diavkhaan |
degustator autorek |
|
|
Dołączył: 26 Cze 2006 |
Posty: 101 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;) |
|
|
|
|
|
|
k2jumper napisał: | Po głowie chodzi mi ostatnimi czasy szalony pomysł - stworzenie Hiperrealistycznej Mechaniki Której I Tak Nikt Nie Użyje. |
k2jumper napisał: | ale nie ma czegoś megawypaśnie skomplikowanego. |
Owszem, jest. Polecam mechanikę systemu F.A.T.A.L. System ten został opubliowany przez Fatal Games (strona od dłuższego czasu nie działa). "Bety" systemu były do ściągnięcia za free z ich strony i zawierały wszystko minus obrazki
Mam jakąś tam wersję (995 stron samej mechaniki) i zainteresowanych proszę o PW
Przykład z chapter3: Abilites:
Cytat: | Abilities are a character's capacities. With
few exceptions, abilities are unchanging. There are
5 core abilities (Physique, Charisma, Dexterity, Intelligence,
and Wisdom), each with 4 sub-abilities.
To determine a character's abilities, begin by calculating
each of the 20 sub-abilities. Sub-abilities must
be rolled in order and the order cannot be altered.
For each sub-ability, roll 10d100, divide the sum by
5, subtract 1 from the result, and truncate the remainder.
This creates a range of 1-199 for all subabilities
and the average of each sub-ability is 100.
It may be easier to look at the formula1:
(10d100 / 5) - 1 |
A najśmieśniejsze jest to, że kiedyś sam stworzyłem podobną mechanikę: oto jeden z akapitów:
Cytat: | Współczynniki
Jest ich czternaście - po połowę na opis ciała i umysłu - i opisują podstawowe aspekty postaci: ciała i umysłu. Mogą przyjmować wartości od 0 (brak danej cechy) w górę bez ograniczeń, chociaż dla większości normalnych osobników wartości powyżej 80 są niezmiernie rzadkie, a powyżej 100 praktycznie nie spotykane.
Siła [skrót: S]
Określa wielkość ciała i mięśni oraz wielkość mocy, jaką mogą z siebie wykrzesać. Zwykle jest zależna także od wzrostu i wagi. Od niej zależy, ile można przesunąć, pod jak ciężkim plecakiem ugną się kolana oraz jak mocno wali się z kogoś w twarz czy inną część ciała. Ci, z dużą S są wysportowani, potrafią z łatwością dźwigać, przenosić, ciągnąć i pchać duże ciężary.
Wytrwałość [skrót: WTR]
Opisuje wytrzymałość na długotrwały wysiłek fizyczny. Określa to, jak długo może on trwać, nim postać się zmęczy niosąc ciężki wór, chodząc po górach lub pływając. Postacie z wysoką WTR są wysportowane, nie posiadają zbyt dużo tłuszczu w ciele i potrafią maszerować godzinami.
Odporność [skrót: ODP]
Odporność określa wytrzymałość ciała postaci na czynniki zewnętrzne: temperaturę, różne zatrucia, choroby, brak jedzenia, picia, snu, etc. Od niej zależy też to, jak wiele ran można otrzymać przed zejściem z padołu śmiertelników. Osoby z dużą ODP mniej chorują, mają mniej alergii i, generalnie, wyglądają na zdrowsze i rzadziej wymiotują.
Zwinność [skrót: ZW]
Określa zdolność ciała do wykonywania różnych ewolucji, akrobacji i precyzyjnego poruszania się, grację ruchów i ich płynność. Zależy od niej szybkość wejścia na linę, celność w walce wręcz i wiele innych rzeczy. Postacie z wysoką ZW ładnie się poruszają i doskonale manewrują swoim ciałem w sposób, jaki tylko zechcą.
Zręczność [skrót: ZR]
Definiuje koordynację wzrokowo-słuchową postaci i precyzję palców. Jest wiele umiejętności wymagających właśnie tego: wyplatanie koszy, zegarmistrzostwo, a nawet kowalstwo. Oczywiście otwieranie zamków, tak jak i żonglowanie nożami, będzie również łatwiejsze dla postaci o dużej ZR, nie mówiąc o czymś takim, jak szybkie obracanie w palcach monety, czy karciane sztuczki.
Refleks [skrót: REF]
Określa szybkość reakcji postaci na czynniki zewnętrzne i różne zagrożenia, jak uchylenie się przez mieczem. Od niego zależy też, jak szybko postać jest w stanie, z głębokiego snu, stanąć na nogach, w pełni gotowa i przygotowana, przynajmniej psychicznie. Postacie z wysokim REF są stale czujne, gotowe zareagować na każde, najmniejsze zagrożenie lub niebezpieczeństwo.
Percepcja [skrót: PER]
Zmysły i zdolność zauważania różnych rzeczy; dostrzeżenie różnych, nawet ukrytych przedmiotów, usłyszenie szeptu z daleka - to właśnie opisuje ten współczynnik. Postacie z wysoką PER są nieomal niemożliwe do zaskoczenia; nie przeoczają żadnych śladów zwierząt w lesie, nawet jednej gałązki.
Inteligencja [skrót: INT]
Opisuje moc umysłową postaci - jej zdolność i szybkość uczenia się i wyciągania wniosków z różnych sytuacji. Także abstrakcyjne dziedziny, jak rozwiązywanie zadań matematycznych, zależą właśnie od niej. Tak jak i długotrwałe pojedynki słowne w debacie i planowanie ataku na przeciwnika. Postacie z wysoką INT są sprytne, nie łatwo jest je oszukać i przegonić w myśleniu.
Empatia [skrót: EMP]
Jest miarą wrażliwości psychicznej postaci i postrzegania uczuć i różnych odczuć. Określa także zmysł artystyczny w przelewaniu ich na papier pod postacią słów, rysunków lub nut. Postacie z wysoką EMP łatwo mogą przejrzeć czyjeś zamierzenia, ale też łatwiej integrują się z pokrzywdzonymi i mają „miększe serce”. Z drugiej strony, takie postaci są również doskonałymi artystami.
Wizualizacja [skrót: WIZ]
Jest określnikiem zdolności postaci do wyobrażania sobie różnych rzeczy z możliwie jak największą dokładnością i określania położenia w przestrzeni. Od niej zależy wiele nauk, jak inżynieria, oraz wiele ze zdolności magicznych. Postacie z wysoką WIZ potrafią z łatwością wyobrazić sobie cały dom - z rozkładem pomieszczeń, wymiarami, a nawet z meblami.
Charyzma [skrót: CHA]
Opisuje zdolności postaci do przekonywania innych przy pomocy słów, gestów i mimiki twarzy oraz, w dużo mniejszym stopniu, urodę i symetrię ciała oraz wygląd twarzy. Pozwoli na oczarowanie słuchaczy balladą, nawet jeżeli nie znają języka, w którym jest ona wykonywana, bowiem ton, tempo i akcent także od niej zależą. Postacie z wysoką CHA są utalentowanymi śpiewakami i niezrównanymi handlarzami, przynajmniej w dziedzinie targowania się.
Wola [skrót: WO]
Jest odpowiednikiem wytrzymałości dla umysłu. Określa wielkość własnych przekonań i zdolność do trzymania się ich w ciężkich sytuacjach, jak podczas bycia przesłuchiwanym. Opisuje także upór i zawziętość w dążeniu do raz sobie wyznaczonego celu. Postaci z dużą WO nie uciekną z walki i nie przestraszą się, kiedy ujrzą ducha. A o ich przypadkowej zgodzie na coś można zapomnieć - łatwo nie poddają raz wyrobionego sobie zdania w wątpliwość.
Intuicja [skrót: IT]
Intuicja jest czymś, co nieomal wymyka się racjonalnemu myśleniu. Jest to podświadoma zdolność do analizowania, pozornie niezwiązanych ze sobą faktów i dostrzegania rzeczy ukrytych. Wróżbiarstwo jest jedną z dziedzin, gdzie intuicja przydaje się najbardziej, ale osoby z wysoką IT potrafią także wyciągać, często poprawne wnioski, zaledwie przy znikomych informacjach lub „przypadkowo” wybierać odpowiednią drogę, kiedy się zgubią.
Rozsądek [skrót: ROZ]
Opisuje mądrość postaci i jej umiejętność przypominania sobie różnych faktów. Postaci z dużym rozsądkiem są pragmatyczne, a z małym - idealistyczne. Jeżeli ktoś posiada wysoki ROZ, to nie spróbuje nazwać przechodzącą właśnie mu pod nosem ciężkozbrojną armię bandą wymoczków. |
|
|