Darken |
degustator autorek |
|
|
Dołączył: 22 Paź 2005 |
Posty: 160 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Knurów |
|
|
 |
 |
 |
|
Szybka i zabójcza mechanika, która nie stara się być super realistyczna.
Skrót: SZMKNSSBSR
Stosunkowo luźny system, do wszystkich gier, gdzie premiuje się specjalistów, a walki są zabójcze. Wersja Konwetowa
System opiera się na istnieniu Cech i Umiejętności.
Te pierwsze to przykładowo Ciało, Umysł, Duch.
Początkowo wynoszą zero, które oznacza przeciętną wartośc.
1 oznacza dobrą kondycje, bystrość itp
2 to sportowiec, strateg itp
Powiedzmy że gracze mają1 albo 2 punkty na początek.
Umiejętności 5 grup, które zbierają w swoim obrębie całe dziedziny.
Walka-strzelanie, walka mieczem, rzucanie granatem
Technika-naprawa tostera, leczenie zęba
Social- Kłamstwo, występowanie
Szpiegostwo-Skradanie, podtruwanie, otwieranie, kradzież
Wartość tych grup ma wartość od k10, przez k8 aż po k6.
A teraz test:
2 wersje
Jedna to Task resolution, kiedy zachodzi potrzeba testu, rzucamy na każdą osobną czynność.
2 wersja: Conflict resolution, rozwiązujemy rzutem całą scenę, albo problem. Rzucamy raz na rundę/walkę/scenę, i opisujemy wedle wyniku.
Rzut:
Rzucamy tyloma kostkami k10 ile wynosi adekwatna do rzutu cecha.
Rzucamy taką kostką, jaką posiadamy w umiejętności.
Przykład:
Ciało 1, Walka k8
Rzut k10 i k8
Wynik odczytujemy w następujący sposób:
Ustalamy trudność testu:
Przykładowe trudności
8-Łatwizna
6-Normalka
4-Trudne
2-Bardzo trudne
Jeżeli na kostce wypadnie mniej lub tyle samo ile wynosi trudność, osiągamy sukces.
Odczytywanie sukcesów:
1-Ok
2-Bardzo dobrze
3-Wspaniale
To cały szkielet, teraz parę dodatków
Obrażenia
Kategorie obrażeń dzielą się podobnie jak w Neuroshimie
Lekkie-Pięść, obuch, upadek z paru metrów
Ciężkie-Pistolet, karabin, upadek z parunastu metrów
Krytyczne-Wybuch, upadek z wieżowca
Lekka rana oznacza utratę jednej kostki
Ciężka dwóch
Krytyczna to praktycznie śmierć
Jeżeli w teście strzelania osiągniemy 2 sukcesy, zwiększamy obrażenia o jeden w górę.
Trudności trafienia
Stoi jak cep-8
Trochę się chowa-6
W połowie niewidoczny-4
Cholerny kret, prawie go nie widać-2
Używanie dobrego sprzętu
Taki przedmiot posiada pewną pulę punktów, które mogą obiżać wyniki na kostkach
Opis:
Być może przesadzam ze śmiertelnością, i w dodatku jeszcze nie sprawdziłem tego systemu, ale sądzie że pomożecie mi w doszlifowaniu tej mechaniki.
Albo wywaleniu jej do kosza.
Ps. Arioch minimalnie maczał w tej mechanice palce. Tak, to prowokacja  |
|