autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Triangulis - Morskie Fantasy RPG Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 19:00, 20 07 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





@Magnes:
Cytat:
Hearthbreakery jednak ewoluują, stąd ufam, że Triangulls będzie pozbawiony typowych wad tego.

A jednak jest hearthbreakerem? A możesz wskazać konkretne "wady", ponieważ trudno z mojej perspektywy wyłapać takowe. Smile

@sil:
Cytat:
Czy przewidujesz jakieś grywalne wodne rasy (wodne elfy, syrenki itp.)?

Nie, jeżeli chodzi o grywalną rasę. Być może dlatego, że trudno byłoby wpleść takową rasę do świata. Syrenka gracza mogłaby mieć niekończące się pokłady wiedzy o jej sąsiedzie, tj. Diabłach. Wówczas z nutki tajemnicy i chęci ciekawości Aqua Diaboli dużo by nie zostało. Zresztą pozostałoby pytania: czy syreny (przyjęta nazwa dla ułatwienia) ujawniły się powierzchniowcom przed interwencją Diabłow i Apokalipsą, a jeżeli nie, to dlaczego ujawniły się dopiero po fakcie, czy wiedzą coś na temat globalnego potopu, jaki mają stosunek do Diabłów (przyjmując, że jako syrenka gracza musiałaby grać z innymi postaciami graczy, a więc musiałaby być pokojowo nastawiona - a więc wróg Diabłów albo neutralne podłoże)? Obawiam się, że to tylko zbędne komplikacje, jednakże przemyślę to.
Cytat:
Jak byś porównał Aqua Diaboli z nemezisową Hordą?
Heh wybacz, ale mam nikłą wiedzę o Nemezis, zaś na forum nie jestem w stanie odszukać konkretnej notki o Hordzie... Dlatego na razie nie porównam.

Pozdrawiam,


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:09, 20 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





arthas40 napisał:
@Magnes:
Cytat:
Hearthbreakery jednak ewoluują, stąd ufam, że Triangulls będzie pozbawiony typowych wad tego.

A jednak jest hearthbreakerem? A możesz wskazać konkretne "wady", ponieważ trudno z mojej perspektywy wyłapać takowe. Smile


Nikt w prost nie powiedział, że twa gra heartbreakerem jest. Ja mam tylko takie niejasne przeczucie, że może się stać.

arthas40 napisał:
@sil:
Cytat:
Czy przewidujesz jakieś grywalne wodne rasy (wodne elfy, syrenki itp.)?

Nie, jeżeli chodzi o grywalną rasę. Być może dlatego, że trudno byłoby wpleść takową rasę do świata. Syrenka gracza mogłaby mieć niekończące się pokłady wiedzy o jej sąsiedzie, tj. Diabłach. Wówczas z nutki tajemnicy i chęci ciekawości Aqua Diaboli dużo by nie zostało. Zresztą pozostałoby pytania: czy syreny (przyjęta nazwa dla ułatwienia) ujawniły się powierzchniowcom przed interwencją Diabłow i Apokalipsą, a jeżeli nie, to dlaczego ujawniły się dopiero po fakcie, czy wiedzą coś na temat globalnego potopu, jaki mają stosunek do Diabłów (przyjmując, że jako syrenka gracza musiałaby grać z innymi postaciami graczy, a więc musiałaby być pokojowo nastawiona - a więc wróg Diabłów albo neutralne podłoże)? Obawiam się, że to tylko zbędne komplikacje, jednakże przemyślę to.


I tu okazujesz zdrowy rozsądek, moje przeczucie niszcząc i tłamsząc w zarodku. Mr. Green

arthas40 napisał:
Cytat:
Jak byś porównał Aqua Diaboli z nemezisową Hordą?
Heh wybacz, ale mam nikłą wiedzę o Nemezis, zaś na forum nie jestem w stanie odszukać konkretnej notki o Hordzie... Dlatego na razie nie porównam.


Bo i nie w jednej notce o Hordzie było. Ogólnie: Horda to masa bluźnierczych potworów będących sługami jednego z przebudzonych przez ludzi, złych, pradawnych bogów(zowią go Panem Wojny, ale imienia jego nie pamiętam), którzy chcą zniszczyć ludzkość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:12, 20 07 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Magnes napisał:
Hearthbreaker został określony w tym temacie: http://www.autorskie.fora.pl/po-latach-znalazlem-swoje-notatki-iver-t580.html Smile
Hearthbreakery jednak ewoluują, stąd ufam, że Triangulls będzie pozbawiony typowych wad tego.


Heartbreakery nie mają wad, są perfekcyjne dla docelowej publiczności (znaczy autora i jego paczki) Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:16, 20 07 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Cytat:
I tu okazujesz zdrowy rozsądek, moje przeczucie niszcząc i tłamsząc w zarodku.

Miło mi to słyszeć. ^^

Btw. cactusse, może i Ty byś coś powiedział na temat systemu? Szczególnie na brak krytyk narzekam. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:32, 20 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Za krytykę uznaj fragment pewnego artykułu który przytoczę. Razz Wink

Cytat:
Spójrzmy na przeciętnego fana gier fabularnych, zasiadającego właśnie za biurkiem by zacząć tworzenie własnego świata autorskiego. Bezpośrednio przed nim - komputer, narzędzie bez którego niewiele osób wyobraża sobie dziś światotworzenie. Po lewej - kartka papieru, ołówek i gumka, czekające na chwilę, w której zacznie tworzyć mapę. Po prawej - głośniki, z których leci klimatyczna, ułatwiająca pisanie muzyka. Fan przygotował się solidnie do światotworzenia: w głowie ma już solidnie ułożony plan settingu - historię, zaczątek geografii i jego nazwę, przeczytał kilka poradników o tworzeniu własnych światów. Zna kilka gier, przejrzał strony internetowe już tworzonych światów, z wypowiedzi na forach dowiedział się, jak własne settingi tworzą doświadczeni twórcy. Pije solidny łyk krzepiącego napoju, sięga po kartkę i zaczyna rysować zarys kontynentu, który...

Stop!

Nie powinien zaczynać od mapy? Dobrze, zatem uruchamia edytor tekstu, popuszcza wodze wyobraźni i rozpoczyna kreację swojego niezwykłego świata, jakże różnego od już istniejących.

Nagłówek pierwszego rozdziału nosi tytuł Historia...

Stop!

Zaczynanie od historii jest bez sensu? W porządku, zatem zamiast za Historię zabiera się za opisywanie różnic mechanicznych, jakie nadają settingowi unikalny charakter...

Stop!

Mechanika też jest zła? Zatem od czego ma zacząć? Od geografii, bestiariusza, rysunków, postaci ikonicznych? Może od opisu życia codziennego albo ważnych organizacji świata?

Nie, tworzenie świata najlepiej jest zacząć od samego początku, od idei. Wszystkie wyżej wymienione propozycje to konkretne pomysły i fragmenty świata. Za nie autor powinien się zabrać dopiero, gdy ma w głowie przemyślane najważniejsze sprawy, wie, że świat ma na tyle potencjału, by po miesiącach pracy móc nazwać go pełnoprawnym settingiem.

Jeśli ów "przeciętny" fan gier fabularnych chce stworzyć własne uniwersum, niech lepiej wyłączy komputer, wypije co tam ma do wypicia, odłoży ołówek, kartkę i gumkę, i dopiero wtedy zacznie myśleć o tworzeniu świata. Muzykę można zostawić.


Dobrze, zacznijmy zatem od początku.


A oto link do artykułu: [link widoczny dla zalogowanych]
i do pozostałych tekstów tejże serii: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:42, 20 07 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Czytałem całą serię. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:44, 20 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





A korzystasz z niej(jeśli tak to w jakim stopniu - pytanie bez zgryźliwości, ironii czy sarkazmu,na które rozmowa zaczyna schodzić Smile )?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:51, 20 07 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Cóż, artykuły te pomogły mi określić realia i konwencję i czasami do nich zerkam. Jednakże nie korzystam z pomocy, w stylu: krok po kroku. Tak czy owak cała seria Światotworzenia to świetna lektura i czekam na kolejne "kroki".

Ale koniec offtopicu.Smile

Swoją drogą, ciekawe czy doczekam się jakiejś rzetelnej krytyki ;p W sumie to po to zawitałem na autorskie.fora.pl, ponieważ ilość pozytywnych komentarzy (a więc duża) była dla mnie raczej podejrzana i wolałem się uszczypnąć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:28, 20 07 2007
Staśo
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Tak, krytyka by się przydała, ale ode mnie jej nie usłyszycie, czemu? Bo jestem współtwórcą Triangulisa. Tak jak i Arthas40, czekam na wasze opinie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:47, 20 07 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





arthas40 napisał:
Btw. cactusse, może i Ty byś coś powiedział na temat systemu? Szczególnie na brak krytyk narzekam. Wink


Jestem z natury uprzejmy, ale jak ktoś grzecznie prosi Wink

1. Cliche cliche cliche cliche (co czasami jest fajne, ale damn, cliche Wink )

2. Gnomy, orki, reptilioni a nawet dwarowie wyglądają tak, jakby na siłę wepchnięto ich do świata.

3. Piraci tak samo, na siłę. Nacja piracka ? Jeden rajd zorganizowanej, uzbrojonej po zęby floty, powinien tylko drzazgi z nich zostawić.

4. Za mało wody, za mało apokalipsy, suche to strasznie.
Żeby chociaż ludzie prali się o ten coraz mniejszy kawał lądu, albo wiali w góry pozostawiając ziejące pustką miasta, albo ścigali się z czasem w poszukiwaniu nowych lądów, albo gonili za elfami kradnącymi ziemię na swoje latające wyspy.
A tu nic, harmonia i spokój, wszyscy bez pośpiechu bawią się technologią, pykają sobie atol tu, pływająca forteca tam, etc.

5. Aqua Diaboli - są źli, siedzą w morzu, podobno wyglądają jak krakeny. Siakieś takie bez polotu. To już elfy wydają się znacznie lepsze w roli głównych złych.
Żeby chociaż opanowały całe morze, a ludzie opowiadali sobie "dopłyniesz do drugiej boi - wrócisz. Dopłyniesz do piątej boi i masz szybki statek - wrócisz. Popłyniesz dalej - nie wrócisz...", etc.

A szkoda, bo koncept dosyć ciekawy.
Mogłoby to wymusić zabawne konstrukcje statków - albo olbrzymie pływające fortece, których kraken nie jest w stanie zatopić, albo niewielkie łodzie, których jedynym atutem jest szybkość i zwrotność. Musisz dbać o napęd, mieć nosa do pogody, maga wiatru na pokładzie, albo twoja łódź przechrzczona zostanie na BulBulTone.

6. Zakon jest fajny, przypomina mi podwodnych rycerzy z "Aqua Knight" Yukito Kishiro.


To co mnie ciekawi :

Blurb, jaki zwykle umieszczony jest na końcu książki, mający w kilku krótkich zdaniach zachęcić czytelnika do kupna twojego systemu.
Można kłamać, można przesadzać, ale powinno chwytać za serce i portfel Wink

Trailer do kampanii, która w jak najlepszy sposób przedstawi specyfikę twojego świata. Gdybyś chciał na konwencie ściągnąć rzesze graczy do twojego stołu, co byłoby napisane na reklamie przygody ?
Można kłamać, można przesadzać, wiadomo o co biega Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:09, 21 07 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





No nareszcie! Tego oczekiwałem. Czas na ripostę:

1. Cliche? Razz

2. No tutaj muszę się troszeczkę z Tobą zgodzić. Sam miałem wątpliwości, ponieważ w głównej mierze skoncentrowaliśmy się na ludziach, elfach i dwarach. Ci ostatni są kluczową rasą w Triangulisie, więc nie odpadną. Gnomy i orkowie być może odpadną, o reptilionach pomyślę i być może przerobimy.

3. Piraci w Triangulisie bawią się w partyzantkę i walkę podjazdową. Do bitew na większą skalę pozwalają sobie, gdy nadarzy się taka okazja. Na początkach Apokalipsy, piraci słusznie wykorzystali okazję do zdobywania atoli i statków - był chaos i zamęt przy organizowaniu całej morskiej kampanii Trybunału. W dodatku teraz przybyło więcej wód, Diabły czyhają i piraci na odległych krańcach rozbudowują swoje "legowiska". Chociaż może rzeczywiście są zbyt słabi w obliczu floty... W takim razie wartałoby trochę zmodyfikować. Póki co to myślę głośno, ale zawsze z piratów można zrobić kaprów elfickich albo piraci dobrowolnie poddali się jakieś klątwie lub zawarli pakt z demonem mórz, aby zbalansować siły? Wink

4. Ot tutaj muszę się sprzeciwić. Mam wrażenie, że źle doczytałeś, albo ja źle sprecyzowałem. Razz Mianowicie nie ma spokoju i harmonii. Tak jak wspomniałem, Apokalipsa nadeszła, wiadomo, że to niezwykłe zjawisko. Jednakże doszło do ogromnych mobilizacji różnych nacji, zaczęto działać i elastyczność ludzi sprawiła, że Apokalipsa była tylko pretekstem do budowy nowego świata. Jednakże ma to też swoje wady. Wybuchł na nowo konflikt z Kalifatem, piraci gnębią na morzu, w głębinach obudzono Diabłów, którzy kopią dupę siłom po obu stronach barykady. A ludzie, tak jak wspomniałem, przecież walczą o ziemie. Od dawna między królestwami były zażarte wojny domowe, aby powiększyć swój zakres władzy. Teraz też tak jest, tylko, że w większym zakresie. Pamiętajmy, że mimo tego lądu troszkę ubyło, to jednak on nadal stanowi ważne zaplecze logistyczne i nie tylko. Co do ścigania się o nowe lądy. Wspomniałem o tym powierzchownie w pytaniu powera19: "Co robią gracze?", czy coś takiego. Zresztą, nie rozumiem Twojej kwestii, żeby ludzie uciekali w góry. O to chodzi, że mentalność ludzi na to nie pozwoli. Ambicja nimi kieruje, a Trybunał w dodatku poprowadził za rękę i wskazał słuszną przyszłość. Ucieczka w góry byłaby równorzędna kapitulacji.

5. J/w. Też się nie zgadzam z Twoją opinią. Przecież oni kontrolują morza i głębiny. Po prostu ich środowisko (wodne), sprawiło, że są rojem tak czy owak mało mobilnym. Sprawia to, że daje to jednak szansę graczom, aby trochę zaczęrpneli morskiego powietrzna na otwartym oceanie. Chociaż często będą ataki tych pomniejszych wojowników Roju, aby też były szanse. Krakeni będą rzucani w wir walki, ale wówczas zazwyczaj sprawa będzie przesądzona - tj. atol/kolonia/konwój poszedł gryźć dno. No i nie zapomnijmy o wszędobylskich opętanych jaszczuroludach. Poddani ewolucji, tania siła bojowa, częściowo podobna do myrmidonów z Warcrafta - buszują i w wodzie i na lądzie. A co do konstrukcji statków i atoli: tutaj moja wina, ponieważ zapomniałem o tym wspomnieć. Co prawda stwierdziłem, że mamy szczyt technologicznny, jednakże faktycznie nie wspomniałem. Będą nowe konstrukcje wodne, będą również te tradycyjne, znane nam z historii. Te ostatnie jednak będą często poddane, jak to ładnie określę, "tunningowi". Dojdą także małe i zwrotne statki/łodzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:12, 21 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Staśo napisał:
Tak, krytyka by się przydała, ale ode mnie jej nie usłyszycie, czemu? Bo jestem współtwórcą Triangulisa. Tak jak i Arthas40, czekam na wasze opinie.


Oooo, kolega od mechanki. Słuchamy wywodu . Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:16, 21 07 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Szabel, jest nas trzech i akurat nie ten jest od mechaniki. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:20, 21 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ale m walnął. Laughing Sorki, ale już miałem nadzieję na jakieś szczegóły w tej kwestii - popędźcie tego kolesia trzeciego, niech się zarejestruje i trochę poudziela. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:12, 22 07 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Mówisz, masz. Smile Dzisiaj powinien coś się wypowiedzieć na temat mechaniki.

W dalszym ciągu czekam na opinie- do tej pory tylko jednej porządnej się doczekałem. No ok, Szabela też przepuszczę. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Triangulis - Morskie Fantasy RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 20  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin