autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> [SHOSA] Forumowicze robią grę? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 21:59, 10 09 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Przy okazji mechaniki, oto rzeczy jakie chciałbym w niej znaleść (w losowej kolejności):

- Rozprawianie się ze zwykłymi podwładnymi bossa szybkie i przyjemne, natomiast starcie z samym bossem trudne i niebezpieczne.

- Eksplozje zamiast rozrywać i spalać na węgiel, widowiskowo wyrzucają wszystko i wszystkich w powietrze, emitują mase dymu i pyłu itp. Dodatkowo lekko opóźniony zapłon, tak by każdy miał czas rzucić jakiś komentarz w stylu "a może to niewypał". EDIT : No i oczywiście możliwość przegonienia fali uderzeniowej wybuchu Wink

- Ogłuszanie, rozbrajanie i wytrącanie z rąk złych charakterów urządzeń sterujących do machin śmierci w miare łatwe, jeżeli
a) Zaskoczymy lub odwrócimy uwage przeciwnika
b) Jeżeli walczymy z jakimś mało znaczącym przeciwnikiem

- Sterowanie znajdowaniem "przydatnych" rzeczy. Jeżeli główny boss ucieka swoim podręcznym zeppelinem, obok powinno znaleść się lotnisko z samolotem, poligon z katapultami, czy chociażby festiwal z pokazem lotów balonowych.

- Używanie zwykłych przedmiotów zamiast broni, nie przedstawia dużych problemów. Jeżeli czarny charakter zdejmuje ze ściany olbrzymi miecz, bohater może w takim pojedynku wykazać się swoimi szermierczymi umiejętności używajac kija do golfa, metalowa szczotki czy pogrzebacza.

- Sterowanie znajdowaniem "przydatnych" umiejętności. Jeżeli główny boss ucieka swoim podręcznym zeppelinem, a obok znajduje się lotnisko z samolotem i żaden z graczy nie przewidział że bohaterom przyda sie umiejetność pilotażu Wink ,
powinna być możliwość uzyskania takiej umiejętności (nagle okazuje się że jeden z bohaterów służył w wojsku jako pilot).

- Zaskoczenie gra duża role. Chciałbym by mechanika wspierała akcje typu :
- PIF PAF
- Ha, spudłowałeś Bond, nawet mnie nie drasnąłeś.
- To dlatego że celowałem w tą cysterne z paliwem za tobą.
- Cysterne ? jaką cyster*KA-BOOOM*

- "Otrząsanie" się z ran. Być może coś na kształt Ja-Prozac'owego "Wódki i papierosów".

- Collateral Damage. Nieudane akcje, wywołują dodatkowe problemy.
Np. bohater w pościgu strzela do wiejącego bandyty. Zatrzymuje to bandyte, ale część pocisków które nie trafiły rozbijają lampe, podpalając firanki.
Bohaterowie przeskakują na linie nad przepaścią, jednemu z pechowym rzutem udaje się przeskoczyć, ale lina zrywa się i reszta musi kombinować inną droge.

EDIT : - Możliwość wspierania innych postaci (ściągania kolegów z linii ognia, odbijanie wymierzonych w nich ciosów, zasłanianie własnym ciałem, itp).

Tyle na początek, jakieś inne propozycje ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:26, 10 09 2005
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





No i jeszcze koniecznie zasada Ostatniej Informacji: umierający (zarówno przeciwnicy jak i sprzymierzeńcy) zawsze stracą ostatni punkt życia dopiero po przekazaniu bohaterowi niezbędnych wiadomości Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:27, 10 09 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Moim zdaniem nie wszystko to musi być przewidziane w mechanice (bez sensu, za skomplikowana by było), można to jednak dać jako porady "jak grać" i "jak prowadzić".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:58, 10 09 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Też jestem za pierwotnym pomysłem z serum bohaterstwa...

Zostawia więcej możliwości!
Np.super-zwierzęta itd...
Po za tym faktycznie bardziej pasuje do konwencji.

Niech faktycznie będzie to drogie...doktor niech będzie np.super-geniuszem z darem jasnowidzenia lub kontaktami z obcą cywilizacją...

albo...
...moze Pan doktor X zobaczył w swej wizji najeźdźców z innej planety i stworzył swoich mutantów (X-menów??? Smile ) by byli obrońcami Ziemii??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:51, 10 09 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Magnes napisał:
Moim zdaniem nie wszystko to musi być przewidziane w mechanice (bez sensu, za skomplikowana by było), można to jednak dać jako porady "jak grać" i "jak prowadzić".


Ja sądze że im więcej charakterystycznych rzeczy da się upchnąć w mechanice (pozostawiając ją przy tym grywalną) tym lepiej. Wtedy to mechanika "pamięta" za mg te wszystkie porady, i może on sobie spokojnie prowadzić.
Zresztą część takich zasad można wrzucić jako opcjonalne, i nie trzeba się martwić o nakomplikowanie.
Dla przykładu, w online'owym magazynie poświęconym dosyć znanemu darmowemu systemowi, zamieszczono artykuł w którym opisana jest opcjonalna zasada pocenia się podczas rozbrajania bomby. Dziwna i niepotrzebna zasada, ale dodaje swoistego kolorytu (btw. jeżeli ktoś wie jaki to artykuł i do jakiego systemu, ma u mnie wirtualne piwo Twisted Evil )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:31, 11 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





cactusse napisał:
- Rozprawianie się ze zwykłymi podwładnymi bossa szybkie i przyjemne, natomiast starcie z samym bossem trudne i niebezpieczne.

Q10 + rozwiązania z 7th Sea, czyli kategorie wrogów.

cactusse napisał:
- Eksplozje zamiast rozrywać i spalać na węgiel, widowiskowo wyrzucają wszystko i wszystkich w powietrze, emitują mase dymu i pyłu itp. Dodatkowo lekko opóźniony zapłon, tak by każdy miał czas rzucić jakiś komentarz w stylu "a może to niewypał". EDIT : No i oczywiście możliwość przegonienia fali uderzeniowej wybuchu Wink

A to już kwestia obniżenia obrażen takowych.

cactusse napisał:
- Ogłuszanie, rozbrajanie i wytrącanie z rąk złych charakterów urządzeń sterujących do machin śmierci w miare łatwe, jeżeli
a) Zaskoczymy lub odwrócimy uwage przeciwnika
b) Jeżeli walczymy z jakimś mało znaczącym przeciwnikiem

Norma - to bardziej nalezy do MG niz do mechaniki jako takiej.

cactusse napisał:
- Sterowanie znajdowaniem "przydatnych" rzeczy. Jeżeli główny boss ucieka swoim podręcznym zeppelinem, obok powinno znaleść się lotnisko z samolotem, poligon z katapultami, czy chociażby festiwal z pokazem lotów balonowych.

Znowu MG

cactusse napisał:
- Używanie zwykłych przedmiotów zamiast broni, nie przedstawia dużych problemów. Jeżeli czarny charakter zdejmuje ze ściany olbrzymi miecz, bohater może w takim pojedynku wykazać się swoimi szermierczymi umiejętności używajac kija do golfa, metalowa szczotki czy pogrzebacza

MG który zgadza się na użycie "fechtunek" z kijem do golfa albo umiejętność "Broń improwizowana".

cactusse napisał:
- Sterowanie znajdowaniem "przydatnych" umiejętności. Jeżeli główny boss ucieka swoim podręcznym zeppelinem, a obok znajduje się lotnisko z samolotem i żaden z graczy nie przewidział że bohaterom przyda sie umiejetność pilotażu Wink ,
powinna być możliwość uzyskania takiej umiejętności (nagle okazuje się że jeden z bohaterów służył w wojsku jako pilot).

MG + konwencja Smile

cactusse napisał:
- Zaskoczenie gra duża role. Chciałbym by mechanika wspierała akcje typu :
- PIF PAF
- Ha, spudłowałeś Bond, nawet mnie nie drasnąłeś.
- To dlatego że celowałem w tą cysterne z paliwem za tobą.
- Cysterne ? jaką cyster*KA-BOOOM*

MG Smile

cactusse napisał:
- "Otrząsanie" się z ran. Być może coś na kształt Ja-Prozac'owego "Wódki i papierosów".

System leczenia z 7th Sea Smile ze sceny do sceny

cactusse napisał:
- Collateral Damage. Nieudane akcje, wywołują dodatkowe problemy.
Np. bohater w pościgu strzela do wiejącego bandyty. Zatrzymuje to bandyte, ale część pocisków które nie trafiły rozbijają lampe, podpalając firanki.
Bohaterowie przeskakują na linie nad przepaścią, jednemu z pechowym rzutem udaje się przeskoczyć, ale lina zrywa się i reszta musi kombinować inną droge.

MG

cactusse napisał:
EDIT : - Możliwość wspierania innych postaci (ściągania kolegów z linii ognia, odbijanie wymierzonych w nich ciosów, zasłanianie własnym ciałem, itp).

Standard.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:34, 11 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





cactusse napisał:
Ja sądze że im więcej charakterystycznych rzeczy da się upchnąć w mechanice (pozostawiając ją przy tym grywalną) tym lepiej. Wtedy to mechanika "pamięta" za mg te wszystkie porady, i może on sobie spokojnie prowadzić.


Te "dynksy" nie pomogą jeśli MG nie chwyci stylu gry. Jak chwyci to nie są potrzebne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:59, 11 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Dokładnie.

Przekonaliście mnie do tej ACME. Fajna konwencja może z tego wyjść :>.

Czy mogę liczyć na to, że przynajmniej niektórzy z forumowiczów pomogą spisywać ten system porządnie? Ja zająłem się narazie wstępem, ale wszystkiego sam nie zrobię /chcę, żeby ten system naprawdę powstał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:10, 11 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





A na jakiej mechanice to będzie? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:29, 11 09 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Jeśli ktoś zbierze co trzeba zrobić, mogę wykonać pewne opisy (póki mam czas). Wydaje mi się też, że oprócz steampunka warto też opisać superbohatersów w dzisiejszych czasach (jak mówiliśmy wcześniej: dwie epoki) - jako kontynuację np. ACME będzie istniała w obu epokach.
PS. I proponuję gromadzić w jakimś rtf wszystkie pomysły i później teksty. Żeby łatwo było się rozeznać co już jest zrobione. No i giera raczej powinna być krótka, bo co tu się rozpisywać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:14, 24 09 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Pierwotny pomysł cactusse jest super. Zmodyfikowałbym go jednak trochę:
-antidotum nie działa, zdesperowani gracze chcą przywrócić swoje człowieczeństwo
-antidotum jest trucizną, dzięki której profesor szantażuje bohaterów, dawkuje im odtrutki w zamian za niewolniczą pracę,
-antidotum powoduje amnezję (taki ukłon w stornę Flashbacku prozaca Razz)

Co do mechaniki to ja bym jednak był za wymyśleniem nowej, można nawet podzielić ludzi na tych co piszą świat i na tych od mechaniki, wtedy praca szybko by poszła. Do takiego systemu mechanika musi być uproszczona, więc nie będzie potrzeba setek umiejętości i cech, ważniejsze są moce specjalne i cechy takie jak poświęcenie, determinacja, itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:24, 24 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
-antidotum nie działa, zdesperowani gracze chcą przywrócić swoje człowieczeństwo
-antidotum jest trucizną, dzięki której profesor szantażuje bohaterów, dawkuje im odtrutki w zamian za niewolniczą pracę,


To chyba mija się z założoną koncepcją :/

Cytat:
-antidotum powoduje amnezję (taki ukłon w stornę Flashbacku prozaca Razz)


Good idea! Dobre!

Cytat:
Co do mechaniki to ja bym jednak był za wymyśleniem nowej, można nawet podzielić ludzi na tych co piszą świat i na tych od mechaniki, wtedy praca szybko by poszła. Do takiego systemu mechanika musi być uproszczona, więc nie będzie potrzeba setek umiejętości i cech, ważniejsze są moce specjalne i cechy takie jak poświęcenie, determinacja, itp.


Też jestem za pisaniem mechaniki od nowa. Musi być szybka i prosta. Planowałem coś na zasadzie "masz cechy na tyle i tyle i ileśtam punktów; za nie podnosisz cechy, kupujesz umiejętności i moce specjalne. Aha, musisz mieć conajmniej jedną moc specjalną". A co do testów to "cecha + umiejętność + rzut > trudność ==> udany; < ==> nieudany".

A w przeciwstawnych tto porównywanie wyników testów obydwu postaci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:38, 24 09 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Cytat:
To chyba mija się z założoną koncepcją :/

wiem, że nie pasuje do koncepcji, ale pomyślałem sobie, że można z tego systemu zrobić coś głębszego, taki personal horror. No dobra już nic nie mówię Wink

Cytat:
Też jestem za pisaniem mechaniki od nowa. Musi być szybka i prosta. Planowałem coś na zasadzie "masz cechy na tyle i tyle i ileśtam punktów; za nie podnosisz cechy, kupujesz umiejętności i moce specjalne. Aha, musisz mieć conajmniej jedną moc specjalną". A co do testów to "cecha + umiejętność + rzut > trudność ==> udany; < ==> nieudany".

Ja bym to widział w ten sposób, że postać składa się z cech osobowych, umysłowych i fizycznych, dodatkowo posiada moce nadprzyrodzone w jednej wylosowanej kategorii. System musi być uproszczony, dlatego nie potrzebne są umiejętności, wystarczy cecha wykształcenie, czy tam mądrość i wiesz czy dana postać skończyła podstawówkę, czy ma doktorat. Detale zawarte zostaną w opisie historii postaci. Sam szkielet mechaniki musi być prosty, pokusiłbym się o potraktowanie walki jako zwykłego przecwstawny testu, a jej wynik zależałby od tego, co chce osiągnąć postać, np. bohater chce wyrwać evilovi detonator, a evil chce zepchnąć bohatera do dołu z kwasem, itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:46, 25 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Ja bym to widział w ten sposób, że postać składa się z cech osobowych, umysłowych i fizycznych, dodatkowo posiada moce nadprzyrodzone w jednej wylosowanej kategorii.


Nie leży mi losowanie mocy. Wolę wybieranie. Wtedy gracz tworzy taką postać, jaką chce.

Poza tym te moce są takie jak latanie, madludzka siła, zamrażanie itd, więc nie mogą być nadprzyrodzoną cechą postaci, lecz oddzielną przewagą.

Cytat:
System musi być uproszczony, dlatego nie potrzebne są umiejętności, wystarczy cecha wykształcenie, czy tam mądrość i wiesz czy dana postać skończyła podstawówkę, czy ma doktorat.


No a co z umiejętnościami takimi jak otwieranie zamków, skradanie, czy gra w golfa? Tego w szkole nie uczą. Odpada.

Cytat:
pokusiłbym się o potraktowanie walki jako zwykłego przecwstawny testu, a jej wynik zależałby od tego, co chce osiągnąć postać, np. bohater chce wyrwać evilovi detonator, a evil chce zepchnąć bohatera do dołu z kwasem, itp.


To dobry pomysł. Obrażenia natomiast dla odmiany liczyć będzie się na podstawie przebicia, jakie uzyskał atakujący nad broniącym się. Np. przy wyniku 11:8 obrońca oberwie 3 obrażenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:15, 25 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Jeśli chcecie super-prostej mechaniki procentowej, to moja dawna mechanika SCRPG byłaby dobra - tylko zestaw umiejętności trzeba by dostosować do tego systemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[SHOSA] Forumowicze robią grę?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 15  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin