autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> power 19 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 19:26, 24 06 2007
Gerard Heime
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jako soba która kiedyś musiała skorzystać z P19 - pytania są nieostre, niekonkretne i za nic nie pomagają (bez odpowiedniego opisu) w wyjaśnieniu "osohosi" w systemie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:34, 24 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Kwestia podejścia do sprawy. Systemy mainstreamowe nie mają potrzeby opisywania na P19(chyba, że autor jest otwarty na pewien stopień "udziwnień") i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:30, 02 10 2007
Ninetongues
degustator autorek

 
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa





Racja.

P19 są dobre do różnych eksperymentów, ale mają się raczej nijak do bardziej klasycznych projektów. Dużo też tracą na tłumaczeniu:

W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?

ledwo można to nazwać poprawnym zdaniem.

W skrócie - zgadzam się z Szabelem. P19 mogą pomóc, i promują rozsądne podejście do własnych projektów, ale sądzę, że fani INDIE przypisują im zbyt wielką rolę, zresztą podobnie jak "teorii" GNS.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:24, 02 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ekhm, ja mam lekkie indieodchyły i każdy indieman ci powie, że w pewnych sytuacjach użycie P19 jest bezasadne. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:45, 03 10 2007
Ninetongues
degustator autorek

 
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa





Dobra. Poprawiam się:

Mniej zaawansowani, dopiero wchodzący w "środowisko" fani INDIE przypisują im zbyt wielką rolę. Odpowiedzi na te pytania znajdujemy w każdym nieco większym projekcie. Po co? Sam złapałem tę gorączkę - niewiele mi to dało.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:37, 03 10 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Ja nigdy z Power19 nic o grze się nie dowiedziałem. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:22, 03 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ninetongues napisał:
Dobra. Poprawiam się:

Mniej zaawansowani, dopiero wchodzący w "środowisko" fani INDIE przypisują im zbyt wielką rolę. Odpowiedzi na te pytania znajdujemy w każdym nieco większym projekcie. Po co? Sam złapałem tę gorączkę - niewiele mi to dało.


Indiemani uznają, że P19 to dobre narzędzie do gier indie. Nie promują P19 stosują właśnie do indie, z nim je wiążą, i nie można tego od siebie odrywać.

A że mainstremowcy próbują stosować P19 to zwykłych gier to już ich problem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:33, 16 11 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Przyznam się od razu, iż nigdy nie kochałem P19 - od momentu poczęcia czułem do tego irracjonalną niechęć Rolling Eyes Confused

No, ale ostatnio poddałem się presji i wcisnąłem swój system w 19 ramek.
A teraz przeczytałem tekst Szabela, przywracający światło nad mą głową i... Swoje P19 z czystym sumieniem wywalam do kosza (nie staniku nie będę palić - jestem mężczyzną Confused )

Tak, tak jestem mainstremowcem i jestem z tego dumny,
- Nie pytaj, co mainsterm może zrobić dla ciebie... Wink Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:44, 16 11 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Brawo Nimsarn(wprawdzie Ścieżka to wciąż heartbreaker, ale dość dobry heartbreaker)! Wreszcie ktoś kto rozumie, że nie ma co stosować hipernowoczesnego superkomputera z prędkością obliczeniową rzędy teraflopsów do łupania krzemiennych narzędzi. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
EGO19
PostWysłany: 22:40, 13 07 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Trafione przypadkowo tu [link widoczny dla zalogowanych] , i niecnie przetłumaczone.

Dla niewtajemniczonych, jest to wesoła alternatywa dla P19, nastawiona bardziej pod publikę, a która podoba mi się niezmiernie :

CZĘŚĆ I

1) Oto nazwa gry, i droga jaką do niej doszedłem.

2) Tak wyglądałby zachęcający blurb z czwartej strony okładki. Wyobraź sobie ten tekst przeczytany głosem narratora z filmowych trailerów.

3) Krótki przykład jak może wyglądać gra w praniu. Zapis (scenariusz) prezentuje trzech graczy : Stosława, Elmirę i Tobiasza, i nie więcej niż 10 "linii" tekstu.

4) Oto moja docelowa publika.

5) Inne gry, media, itp. z których bezczelnie kradnę (lub którymi się inspiruję).

6) Oto pojedyncze zdanie opisujące 1-2 rzeczy, które znajdą się w mojej grze, a które nie zostały wykorzystane w żadnej innej (przynajmniej wedle mojej skromnej wiedzy).

7) Tutaj, w nie więcej niż trzech zdaniach opisuję o czym ogólnie jest moja gra.

8) Jeden-dwa wycinki opisujące mój setting.
(co oznacza do króca fuks "vignette" w story-game'owym kontekście ?)

9) Opisy jednej lub dwóch typowych postaci występującej w mojej grze.

10) Szybki rzut okiem na proces tworzenia postaci.

11) W taki sposób postacie mogą się zmieniać w trakcie gry.

12) A tak będzie wyglądać część mojej mechaniki.

13) Odnośniki do kilku obrazków, podobnych do ilustracji jakie znajdą w podręczniku (lub krótki opis podręcznikowych ilustracji).

14) Oto jak chcę by wyglądały interakcję pomiędzy uczestnikami w grze (mg, gracze, itp.), plus przykład sposobu w jaki gra (zasady, setting, tematyka, klimat, itp.) wspomaga taką interakcję.

15) Oto elementy które powinny byc fajne i ekscytujące dla mojej docelowej publiki.

16) Jeżeli ktoś nie lubi mojej gry, to prawdopodobnie z tego powodu.

17) Moje specyficzne projektanckie cele (jeżeli takowe istnieją). Pokrótce przedstawię ew. problemy jakie mam z nimi w tej chwili.

18) Moje specyficzne wydawnicze cele (jeżeli takowe istnieją). Pokrótce przedstawię wyzwania jakie przewiduje w tej materii.

19) Tutaj aktualnie rozmawiam o mojej grze, lub tutaj mnie znajdziesz jeżeli zechcesz dowiedzieć się więcej.

CZĘŚĆ II

Oto co chciałbym, byś TY zrobił dla mnie!

>>Wymyśl 1-3 wesołe zajęcia dzięki którym można cię wspomóc (bazując na powyższej prezentacji), z których żadne nie zajmie więcej niż 2 minuty. To będzie całkowicie zależeć od twojej gry. Oto przykłady bazujące na Tradycyjnej Grze Fantasy :<<

(ex) 1) Pomyśl o postaci, którą stworzyłbyś do takiej gry. Nadaj jej imię, opisz jak wygląda (i jaką broń ma przy sobie), i gdzie zazwyczaj można ją spotkać.

(ex) 2) Znajdujesz się przed obliczem swojego władcy, Króla Fotzbrowa. Suzeren nakazuje ci wykonać pewną misję, a twój bohater wprost nie wierzy wo to, co słyszy. Jaki był rozkaz twojego króla ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 00:13, 14 07 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:38, 14 07 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Trzeba będzie przetestować, a jak się sprawdzi wstawić w pierwszym poście albo osobny temat zrobić, żeby ludzie z tego korzystali.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
power 19
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin