Antagonista |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 02 Maj 2008 |
Posty: 24 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Spotkania nie będzie bo nie wszyscy będą obecni, więc podjęliście kilkanaście decyzji przez GG:
1. Póki co operujemy na mechanice D&D, którą jednak przekształcimy i odpowiednio zmienimy do naszych założeń. Jeśli nie będzie to wykonalne, przesiądziemy się na inną, ewentualnie - dokończymy własną.
2. Powoli - mamy czas, nigdzie nam się nie spieszy . Wszystko musi być dopięte na ostatni guzik.
3. Tylko ludzie. Jednak różnice pomiędzy poszczególnymi kastami społecznymi (tak, zostaną wprowadzone) i miejscami pochodzenia będą na tyle duże, by każdy miał coś dla siebie i czuł się swobodnie.
4. Nie wyjaśnimy genezy żadnej z ras.
5. Bogowie istnieją i są stale obecni w życiu ludzi.
6. Ogólnie podjęliśmy ostateczną decyzję na temat magii - będą jej dwa rodzaje. Magia ogólna czyli energia przenikająca wszystko co istnieje, z której czerpać można na wiele sposobów (istnieją dziesiątki sposobów wykorzystania magii). Druga magia to magia dusz, czyli zmodyfikowany incarnum znany z D&D. Będzie on bardziej rygorystyczne, ryzykowny i zakazany, lecz dający pewne wymierne korzyści.
7. Czerpiemy z historii - tak więc obok siebie będzie istnieć państwo wzorowane na starożytnym Egipcie z faraonami, piramidami i resztą, państwa na Teimurazie (czyli kultury Kaukazu), Persja za Achemenidów (powiedzmy), starożytne Indie i ludy podobne Arabom - państwa o kulturze np. babilońskiej nie istnieją, istnieją jednak takowe kultury.
8. Na początku od dechy do dechy zostanie opisany Markhor, czyli Imperium Atorana. Potem państwa Teimurazu (jest ich około piętnastu, z czego znakomita większość wzorowana na Gruzji Bagratydów) które nie powinny sprawić większej trudności, potem Agh Karad a na końcu Arabowie i cała reszta.
9. Pojawił się pomysł włączenia do obrębu kultur Markhor kultury pseudochińskiej/tybetańskiej na północy, ale pomysł zarzucono. Jest Rokugan.
10. Nie będzie ludów Europie podobnych, a takie za Teimurazem/Kaukazem leżeć powinny. Podobnie nie będzie Mongołów ani ludów im podobnych.
11. W Markhor panuje dualizm, w Kishtryi czci się Bogów-Węży, w Agh Karad av'atari jako bogów, "Arabowie" są animistami, w Teimurazie panuje zgiełk politeistyczny.
12. Wyrzucamy całą otoczkę rzeczy typowo DeDekowskich - bóstwa nie zostaną rozpisane, nie ma orków i im podobnych, zarzucamy koncepcję kosmologii Wielkiego Koła/Drzewa Świata, gdyż celujemy we własną mechanikę w przyszłości.
Co o tym myślicie? Co warto zmienić, co wywalić a co dodać? |
|