autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Ottoliar Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Ottoliar
PostWysłany: 21:22, 27 01 2008
Senril
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Witam!
Chciałbym zaprezentować mój system autorski rpg. Piszę tę wiadomość tutaj ponieważ mam dopiero mechanikę i chciałbym abyście napisali co poprawić. Na stronce znajduje się również zapowiedź settingu. Od razu uprzedzam, że mechanika jest bardzo krótka ponieważ jest to czysta mechanika bez klas i ras na razie gdyż one będą się zmieniać zależnie od uniwersum.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam, Senril.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:03, 27 01 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Witaj!

Cóż, jeśli chodzi o mechanikę, to z pewnością nie jest zbyt innowacyjna Wink. Bardzo Cię proszę, popraw interpunkcję, składnię, spraw, by tekst był bardziej czytelny i zrozumiały.

Rozumiem, że jest to beta mechaniki i ma być w założeniu mechaniką uniwersalną, ale trochę mimo wszystko za mało napisałeś. Dodaj szablon kreacji ras i klas, przykłady zdolności specjalnych, przykłady umiejętności.

Zapowiedź settingu jest mdła. Nie wygląda jakoś ciekawie (przybyły jakieś stwory, gildie walczą, odkryto Am... to znaczy Nowy Tajemniczy Kontynent Wink ). Dodaj temu jakiś pazur. Daj coś, co wyróżni ten setting pośród setek innych hearth-breakerów (nie, one nie są złe, sam lubię takie pisać, ale muszą mieć "to coś"). Może niech to mieszkańcy nowego kontynentu robią wypady^^?

Jako, że już jestem śpiący, to dzisiaj nie napiszę więcej. Ogólnie: popraw czytelność pracy i daj jej jakiegoś kopa, coś niezwykłego.

Pozdrawiam,
Behir


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 03:32, 28 01 2008
Fear
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Chyba zbyt losowa ta mechanika. Średnia cecha to 6 + kilka punktów za umiejętność, a rzut to 1-100.
Tabela doświadczenia od razu na początku rozwaliła mnie. Gdyby nie ona i ta losowość pomyślałbym, że to jakaś oszczędna mechanika z dużym polem do interpretacji dla MG.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:50, 28 01 2008
Senril
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Macie może jakieś pomysły na zmianę mechaniki? Jestem otwarty na sugestie Cool.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:23, 28 01 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Zmień kość na k10 lub k6, w ostateczności k20.

Rozpisz dokładnie jakie są współczynniki ich skala itd.

Dlaczego umieszczasz w systemie akurat klasy postaci, a nie profesje przy tworzeniu i dlaszy rozwojowy freeform?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:16, 28 01 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Senril napisał:
Macie może jakieś pomysły na zmianę mechaniki? Jestem otwarty na sugestie .


Jeśli robisz mechanikę uniwersalną, to to my czekami na propozycje Wink.

Szabel napisał:
Zmień kość na k10 lub k6, w ostateczności k20.


Ewentualnie na x każdej z powyższych Wink. No, może poza k20.

Szabel napisał:
Rozpisz dokładnie jakie są współczynniki ich skala itd.


A jeśli współczynniki mogą rozwijać się w nieskończoność (żeby nie szukać daleko, D&D ma nieograniczony rozwój cech), to lepiej dać przykłady.

Szabel napisał:
Dlaczego umieszczasz w systemie akurat klasy postaci, a nie profesje przy tworzeniu i dlaszy rozwojowy freeform?


Profesje, klasy, archetypy, klisze... jeden pies. Jeśli będzie to zrobione z głową, to przejdzie.

Natomiast, jak już mówiłem: jest podstawa mechaniki. Trzeba wszystko uściślić, dać przewodniki jak tworzyć rasy i klasy do tego, jaką konwencję najbardziej wspiera, przykłady zdolności specjalnych i zwykłych, określić działanie ekwipunku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:21, 28 01 2008
Senril
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Mam od dłuższego czasu pewien problem. Czy dalej pracować nad mechaniką czy wsiąść już jakąś gotową. Zastanawiałem się przez pewien czas nad Q10. Więc co sądzicie Question
Edit. Choć już sporo poczytałem to mój pierwszy system więc proszę o jak najwięcej rad.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Senril dnia 22:23, 28 01 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 02:01, 29 01 2008
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Jak masz jakiś pomysł na mechanikę, która będzie się jakoś różniła od innych - pracuj nad nią. Jeśli nie, a wydaje mi się, że tak właśnie jest - weź jakąś gotową. Tak sądzę Wink.

Tak czy inaczej, bardziej interesuje mnie setting, o którym na razie wiadomo niewiele...
Ale z tego co już wiadomo - brak czegoś nowego, oryginalnego, chociażby świeżego połączenia starych motywów. Jestem przekonany, że musiałem już widzieć świat ogarnięty anarchią, w którym walczą gildie i pojawiają się potwory z magią na dokładkę. Może skup się bardziej na tym nowym lądzie? Tylko niech nie okazuje się, że mieszkają tam elfy i krasnoludy Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:28, 29 01 2008
Senril
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Muszę przyznać, że ta zapowiedź jest nudna (dokładniej się w nią wczytałem Very Happy) więc teraz zajmę się settingiem i nie będę już tego zmieniał. A co do mechanika jeszcze się zastanowię czy wziąć już gotową czy robić własną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:40, 29 01 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Senril napisał:
A co do mechanika jeszcze się zastanowię czy wziąć już gotową czy robić własną.


Cóż, narazie wygląda jak połączenie fragmentów mechaniki D&D i Warhammera Wink. I to szyte na okrętkę^^.

Jeśli chcesz brać coś gotowego:

1. Jest Risus, na Alei polska wersja. Systemik przyjemny, okrutnie prosty w obsłudze.

2. Jest mechanika d20, nawet dwie licencje jej użycia Wink. Chociaż pewnie wiesz, że można stawiać settingi na zasadach dedeków, prawda?

3.Q10 jest, część ją lubi, część nie. Trzeba przyznać, że to prawdziwie uniwersalna mechanika. To znaczy, że wszystko musisz sobie zrobić sam. Próbuję na tym kilka gier oprzeć, ale idzie mi dość opornie. Może ty będziesz miał lepsze efekty.

4. Ostatnio wszyscy grzebią w IS i US, ale ciii Wink.

Senril napisał:
Muszę przyznać, że ta zapowiedź jest nudna (dokładniej się w nią wczytałem ) więc teraz zajmę się settingiem i nie będę już tego zmieniał.


Nie czytałeś tego, co sam wcześniej napisałeś? Hmm... Wink. Zamierzasz dać temu settingowi coś wyjątkowego, czy będzie raczej takim zwykłym generic fantasy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:09, 29 01 2008
Senril
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Mój pomysł jest oklepany teraz to zauważyłem czytając inne autorki więc w ogóle powstaje nowy setting. A co do opisu to chodzi mi o to że za bardzo ogólnikowo wszystko opisałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:32, 29 01 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Jest też Pentagram. Razz Może ktoś mi pomoże w końcu napisać tą mechanikę do końca?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:35, 30 01 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Są jeszcze FATE i FUDGE, do oblookania na Alei Fantasy. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:25, 30 01 2008
Senril
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Szabel napisał:
Są jeszcze FATE i FUDGE, do oblookania na Alei Fantasy. Smile

Mam pytanie czy mechanika z tych systemów jest wolnodostępna i można jej używać w swoim RPG'u?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:35, 30 01 2008
Senril
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Więc jeszcze dokładnie się zastanowię nad mechaniką ale nie wiem czemu mam ochotę zrobić ją sam Laughing .
Sory za dwa postu proszę o scalenie ich.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Senril dnia 20:32, 30 01 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Ottoliar
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin