autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> rpg taktyczne Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
rpg taktyczne
PostWysłany: 18:33, 06 11 2005
KaKa
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Od jakiegos czasu po biurku walają sie notatki z takim niby systemem rpg. Polega on na tym ze gracz prowadzi Jednoste Specialną, wykonuje nie zadania itp. Jeszcze nie ustaliłem w jakich czasach ma sie dziac cała akcja ale moze znajdzie sie ktos kto pomoże z tym projektem. Ale teraz cos o nim.
Jednostka Specialna składa sie z 6 członków, na początku gracz wybiera sobie ich profesje. Są oni na rozkazy Dowódzcy (czyli inaczej Mistrza gry), to on daje zadania i wysyła nas w miejsca gdzie mają cos do załatwienia. Mechaniki już troszke mam.
Jak myslicie czy to dobry projekt i da sie zrealizowac? Czy jest ktoś chętny do pomocy lub ma jakies pomysły?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:48, 06 11 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





To jest dla jednego gracza (+ Mistrza Gry), czy dla większej liczby?
Taktyczne RPG kojarzy mi się z klimatami X-COM.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:52, 06 11 2005
KaKa
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Tylko jeden gracz i MG. Coś w rodzaju gry na kompa Comados.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:00, 06 11 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Hmm, mi również od dawna walają się pod biurkiem notatki do podobnego systemu rpg, gdzie gracze prowadzą jednostke specjalną w świecie fantasy. Celem oddziału jest walka z szerzącym się terroryzmem, odbijanie zakładników, stare dobre zabójstwa, sabotaż, łowienie zbuntowanych magów, niwelowanie magicznych zagrożeń i co tam jeszcze pasuje.
Jednostka ma dostęp do szerokiego asortymentu magicznych sprzętów, wsparcie specjalistów, dokładne rozkazy, raporty wywiadu, możliwość wzywania smoczego airstrike'a etc.
A ponieważ zginąć łatwo, każdy z graczy może zapychać nawet kilkoma postaciami (z synchronizacją nie ma problemu bo dostępna jest krótkozasięgowa, szyfrowana, magiczna komunikacja).

Ot, taki ESWAT w wydaniu fantasy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:02, 06 11 2005
KaKa
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jakos nie bardzo podchodzi mi to pod fantasy. Troche zabardzo s-f.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:26, 06 11 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Cytat:
Jakos nie bardzo podchodzi mi to pod fantasy. Troche zabardzo s-f.


Być może, zawsze kiepski byłem w rozróżnianiu które to które, więc zazwyczaj trzymam się definicji iż fantasy to tam gdzie więcej się biega z mieczami i kuszami niż lata gwiazdolotami w kosmos Wink YMMV.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: rpg taktyczne
PostWysłany: 20:42, 06 11 2005
Yubi
zerkający na systemy

 
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Pomysł ciekawy.

Napisz więcej o tym, jak wyobrażasz sobie rozgrywkę. Moja wizja gry na zasadzie "1 gracz, 1 MG, sytuacja taktyczna" zbacza groźnie w stronę gry planszowej lub figurkowo-planszowej. Co też mogło by być ciekawym pomysłem Smile

Yubi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:51, 06 11 2005
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Taki pomysł na pewno wydaje się ciekawy, ale granie dłużej w dwie osoby (MG+Gracz) nie zachęcał by mnie. Parę razy grałem tak, ale to były tylko potrzebne przerywniki w kampani (jakieś testy), a nie ciągła gra.

Misje taktyczne, a nie szpiegowskie wymagają najczęściej specjalizacji w różnych dziedzinach, a to daje duże pole do popisu przy tworzeniu drużyn, gdzie każda osoba jest niezastąpiona i są między nimi interakcje. Tak, że jedna osoba wszystkimi prowadzi, to już wolę gry w stylu labiryntu śmierci (drużyna kontra losowo generowany wróg), co robi z całej gry planszówkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:17, 06 11 2005
KaKa
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Yubi: Nie bardzo wiem jak to opisac. Poprostu cos jak Comdos na kompa. Można by to połączyc z figurkami or kartonikami, może wyszło by coś ciekawego.

Thronaar: Hmm.... No możliwe ze troche dziwnie by to było grac 1vs1 Ale jezeli dołączyc do tego figurki i mozliwe jakąs niby mapke to chyba nie będzie takie nudne. Ale to ma byc czysto taktyczna gra.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:02, 06 11 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





cactusse, fajny pomysł. Odnośnie mieszania sf i fantasy - polecam "Sierżanta" (nie pamiętam jakiego autora).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:25, 06 11 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Mnie tam pomysł takiej gry nie przekonuje, ot co.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:37, 07 11 2005
Fons
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Do tego sie bardzie nadają bitewniaki typu Mordheim i podobne. Zasady są za darmo, a figurkimozna zrobić z plastikowych żołnierzyków Very Happy troche jest przy tym pracy ale zabawa jest przednia Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:44, 07 11 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Ale taktyczne operacje wg mnie lepiej wyjdą jak będą normalnie prowadzone - fabularnie, a nie wg dokładnych zasad bitewniakowych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:03, 08 11 2005
KaKa
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Klimat sf plus fantasy to troche zabrdzo pomieszane jak dla mnie.

Jednak nie zostawie tego pomysłu na pastwe losu, mozliwe ze kiedys go dokoncze, najwiekszym problemem będzie mechanika.
A teraz pytanie do Was, w jakim świecie byście umiescili te grupe specialną? Chodzi tu o to ze po co miałby ktos wysyłac Jednostki Spcialne do ataku, musi byc jakis konflikt, ale jaki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:35, 08 11 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Ja już mówiłem: w świecie podobnym do tego z UFO: Enemy Unknown - czyli inwazji UFO na ziemię. Jednostka wykonuje akcje: chronienia ludzi przed terrorem, badania miejsca lądowań ufo, starcia w mieście z ufokami itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rpg taktyczne
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin