autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Narratywistyczna mechanika pola bitwy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Narratywistyczna mechanika pola bitwy
PostWysłany: 11:52, 11 11 2005
Yubi
zerkający na systemy

 
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Witam

Przyszedł mi do główy pomysł na mechanikę do rozgrywania potyczek, która odzwierciedlałaby chaos pola bitwy. Chodzi mi o sytuację, kiedy nie wiadomo co się dzieje, ołów lata w powietrzu, wrogowie strzelają niewiadomo skąd, postacie kulą się za osłonami, sierżanci drą się na żołnierzy, dowodzący drą się w radiotelefony, żądając wsparcia artylerii/lotnictwa, ranni drą się z bólu...

Oto ona (w punktach, bo lubię punkty):
1. Jest dwóch (lub więcej) MG
2. Obaj mówią na raz
3. Tylko jeden MG odpowiada za otoczenie "nieruchome" (budynki, krajobraz itp.)
4. Każdy MG odpowiada za jakieś siły wroga. "Żołnierze MG" są przyporządkowane MG i nie mogą się nimi wymieniać.
5. Każdy gracz ma pewną ilość (np 10) żetonów
6. Każdy MG ma pewną ilość żetonów, uzależnioną od ilości graczy
7. Gracz cośtam deklaruje
8. MG może to przyjąć do wiadomości lub nie
9. Gracz może "wymusić" powodzenie deklaracji rzucając na stół żeton
10. MG może to skontrować swoim żetonem
11. Licytacja może trwać do końca żetonów
12. Kiedy MG coś deklaruje, gracz może tak samo skontrować deklarację

Jak myślicie, będzie to działać?

Inspiracje: filmy: "Helikopter w ogniu", "Cienka czerwona linia", gry: "Killzone" oraz trailer "Killzone 2" na PS3 Smile

Yubi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:51, 11 11 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Hmm... dziwne. Fajnie oddaje fakt, że na polu bitwy nie luiczą się umiejętności, tylko fart.. muszę przemyśleć i byćmoże przetestować. Tylko dwóch MG to pewien kłopot.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 02:47, 12 11 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Jak dla mnie bomba Exclamation

Naprawdę dobre rozwiązanie i cholernie realistyczne!
Dodatkowo niektóre informacje od obu MG mogą być nie prawdziwe - fachowo nazywa się to dezinformacją pola bitwy Twisted Evil

Mam tylko 2 małe "ale":

-po pierwsze, dwóch MG to faktycznie kłopot
-po drugie sprawdzi się to faktycznie tylko podczas bitew...a co z resztą rozgrywki?

Niemniej pomysł jest świeży, IMHO bardzo dobry i wart rozwinięcia...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:09, 12 11 2005
Yubi
zerkający na systemy

 
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Czemu uważacie, ze dwóch MG to kłopot? Dwóch zgranych ludzi to fajna sprawa. Ale - muszą się znać, być zgrani. Nie wyobrażam sobie prowadzenia w ten sposób z przygodnym "konwetowym partnerem" Wink

revolver napisał:
po drugie sprawdzi się to faktycznie tylko podczas bitew...a co z resztą rozgrywki?


Nie wiem. Jechałem samochodem i wymyśliłem mechanikę potyczki. Nie myślałem wtedy o całym zapleczu. Myślę, że albo stosowałbym to do samych potyczek, resztę rozgrywałbym na innym systemie, albo robił scenariusze skupione tylko na walce, gdzie pozostałe umiejętności nie mają znaczenia. Na wzór "Helikoptera w ogniu" - sceny w bazie nie potrzebują mechaniki.

revolver napisał:
Niemniej pomysł jest świeży, IMHO bardzo dobry i wart rozwinięcia...


Nie wiem czy znajdę czas - jeśli ktoś ma ochotę, niech bierze i rozwija. Niech to będzie pomysł public domain.

Yubi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:38, 12 11 2005
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Cytat:
1. Jest dwóch (lub więcej) MG


Grałem kiedyś u takiego tandemu i nie było źle, jest tylko jeden problem.

Cytat:
2. Obaj mówią na raz


Takie coś napewno nie pomoże w prowadzeniu, a już napewno gdy:

Cytat:
7. Gracz cośtam deklaruje


Bo to by burzyło grę, nie dość że MG musi słuchać trochę drugiej strony (bo to musi się dziać w tej samej chwili), to jeszcze następują przerwania ze strony graczy. Ten drugi punkt powinien brzmieć raczej naprzemiennie (choć to jeden MG mógłby zrobić), ale dwóch ma pewne plusy, na pewno. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:29, 12 11 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Akurat fakt mówienia jednocześnie podbudowuje realkizm rozgrywki. To pole bitwy. Chaos, nie wiadomo co się dzieje. To się ceni, ale:

Jeśli jest dwóch MG na czas potyczki pojawiają się schody... hipotetycznie. Jest 1 MG i czterech grtaczy, a gdy zaczyna się potyczka jeden ma przejść do prowadzenia? Albo dwóch cały czas, ale jeden jest wówczas niepotrzebny...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:21, 12 11 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Może zamieńcie dwóch mg, na równoczesną deklaracje graczy. Mg bierze pod uwage tylko deklaracje powiedzmy dwóch najgłośniejszych, a reszta albo ich naśladuje, albo wykonuje ich rozkazy. Rzucenie żetona oznacza "uciszenie" jednego wybranego gracza na czas deklaracji.
Mg może opisywać pole walki w powiedzmy trzech, coraz dokładniejszych etapach "Coś dużego zbliża się w waszym kierunku ... to czołg ... to nieprzyjacielski czołg". Im wcześniej gracze przerwą mu z deklaracją, tym większa szansa powodzenia czynności.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Narratywistyczna mechanika pola bitwy
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin