autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> [Ścieżka] - dylemat magiczny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
[Ścieżka] - dylemat magiczny
PostWysłany: 09:28, 09 03 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Witam

Mam pewien dylemat.
Otóż w swej ciemnocie znalazłem sposób na upublicznienie/uaktualnienie swej autorki w sieci (chodzi o tytułową Ścieżkę).
I tak mam już gotowego PDF'a z dodatkiem tyko zamieścić na stronie i już, ale pracuję równocześnie nad nowym bardziej oddającym klimat systemem magii i nie wiem, co z tym fantem zrobić?

Z jednej strony nowy system jest bardziej elastyczny, bardziej oddający specyfikę ścieżkowej magii, daje również możliwość rozróżnienia jej trzech podstawowych przejawów - słowem zalet jest sporo.

Z drugiej strony wprowadzenie go przemodeluje sporą część gry, zdezaktualizuje pewne rozwiązania (np. umagicznianie przedmiotów) i opóźni publikację (o ile trudno powiedzieć Rolling Eyes ).

No i jestem w kropce - poradźcie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:45, 09 03 2007
Cronos
zerkający na systemy

 
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jeżeli dobrze rozumiem planujesz II edycje Ścieżki. Tyle, że tworzony system magii unieważni część jej materiału. Moja rada - dopracuj system magii i uzgodnij z materiałem II edycji. Nawet jeżeli to odłoży premierę II edycji. Tak mi się wydaje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:22, 09 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Popieram. Gracze poczekają trochę dłużej, ale dostaną lepszy produkt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:32, 09 03 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Popieram przedmówców, dopracowanie ciekawego elementu gry tylko podniesie jej poziom. Dodanie później nowych zasad często może być w sprzeczności z wcześniejszymi założeniami, lecz wprowadzenie zmian jest konieczne, aby system był czytelny. Wykluczające się zasady są dużym minusem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:34, 10 03 2007
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





+1


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:08, 10 03 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Dopracuj, może wreszcie wyjdzie pierwsza autorka fantasy, w którą zdecyduję się zagrać ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:59, 10 03 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





+2


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:14, 11 03 2007
lucek
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Z macicy kocicy





+pi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:17, 12 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





+4(po chińsku brzmi jak ŚMIERĆ, w związku z czym nie mają w hotelach pokoi numer 4, 14, 24, 34, 44 itd.).



Możecie zakończyć? - El Admin Grande B.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:49, 17 03 2007
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Ja także, jak reszta przedmówców jestem za tym, żeby premiera gry opóźniła się, ale żeby gra była bardziej dopracowana. A jeśli już o magii mówimy, mógłbyś przybliżyć magię w swojej grze Wink?

[offtop]
Cytat:
+4(po chińsku brzmi jak ŚMIERĆ, w związku z czym nie mają w hotelach pokoi numer 4, 14, 24, 34, 44 itd.).


Shi^^. Japończycy korzystają z liczb chińskich i mają też własne czytania. Czyli yon dla shi (4) i nana dla shichi (7). A także jeszcze kilka innych dla każdej z cyfr Smile
[/offtop]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:44, 19 03 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Trochę późno, ale zawsze Very Happy

Na początek sprostowanie.
W założeniach mający się ukazać materiał nie zasługuje na miano II edycji (chyba, że źle interpretuję to zjawisko Rolling Eyes )
To, co aktualnie wyprawiam ze Ścieżką przypomina bardziej tuningowanie Trabanta. Niby nowy lakier, szałowy spoiler i skórzana tapicerka, ale to wciąż jest stary poczciwy trampek.
Tak, że nie spodziewajcie się fajerwerków - tyko może kilku nowych, kilku zmienionych patii materiału (wiem rozczarowuje Confused )

Cytat:
A jeśli już o magii mówimy, mógłbyś przybliżyć magię w swojej grze ?

Już ci drogi Behir'ze odpowiadam.

W procesie udoskonalania Ścieżki w końcu zabrałem się za magie, która jakoś zawsze mnie kuła w boku.
Teraz, zamiast, jeśli ktoś jeszcze pamięta, żmudnego przeliczenia aspektów czaru na punkty mocy - co było trochę na opak z teorią magii.
Podjąłem brzemienną w skutki decyzję uzależnienia możliwych efektów bezpośrednio od mocy Bytu.
Innymi słowy zamiast nieporęcznej listy kosztów, mam trzy tabelki + tabelka z obrażeniami Razz

A proces czarowania obecnie przebiega wedle schematu:
1 gracz (mag) opisuje czar;
2 MG konfrontuje opisane efekty czaru z tabelą mocy bytów, odczytując moc wezwanego bytu (MG określa wedle mocy Byt, który należy wezwać - Może by Bytom nadać imiona Question Idea Twisted Evil ), dodając opór materii i odejmując efekty składanych ofiar;
3 Tak spreparowaną wielkość odejmuje od mocy maga otrzymując modyfikator do testu (int).

Teraz też zróżnicowała się dostępność do magii;
Innym warunkom podlega czarowanie na podstawie reguł czarów, inne na podstawie kontraktów ze Smokami a inne wynikające z paktowania ze Złotym Lwem- Takie trzy kolory magii, różnice nieznaczne, ale smaczne Wink
Pozwala to na wprowadzenie oprócz czarowania ograniczonego warunkami zaklęcia, czarowanie adhoc - czyli dostosowywania czaru wedle aktualnych potrzeb w danym momencie (dotyczy to tylko niektórych kolorów).
I to właściwie na tyle.

Pozdrawiam
PS. O opóźnienia się nie martwcie na pewno będą, głównie z powodu dopracowań i prób wkomponowania generatora w istniejący tekst.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[Ścieżka] - dylemat magiczny
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin