Jagmin |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 03 Paź 2007 |
Posty: 378 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Hobbyton |
|
|
 |
 |
 |
|
Szkoda bo właśnie mniej więcej opisałem sobie podstawy poza walką
PODSTAWY MECHANIKI
Jakie kostki?
k6 Pentagram
Jakie są atrybuty?
Determinacja – określa upór, opanowanie i odwagę postaci.
Instynkt – określa wyczulenie zmysłów oraz intuicję postaci.
Koordynacja – określa zwinność ruchów, szybkość i grację postaci.
Spryt – określa intelekt i elokwencję postaci.
Tężyzna – określa wytrzymałość organizmu i siłę mięśni postaci.
Czym są atrybuty?
Kostkami jakimi wykonuje się rzuty.
Czym są umiejętności?
Wartościami dopełniającymi wyniki na kościach do pięciu.
Jakie są umiejętności?
Główne (szczegółowe)
Przebiegłość (Ukrywanie, Skradanie, Kradzież, Udawanie)
Przetrwanie (Tropienie, Orientacja, Leczenie, Czujność)
Waleczność (Fechtowanie, Pięściarstwo, Strzelanie, Ciskanie)
Wykształcenie (Techniczne, Przyrodnicze, Społeczne, Mistyczne)
Wysportowanie (Jeździectwo, Pływanie, Wspinanie, Akrobacje)
Czym jest dorzut?
Kostką dorzucaną do testu jeżeli na innej kostce wypadnie naturalna piątka.
Czym są Pentagramy?
Pentagramy to piątki. Mogą być naturalnie wyrzucane, wynikające z sumy paru kostek czy tez dopełniane z umiejętności.
Jakie są testy?
Proste - trzeba osiągnąć tyle pentagramów ile wynosi podana trudność.
Sporne - trzeba osiągnąć co najmniej tyle pentagramów co przeciwnik.
Kumulacyjne - trzeba uzbierać odpowiednią liczbę pentagramów w paru rzutach.
Czym jest granica testu?
Jest to trudność testu, czyli ilość pentagramów jaką minimalnie trzeba osiągnąć.
Czym jest efekt testu?
Są to pentagramy powyżej granicy testu.
Czym są kary i premie do testów?
Są to modyfikatory granicy testu. Kary zwiększają a premie zmniejszają granicę.
WALKA
Jak określić kolejność starcia?
Jeszcze nie jestem pewien ale prawdopodobnie będzie to powiązane z Koordynacją. Nie wiem czy ma to być rzut czy też stała wartość.
Czym jest sekwencja walki?
Jest to chwila, w której wykonujemy własne akcje.
Czym jest akcja?
Jest to sposobność do wykonania czynności która wymaga testu. Ruch mimo ze nie testowany także uważany jest za akcję.
Czym jest reakcja?
Jest to akcja wstrzymana i wykorzystana w cudzej sekwencji. Na razie jest to opcja bo nie ukończyłem walki w oparciu o nową mechanikę.
Czym jest atak?
Jest to jedna z możliwych czynności podczas walki jaką można wykonać w akcji.
Jakie są typy ataków?
Są trzy główne typy ataków:
Silny atak - zwiększający siłę ciosu;
Szybki atak - umożliwiający wykonanie więcej niż jednego ataku w akcji;
Precyzyjny atak - zwiększający kary wynikające z obrażeń (efekt bólu).
Czym jest obrona?
Jeszcze nie wiem. Albo będzie testowana czynnością jaką można podjąć w akcji albo stałą wartością granicy testu jaką należy osiągnąć by trafić obrońcę.
Czym są obrażenia?
Jest to wpływ udanego ataku na organizm przeciwnika. W zależności siły organizmu (reprezentowanej przez rzut) rozróżnić można dwa rodzaje ran: powierzchowne (nic się nie dzieje choć się kumulują) i ciężkie (każda rana będzie wpływała na inne testy).
Czym jest witalność?
Jest to ilość ciężkich ran jaką można otrzymać przed śmiercią.
Na razie tyle bo pytań jak i sugestii powinno być od was sporo. |
|