autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Triangulis - Morskie Fantasy RPG Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 18, 19, 20  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 16:10, 09 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





@Frey
Nie bierz tego co mówię do siebie. Może tego nie zaznaczyłem, ale ja w dużej części swoje wypowiedzi opieram na swoich przeczuciach. Nie mówię, że koniecznie musi ci ta mechanika wyjść źle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:32, 10 08 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Co do reklamy: W0of, no to już nieźle, wypatrzyłem już 3 newsy o samym blogu (dziękuję Magnesowi, Zuharowi i sobie za nius na Strefie RPG Very Happy).

Dałem cynk Simanowi z Paradoksu, a o Polterze mogę co najwyżej śnić zapewne. Jednakże założę temat na forum (bleh, teraz na razie zarzucę tam odnośnik do bloga, a potem dam p19). Aha, jest nowy koncept-art.

[link widoczny dla zalogowanych]
Chyba nie muszę tłumaczyć, kogo przedstawia? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:35, 10 08 2007
Fear
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





arthas40 napisał:
Chyba nie muszę tłumaczyć, kogo przedstawia? Wink
Zwykłego rycerza? Taka aluzja...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:43, 10 08 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Cytat:
Zwykłego rycerza? Taka aluzja...

No tak jest, jeźdźcy głębin są rycerzami, jednymi z ostatnich (jeżeli nie ostatnimi), jacy jeszcze panoszą się na tym świecie. Nigdy tego nie ukrywałem, jeżeli chodzi o wygląd, no to nic specjalnego nie będzie wiadomo. Co prawda, zawsze tam można dać bajery typu otwory w hełmie jak skrzela, metalowa płetwa na plecach napierśnika, itd. Very Happy To jest jedna z koncepcji samego jeźdźca, który bez wierzchowca jest jak ryba bez wody.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:06, 11 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Znaczy bez wierzchowca nie może oddychać? Wink No chyba na tyle samodzielności wartoby mu pozwolić. Teraz tak w ogóle o archetypach postaci(od strony fabularnej, nie mechanicznej) bym posłuchał. Smile

EDIT:
Taka drobna sugestia co do bloga systemu:

[link widoczny dla zalogowanych] - tak wygląda teraz.

[link widoczny dla zalogowanych] - tak by IMO wyglądał lepiej. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:07, 11 08 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





@Szabel:

Osobiście trochę znam się na grafice i IMO jest lepsza z pełnym tłem. Wink Tylko czemu u Ciebie jest takie ucięte z prawej? Bo u mnie w porządku jest... może dlatego wolisz drugą wersję.

Archetypy... nie chce strzelić gafy, ale to chodzi o to, żebym opisał, kim są, np. hydro-inżynierowie, jeźdźcy głębin, czy chociażby poszukiwacze lądów?

EDIT: A z tym porównaniem jeźdźca do ryby, to trochę spaliłem. Very Happy Chodziło mi o to, że jeździec bez wierzchowca to tak jak żołnierz bez karabinu. No, teraz lepsze porównanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:58, 11 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Tak jest bo widocznie w mojej rozdzielczości obrazek jest na tyle mały, że nie zajmuje całej szerokości ekranu.

A fabularnie o archetypach to właśnie to o co ci się wydaje. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:47, 12 08 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Nie wiem czy dobrze napisałem, tekst ot taki sobie, siadłem do worda i poskrobałem trochę. Niektóre archetypy ogólnikowo wziąłem, zresztą to tylko przykłady.

Żeglarz
Jesteś fundamentem na morzu, częścią logicznej całości, jaką jest załoga i okręt. Szanuj innych, w tym kapitana i pierwszego oficera, wykonuj solidnie obowiązki, a wówczas część sukcesu przypadnie i Tobie. I czy Ci się to podoba czy nie, masz harować jak wół i, do stu głębin, nie radzę Ci pysknąć choćby raz! Przyjdą dni, że nie będziesz żałował najstarszej roboty na morzu i razem napijemy się rumu. Aha, i prawdziwego niebezpieczeństwa oczekuj z nieba. Bądź czujny jak reszta załogi, wypatruj niebios. W każdej chwili może dojść do walki, a wówczas broń się i nie uciekaj z okrętu. Nieprzygotowany nie wiesz, co cię spotka za burtą.

Żołnierz okrętowy

Kordelas, pancerz, doświadczenie i odwaga – dzięki temu, okręt jest w miarę zabezpieczony, o ile Diabeł ci w dupę nie wejdzie. Gówno się znasz na żegludze, co najwyżej dobrze pływasz i machasz metalem. Jednakże obecność twoja i twoich towarzyszy jest nieoceniona na statku. Nieoceniona tym bardziej, że latającym elfom nasze działa wielu szkód nie narobią. Wtedy do akcji wkraczacie Wy! Macie rąbać, tłuc i zabijać, byleby załoga pozostała w prawie jednym kawałku i żeby okręt był w dalszym ciągu pod moją kontrolą. Takich jak wy aż szkoda zostawiać na lądzie. Witamy na pokładzie!

Kaznodzieja

Nie mogę już znieść jazgotu tych psich synów. Dopóki do wrót nie zapukała Apokalipsa, to każdy miał spokój. Nie dadzą spokojnie pisać schematów, bo w uszach masz ich piekielną demagogię. Tak, mowa o kaznodziejach Apokalipsy. Trochę jest tych świrów, niosą „naukę” o bogu oceanów, potopie jako mesjaszu i inne takie podobne. Znajdziesz ich trochę na tym świecie, wyrosły po Apokalipsie jak grzyby po deszczu. Na szczęście nie mają zbyt wielu zwolenników. W najlepszym przypadku to nikt kaznodziei nie słucha. W najgorszym – prawie nikt. Sam na nich macham ręką, mam zaprzątaną głowę projektami dla Trybunału. Oni to przynajmniej coś robią, nie to co ci kapłani-z-głębin-wyjęci.

Kowal
Co z tego, że mamy nowy świat? Co z tego, że wykuwasz miecze, podkowy i tarcze? Myślisz, że nie ma miejsca na archaiczne rzemiosło? Co ci strzeliło do tego pustego łba?! Człowieku, Twoja profesja jest pożądana bardziej niż możesz to sobie wyobrazić. Bez takich ty, nie byłoby prawdziwych żołnierzy. Dalej kuj miecze, pancerze, tarcze – czymże byłby świat w momencie, kiedy proch Ci się skończy? Bez pancerza w starciu nie pożyje nikt zbyt długo, a w głębinach, szczególnie dla zakonników, solidna zbroja to prawdziwy skarb! W dodatku czym byliby inżynierowie bez waszego wsparcia? Świat nie usłyszałby o optycznych hełmach, zbrojach wspomaganych. Zapamiętaj to sobie: jesteś rdzeniem tego procesu. W naturze nic nie ginie, hehe...

Inżynier
Ty z kolei jesteś, niczym innym, jak przyszłością. Gdyby ktoś mnie zapytał o najbardziej przyszłościowe rzemiosło, odpowiedziałbym bez namysłu: inżynierstwo. Takich jak ty, Trybunał werbuje całymi masami – oczywiście tych najlepszych. Takich ja ty, znajdziesz na stołkach w metropoliach. Inni z kolei tworzą niezależnie i potem oferują swoje „produkty” różnym stronom albo po prostu tworzą sztukę dla sztuki. W czym jesteś dobry? Jak to nie wiesz? Przecież profesja ta wyrobiła sobie masę specjalizacji! Jedni z architektami siedzą na rusztowaniach atoli, drudzy w swoich pracowniach konstruują coraz to nowsze uzbrojenie, inni paprają się przy wynalazkach z magami, a jeszcze inni tworzą pływające wychodki! Też je lubisz? Pasjonujące...

Alchemik
Robisz mikstury, ważysz wywary, destylujesz. Oto i alchemia. W dobie technologii i magii, alchemia wydaje się być profesją łączącą obie dziedziny. Ni to magia, ni nauka. Jednakże twoje usługi są nieocenione, zarówno na morzu, jak i na lądzie. Często towarzyszycie załodze na okrętach, macie zarezerwowany stołek na atolach i w głębinach – Trybunał szuka takich jak Wy. Wystarczy odrobina alchemii i okręt ma już zagwarantowany niekończący się zastrzyk życiodajnego płynu – wody. Trochę zabawy i potrafisz z wody morskiej czynić małe cuda. Ba!, i nie tylko zresztą! Na lądzie najlepszych znajdziesz na dworach królewskich, kolejnych miastach, a inni paprają się znachorstwem wśród pospólstwa lub stanowią z cyrulikami nieocenioną pomoc w czasie migracji ludzi, ewakuacji.

Rybak
Trzeba to powiedzieć bez wahania. Robota ta nie należy do najłatwiejszych w tych czasach. Skończyła się era spokojnych połowów. Samemu to co najwyżej możesz poszukać płotek w jeziorze lub przy nadbrzeżu. Taka prawda, czasy wymagają współpracy. Dlatego tacy jak ty, idą w morze i przy atolach starają się o morskie pożywienie – oczywiście bez dobrego sprzętu i protekcji ani rusz. Co prawda, głębiny przy atolu są zabezpieczone i o ryby trudno wówczas, jednakże kiedy wypłyniesz dalej, gdzie rybki dupami machają... Pytasz się, to co? A no to, że Diabeł tkwi w szczegółach. Dosłownie.

Poszukiwacz lądów
Morski awanturnik. To chyba najlepsze określenie, przymykając oko na piratów. Szukasz beztroskich przygód na falach oceanu. Marzyciel z ciebie, szukasz „nowych lądów”, niczym błędny rycerz świętego Graala. Masz psie szczęście, bo w tym przypadku twój święty graal jednak istnieje. Wiele kawałków lądów zostało odciętych i odizolowanych od reszty poprzez ocean. Często zostały zapomniane lub cholera wie co się z nimi stało. I przede wszystkim albo działasz w pojedynkę, albo na usługach metropolii lub Trybunału, albo dla kogoś zupełnie innego, psia mać. Masz okręt lub okręty, załogę lub załogi i pływasz szukając kamyka w głębinach wody. Chociaż znam ja przypadki różne. Jeden znalazł i fortuna mrugnęła do niego okiem. Inny odkrył ląd, postawił stopę na skalnej wyspie i szczał. Duma go rozpierała i za chwilę pochłonęły go paszcze Diabła-wyspy. Morał? Marzycielstwo zaślepia...

Jeździec Głębin
Duma ludzka. Żywy dowód istnienia takiej elity jak rycerstwo. Wy, jeźdźcy, jesteście ostatnimi szlachetnymi na tym świecie. We krwi macie rycerskie pochodzenie, jednakże to już nie te same czasy, co kiedyś. Wielki Trybunał założył zakon i ukazał Wam nową drogę dumy rycerskiej. Niech pochłoną was wody, niech wasze pancerze staną się częścią oceanu, gdyż tam wasze miejsce. Głębiny, jakże cudowny świat! Nie dosięgnie was tam ni proch, ni działa nieprzyjaciela. Tylko prawdziwa walka! Walka z wodnym diabelstwiem – to jest wasza święta misja. Walczcie w podwodach i brońcie magów. Jesteście dumą, gwardią i legendą. Nie zostawcie skazy na zakonie!

Mag
Trzeba przyznać – bez was ten świat nie wyglądałby jak teraz. Zdecydowana większość z was należy do Trybunału, pozostały odsetek to lojalne sługusy na dworach metropolii lub renegaci. Trybunał: to wy dopieszczacie zabawki inżynierów, to wy stworzyliście wodny świat, to wy ukazaliście ludziom nadzieję. Stali bywalcy na atolach, okrętach i w koloniach. Nieoceniona pomoc. Jednakże za jaką cenę? Królestwa nie macie, a władzy więcej niźli niejeden monarcha. Trybunał dyktuje zasady. Ty też możesz, jeżeli osiągniesz szczyt kariery.

Monarcha
Król, książe, magnat. Obojętne – masz po prostu władzę nad kawałkiem lub kawałem lądu. Dzielisz i rządzisz, prowadzisz agresywną politykę z innymi o wpływy na lądzie, a tym bardziej na morzu. Kiedy dyplomacja zawodzi, sporne kwestie załatwiasz ogniem i mieczem. W dzisiejszych czasach trzeba być bezwzględnym, kiedy monarchia jest jedna przeciwko wszystkim pozostałym. Wysyłasz także grupy kolonizatorów, surowce i inne dobra na morze, stawiasz własną flotyllę, masz wgląd do budowy atoli. I masz nadzieję, że zaowocuje to korzyściami w przyszłości. A z tym różnie bywa.

Łowca
Tropisz, odkrywasz i, jeżeli trzeba, zabijasz. Twoja profesja gówno się przyda na oceanie, który nie pozostawia śladów za sobą. Jednakże jesteś nieoceniony na lądzie. Infiltracja nag trwa w najlepsze, czają się w mrocznych zakątkach i snują plany. Wtedy do akcji wkraczasz ty. Po prostu szukasz śladów i siedlisk diabelskich awatarów. To bardzo ułatwia „porządki” na lądzie. Zazwyczaj jesteś niezależny, jednakże takich jak ty można znaleźć i na usługach wpływowych osób. I niezależnie od twoich intencji, będziesz z czasem potrzebował i tak zbrojnego wsparcia. I to cholernie porządnego. Czymże byłby porządki bez usuwania syfu? Tak czy owak, amatorzy i na ogół sporo łowców zajmuje się tradycyjnie tylko myślistwem, wielu doświadczonych tropi nagi jak ty, a prawdziwi weterani i legendy pomagają na dnie wykrywać siedziby Diabłów. Szaleńcy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:39, 12 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Jakoś nie pasi mi Monarcha, lepiej by się nadał jakiś Arystokrata IMO. Co do Rybaka - kto będzia chciał zagrać Rybakiem?! Poza tym mi pasi. Szczególnie łowca polujący na nagi. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:42, 12 08 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Monarcha w sensie nazewnictwa rozumiem? Nie ma problemu, po prostu lubię takie określenie. Wink

Co do rybaka: podałem po prostu parę archetypów w Triangulisie, chciałem też powierzchownie ukazać sytuację rybaków w świecie. To nie opis profesji, chociaż co prawda większość stąd archetypów na takowe się nadają.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:49, 12 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Chodzi mi o to, że gracze raczej nie grają Monarchami(władcami suwerennymi - nie licząc zwierzchnictwa Trybunału). Jak chcą się pobawić w intrygi dworskie - wezmą jakichś Arystokratów, jak w polityczne to Magów Trybunału.

A ja właśnie o archetypy postaci graczy prosiłem, a nie ogólne archetypy mieszkańców świata.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:56, 12 08 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Hmm fakt, władcami gracze raczej nie będą, dlatego arystokraci wydają się być w porządku. Zawsze mogą manipulować decyzjami władcy, snuć intrygi i też mieć grę polityczną - zawsze można walczyć przecież z Trybunałem o wpływy i władzę. Wink

Ups, sorki, nie doczytałem dokładnie z tymi archetypami. Ale na ogół wszystkie to wypisałem, to można nimi grać, skreślając z listy rybaka i może kaznodzieję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:56, 12 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Czemu - kaznodzieja jest w porządku. Może wymagałby by pozostali gracze wyznawali kult który on głosił, ale za to jaki fun z grania fanatykiem z sekty. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:11, 12 08 2007
Frey
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Szabel tylko trzeba uważać, jak moi znajomi zobaczyli podręcznik gracza do ZC. To potem każdy chciał grać tylko dwoma zawodami: okultysta i niemiecki szpieg Very Happy Po prostu trzeba uważać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:31, 12 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Frey napisał:
Szabel tylko trzeba uważać, jak moi znajomi zobaczyli podręcznik gracza do ZC. To potem każdy chciał grać tylko dwoma zawodami: okultysta i niemiecki szpieg Very Happy Po prostu trzeba uważać


To musisz mieć strasznie podobnych znajomych - jakaś klika? Wink Zazwyczaj każdy znajdzie sobie jakieś inne niż pozostali zajęcie, bo ludzie zazwyczaj mają różne gusta. A okultysta i niemiecki szpieg to akurat są IMO takie Archetypy które się sprawdzają dla drużyn Unikodowanych. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Triangulis - Morskie Fantasy RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 10 z 20  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 18, 19, 20  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin