Erpegis |
chodzący wśród autorek |
|
|
Dołączył: 02 Lis 2005 |
Posty: 77 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
No nie wiem, w Monastyr nie grałem, choć mam podręcznik. Zastanawiam się, czy nie dać graczom Motywacji, czyli czegoś podobnego do Tajemnicy, albo jakiegoś Patrona, czyli Rycerza na którym (nawet nieświadomie) wzoruje sie postać. Gracze nie mają mieć "grzechów". To postacie z pogranicza eposu i marginesu, uszlachetnione przez niedawne bohaterskie zdarzenia.
Gracze nie są tak do końca najemnikami - dokonują heroicznych czynów. Dla forsy, ale zawsze to coś... Spora część zabawy polega na emulowaniu dokonań Galahadów i Lancelotów.
Cynizm i Nadzieja są dwoma podstawowymi motorami bohatera filmów noir, i czarnych kryminałów. Cynizm z jednej strony daje więcej obiektywizmu, ale oczywiście sprawia że bohaterowi przestaje zależeć na sprawie. W grze ma symbolizować Umysł - jest Inteligencją i Spostrzegawczością. Nadzieja jest tą stroną emocjonalną, daje bohaterom zapał, jest tą iskrą przyzwoitości, która nie pozwala bohaterowi zsunąć się w otchłań. Reprezentuje Ducha, jest Wolą, Odpornością na stres, Charyzmą... Wiele dokonań fizycznych da się dokonać Nadzieją - choćby długotrwała odporność na tortury, rozpraszanie Złej Magii.
Suma Cynizmu i Nadziei wynosi na początku gry zawsze 14. (gracz rozdziela je do woli) Oba współczynniki testuje się (rzadko) 2k6, niższy lub równy rezultat oznacza sukces. dodatkowo, gracz ma do dyspozycji tyle Żetonów (które można użyć na poprawienie testu umiejętności, o ile zostanie wykonana w odpowiedni sposób)
Wigor równa się 7+k3.
Umiejętności są raczej fizyczne niż umysłowe, to jeździectwo, sprawność, walka bronią jednoręczną, walka bronią dwuręczną, walka br. drzewcową itp. Testuje się je przez rzut 3k6 i porównanie wartości z umiejętnością. Gracz ma 44 punkty na umiejętności (pewnie mógłbym zrobić jakąś tabelkę - im wyżej tym drożej. Ale... nie chce mi się |
|