|
|
|
Wysłany: 21:59, 10 09 2005 |
|
|
cactusse |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 16 Sie 2005 |
Posty: 660 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
|
|
Przy okazji mechaniki, oto rzeczy jakie chciałbym w niej znaleść (w losowej kolejności):
- Rozprawianie się ze zwykłymi podwładnymi bossa szybkie i przyjemne, natomiast starcie z samym bossem trudne i niebezpieczne.
- Eksplozje zamiast rozrywać i spalać na węgiel, widowiskowo wyrzucają wszystko i wszystkich w powietrze, emitują mase dymu i pyłu itp. Dodatkowo lekko opóźniony zapłon, tak by każdy miał czas rzucić jakiś komentarz w stylu "a może to niewypał". EDIT : No i oczywiście możliwość przegonienia fali uderzeniowej wybuchu
- Ogłuszanie, rozbrajanie i wytrącanie z rąk złych charakterów urządzeń sterujących do machin śmierci w miare łatwe, jeżeli
a) Zaskoczymy lub odwrócimy uwage przeciwnika
b) Jeżeli walczymy z jakimś mało znaczącym przeciwnikiem
- Sterowanie znajdowaniem "przydatnych" rzeczy. Jeżeli główny boss ucieka swoim podręcznym zeppelinem, obok powinno znaleść się lotnisko z samolotem, poligon z katapultami, czy chociażby festiwal z pokazem lotów balonowych.
- Używanie zwykłych przedmiotów zamiast broni, nie przedstawia dużych problemów. Jeżeli czarny charakter zdejmuje ze ściany olbrzymi miecz, bohater może w takim pojedynku wykazać się swoimi szermierczymi umiejętności używajac kija do golfa, metalowa szczotki czy pogrzebacza.
- Sterowanie znajdowaniem "przydatnych" umiejętności. Jeżeli główny boss ucieka swoim podręcznym zeppelinem, a obok znajduje się lotnisko z samolotem i żaden z graczy nie przewidział że bohaterom przyda sie umiejetność pilotażu ,
powinna być możliwość uzyskania takiej umiejętności (nagle okazuje się że jeden z bohaterów służył w wojsku jako pilot).
- Zaskoczenie gra duża role. Chciałbym by mechanika wspierała akcje typu :
- PIF PAF
- Ha, spudłowałeś Bond, nawet mnie nie drasnąłeś.
- To dlatego że celowałem w tą cysterne z paliwem za tobą.
- Cysterne ? jaką cyster*KA-BOOOM*
- "Otrząsanie" się z ran. Być może coś na kształt Ja-Prozac'owego "Wódki i papierosów".
- Collateral Damage. Nieudane akcje, wywołują dodatkowe problemy.
Np. bohater w pościgu strzela do wiejącego bandyty. Zatrzymuje to bandyte, ale część pocisków które nie trafiły rozbijają lampe, podpalając firanki.
Bohaterowie przeskakują na linie nad przepaścią, jednemu z pechowym rzutem udaje się przeskoczyć, ale lina zrywa się i reszta musi kombinować inną droge.
EDIT : - Możliwość wspierania innych postaci (ściągania kolegów z linii ognia, odbijanie wymierzonych w nich ciosów, zasłanianie własnym ciałem, itp).
Tyle na początek, jakieś inne propozycje ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
Wysłany: 06:31, 11 09 2005 |
|
|
Craven |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 15 Sie 2005 |
Posty: 673 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/3
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
|
|
cactusse napisał: | - Rozprawianie się ze zwykłymi podwładnymi bossa szybkie i przyjemne, natomiast starcie z samym bossem trudne i niebezpieczne. |
Q10 + rozwiązania z 7th Sea, czyli kategorie wrogów.
cactusse napisał: | - Eksplozje zamiast rozrywać i spalać na węgiel, widowiskowo wyrzucają wszystko i wszystkich w powietrze, emitują mase dymu i pyłu itp. Dodatkowo lekko opóźniony zapłon, tak by każdy miał czas rzucić jakiś komentarz w stylu "a może to niewypał". EDIT : No i oczywiście możliwość przegonienia fali uderzeniowej wybuchu |
A to już kwestia obniżenia obrażen takowych.
cactusse napisał: | - Ogłuszanie, rozbrajanie i wytrącanie z rąk złych charakterów urządzeń sterujących do machin śmierci w miare łatwe, jeżeli
a) Zaskoczymy lub odwrócimy uwage przeciwnika
b) Jeżeli walczymy z jakimś mało znaczącym przeciwnikiem |
Norma - to bardziej nalezy do MG niz do mechaniki jako takiej.
cactusse napisał: | - Sterowanie znajdowaniem "przydatnych" rzeczy. Jeżeli główny boss ucieka swoim podręcznym zeppelinem, obok powinno znaleść się lotnisko z samolotem, poligon z katapultami, czy chociażby festiwal z pokazem lotów balonowych. |
Znowu MG
cactusse napisał: | - Używanie zwykłych przedmiotów zamiast broni, nie przedstawia dużych problemów. Jeżeli czarny charakter zdejmuje ze ściany olbrzymi miecz, bohater może w takim pojedynku wykazać się swoimi szermierczymi umiejętności używajac kija do golfa, metalowa szczotki czy pogrzebacza |
MG który zgadza się na użycie "fechtunek" z kijem do golfa albo umiejętność "Broń improwizowana".
cactusse napisał: | - Sterowanie znajdowaniem "przydatnych" umiejętności. Jeżeli główny boss ucieka swoim podręcznym zeppelinem, a obok znajduje się lotnisko z samolotem i żaden z graczy nie przewidział że bohaterom przyda sie umiejetność pilotażu ,
powinna być możliwość uzyskania takiej umiejętności (nagle okazuje się że jeden z bohaterów służył w wojsku jako pilot). |
MG + konwencja
cactusse napisał: | - Zaskoczenie gra duża role. Chciałbym by mechanika wspierała akcje typu :
- PIF PAF
- Ha, spudłowałeś Bond, nawet mnie nie drasnąłeś.
- To dlatego że celowałem w tą cysterne z paliwem za tobą.
- Cysterne ? jaką cyster*KA-BOOOM* |
MG
cactusse napisał: | - "Otrząsanie" się z ran. Być może coś na kształt Ja-Prozac'owego "Wódki i papierosów". |
System leczenia z 7th Sea ze sceny do sceny
cactusse napisał: | - Collateral Damage. Nieudane akcje, wywołują dodatkowe problemy.
Np. bohater w pościgu strzela do wiejącego bandyty. Zatrzymuje to bandyte, ale część pocisków które nie trafiły rozbijają lampe, podpalając firanki.
Bohaterowie przeskakują na linie nad przepaścią, jednemu z pechowym rzutem udaje się przeskoczyć, ale lina zrywa się i reszta musi kombinować inną droge. |
MG
cactusse napisał: | EDIT : - Możliwość wspierania innych postaci (ściągania kolegów z linii ognia, odbijanie wymierzonych w nich ciosów, zasłanianie własnym ciałem, itp). |
Standard. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: 22:24, 24 09 2005 |
|
|
beacon |
Administratore |
|
|
Dołączył: 10 Sie 2005 |
Posty: 1843 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa/Lublin |
|
|
|
|
|
|
Cytat: | -antidotum nie działa, zdesperowani gracze chcą przywrócić swoje człowieczeństwo
-antidotum jest trucizną, dzięki której profesor szantażuje bohaterów, dawkuje im odtrutki w zamian za niewolniczą pracę, |
To chyba mija się z założoną koncepcją :/
Cytat: | -antidotum powoduje amnezję (taki ukłon w stornę Flashbacku prozaca Razz) |
Good idea! Dobre!
Cytat: | Co do mechaniki to ja bym jednak był za wymyśleniem nowej, można nawet podzielić ludzi na tych co piszą świat i na tych od mechaniki, wtedy praca szybko by poszła. Do takiego systemu mechanika musi być uproszczona, więc nie będzie potrzeba setek umiejętości i cech, ważniejsze są moce specjalne i cechy takie jak poświęcenie, determinacja, itp. |
Też jestem za pisaniem mechaniki od nowa. Musi być szybka i prosta. Planowałem coś na zasadzie "masz cechy na tyle i tyle i ileśtam punktów; za nie podnosisz cechy, kupujesz umiejętności i moce specjalne. Aha, musisz mieć conajmniej jedną moc specjalną". A co do testów to "cecha + umiejętność + rzut > trudność ==> udany; < ==> nieudany".
A w przeciwstawnych tto porównywanie wyników testów obydwu postaci. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: 22:38, 24 09 2005 |
|
|
Quba |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 24 Wrz 2005 |
Posty: 253 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
Cytat: | To chyba mija się z założoną koncepcją :/ |
wiem, że nie pasuje do koncepcji, ale pomyślałem sobie, że można z tego systemu zrobić coś głębszego, taki personal horror. No dobra już nic nie mówię
Cytat: | Też jestem za pisaniem mechaniki od nowa. Musi być szybka i prosta. Planowałem coś na zasadzie "masz cechy na tyle i tyle i ileśtam punktów; za nie podnosisz cechy, kupujesz umiejętności i moce specjalne. Aha, musisz mieć conajmniej jedną moc specjalną". A co do testów to "cecha + umiejętność + rzut > trudność ==> udany; < ==> nieudany". |
Ja bym to widział w ten sposób, że postać składa się z cech osobowych, umysłowych i fizycznych, dodatkowo posiada moce nadprzyrodzone w jednej wylosowanej kategorii. System musi być uproszczony, dlatego nie potrzebne są umiejętności, wystarczy cecha wykształcenie, czy tam mądrość i wiesz czy dana postać skończyła podstawówkę, czy ma doktorat. Detale zawarte zostaną w opisie historii postaci. Sam szkielet mechaniki musi być prosty, pokusiłbym się o potraktowanie walki jako zwykłego przecwstawny testu, a jej wynik zależałby od tego, co chce osiągnąć postać, np. bohater chce wyrwać evilovi detonator, a evil chce zepchnąć bohatera do dołu z kwasem, itp. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: 10:46, 25 09 2005 |
|
|
beacon |
Administratore |
|
|
Dołączył: 10 Sie 2005 |
Posty: 1843 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa/Lublin |
|
|
|
|
|
|
Cytat: | Ja bym to widział w ten sposób, że postać składa się z cech osobowych, umysłowych i fizycznych, dodatkowo posiada moce nadprzyrodzone w jednej wylosowanej kategorii. |
Nie leży mi losowanie mocy. Wolę wybieranie. Wtedy gracz tworzy taką postać, jaką chce.
Poza tym te moce są takie jak latanie, madludzka siła, zamrażanie itd, więc nie mogą być nadprzyrodzoną cechą postaci, lecz oddzielną przewagą.
Cytat: | System musi być uproszczony, dlatego nie potrzebne są umiejętności, wystarczy cecha wykształcenie, czy tam mądrość i wiesz czy dana postać skończyła podstawówkę, czy ma doktorat. |
No a co z umiejętnościami takimi jak otwieranie zamków, skradanie, czy gra w golfa? Tego w szkole nie uczą. Odpada.
Cytat: | pokusiłbym się o potraktowanie walki jako zwykłego przecwstawny testu, a jej wynik zależałby od tego, co chce osiągnąć postać, np. bohater chce wyrwać evilovi detonator, a evil chce zepchnąć bohatera do dołu z kwasem, itp. |
To dobry pomysł. Obrażenia natomiast dla odmiany liczyć będzie się na podstawie przebicia, jakie uzyskał atakujący nad broniącym się. Np. przy wyniku 11:8 obrońca oberwie 3 obrażenia. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|