Szabel |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 07 Maj 2006 |
Posty: 1316 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
|
|
|
|
afroman napisał: |
hmm... a wspominałem, że zaczynam?! chciałem choć trochę przybliżyć swoją wizję tak, żeby było łatwiej czytającemu...? |
Przepraszam jeśli poczułeś, że na ciebie naskakuję. Zaczynasz, jesteś początkujący. Założyłem, że tworzysz w miarę typową mechanikę(alternatywnymi jako młody autorkowiec sobie nie zajmuj głowy na razie, ale też nie nastawiaj się do nich źle jeśli je spotkasz), a w tym się po prostu nie da wymyślić czegoś szczególnie oryginalnego.
afroman napisał: |
cóż, jeszcze nie zdecydowałem... ale gdyby w ogóle 9 to max. więc najpotężniejsza istota w grze (tytan, półbóg, wyrm) miałaby wszystko po 9, to różnice między ludźmi (graczami) byłyby niewielkie.
ale gdyby 9. było granicą tylko dla graczy (humanoidów), to jak testować wtedy smoka, który ma wszystko po 15, kostką k10? dołożyć drugą k10, czy to nie ma znaczenia? |
Wiesz, poleciłem ci teksty na Alei, bo jak się zaczyna to są świetnym wprowadzeniem(trzeba tylko pamiętać, żeby sobie nie zamykać horyzontów myślowych).
Z grubsza można wyróżnić dwa typy testowania. W jednym trzeba wyrzucić jak najwięcej, a w drugim - jak najmniej. Ty widzę chcesz obrać tę drugą drogę, ale ma ona swoje wady - np. fakt, że poziomy współczynników są ograniczone ilością ścian kości. Jeśli chcesz pozostać przy k10 to radzę przejść na taki w którym dodajesz wartość rzutu k10 do cech i porównujesz z Poziomem Trudności.
afroman napisał: | szybkie mi jak najbardziej odpowiada, ale jak wyglądałoby hyperrealistyczne? |
Hyperrealizm to może nie będzie, ale przesadny realizm daje już:
- rzut na atak,
- rzut na obronę(unik/parowanie),
- rzut na trafioną lokację,
- rzut na obrażenia,
- rzut na redukcję obrażeń,
- rzut na dodatkowe efekty obrażeń.
afroman napisał: | postać posiadająca umiejętność ma większe szanse na wykonanie danej czynności niż postać "nieumiejętna"... więc, chyba z tego wynika, że zmniejszają szanse porażki. |
Ok, żeby teraz cię nie zalewać informacjami nie wspomnę o tym jak to rozwiązać w mechanice przyrostowej, ale za jakiś czas jak porposisz - będzie.
afroman napisał: | (bez ironii dzięki za radę. tzn. unikanie walki motywuje bg do innych rozwiązań problemu czy zniechęca do gry? |
To zależy. Jeśli graczom bardzo zależy na dużej ilości walk, to wysoka śmiertelność będzie dla nich zniechęcająca. Jeśli graczom dużo walk nie jest do szczęścia potrzebne to będą z radością wyszukiwać alternatywne rozwiązania.
PS. zauważyłem, że starasz się, żeby wszystkie cytaty były z nickiem osoby cytowanej. To swoisty przejaw dbałości o szczegóły i zwiastuję ci świetlaną przyszłość. Jeszcze tylko pisz zdania z dużych liter. |
|