autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Prośba o pomoc przy mechanice
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Prośba o pomoc przy mechanice
PostWysłany: 10:29, 27 07 2006
Virus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Zwracam się o pomoc w dziedzinie mechaniki bo coś mnie w końcu trafi. Już nawet nie do końca jestem pewny co chce osiągnąc. Jak dotąd mam jedynie cechy i szkic czegoś ale umiejętności. Reszta jest w fazie głębokich domysłów.
Mechanika dotyczy świata postapokaliptycznego. Musi uwzględniać takie elementy jak emocje, zmysly, narkotyki, chemia pochodzenia naturalnego i sztucznego. Bronie palne, chemiczne i bakteriologiczne. Stany emocjonalne.

Przykłądowe scenki do zastosowania testów.
Berek: gra, w jednej z jej wersji do palika przywiązuje się Straszaka (zwierzak wydzielający silny feromon odstraszający, wywołujący strach), wokół straszaka walają się fanty i trzeba je zebrać przełamując strach.

Symbion. Rodzaj broni, żywy organizm nie zauważanie wszczepiany w ciało człowieka. Jest panem hormonów, chemi organizmu swego nosiciela. Dzięki różnym zmianom równowagi chemicznej kieruje nosicielem (np wywłuje strach na określony kierune marszu). Jak przetestować fazę walki nosiciela z symbionem, jak nosiciel się dowie to jego ciało próbuje odrzucić symbiona, dodatkowe hormony, pot, wałtowne emocje, jak testować czy uda się wyrwać nosicielowi i zapanować nad symbionem.

Oczywiście zwykła walka też się przyda Smile

I jeszcze jedna rzecz, w systemie są punkty decyzji. Takie coś określające jak postać chce coś zrobić. Można je dowolnie wykorzystywać przypłacając to zmęczeniem.

Pomocy, system jest mocno rozwinięty a z mechaniką problem nie do pokonania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Virus dnia 11:48, 20 12 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: Prośba o pomoc przy mechanice
PostWysłany: 19:26, 28 07 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Virus napisał:
Zwracam się o pomoc w dziedzinie mechaniki bo coś mnie w końcu trafi. Już nawet nie do końca jestem pewny co chce osiągnąc. Jak dotąd mam jedynie cechy i szkic czegoś ale umiejętności. Reszta jest w fazie głębokich domysłów.


Uch, może użyj jakiejś istniejącej mechaniki, np. Fudge, FATE, TSoY, JAGS2 ?
Btw. JAGS2 ma świetny postapokaliptyczny dodatek "Have-Not" z masą róznych wesołych zasad do mutacji, prochów itd.

Cytat:
Mechanika dotyczy świata postapokaliptycznego. Musi uwzględniać takie elementy jak emocje, zmysly, narkotyki, chemia pochodzenia naturalnego i sztucznego. Bronie palne, chemiczne i bakteriologiczne. Stany emocjonalne.


Tak dla sportu, coby sobie pogdybać :

Cechy (zakres 1-8 )
- Budowa
- Sprawność
- Determinacja
- Świadomość
- Zmysły
- Emocje
Umiejętności (zakres 1-6 )

- Do testu używasz Umiejętności + k6 (przy braku odpowiedniej Umiejętności tylko k6)
- W kązdym teście możesz "dopalić się" za pomoca którejś z Cech.
- "Dopalając się" dostajesz +X, gdzie X nie może być większe niż wybrana Cecha.
- Każde dopalenie kosztuje odpowiednią ilość punktów Zmęczenia.
- Opcjonalnie, Poziom "dopalenia" możesz "zachować" na następny test, ale tracisz jeden punkt z Cechy.
- Dragi, chemia, emocje zmniejszają/zwiększają Cechy.
- Po uzyskaniu 10 punktów Zmęczenia, tracisz jeden punkt z którejś Cechy.
- Zmęczenie odzyskujesz śpiąć, jedząc, dokuczając innym
- Cechy odzyskujesz przez trening, operacje, szkolenia, wczasy.

Cytat:
Przykłądowe scenki do zastosowania testów.
Berek: gra, w jednej z jej wersji do palika przywiązuje się Straszaka (zwierzak wydzielający silny feromon odstraszający, wywołujący strach), wokół straszaka walają się fanty i trzeba je zebrać przełamując strach.


Najlepszy Fant - Trudność podejścia 10
Dobry Fant - Trudność podejścia 7
Kiepski Fant - Trudność podejścia 4

Mały John - podejście "na woła" : Skoki + k6 + Dopalenie Budową
Twardy Jack - podejście "na klate" : Morale + k6 + Dopalenie Determinacją
Sprytny Nick - podejście "pod wiatr" : Postrzeganie + k6 + Dopalenie Zmysłami

Cytat:
Symbion. Rodzaj broni, żywy organizm nie zauważanie wszczepiany w ciało człowieka. Jest panem hormonów, chemi organizmu swego nosiciela. Dzięki różnym zmianom równowagi chemicznej kieruje nosicielem (np wywłuje strach na określony kierune marszu). Jak przetestować fazę walki nosiciela z symbionem, jak nosiciel się dowie to jego ciało próbuje odrzucić symbiona, dodatkowe hormony, pot, wałtowne emocje, jak testować czy uda się wyrwać nosicielowi i zapanować nad symbionem.


Całkowite Odrzucenie - Trudność 10
Odzyskanie Kontroli - Trudność 7
Oparcie się - Trudność 4

itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:38, 29 07 2006
Virus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Lubię takie działania, dla sportu Smile
Ciekawy pomysł z różnym podejściem do przedstawionej sytuacji ze straszakiem. Jakoś nie dotarło do mnie, że wszystko można próbować rozwiązać inaczej. Tylko, że tu już testy będą zależały od graczy, co jeden z drugim wymyśli i jaki test sobie sprawi. Tak mi się przynajmniej wydaje, mg raczej nie powinien podsuwać graczom rozwiązania (przynajmniej w przypadku gdy jest tyle możliwości). Może wspomnieć gdzieś o takiej "zasadzie wyboru"?

Dopalanie wcześniej miała zapewniać determinacja, czyli to ona odpowiadała za mozliwość zastosowania dodatkowych punktów. Twoja wersja jest bardziej grywalna, choć chyba mniej realistyczna. I nie sądzisz, że te dopalenia od cech są za mało zróżnicowane? rozrzut między cechami jest niewielki, więc zawzse można dopalić test o podobną ilość punktów (pomijając zmęczenie)

dzięki za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:03, 30 07 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





[Disklajmer] Uch, to był cięzki tydzień, udało mi się przespać jakieś 15 godzin w przeciągu 5 dni, a nad rozwiązaniem siedziałem z 20 minut - więc moja propozycja ma pełne prawo wściekle zasysać Wink [/Disklajmer]

Virus napisał:
Jakoś nie dotarło do mnie, że wszystko można próbować rozwiązać inaczej.


Do drugiego testu też pewnie można podejść na kilka sposobów.
Jeden będzie próbował pokonać symbionta "siłą woli", drugi zaaplikuje sobie dragi które osłabią działanie niepożądanego gościa, trzeci zaciśnie zęby i dziabnie się ostrym narzędziem w odpowiednie miejsce.

Cytat:
Tylko, że tu już testy będą zależały od graczy, co jeden z drugim wymyśli i jaki test sobie sprawi. Tak mi się przynajmniej wydaje, mg raczej nie powinien podsuwać graczom rozwiązania (przynajmniej w przypadku gdy jest tyle możliwości). Może wspomnieć gdzieś o takiej "zasadzie wyboru"?


Na sesjach w których brałem udział, gracz opisywał swoją działalność, mg ustalał cechy do testu, a po krótkich negocjacjach i rzucie sprawa była załatwiona (nie licząc sesji d&d, gdzie każda niestandardowa akcja powodowała że mg klnąc straszliwie przekartkowywał podręczniki w poszukiwaniu odpowiednich zasad Wink ).

Cytat:
Dopalanie wcześniej miała zapewniać determinacja, czyli to ona odpowiadała za mozliwość zastosowania dodatkowych punktów. Twoja wersja jest bardziej grywalna, choć chyba mniej realistyczna.


Moje małe założenia :
- Użycie podstaw z waszej mechaniki - zakresy, los, karty Cech (mogą być użyte przy dopalaniu)
- Determinacja - łatwa i częsta w użyciu, ale ma konsekwencje.
- Brak uber-Cech (ie. takich które się zawsze bierze bo są "najlepsze").
- Powolna "degeneracja" / "wypalanie".
- Konieczność dbania o jedzenie / schronienie / wypoczynek.
- Efekty dragów /chemii / etc. które nie mają bezpośredniego wpływu na umiejętności (nie trzeba pamiętać o wszystkich statusach podczas każdego testu).
- By Utalentowany (wysoka Cecha) mógł wygrać z Profesjonalistą (wysoka Umiejętność), ale amator musi wpakować w taką wygraną znacznie więcej energii / wysiłku (zmęczenie / determinacja).
- Książkowo / komiksowo / filmowy realizm Wink

Cytat:
I nie sądzisz, że te dopalenia od cech są za mało zróżnicowane? rozrzut między cechami jest niewielki, więc zawzse można dopalić test o podobną ilość punktów (pomijając zmęczenie)


Może jest za dużo Cech ? Może są za mało "szczegółowe" ? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:00, 30 07 2006
Virus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
Brak uber-Cech (ie. takich które się zawsze bierze bo są "najlepsze")
- to jedna z podstaw. Wszystkie cechy są równie ważne. Wręcz niekiedy jest to problemem. Wysoka rola determinacji polegała na tym, że ustalała ilość kart cech. Taka cecha powinna być potrzebna dla każdego, od osiłka po inteligenta. Dodatkowo większość cech da się połączyć w pary. Łącznie opisują różne aspekty postaci jak Świadomość i Determinacja (horoskop). Wydaje mi się, że ich ilośc jest odpowiednia, choć czasami tego nie ogarniam Smile

Cytat:
By Utalentowany (wysoka Cecha) mógł wygrać z Profesjonalistą (wysoka Umiejętność), ale amator musi wpakować w taką wygraną znacznie więcej energii / wysiłku (zmęczenie / determinacja).
Dokładnie takie były założenia. Chciałbym, aby nawet żołnierz w kontakcie przerażonym cywilem mógł oberwać - ranny człowiek z wysoką determinacją powinien mieć szansę jedną niewielką na desperacko atak, i to właśnie umożliwiają mu te karty cech czy determinacja - jak ranny zwierz, który pomimo bliskiej śmierci boleśnie potrafi dziabnąć (pomijam fakt, że doświadczony żołnierz, powinien być ostrożny do końca).

Ogólnie założenia, które wypisałeś są idealnie trafne Smile. Zazdroszczę pomysłowości w tej dziedzinie, nigdy nie dociągnąłem, żadnej mechaniki do końca


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:21, 30 07 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Cytat:
Cytat:
By Utalentowany (wysoka Cecha) mógł wygrać z Profesjonalistą (wysoka Umiejętność), ale amator musi wpakować w taką wygraną znacznie więcej energii / wysiłku (zmęczenie / determinacja).
Dokładnie takie były założenia. Chciałbym, aby nawet żołnierz w kontakcie przerażonym cywilem mógł oberwać - ranny człowiek z wysoką determinacją powinien mieć szansę jedną niewielką na desperacko atak, i to właśnie umożliwiają mu te karty cech czy determinacja - jak ranny zwierz, który pomimo bliskiej śmierci boleśnie potrafi dziabnąć (pomijam fakt, że doświadczony żołnierz, powinien być ostrożny do końca).


Weź dowolnego cherlawego psychopate (Budowa 1, Emocje 5, Walka Wręcz 0), chlapnij mu kilka drinków dla kurażu (-1 Budowa, +1 Emocje Wink ) i będzie poważnym zagrożeniem dla zwykłego żołnierza (Budowa 4, Emocje 1, Walka Wręcz 3).

Cytat:
Ogólnie założenia, które wypisałeś są idealnie trafne Smile. Zazdroszczę pomysłowości w tej dziedzinie, nigdy nie dociągnąłem, żadnej mechaniki do końca


Hihi, mi też nigdy nie udało się dociągnąć żadnej mechaniki do końca ("Coincidence? I think NOT!") Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:48, 31 07 2006
Virus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
Weź dowolnego cherlawego psychopate (Budowa 1, Emocje 5, Walka Wręcz 0), chlapnij mu kilka drinków dla kurażu (-1 Budowa, +1 Emocje Wink ) i będzie poważnym zagrożeniem dla zwykłego żołnierza (Budowa 4, Emocje 1, Walka Wręcz 3).

a po co drinków? niech nasz biedny psychopata, który dodatkowo ma determinację na 5 (czyli cholernie uparty jest) i świadomość na 4 (czyli twardą głowę ma łyyknie "coś" świadomość spadnie mu niewiele, zaatakuje. Żołnierz go zlekcewarzy a pijaczek użyje całej determinacji, wszsytko włoży w ostatnie uderzenie. Skoczy bez zastaanawiania się co dalej. DEterminacja powinna być zagrywana w tajemnicy albo jednocześnie. Gracze w jednej dłoni trzymaja punkty determinacji, które chcą zagrać. Pijaczek bierze wszystkie żołnierz nie, bo nie wierzy w mozliwości pijaczka.... Oczywiście skoro zagrywamy te punkty w tajemnicy to powinno się i nimi blefować, czyli wyglądam jakbym chciał coś zagrać, ale w dłoni z determinacją nic nie mam...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:19, 02 08 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Virus napisał:
DEterminacja powinna być zagrywana w tajemnicy albo jednocześnie. Gracze w jednej dłoni trzymaja punkty determinacji, które chcą zagrać. Pijaczek bierze wszystkie żołnierz nie, bo nie wierzy w mozliwości pijaczka.... Oczywiście skoro zagrywamy te punkty w tajemnicy to powinno się i nimi blefować, czyli wyglądam jakbym chciał coś zagrać, ale w dłoni z determinacją nic nie mam...


Widziałem w waszej mechanice propozycje użycia kart typu +1, +2, +3 itd.
Podczas deklaracji, gracz mógłby kłaść takie karty "twarzą do stołu", a podczas rozstrzygania akcji odsłaniać je.
Problem będzie w przypadku większej zadymy typu 10 npców versus drużyna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:22, 02 08 2006
Virus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Od kart zaczelismy wogóle rozmowy o tej mechanice. Miały byc podstawą, ale tak jak mówisz są dość kłopotliwe podczas takich dużych zadym. Zastanawiałem się nad wprowadzeniem czegoś jak dwie mechaniki, szczegółową i ogólną. W przypadku takiej dużej rozpierduchy traktujemy drużynę i wroga jako osobne byty. To chyba gdzieś na forum nazwaliście rozstrzyganiem scen. Nie zapoznałem się z tym bo systemu ja-prozaca do rąk nie dostałem. Wyobrażam sobie to tak, że w dużym zamieszaniu, tłoku indywidualne działania tracą na wartości. Ciężko jednej osobie ogarnąć sytuację i jesli chodzi o zwykłą walką to wszyscy powinni działać podobnie... Najpierw ustalamy poziom ataku grup, potem rezultat starcia a wraz z nim poziom strat - obrażeń. Karty można zagrywać jak najbardziej, uparta doświadczona grupa nawet jak jest w mniejszej liczebności wyrwie się wrogowi czy go pokona...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Prośba o pomoc przy mechanice
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin