Thronaar |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 27 Wrz 2005 |
Posty: 272 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Stolica Warmii i Mazur |
|
|
|
|
|
|
Cytat: | W "Spirit of the Century", istnieje zabawna mechanika przepowiedni, pod którą można łatwo podciągnąć sen. Wygląda to mnie więcej tak :
- Sen objawia się bohaterom.
- Bohater lub NPC mający odpowiednią umiejętność, może raz na sesje spróbować zinterpretować taki sen, by przerobić go na fachową wróżbę. |
Coś takiego przerabiam, lecz w dwie strony. Gracze mogą wejść komuś do snu i zainfekować go fałszywą wróżbą. Takie fajne efekty wpływania na sny.
Co do zrozumienia wróżby, to wolę mniej wyszukane, lecz takie aby gracze sami doszli do tego o czym było.
Cytat: | Osobiście, zamiast machania rękami i trybu "anything goes", wolałbym mieć paczkę zasad które rządzą sennym światem (gdzie część tych zasad może się zmieniać, w zależności od właściciela snu). |
Częściowo chyba zawiodę takie oczekiwania. Gracze będą mogli zrobić prawie wszystko, lecz sen będzie się opierał. Narzucanie woli innemu umysłowi nie zawsze jest łatwe. Zasady tego typu walki będą jednak dokładnie ustalone i kostkowe.
Sny będą się dzielić na świadome i nieświadome, różnice nie będą duże, lecz odpowiadają efektom twojemu podziałowi (od strony siły).
Efekty stosownie jak głęboki jest sen i kiedy można z niego wyjść będą raczej w opisie sposobu, w jaki weszło się w ten świat.
To z wiedzy co przenosi się do snów jest stałe, dałem linka do tworzenia postaci, ale może wkleję:
Cytat: |
Kreatywność
Jest to cecha, która odpowiada za wyobraźnię postaci. To dzięki niej będzie on mógł tworzyć niezwykłe efekty w świecie snu, oraz naginać rzeczywistość wokół do swoich celów. Można ją porównać do takich cech jak inteligencja, spryt, ekspresja itp.
Samokontrola
Jest to cecha, która odpowiada za silną wolę postaci oraz za opieranie się efektom ataków, jakie zostaną przeciwko niej rzucone. Można ją porównać do takich cech jak silna wola, mądrość.
Marzenia
Jest to coś w stylu umiejętności i zdolności, czyli zwiększają powodzenie pewnych akcji (w snach wszystko jest możliwe, więc nie użyłem pozwalają). Teoretycznie są to podświadome możliwości postaci, które najczęściej są motywem jej snów. Powiązane są one z testami Kreatywności, dzięki nim można tworzyć ciekawsze i potężniejsze rzeczy, lecz w ograniczonej formie. Ich ilość nie może przekraczać sześciu, a moc działania nie może być większa niż 10. Przed wybraniem marzeń należy wiedzieć, że koszmary muszą mieć taką samą sumaryczną wartość poziomów. Wylicza się je na podstawie trzech rzeczy:
Umiejętności i zdolności – odbywa się to na zasadzie grupowania ich w maksymalnie trzy grupy. Nazwa takiej grupy musi sugerować, jakie działania może obejmować i z jakich umiejętności powstała. Nie można dać umiejętności do dwóch grup na raz. Jeżeli pasuje do dwóch grup to trzeba wybrać jedną z nich. Wartość/wysokość umiejętności nie ma żadnego znaczenia. Nie jest to nauka ścisła, dlatego można różnie to interpretować, a ostateczne zdanie ma MG, który zatwierdza tak powstałe postacie. Umiejętności, które nie będą pasować do stworzonych grup są pomijane.
Zainteresowania – każdy spędza na czymś czas wolny, a nie zawsze jest to związane z jego zawodem. Tego typu rzeczy mogą znaleźć się w opisie postaci lub historii, lecz najczęściej gracz musi to wymyślić tworząc teraz postać. Może on wybrać dwa zainteresowania i przydzielić im odpowiednio 3 i 6 punktów. Mogą się one pokrywać z wybranymi już marzeniami, lecz w sumie poziom nie może przekroczyć 10. Jeżeli przekroczy, nadwyżka punktów przepada.
Mania – czasem zainteresowanie zmienia się w chorobliwą obsesję. Gracz może wybrać jedno takie marzenie, lecz wtedy żadne inne nie może mieć więcej punktów niż te. Na manię dostaje się 8 punktów, a wyższe i równe od niej marzenia są redukowane do poziomu 7.
Koszmary
Jest to coś w stylu wad, które często pozwalają na zwiększenie puli punktów na inne pozytywne cechy. W tym przypadku są to wszelkie możliwe rzeczy, które mogą wywołać w śnie niepokojące zdarzenia. Sprawiają one, że rzut na Samokontrolę postaci zmniejsza się o ich wartość. Należy wybrać maksymalnie 6 koszmarów, które w sumie muszą mieć tyle samo poziomów ile mają marzenia. Ile punktów, któremu koszmarowi, przydziela się według własnego uznania, choć MG może sugerować graczom pewne wybory. Inaczej niż marzenia, koszmary dotyczą otoczenia postaci, czyli wszystkiego, co może na nią wpłynąć. Rodzaje koszmarów pochodzą z trzech źródeł:
Fobie – są to najbardziej wyraziste ujmy, które często można spotkać na kartach postaci. Te irracjonalne lęki są często mało wykorzystywane w normalnych sesjach, lecz tu mogą odegrać znaczącą rolę.
Stres – jest to skutek przewlekłego lęku, który dotyczy najbliższej przyszłości. Może to być związane z pracą, niepewnością jutra lub troską o bliską osobę. Takie rzeczy też mogą wpływać na zmniejszenie samokontroli i dotyczą głównie teraźniejszości i przyszłości.
Trauma – jest to zapamiętane wydarzenie, które odcisnęło duże negatywne piętno na postaci, coś co ma związek z jej przeszłością. Nie zawsze musi być to dokładne odwzorowanie, ani pamięć o prawdziwym wydarzeniu. Czasem umysł sprawia pewne niemiłe niespodzianki. Pod tą kategorię można także podpiąć zsyłane wizje, które mają charakter koszmarów.
|
Dodatkowo każdy sen będzie miał konwencje, która będzie narzucała pewne ramy tego, co może zrobić postać. W Tokio 2040 trudno będzie stworzyć smoki. W jednym śnie konwencje mogą zmieniać się jak w kalejdoskopie, jak gracze nie nadążą z rozróżnianiem nie będą w stanie nic zdziałać.
cactusse: Ogólnie fajne pomysły (i napewno je przetrawię), lecz już zaadoptowane do mechaniki, której nie strawiłem (czytać nie grałem). Jeżeli wyjdzie coś ciekawego z tego wszystkiego, to będę wiedział kogo poprosić o pomoc przy przerabianiu na mechanikę FATE. :]
Magnes: Co najwyżej data wystawienia na sieci się opóźni, ale będzie z pożytkiem dla dzieła. :]
Co nas nie zniechęci do tworzenia, to chociaż rozwinie. |
|