodzi ? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:38, 06 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Cytat:
Jesteś pewien że ci moduł interpretacyjny nie zawodzi ? Wink


Jesteś pewien, ze nie zamknąłeś się w skorupie własnej wizji tego systemu? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:18, 06 10 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Well, moja skorupa jest wygodniejsza, ma fajniejsze obrazki i nie latają w niej turbaniarze na czajnikach ... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:20, 06 10 2007
Frey
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Szabel ma rację, świat jeszcze się trochę trzyma.

W sumie do tej pory mamy jedno państwo - elficki kalifat. Ciekawe czy elfy będą maiły też jakiś inne państwo.

Kiedyś dawno temu, Łukasz mówił, ze będzie sporo drobnych państewek, takie rozbicie ciężko przedstawić, ale chyba pasowało by do klimatu. Co do państw, to powinno być ich co najmniej kilka. Oczywiście wszystko zależy nawet od ukształtowania geograficznego.

Kilka przykładów.

Państwo położone na północy (według dawnej mapy), czyli blisko z kalifatem, uważam że powinno być nastawione trochę bardziej naturalne wobec kalifatu, no bo jedno małe państewko nie będzie chciało się męczyć z kalifatem i ponosi ogromne straty, co może spowodować że ktoś je podbije - dlatego wobec kalifatu jest neutralne.

Państwo z elementami dalekiego wschodu (chiny i japonia) są to ciekawe elementy i można je gdzie wkomponować. trochę kultury, architektury, czy nawet kuchni.

Państwo w którym kalifat ma swoją główną siedzibę, na pewno musi się liczyć na arenie niemiędzynarodowej, choć nie musi być zbytnio lubiane.

Do tego kilka mniejszych państewek. Uważam, że magowie nie zrzeszeni, mogą na arenie politycznej też ogrywać rolę, ponieważ nie każdy chce być uzależniony od trybunału.

Można jeszcze bardziej urozmaicać i kombinować.

Państwo technologiczne tak jak powiedziałeś, ale trochę izolowane, z bardzo silna gospodarką i może trochę inna mentalnością ludzi. Państwo świetnie się rozwija, trzyma z trybunałem, lecz bardzo luźno, na arenie międzynarodowej jest izolowane, gdyż jest wrogiem gospodarczym numer jeden. Takie matrixowskie państwo 01, lecz oczywiście przewagi technologicznej aż takiej nie mają.

Drugi pomysł, który może bardzo być przekombinowany. To jakieś ościenne państwo o średniej wielkości, możliwe ze nawet jest "już" na osobnej wyspie i nie jest połączone z kontynentem (albo zajmuje półwysep). Trybunał olewa i z własnych środków chce powołać/ powołało własny uniwersytet magii, który nie jest powiązany z trybunałem. Oczywiście kadra nauczycielska jest niewielka i nie są to jacyś wielcy eksperci, ale jest to jedyna taka "oficjalna" próba uniezależnienia się w 100% od trybunału. Moim zdaniem jest to logiczne, lecz dodaje kolejny bajerek, który może zalatywać kiczem, lecz jeśli ja byłbym władcą to nie chciałbym być zależny od jakiegoś trybunału i zrobiłbym wszystko żeby powołać własny uniwersytet. Więc mi sie wydaje to logiczne, jak dla innych nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:10, 07 10 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





cactusse wizjoner Wink Hah

Co prawda to prawda - ludzkość nie upada. Co prawda na lądzie sytuacja robi się coraz bardziej gorąca i niestabilna, ale każdy woli zabezpieczyć przyszłość i przenieść ową stabilność na wodny świat.

Będzie przynajmniej kilka lądowych królestw ludzkich, nie licząc Trybunału. Na wodzie trochę inaczej to będzie wyglądało, bo atole/kolonie często będą o charakterze autonomicznym, jednakże pod faktyczną protekcją Trybunału. I co prawda atole są o różnym charakterze, a więc wówczas fajne organizacje można umieścić w pływających fortecach.

Cytat:
Zamiast tworzyć każdą organizację osobno, ładujesz do podręcznika narzędzia do generowania takowych, plus kilka przykładów.

A nie lepiej parę/paręnaście ważniejszych organizacji stworzyć, a resztę niech sobie tworzą MG? W sumie zawsze tak jest przy RPG.

@Frey
Pierwszy pomysł na miasto jest dobry, drugi odpada. Kwestia nie leży w tym, że "zrobisz focha na Trybunał" i szczycisz się uniezależnieniem i własnymi magami. Kwestia leży w przyszłości ludzi i wsparciu Trybunału przy budowie wodnego świata. W końcu to on ma swoisty monopol. Oficjalnie, bo różnie bywa, jak to w RPG... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:46, 15 10 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Ok, wizję głębinowych kolonii mam bardzo zamgloną i są dwie koncepcje: albo zrobić z tego otwarte na przestrzeń zindustrializowane kolonie, będące pod barierami, mający zabudowania i w ogóle jakieś generatory, itd. czy zrobić z tego zamknięte, metalowe kompleksy rodem te z miasta Bioshocka?

Osobiście jestem za koncepcją barier. Bardziej oddaje klimat Triangulisa, kompleks zamknięty jest zbyt bliski współczesności, zbyt bardzo nawiązuje do Vern'a, przez co odrazu mamy skojarzenia z czystym steampunkiem i wiekiem XIX. A tego nie chcę. Poza tym zamknięta przestrzeń wcale mi nie pomaga w gospodarowaniu dna oraz przy wydobyciach podwodnych surowców. W dodatku bardzo trudno wyobrażam sobie transport, przemieszczanie się rożnych jednostek, wyjście/wejście do czegoś takiego. Ja preferuję swobodę i przestrzeń. Liczę, że nie tylko Szabel się wypowie...

Pff i teraz tak. Dużo przemyślałem i stwierdziłem DOŚĆ. Chyba zacznę powoli spisywać podręcznik, bo im dłużej siedzę, gdybam nad tym i słucham tych wszystkich, jakże różnych opinii i rad, to to mi coraz bardziej ciąży na duszy i boję sie, że mi "wizja świata się rozjedzie". Dlatego nie ma na co czekać, trzeba działać... Eeech...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:56, 16 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ja już mówiłem. Z jednej strony - w koloniach musi być utwarta przestrzeń. Z drugiej - takie miasta pod kopułami są IMO zbyt bajeczkowate i diabły łatwo by je zniszczyły. Potrzebne jest coś pomiędzy. Już mówiłem ci, że ja bym wykorszystał nierówności dna morskiego, poddenne tunele i jakieś systemy obronne połączone razem.

Trudno ci to sobie wyobrazić, wiem... chyba zrobię plan/rysunek schematyczny, takiej kolonii.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:56, 16 10 2007
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Szabel napisał:
Trudno ci to sobie wyobrazić, wiem... chyba zrobię plan/rysunek schematyczny, takiej kolonii.


ja to sobie wyobrazam Razz ale dawaj ten obrazek ;>


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:56, 16 10 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Cytat:
Ja już mówiłem. Z jednej strony - w koloniach musi być utwarta przestrzeń. Z drugiej - takie miasta pod kopułami są IMO zbyt bajeczkowate i diabły łatwo by je zniszczyły. Potrzebne jest coś pomiędzy. Już mówiłem ci, że ja bym wykorszystał nierówności dna morskiego, poddenne tunele i jakieś systemy obronne połączone razem.

Zauważ, że nie zawsze jest takie ukształtowanie terenu, aby można było robić hybrydy tych kolonii. Co prawda, na takie coś mogę się zgodzić, jednakże nie róbmy z tych kolonii jakichś zamkniętych, czysto metalowych podwodnych miast. Za bardzo osobiście kojarzy mi się z XIX w., to już całkowicie odbiegałoby od i tak zmiksowanej koncepcji.

A tak to byłyby jakieś tam kolonie na dnie, nawet na otwartym płaskim terenie i byłyby tech-zabudowania, jakby "fundamenty" i na nich opierałaby się chociażby bariera. Nie mielibyśmy wówczas takiej "czystej magicznej barierki". Ale chodzi mi o to, żebyśmy mieli tą przestrzeń i swobodę jako tako. Podwodne miasto to nie dość, że odbiega od wizji, to jeszcze bardzo ogranicza różne manewry.

BTW. co sądzicie o dodaniu magnaterii, jako naturalnej opozycji Trybunału? Jednakże ich potęga byłaby o wiele mniejsza. Co prawda, jednak zabudowywaliby góry (rejony, gdzie wydobycie zawsze było pod kontrolą magnatów) tak, aby tamtejsze kompleksy były już przystosowane do wody. Używaliby podstępu i mają ogromną chęć do zysku - przez co ich kontakty z piratami są znacznie większe aniżeli z innymi, potencjalnymi ludźmi. W dodatku mają własne, prywatne wojska, itd...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:02, 17 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Konflikt Trybunał-Magnaci? Wyborne arthas, wyborne...

Jeszcze co do kolonii - wybiera się takie miejsce, żeby budowa była jak najłatwiejsza, więc o sprzyjającej powierzchni. W całkiem zamkniętych kompleksach będą wariować za szybko, a podwodne miasta pod kopułami są zbyt lekkie klimatycznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:12, 17 10 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Cytat:
Konflikt Trybunał-Magnaci? Wyborne arthas, wyborne...

Czyżby ironia?

Kolonie:
No to ja jestem za hybrydą tych dwóch koncepcji. Wyobraźmy sobie chociażby rozwijającą się kolonię na terenie zatopionego miasta, wszędzie widać jakieś "rusztowania", tech-obudowy, wieżyczki, etc. w dodatku to wszystko trzyma się na barierze dodatkowo. Piękny podwodny świat z przestrzenią, techem i mamy widoki (o ile nie będzie mroków głębinowych).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Triangulis - Morskie Fantasy RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 14 z 20  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 18, 19, 20  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin