cactusse |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 16 Sie 2005 |
Posty: 660 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
|
|
Trafione przypadkowo tu [link widoczny dla zalogowanych] , i niecnie przetłumaczone.
Dla niewtajemniczonych, jest to wesoła alternatywa dla P19, nastawiona bardziej pod publikę, a która podoba mi się niezmiernie :
CZĘŚĆ I
1) Oto nazwa gry, i droga jaką do niej doszedłem.
2) Tak wyglądałby zachęcający blurb z czwartej strony okładki. Wyobraź sobie ten tekst przeczytany głosem narratora z filmowych trailerów.
3) Krótki przykład jak może wyglądać gra w praniu. Zapis (scenariusz) prezentuje trzech graczy : Stosława, Elmirę i Tobiasza, i nie więcej niż 10 "linii" tekstu.
4) Oto moja docelowa publika.
5) Inne gry, media, itp. z których bezczelnie kradnę (lub którymi się inspiruję).
6) Oto pojedyncze zdanie opisujące 1-2 rzeczy, które znajdą się w mojej grze, a które nie zostały wykorzystane w żadnej innej (przynajmniej wedle mojej skromnej wiedzy).
7) Tutaj, w nie więcej niż trzech zdaniach opisuję o czym ogólnie jest moja gra.
8) Jeden-dwa wycinki opisujące mój setting.
(co oznacza do króca fuks "vignette" w story-game'owym kontekście ?)
9) Opisy jednej lub dwóch typowych postaci występującej w mojej grze.
10) Szybki rzut okiem na proces tworzenia postaci.
11) W taki sposób postacie mogą się zmieniać w trakcie gry.
12) A tak będzie wyglądać część mojej mechaniki.
13) Odnośniki do kilku obrazków, podobnych do ilustracji jakie znajdą w podręczniku (lub krótki opis podręcznikowych ilustracji).
14) Oto jak chcę by wyglądały interakcję pomiędzy uczestnikami w grze (mg, gracze, itp.), plus przykład sposobu w jaki gra (zasady, setting, tematyka, klimat, itp.) wspomaga taką interakcję.
15) Oto elementy które powinny byc fajne i ekscytujące dla mojej docelowej publiki.
16) Jeżeli ktoś nie lubi mojej gry, to prawdopodobnie z tego powodu.
17) Moje specyficzne projektanckie cele (jeżeli takowe istnieją). Pokrótce przedstawię ew. problemy jakie mam z nimi w tej chwili.
18) Moje specyficzne wydawnicze cele (jeżeli takowe istnieją). Pokrótce przedstawię wyzwania jakie przewiduje w tej materii.
19) Tutaj aktualnie rozmawiam o mojej grze, lub tutaj mnie znajdziesz jeżeli zechcesz dowiedzieć się więcej.
CZĘŚĆ II
Oto co chciałbym, byś TY zrobił dla mnie!
>>Wymyśl 1-3 wesołe zajęcia dzięki którym można cię wspomóc (bazując na powyższej prezentacji), z których żadne nie zajmie więcej niż 2 minuty. To będzie całkowicie zależeć od twojej gry. Oto przykłady bazujące na Tradycyjnej Grze Fantasy :<<
(ex) 1) Pomyśl o postaci, którą stworzyłbyś do takiej gry. Nadaj jej imię, opisz jak wygląda (i jaką broń ma przy sobie), i gdzie zazwyczaj można ją spotkać.
(ex) 2) Znajdujesz się przed obliczem swojego władcy, Króla Fotzbrowa. Suzeren nakazuje ci wykonać pewną misję, a twój bohater wprost nie wierzy wo to, co słyszy. Jaki był rozkaz twojego króla ? |
|