combicritter |
chodzący wśród autorek |
|
|
Dołączył: 17 Paź 2006 |
Posty: 58 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Właśnie jestem w trakcie pisania nowego systemu tworzenia postaci (do systemu opartego na mechanice CyberPunka - klimat średniowiecza), który w założeniach ma być szybszy od standardowego rzucania kośćmi i ustalania parametrów a także bliżej opisywać postać.
O to on:
Oznaczenia cech: SI -siła, ZW - zwinność, UR - uroda, IN - intelekt, SW - siłą woli, OS - osobowość
Ustalanie cech
Pkt. 1: Wylosuj cechy fizyczne swojej postaci rzucając trzy razy kością dziesięciościenną odczytując wyniki trzech kolejnych tabel. Bazowa wartość cech równa jest sześć.
Postura:
1. Cherlawy : -1 SI, +2 ZW
2. Wątły : +4 ZW
3. Niski : +2 ZW
4. Krępy : +2 SI
5. Gruby : +3 SI, -1 ZW
6. Chudy : +3 ZW
7. Wysoki : +1 SI, +3 ZW
8. Krzepki : +2 SI, +2 ZW
9. Potężny : +3 SI, +2 ZW
10. Olbrzymi : +4 SI, +1 ZW
Wygląd:
1. Szkaradny : -2 UR i OS
2. Brzydki : -1 UR i OS
3. Garbaty : -2 UR, -1 OS
4. Łysy : -1 UR
5. Brodaty : +1 OS
6. Owłosiony : +1 UR
7. Długowłosy : +2 UR
8. Schludny : +2 UR i OS
9. Przystojny : +3 UR i OS
10. Piękny : +4 UR, +2 OS
Inne:
1. Ze szramą : -1 UR, +2 OS
2. Piękny uśmiech : +2 UR i OS
3. Bez oka : -1 UR, +1 OS
4. Bez ucha : -1 UR
5. Zręczne dłonie : +1 ZW
6. Silny uścisk : +1 SI
7. Sokoli wzrok : +2 spostrzegawczość
8. Uwodzicielski wzrok : +2 UR
9. Charyzmatyczna postawa : +2 OS
10. Wzrok zabójcy : +2 zastraszanie
Pkt. 2: Wylosuj cechy psychiczne swojej postaci rzucając trzy razy kością dziesięciościenną odczytując wyniki z trzech kolejnych tabel.
Intelekt:
1. Tępy : -2 IN, OS
2. Głupi: -1 IN, OS
3. Pojętny
4. Błyskotliwy : +1 IN
5. Bystry : +1 IN, OS
6. Sprytny : +2 IN
7. Mądry : +2 IN, OS
8. Uczony : +3 IN, OS
9. Oświecony : +4 IN, +2 OS
10. Genialny : +4 IN, OS
Charakter:
1. Tchórzliwy : -2 SW
2. Niepewny : -1 SW
3. Zdecydowany
4. Ufny : -1 IN, +1 SW
5. Podstępny : +1 IN, -1 SW
6. Odważny : +2 SW
7. Zdradliwy : +2 IN, -2 SW
8. Sceptyczny : +2 IN. -1 SW
9. Fanatyczny : +3 SW, -2 IN
10. Nieustraszony : +4 SW
Inne:
1. Brutalny : +1 OS, zastraszanie
2. Arbitralny : +1 OS, -1 IN
3. Posępny : +2 zastraszanie
4. Charyzmatyczny : +2 OS, +1 dowodzenie
5. Łagodny : -1 OS
6. Leniwy : -2 OS
7. Agresywny : +1 SW, zastraszanie, -1 IN
8. Rozważny : +1 OS, IN
9. Nachalny : -1 OS, +1 SW
10. Spokojny : +1 OS, SW
Ustalanie umiejętności
Pkt. 1: Odpowiedz na poniższe pytania i zsumuj wyniki odpowiedzi (walka, praca, modlitwa). Wynik najczęściej się powtarzający wskazuje kolumnę, z której wybierana jest profesja.
1. Będąc małym chłopcem twoi rówieśnicy postanowili zbudować domek na drzewie.
A. Wstęp do niego będą mieli tylko ci, którzy go budowali (praca).
B. Wstęp do niego będziesz miał ty i twoi koledzy (walka).
C. Wstęp do niego będą mieli wszyscy (modlitwa).
2. Gdy byłeś niegrzeczny rodzice karali Cię?
A. Każąc klęczeć w kącie (modlitwa).
B. Każąc wybierać mak z piasku (praca).
C. Bijąc Cię (walka).
3. Twoja ulubiona zabawa to?
A. Budowanie fortecy z piasku (praca).
B. Bitwy na miecze z desek (walka).
C. Zabawa w chowanego (modlitwa).
4. Gdy byłeś młody szedłeś do kościoła na mszę gdy zza krzaka wybiegł znany w okolicy osiłek. Pobił Cię przy okazji okradając. Co zrobiłeś?
A. Złapałem go i złamałem mu nos (walka).
B. Poszedłem dalej do kościoła i spowiadając się powiedziałem kapłanowi o zajściu, sprawiedliwość go sama dopadnie (modlitwa).
C. Nie mogłem go pobić gdyż był silniejszy, odzyskałem pieniądze pracując jako stajenny. Natłukli go moi koledzy, którym dałem po miedziaku (praca).
5. Idąc kiedyś gościńcem spotkałeś dwóch mężczyzn kłócących się o monetę, którą znaleźli. Jak rozwiązałeś ich problem?
A. Namówiłem ich aby oddali srebrnika na ofiarę Bogu jeżeli sami nie potrafią się porozumieć (modlitwa).
B. Namówiłem ich aby wspólnie doszli do tego co za niego kupią a następnie podzielą się towarem na pół (praca).
C. Namówiłem ich aby stoczyli o niego walkę (walka).
6. Kto jest twoim patronem?
A. Święty Robert, który sam zbudował klasztor na wyspach Reckich (praca).
B. Święty Jerzy, który ubił smoka (walka).
C. Święty Albert asceta (modlitwa).
7. Po co odbyły się krucjaty?
A. Musieliśmy bronić wiary (modlitwa)!
B. Musieliśmy wypełnić obowiązek lenny (praca).
C. Musieliśmy bronić się przed poganami (walka)!
8. Czym człowiek najbardziej przypodoba się Bogu?
A. Dobrym uczynkiem (praca).
B. Gorliwą modlitwą (modlitwa).
C. Życiem w cnocie (walka).
Pkt. 2: Rzuć kością sześciościenną i odczytaj wynik z przecięcia się wylosowanego wiersza z ustaloną kolumną. (tutaj była tabelka ale ze względu na to, że forum nie pozwala na tworzenie tabel utworzyłem poniżej listę wyników)
Ten co pracuje
1-2 Rolnik
3 - Sługa
4 - Rzemieślnik
5 - Kupiec
6 - Dworzanin
Ten co walczy
1-2 - Rozbójnik
3 - Żołnierz
4 - Najemnik
5 - Kapitan
6 - Rycerz
Ten co się modli
1-2 - Mnich
3 - Kleryk
4 - Kapłan
5 - Biskup
6 - Rycerz zakonny
Pkt. 3: Na podstawie ustalonej profesji ustal umiejętności postaci.
Ci, którzy pracują:
Rolnik: umiejętności chłopskie
Sługa: wylosuj pana. Posiadasz połowę bonusów z jego umiejętności.
Rzemieślnik: wykształcenie rzemieślnicze
Kupiec: wykształcenie kupieckie +1
Dworzanin: wykształcenie dworskie +1
Ci, którzy walczą:
Rozbójnik: ½ wykształcenie chłopskiego i ½ wykształcenia wojskowego
Żołnierz: wykształcenie wojskowe
Najemnik: wykształcenie wojskowe +1
Kapitan: wykształcenie wojskowe +2, ½ wykształcenia dworskiego lub kupieckiego
Rycerz: wykształcenie wojskowe +3, wykształcenie dworskie
Ci, którzy się modlą:
Mnich: wykształcenie kościelne
Kleryk: wykształcenie kościelne +1
Kapłan: wykształcenie kościelne +2
Biskup: wykształcenie kościelne +3
Rycerz zakonny: wykształcenie wojskowe +3, wykształcenie kościelne
Opis zestawów umiejętności:
Wykształcenie dworskie: +3 etykieta, heraldyka, retoryka, historia, legistyka, wiedza, dodatkowy język, +2 uwodzenie, przesłuchiwanie, taniec, jeździectwo, dowodzenie
Wykształcenie wojskowe: +3 walka, walka wręcz, strzelectwo, dowodzenie, heraldyka, jeździectwo, +2 spostrzegawczość, pływanie, rzemiosło
Wykształcenie kościelne: +3 etykieta, retoryka, wiedza, legistyka, teologia, historia, dodatkowy język, język imperialny, +2 przesłuchiwanie, śpiew
Wykształcenie artystyczne: +3 jedna ze zdolności artystycznych, etykieta, retoryka, uwodzenie, +2 kupiectwo lub złodziejstwo, tresura lub akrobatyka, taniec
Wykształcenie kupieckie: +3 kupiectwo, etykieta, retoryka, legistyka, wiedza, dodatkowy język, +2 powożenie lub jeździectwo, fałszerstwo lub rzemiosło, żeglarstwo lub hodowla.
Wykształcenie rzemieślnicze: +4 rzemiosło, +2 kupiectwo, powożenie lub jeździectwo, pułapki lub inżynieria, wiedza.
Urodzenie chłopskie: +3 hodowla lub tresura, powożenie, +2 pływanie, skradanie i tropienie lub rzemiosło i kupiectwo, złodziejstwo lub żeglarstwo
Ustalanie wieku
Wybierz przedział wiekowy i ustal wiek twojej postaci:
Młody : 15 + k10 lat
Dojrzały : 25 + k10 lat
Stary : 35 + k10 lat
Za każdy rok powyżej dwudziestu gracz otrzymuje jeden punkt doświadczenia, za które może podnieść wartość swoich umiejętności.
Ustalanie majątku
W zależności od klasy społecznej postać rozpoczyna rozgrywkę z odpowiednia ilością pieniędzy:
Chłopi : k100 miedziaków
Pospólstwo : k6 srebrników
Plebs : 6k6 srebrników
Patrycjat : k6 złotych monet
Rycerstwo : 6k6 złotych monet
Uzyskany wynik należy pomnożyć przez umiejętność kupiectwa.
Postać posiada także dodatkową ilość pieniędzy, za które może wykupić ziemię, majątek i sługi.
Dodatkowa ilość pieniędzy liczona jest według wzoru: ilość lat powyżej dwudziestu x wcześniej uzyskana ilość pieniędzy
Pytania:
1) Czy taki system jest wg was przyjaźniejszy dla graczy?
2) Czy taki system wg was tworzy "realniejsze" postacie?
3) Czy taki system wg was jest szybszy?
Planuje dodać jeszcze podobny system do tworzenia rodziny oraz historii postaci.
Zestaw pytań na jakie odpowiada gracz podczas ustalania profesji będą sie zmieniać. |
|