PaskudnyOrk |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 22 Paź 2005 |
Posty: 12 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: WArsztAt |
|
|
|
|
|
|
Czołem!!!
Nie chcieliśmy wam wtykać kija w mrowisko, ale ostatecznie mamy nieodpartą potrzebę konkretnie się wyrazić w kwesti 'steampunkowego' SHOSA'y:
Nazwy Cech dobrze oddają klimat gry, jednak pewna formalność w sprawie INTELEKTU: jeśli jego użyteczność rozciąga się także na kwestię spostrzegawczości postaci, czy nie lepiej nadać mu nazwę bardziej pośrednią między percepcją, a możliwościami umysłowymi, np. BŁYSKOTLIWOŚĆ albo SPRYT? 'Intelekt' jakoś kiepsko ujmuje przenikliwość wzroku i czułość słuchu (ale się czepiamy )...
Sprawa druga, chyba bardziej istotna: zasada przerzucania wyniku '6'. Reguła ta uniemożliwia osiągnięcie takich wyników jak 6, 12, 18 itd. ponieważ każdy przerzut to minimum '1' na kolejnej kości i tym samym pewny skok przynajmniej o jedną wartość wyżej od poprzedniej!
Rozpatrzmy przykład:
Krwawy Karak starł się w pewnej melinie na noże ze swym odwiecznym adwersarzem: śmierdzącym, ale śmiertelnie niebezpiecznym Szczurołapem. Zakładamy, że Brawura obu zabijaków jest na poziomie (0), umiejętność Walki Bronią Ręczną Karak'a (0), zaś Uniki Szczurołapa (+2). Karak wygrywa inicjatywę i zadaje pchnięcie bagnetem, zaś Szczurołap stara się ciosu uniknąć; wyniki to odpowiednio '6' dla Karak'a i '4' dla jego przeciwnika. Zgodnie z zasadą pozwalającą przerzucać '6', Karak rzuca powtórnie, ale tym razem uzyskuje tylko '1'. Zatem Karak trafia Szczurołapa z łącznym wynikiem (6+1+0+0=7) przeciwko (4+0+2=6) szczurołapa. Gdyby Karak w pierwszym rzucie uzyskał '5', łącznie zadałby cios (5+0+0=5), czyli MNIEJ niż Szczurołap...
Wniosek: gdzieś po drodze (między 5 a 6) umknął nam wynik remisowy, który może mieć nieraz niebagatelne znaczenie, a to właśnie ten przez skok w przerzucie. Sugerujemy zatem, aby każdej przerzuconej kostce utrącać jedno oczko: ponowny wynik równy '1' oznaczałby wciąż poprzednie '6', dopiero '2' dawało by łączne (6+1=7), '3' to razem (6+2=8 ) i tak dalej... Dzięki temu wyniki rzutów rosną w sposób liniowy.
...A poza tym mechanika jest w porządku! Mimo nieszczęsnych Stopni Trudności, zapowiada się prosto i dynamicznie, a dodatkowo opiera się wyłącznie na niedocenianej k6, do której mamy szczególny sentyment .
I to chyba tyle (narazie, oczywiście)... |
|