autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> [SHOSA] Forumowicze robią grę? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 18:00, 09 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





beacon, bedziesz w koncu robil ten playtest w jakims sieciowym otoczeniu?
jesli tak, to pisz sie jako zwierzatko doswiadczalne.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:13, 09 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





spoko... tylko jaką formę? Samą walkę czy mini-scenariusz??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:26, 15 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Zrobiłem (wymęczyłem serio) stronę internetową z materiałami do SHOSy. Narazie jest prosta i poza stroną główną działa tylko "Świat", ale strona powinna się rozwijać...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:43, 15 10 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





A jej adres można prosić? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:52, 15 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





O fak. Nie wiedziałem, że to pisanie tak szkodzi... Zapomniałem. Już zapodaję:

[link widoczny dla zalogowanych]

Uwaga - tylko dla forumowiczy narazie!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:00, 22 10 2005
PaskudnyOrk
zerkający na systemy

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WArsztAt





Czołem!!!

Nie chcieliśmy wam wtykać kija w mrowisko, ale ostatecznie mamy nieodpartą potrzebę konkretnie się wyrazić w kwesti 'steampunkowego' SHOSA'y:

Nazwy Cech dobrze oddają klimat gry, jednak pewna formalność w sprawie INTELEKTU: jeśli jego użyteczność rozciąga się także na kwestię spostrzegawczości postaci, czy nie lepiej nadać mu nazwę bardziej pośrednią między percepcją, a możliwościami umysłowymi, np. BŁYSKOTLIWOŚĆ albo SPRYT? 'Intelekt' jakoś kiepsko ujmuje przenikliwość wzroku i czułość słuchu (ale się czepiamy Smile )...

Sprawa druga, chyba bardziej istotna: zasada przerzucania wyniku '6'. Reguła ta uniemożliwia osiągnięcie takich wyników jak 6, 12, 18 itd. ponieważ każdy przerzut to minimum '1' na kolejnej kości i tym samym pewny skok przynajmniej o jedną wartość wyżej od poprzedniej!

Rozpatrzmy przykład:
Krwawy Karak starł się w pewnej melinie na noże ze swym odwiecznym adwersarzem: śmierdzącym, ale śmiertelnie niebezpiecznym Szczurołapem. Zakładamy, że Brawura obu zabijaków jest na poziomie (0), umiejętność Walki Bronią Ręczną Karak'a (0), zaś Uniki Szczurołapa (+2). Karak wygrywa inicjatywę i zadaje pchnięcie bagnetem, zaś Szczurołap stara się ciosu uniknąć; wyniki to odpowiednio '6' dla Karak'a i '4' dla jego przeciwnika. Zgodnie z zasadą pozwalającą przerzucać '6', Karak rzuca powtórnie, ale tym razem uzyskuje tylko '1'. Zatem Karak trafia Szczurołapa z łącznym wynikiem (6+1+0+0=7) przeciwko (4+0+2=6) szczurołapa. Gdyby Karak w pierwszym rzucie uzyskał '5', łącznie zadałby cios (5+0+0=5), czyli MNIEJ niż Szczurołap...

Wniosek: gdzieś po drodze (między 5 a 6) umknął nam wynik remisowy, który może mieć nieraz niebagatelne znaczenie, a to właśnie ten przez skok w przerzucie. Sugerujemy zatem, aby każdej przerzuconej kostce utrącać jedno oczko: ponowny wynik równy '1' oznaczałby wciąż poprzednie '6', dopiero '2' dawało by łączne (6+1=7), '3' to razem (6+2=8 ) i tak dalej... Dzięki temu wyniki rzutów rosną w sposób liniowy.

...A poza tym mechanika jest w porządku! Mimo nieszczęsnych Stopni Trudności, zapowiada się prosto i dynamicznie, a dodatkowo opiera się wyłącznie na niedocenianej k6, do której mamy szczególny sentyment Laughing .

I to chyba tyle (narazie, oczywiście)...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:10, 22 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Co do błyskotliwości - to chyba dobry pomysł.

Co do inicjatywy - wyleciała. Sprawdź na [link widoczny dla zalogowanych] (strona w budowie, sporo błędów, ale mecha chyba ok)

Co do remisowej - 6 nie trzeba przerzucać, można. A co do wyniku - nie wydaje mi się to problemem, bo remis to tak czy siak sukces jednej ze stron.

Niemniej dzięki za komentarz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:52, 22 10 2005
PaskudnyOrk
zerkający na systemy

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WArsztAt





Ups... Faktycznie inicjatywa poszła - a jeszcze dziś wdrażaliśmy jej zasady Laughing

Chcemy jednak zauważyć, że problem nieliniowego przyrostu przerzutu dotyczy nie tylko sytuacji remisowych, ale także Marginesu Powodzenia\Porażki: zawsze będzie dochodziło do "przeskoczenia" pewnej wartości odrazu w górę, a to już chyba jest znacznie bardziej istotne niż wspomniany remis. Przemyślcie to zatem raz jeszcze...

W pierwszym zdaniu o PRZERZUTACH figuruje także, że "Jeżeli podczas jakiegokolwiek rzutu na kostce wypadnie "6" rzut NALEŻY przerzucić", zaś chwilę potem, że "Przerzucać MOŻNA, aż trafi się liczba inna niż 6" - OPCJONALNOŚĆ wykonywania przerzutu (rozumiemy, że zależnie od woli rzucającego) należy zatem wyraźnie w zasadach podkreślić. A swoją drogą, dlaczego nie jest on obowiązkowy (wyższe rzuty chyba są zawsze oczekiwane)?

Reguła ucieczki z walki: rzut +2 dla rannych (i jednoczesne zignorowanie bieżącego poziomu ran) chyba jest troszkę zbyt naciągany... Brak dodatkowo opisu konsekwencji źle wykonanej próby ucieczki.

I dwa pytania na koniec:
W którym momencie walki wspomniany wyżej test ucieczki należy wykonać?
Czy w świecie SHOSA'y nie wystepują pancerze?
Dlaczego obowiązują zasady redukcji obrażeń (czy to właśnie ten heroizm?) i jakie są możliwości ingerencji ze strony gracza w redukcję obrażeń, tak swoją, jak i swej ofiary?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:19, 22 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Chcemy jednak zauważyć, że problem nieliniowego przyrostu przerzutu dotyczy nie tylko sytuacji remisowych, ale także Marginesu Powodzenia\Porażki: zawsze będzie dochodziło do "przeskoczenia" pewnej wartości odrazu w górę, a to już chyba jest znacznie bardziej istotne niż wspomniany remis. Przemyślcie to zatem raz jeszcze...


Być może macie rację. Chyba pójdę na to odejmowanie 1 od drugiefo rzutu...

Cytat:

W pierwszym zdaniu o PRZERZUTACH figuruje także, że "Jeżeli podczas jakiegokolwiek rzutu na kostce wypadnie "6" rzut NALEŻY przerzucić", zaś chwilę potem, że "Przerzucać MOŻNA, aż trafi się liczba inna niż 6" - OPCJONALNOŚĆ wykonywania przerzutu (rozumiemy, że zależnie od woli rzucającego) należy zatem wyraźnie w zasadach podkreślić. A swoją drogą, dlaczego nie jest on obowiązkowy (wyższe rzuty chyba są zawsze oczekiwane)?


Przerzut jest opcjonalny, nie podkreśliłem tego, mea culpa.

A nie trzeba, bo przy jedynce... porażka - zresztą, nie pamiętam już jak tam jest Razz

Cytat:
Reguła ucieczki z walki: rzut +2 dla rannych (i jednoczesne zignorowanie bieżącego poziomu ran) chyba jest troszkę zbyt naciągany... Brak dodatkowo opisu konsekwencji źle wykonanej próby ucieczki.


Poza turą wykonujesz rzut na ucieczkę. Jak nie uda się, to zostajesz i kontynuujecie dalej walkę. Można byłoby pobawić się w modyfikowanie cech w takiej sytuacji, ale to zbytnio skomplikuje mechanikę...

Cytat:
W którym momencie walki wspomniany wyżej test ucieczki należy wykonać?
Czy w świecie SHOSA'y nie wystepują pancerze?
Dlaczego obowiązują zasady redukcji obrażeń (czy to właśnie ten heroizm?) i jakie są możliwości ingerencji ze strony gracza w redukcję obrażeń, tak swoją, jak i swej ofiary?


Pierwszą odpowiedź masz wyżej.
Redukcja jest do heroizacji systemu.
Ingerencja gracza to wybór kategorii, tj ruch, broń, czy losowe zdarzenie. W ofiary nie może ingerować, conajwyżej zasugerować, że takie, a takie rozwiązanie byłoby logiczne według niego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:18, 23 10 2005
PaskudnyOrk
zerkający na systemy

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WArsztAt





Rozumiemy, że sprawa z SHOSA'ą nie jest jeszcze zamknięta, więc trochę się jeszcze poprzyczepiamy Smile

Zasady z '1' odczytywaną jako natychmiastowa porażka żeśmy nie namierzyli - i dobrze! Szansa 1 na 6, że nawet najprostsze zadanie zostanie zbabrane, to chyba trochę za dużo; poza tym automatyczne zdawanie testu przez bohatera o odpowiednio wysokich współczynnikach chyba pasuje do gry HEROICZNEJ. Choć warto WYRAŹNIE podkreślić, że Stopień Trudności jest zawsze tajny, do wyłącznej wiadomości MG: wykonujmy zatem nawet rzuty niemożliwe do oblania - niech gracz zawsze ryzykuje, co zmusi go do częstszego użycia nadnaturalnych zdolności i ogólnego kombinowania... Ryzyko (które wyobraża rzut kostką) także podkreśla heroizm bohatera!

W kwestii umiejętności: część z nich chyba lepiej by było podzielić na choćby najprostsze specjalizacje (zwłaszcza strzelanie, czy umiejętności walki - ze względu na preferowany oręż). Wprawdzie wszechstronność bohaterów także ukazuje ich przewagę nad zwykłymi śmiertelnkami, ale chyba nawet najlepszy rewolwerowiec nie poradziłby sobie z armatą (bez wcześniejszego treningu, ma się rozumieć). A jeśli zwiększona szczegółowość biegłości burzy wizję gry prostej i dynamicznej, może chociaż utrącić ten jeden Punkt Umiejętności na etapie tworzenia postaci (czyli 9 zamiast 10).

Co do ucieczki - przydzielanie w tej sytuacji +2 do rzutu RANNEMU bohaterowi chyba niepotrzebnie komplikuje zasady: idąc za ciosem, lepiej niech obowiązuje stara zasada dla poszkodowanych (-1 do WSZYSTKICH testów - w końcu gdy wylewają się z biedaka wnętrzności, ciężko mu będzie zrobić cokolwiek poza padnięciem na ziemię i błaganiem o litość; oczywiście tylko nikczemni bohaterowie niezależni - nie przystoi to wszak super-herosom Laughing ).

I jeszcze w sprawie obrażeń: czy PRZEKROCZNIE Progu Zdrowia o 1 punkt to stan Ranny, o 2 - nieprzytomny a o 3 - śmierć? A może kolejne stany po Rannym otrzymuje się dopiero co każde PONOWNE przekroczenie Progu Zdrowia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:00, 23 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





No jest to rzecz, którą rozstrzygnąć się da niemal wyłącznie przez playtesty, a nie mam z kim takowych wykonywać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:47, 23 10 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Może założymy temat albo coś więcej do umawiania się na playtesty? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:57, 23 10 2005
PaskudnyOrk
zerkający na systemy

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WArsztAt





Arghhh!!!

Psia kość - matura jest nam tegoroczną kotwicą u nogi; sieciowe testy w naszym przypadku odpadają z tak zwanego 'braku czasu'. Chcieliśmy też wziąć udział w 'nibykonkursie II' ('Watykan' i 'szaleni naukowcy' - to jest to!) ale już domyślamy się jaki będzie wynik z naszej strony - może kiedyś, po terminie Crying or Very sad ... Tym niemniej będziemy śledzić i komentować wszelkie postępy SHOSA'y, więc lepiej miejcie się na baczności Wink !!!

A swoją drogą, jeśli macie zamiar wersję ostateczną złożyć w ładną, nadającą się do druku całość, to chętnie wesprzemy projekt kilkoma niezobowiązującymi obrazkami... Właśnie oglądamy 'Ostatniego sprawiedliwego' - to takie inspirujące Smile .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:05, 23 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ilustracje bardzo chętnie

Mam zamiar to złożyć, ale czekam, aż Magnes znajdzie dla mnie trochę czasu, bo on zrobi to profesjonalnie, nie tak jak ja Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:14, 23 10 2005
PaskudnyOrk
zerkający na systemy

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WArsztAt





Doskonale - ciekawie zapowiadający się system wart jest odpowiedniej oprawy!

Mamy tylko nadzieję nie zawieść entuzjastycznych oczekiwań forumowiczów swoją amatorszczyzną...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[SHOSA] Forumowicze robią grę?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 11 z 15  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin