autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Nieboracy, problemy z mechaniką
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Nieboracy, problemy z mechaniką
PostWysłany: 17:33, 01 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





ZMIENIŁEM TEMAT postu, żeby poruszyć w jednym miejscu kilka problemów.

Szukam pomysłu na dwa bieguny świata Nieboraków, dwie przeciwstawne cechy, które byłyby odpowiednikiem dobra i zła (ale nie całkiem).

Przykładowo do różnych należałaby moc i niemoc. Poszukuję: nazwy zastępującej "biegun" oraz nazw dla obu biegunów. Na szybko wymyśliłem tylo "dziwność" i "spokój" co jest mocno głupie - potrzebuję czegoś lepszego...

ps. coś jak chaos i porządek w warhammerze

ps.2. na razie wymyśliłem stateczny kontra zwariowany.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 22:19, 01 09 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:27, 01 09 2006
Hobibit
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Pokój i niepokój (i wcale nie chodzi o to czy jesteś w pomieszczeniu, tylko o ten specyficzny stan, kiedy czujesz się jakby cały świat płyną ci przed oczami i tworzył małe wiry na zakrętach i zakrzywieniach czasoprzestrzeni, to jest pokój, a niepokój to zjawisko, w którym ktoś urządza sobie grila w twoich bebechach i to nie byle, jakiego tylko z pieczonymi ziemniaczkami z ogniska, jabłkami z ogniska i kiełbaskami na patyku), pomysł nie jest specjalny, ale pisze żeby kogoś może natchnąć...

Pustość i niepustość (puste są na przykład zombie, bo jak się popuka im w głowę to pusty odgłos wydają, natomiast trole są pełne, bo nie wydają pustego odgłosu jak się popuka tylko wyrywają ręce)

(ale zdziwko, tylko 1 błąd ortograficzny Smile
Nie wiem to chyba jakaś zależność, im więcej piw wypije tym lepiej piszę, chodzi o ortografię oczywiście. Tak samo mam z angielskim... Jak się napije to rozumiem angielskie filmy (znaczy filmy z angielskimi napisami lub dabingiem). To samo miałem w szkole na niemieckim, jak się wcześniej napiłem to dobrze mi szło, i odpowiedzi ustne i klasówki a na trzeźwo ni wała. Może, dlatego że na lekcjach zazwyczaj byłem...)

Może też być strona kolorowych i nie kolorowych, lub kolorowych i bardziej kolorowych, ale to bardzo cienkie jest. Jak wino jabłkowe półroczne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:21, 01 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Dobra, na razie zostanę przy "stateczny" i "zwariowany" bo ładnie dzieli to postaci na dwa typy (spróbujcie sobie podzielić bohaterów książek Pratcheta według tego).

Ale mam inny problem. Chciałbym żeby na trudność testu składała się suma cechy i umiejętności/ułomności (byłyby też inne możliwości, ale to byłoby główne). Tyle że o ile cecha się ładnie sumuje (im wyższa tym większa trudność - ponieważ cechy w Nieborakach to słabość, wątłość, niewiara itp.), to z umiejętnością jest gorzej... Ma ktoś pomysł jak to rozwiązać?
Ponieważ wprowadzenie wyłącznie ułomności:
* nie potrafi jeździć na koniu 2 (to oznacza że potrafi jeździć na koniu)
* uciekanie 2 (co oznacza, że nie potrafi uciekać!)
wydaje się trochę zbyt szalonym pomysłem.
PS. A nie chciałbym zmieniać cech na "klasyczne" (zręczność, siła), ponieważ nie pasowałoby to Nieboraków, ani trudności na łatwość (chociaż to drugie przełknę Wink ).

PS.2. Jeden z pomysłów jest wizualny:

na każdą umiejętność przypadają 4 puste kółka na karcie postaci, liczba niezakreślonych kółek to wartość brana do testu, kółka się zakreśla iksami (ilość X określa poziom umiejętności 0-4):
uciekanie: OOOO poziom 0, do testu (ilość kółek) 4
uciekanie: XXXO poziom 3, do testu 1

a w ułomnościach nie ma kółek, domalowuje się je, ilość kółek jest brana do testu:
nie potrafi uciekać: OOOO (4)
nie potrafi uciekać: OO (2)

Zaleta: wizualne kółeczka, do testu liczy się w obu przypadkach kółka.
Wada: wątpliwości jak to określać liczbowo, zbyt skomplikowane...
Czekam na lepsze pomysły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:13, 01 09 2006
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





No to może Ja Rolling Eyes

Co do biegunów Wink
Proponuję praca / lenistwo analogicznie do zło / dobro - znaczy się dobro = lenistwo Idea Very Happy

Druga sprawa, z góry zaznaczam, że nie bardzo się orientuję w mechanice Nieboraków, ale...

Może umiejętności zwiększałyby swym poziomem szansę wylosowania ekstremalnego pecha Idea Shocked

Wtedy przy cesze wątłość umiejętność (ułomności) krzywe nogi albo trzęsące się łydki zwiększałaby szansę ekstremalnego pecha przy próbie utrzymania nad głową 5 kilowego głazu Idea

Albo coś nam bliższego (też jestem dyslektykiem Razz )
Cecha niewiara obniżałaby stopień trudności w teście napisania notki na przydrożnym słupie.
A ułomność dysgrafia zwiększałaby szansę na przypadkowe ośmiokrotnie zaszyfrowanie pisanej wiadomości, tak by po napisaniu sam piszący musiałby się zastanowić: co on właściwe tam napisał, bo na pewno nie to, co chciał Shocked

Pozdrawiam
Nimsarn


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:34, 02 09 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Możesz zrobić jeszcze tak, że wartość umiejętności zmniejsza stopień trudności testu, innym pomysłem to stworzenie takich zdolności, które raz pomagają a raz utrudniają zdawanie testów. Np. tchórz będzie miał utrudnione zdanie opanowania, ale za to premię przy uciekaniu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:17, 02 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Quba napisał:
stworzenie takich zdolności, które raz pomagają a raz utrudniają zdawanie testów


Tak chyba zrobię, bo po namyśle taki był pierwotny zamysł Wink. Czasem po prostu trzeba będzie wziąć "dopełnienie do 7" (nie do 8?).
Mam nową koncepcję, ale nie wiem czy nie będzie za trudna do połapania się, nazwałem ją na razie d64. Otóż:

Cechy i umiejętności/ułomności (te ostatnie razem) opisywane liczbowo od 1 do 7 (a nie od 0 do 4 jak dotychczas). Dwie kości, jedna stateczna (odpowiednik praca?) oraz jedna zwariowana (odpowiednik lenistwo?). Dla każdej kości ustala się osobno:
trudność dla statecznej = cecha + modyfikator -4:+4 ustalony przez Partacza jako trudność testu
łatwość na zwariowanej = umiejętność (+/- ew. modyfikator broni, modyfikator trudności czasu itp.)

Parę trudność-łatwość określałoby się liczbą, np. 52. Gracz musiałby kością stateczną przebić 5, a kością zwariowaną wyrzucić mniej niż 2.

Wyniki testu możliwe:
dwa sukcesy: duży sukces
sukces tylko na kości odpowiadającej biegunowi gracza: sukces
sukces tylko na drugiej kości: porażka?
brak sukcesów: duża porażka
8 na kości odpowiadającej biegunowi gracza: zdarzenie specjalne, druga kość decyduje o typie, magiczny sukces (zasady wg pierwszej edycji - jest tam tabelka "klimatu" która określa różne klimaty dziwacznego zdarzenia, gdy wypadnie 8 na kostce)
8 na drugiej kości: zdarzenie specjalne, druga kość decyduje o typie, magiczna porażka
dwie ósemki: gracz może opisać co się stało (z jakimiś zastrzeżeniami)
wynik 64: gracz może przerzucić swoją kostkę jeszcze raz

Brak odpowiedniej umiejętności: założenie że ma wartość 4, powyżej 4 to ułomność, poniżej to umiejętność? albo brak rzutu drugą kostką?

I teraz przykład testu:
Euzebiusz
biegun: stateczny, cechy (wybrane): słabość 6, niezdarność 4, umiejętności (wybrane): uciekanie: 6

Euzebiusz chce uciekać gęstą leśną ścieżką, co Partacz Gry ocenia jako TRUDNE (+2 do testu) i zarządza test na niezdarność i uciekanie.
Test: 66 (4+2 i 6).
Duży sukces gdy: >6 <6 (czyli np. 75)
Sukces gdy (stateczny): >6 (czyli np. 77)
Czyli dla statecznych to cechy decydują o sukcesie, a umiejętność tylko dodaje duży sukces, dla zwariowanych odwrotnie...

Głupie to, muszę jeszcze przemyśleć.


Problem jaki widzę: że umiejętności powinny mieć wartości jednak od 5-7 do testu, ponieważ: 4 jest jak brak umiejętności, a <4 jak ułomność
Czyli np. uciekanie 2, to byłaby ułomność "nie potrafi uciekać" 5... (dobrze myślę? dopełnienie do 7? a może do 8?)


Przykład w walce: Euzebiusz ma zweihander (atak 3)
Euzebiusz uderza mieczem trolla (obrona 4), co PG ocenia na łatwe (-1), każe przetestować niezdarność i "walenie mieczem", którą to umiejętność Euzebiusz ma na 5...

test na: 4-1 = 3 oraz 5 +3 (atak zweihandera) - 4 (obrona trolla) = 4
czyli 34
Euzebiusz wyrzuca 64, może przerzucić swoją kość (pierwszą), ale mu się nie opłaca, więc rezygnuje z tego, ostatecznie odniósł sukces, obrażenia (zasada opcjonalna) wyniosą tyle ile różnica między wynikami na kostkach (2)?


edit: dobra, zupełnie już mieszam, muszę całość przemyśleć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:28, 03 09 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Kilka luźnych pomysłów :

- "stateczny" / "zwariowany" można rozciągnąć na "Pasywny" / "Aktywny".

- Problemy można rozwiązywać Aktywnie (ktoś ci zajął krzesło - zrzuć go lub przynieś sobie nowe), lub Pasywnie (ktoś ci zajął krzesło - stój cierpliwie obok aż się wkurzy i pójdzie, udaj tak skrzywdzoną istote że zrobi mu się głupio i ci ustąpi).

- Pasywność jest kwintesencją nieboraczego świata.

- Adepci trudnej sztuki Pasywności zwani są Nieborakami.

- Osoby aktywne cierpią na dziwną chorobę zwaną Ciekawością.

- Aktywność generuje Zło ("Ciekawość pierwszy stopień do Piekła").

- Pasywność generuje Dobro ("Boska Cierpliwość", "Anielski Spokój").

- Wyznawcy Zła są zwykle osobami niezwykle aktywnymi (demonologowie dużo biegają, stwory ciemności najłatwiej spotkać na siłowni, Demony poznać po tym że świetnie grają w ping-ponga).

- Wyznawcy Dobra są osobami nietypowo spokojnymi i flegmatycznymi (np. Trolle, które grzecznie proszą o prostą przysługe jak wypranie skarpetek, w zamian za możliwość podróży trollowym mostem).

- Magia Pasywności jest niezwykle potężna ale i wielce ryzykowna, np. Niezauważenie (coś jak w animkach, możesz biec w powietrzu dopóki nie spojrzysz pod nogi) lub Ignorowanie Problemu (unikanie ciosów przez stanie w miejscu, nikt nie uwierzy że się nie ruszysz gdy szarżuje na ciebie Demon z Toporem).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nieboracy, problemy z mechaniką
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin