Magnes |
ciągle nie ma czasu |
|
|
Dołączył: 10 Sie 2005 |
Posty: 1940 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: wiocha na Śl. |
|
|
|
|
|
|
Quba napisał: | stworzenie takich zdolności, które raz pomagają a raz utrudniają zdawanie testów |
Tak chyba zrobię, bo po namyśle taki był pierwotny zamysł . Czasem po prostu trzeba będzie wziąć "dopełnienie do 7" (nie do 8?).
Mam nową koncepcję, ale nie wiem czy nie będzie za trudna do połapania się, nazwałem ją na razie d64. Otóż:
Cechy i umiejętności/ułomności (te ostatnie razem) opisywane liczbowo od 1 do 7 (a nie od 0 do 4 jak dotychczas). Dwie kości, jedna stateczna (odpowiednik praca?) oraz jedna zwariowana (odpowiednik lenistwo?). Dla każdej kości ustala się osobno:
trudność dla statecznej = cecha + modyfikator -4:+4 ustalony przez Partacza jako trudność testu
łatwość na zwariowanej = umiejętność (+/- ew. modyfikator broni, modyfikator trudności czasu itp.)
Parę trudność-łatwość określałoby się liczbą, np. 52. Gracz musiałby kością stateczną przebić 5, a kością zwariowaną wyrzucić mniej niż 2.
Wyniki testu możliwe:
dwa sukcesy: duży sukces
sukces tylko na kości odpowiadającej biegunowi gracza: sukces
sukces tylko na drugiej kości: porażka?
brak sukcesów: duża porażka
8 na kości odpowiadającej biegunowi gracza: zdarzenie specjalne, druga kość decyduje o typie, magiczny sukces (zasady wg pierwszej edycji - jest tam tabelka "klimatu" która określa różne klimaty dziwacznego zdarzenia, gdy wypadnie 8 na kostce)
8 na drugiej kości: zdarzenie specjalne, druga kość decyduje o typie, magiczna porażka
dwie ósemki: gracz może opisać co się stało (z jakimiś zastrzeżeniami)
wynik 64: gracz może przerzucić swoją kostkę jeszcze raz
Brak odpowiedniej umiejętności: założenie że ma wartość 4, powyżej 4 to ułomność, poniżej to umiejętność? albo brak rzutu drugą kostką?
I teraz przykład testu:
Euzebiusz
biegun: stateczny, cechy (wybrane): słabość 6, niezdarność 4, umiejętności (wybrane): uciekanie: 6
Euzebiusz chce uciekać gęstą leśną ścieżką, co Partacz Gry ocenia jako TRUDNE (+2 do testu) i zarządza test na niezdarność i uciekanie.
Test: 66 (4+2 i 6).
Duży sukces gdy: >6 <6 (czyli np. 75)
Sukces gdy (stateczny): >6 (czyli np. 77)
Czyli dla statecznych to cechy decydują o sukcesie, a umiejętność tylko dodaje duży sukces, dla zwariowanych odwrotnie...
Głupie to, muszę jeszcze przemyśleć.
Problem jaki widzę: że umiejętności powinny mieć wartości jednak od 5-7 do testu, ponieważ: 4 jest jak brak umiejętności, a <4 jak ułomność
Czyli np. uciekanie 2, to byłaby ułomność "nie potrafi uciekać" 5... (dobrze myślę? dopełnienie do 7? a może do 8?)
Przykład w walce: Euzebiusz ma zweihander (atak 3)
Euzebiusz uderza mieczem trolla (obrona 4), co PG ocenia na łatwe (-1), każe przetestować niezdarność i "walenie mieczem", którą to umiejętność Euzebiusz ma na 5...
test na: 4-1 = 3 oraz 5 +3 (atak zweihandera) - 4 (obrona trolla) = 4
czyli 34
Euzebiusz wyrzuca 64, może przerzucić swoją kość (pierwszą), ale mu się nie opłaca, więc rezygnuje z tego, ostatecznie odniósł sukces, obrażenia (zasada opcjonalna) wyniosą tyle ile różnica między wynikami na kostkach (2)?
edit: dobra, zupełnie już mieszam, muszę całość przemyśleć |
|