Behir |
pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 14 Cze 2006 |
Posty: 202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Jagmin napisał: | Druga to jak załatwić sprawę gdy ST jest większe niż liczba naszych kostek? Logicznie można by rozważyć brak możliwości wykonania czynności tak skomplikowanej. Realizm nakazuje jednak dać jakieś minimum szansy na powodzenie. Kiedyś rozwiązałem to dorzucanymi kostkami jakie osiągało się po wyrzuceniu 5 (tylko 5 a nie sumy do 5). Nie wiem jednak czy to tu by sie sprawdziło.
|
Jak dla mnie w tym przypadku są dwa wyjścia i zależą od tego, do czego Ci ta mechanika potrzebna. Jeśli jest to jeden system, to zależy to od jego konwencji ( przy dark bym nie dał dorzutów, jak nie jest w stanie, to nie jest w stanie i już; a w heroic jak najbardziej każda 5 mogłaby generować dodatkową kostkę, żeby nawet jak ktoś czegoś nie umie, a ma szczęscie mógł wykonać daną czynność). Jeśli jest to mechanika, którą zamierzasz stosować w wielu systemach, to radziłbym to zrobić jako wariant .
Jagmin napisał: | Umiejętność w tym wypadku ograniczała by ilość kości jakie można zsumować aby uzyskać 5. Choć nie do końca mi ten pomysł się podoba ale innego zastosowania dla umiejętności nie widzę |
Nie za bardzo mi się to podoba. Bo i tak maksymalna liczba kostek, które można zsumować do uzyskania liczby 5, to 5 (5 jedynek ).
Nie jestem zwolennikiem wielkiej realności mechanik w RPG, ale umiejętności jako ogranicznik mogą doprowadzić do dziwnej sytuacji. Po pierwsze, każdy będzie starał się jak najbardziej wymaksować atrybuty, żeby prawdopodobieństwo uzyskania dużej liczby 5 było jak największe. Po drugie, zapewne umiejętności które będą pozwalały na zatrzymanie więcej kostek niż 3 będą dość rzadkie. Po trzecie, będą pojawiać się postacie, które bez większego wykształcenia będą mistrzami w dwóch lub więcej skrajnych dziedzinach (chyba, że ograniczysz jakoś dostęp do umiejętności). |
|