autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> "Napowietrzni małpiopiraci" - worklog Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
"Napowietrzni małpiopiraci" - worklog
PostWysłany: 13:01, 08 11 2005
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Zbieram się pomalutku za rozszeżenie mojej nibygierki na nibykonkurs czyli "napowietrznych małpiopiratów" (do ściągnięcia [link widoczny dla zalogowanych]. Pozostawiając na razie w spokoju mechanikę, chciałbym skupić się na świecie. Notki poniżej to właśnie notki, luźne pomysły. Oczywiście, zapraszam każdego zainteresowanego do podzielenia się swoimi uwagami.

1. Rasy
Inteligentne małpiaki były niejako wymuszone tematami konkursu. Wydaje mi się jednak, że jest to pomysł na tyle pasujący do dżungli i napowietrznych żaglowców, że warto by ich zostawić.
Z drugiej strony myślę także nad wprowadzeniem ludzi - kolonizatorów, lub przeciwnie -> spadkobierców dawnej cywilizacji. Można by także obsadzić ich w obu tych rolach, albo wprowadzić jeszcze trzecią rasę.
Małpiaki widzą mi się z jednej strony jako dzikusy, piraci, a z drugiej słudzy ludzi, a także - w jakiś sposób nobilitowane - jako ich karykatury.

2. Magiożaglowce
Dlaczego latają? Najlepsza odpowiedź to "bo tak". Czego potrzebują by latać? Zastanawiam się nad pilotami-mediami.
Jeszcze jeden pomysł to połączenia z czymś (kulami-palantirami) w fortecach. Statek by lecieć musi znajdować się w zasięgu takiej kuli. Gdyby przypadkiem komuś udało się ją rozwalić (zepsuć, zbrudzić) statki będące tylko w jej strefia popadają.

3. Kwestia kontaktów ze światem.
Były, ale zostały utracone?
Zostały dawno temu zerwane, a teraz znów je przywrócono?
Czy konkwiskadorzy i koloniści wciąż przybywają na wyspę? Czy coś się stało (została zniszczona, przejęta największa kula) i teraz zostali odcięci od świata?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:42, 08 11 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Widzisz... wszystko zależy od konwencji, jaką chcesz utworzyć. Humor, czy heroic fantasy?

Dla pierwszego: żaglowce latają bo tak, albo bo mają na pokładzie wiatrak i spadochron. Wiatrak wieje w spadochron i tak się unoszą Very Happy

Co do innych ras: hmm. Można odwrócić role - ludzie to prymitywy, a małpy to kolonizatorzy, inteligentni, szlachetni i kulturalni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:46, 08 11 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Piloci-media mnie ciekawią, to może byc dobry pomysł. Może poruszają statki telekinezą (nawiązuję tutaj do "Żeglarzy nocy" - książki o klimacie obcego, którą swoją drogą polecam).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:48, 08 11 2005
Kalosz
przybysz

 
Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra / Żary





Co do latających statków, przypomina się Thorgal, gdzie było troszkę takich rzeczy. Zresztą zawsze można powiedzieć, że żagle są wykonane ze specjalnego materiału. Ewentualnie prądy powietrzne są takiej natury, że statki latają Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:16, 08 11 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Thorgal i latające statki? Jakoś sobie nie przypominam, a czytałem wszystkie Smile (ale dawno to było). Jeśli już to zwykły sterowiec chyba raz był?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:29, 08 11 2005
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Dzięki za zainteresowanie. Smile

Z tego co pamiętam to w Thorgalu były faktycznie statki sterowcopodobne (przynajmniej na "górze" "normalnych statków") - były też techniczne, a nie magiczne.
Pomysł z pilotem-medium jest po części z Diuny. Zamiast telekinezy, widziałbym raczej "dostrajanie" się do kuli. Dawało by to nowe możliwości, jak np. przejęcie przez "spaczoną" kulę.

W temacie napowietrznych statków trzeba też wspomnieć o Earthdawnie. Może ktoś wie, na jakiej zasadzie latały tamte statki?

A odnośnie klimatu, to raczej było by to fantasy. Czy mrrrroczne, czy kolorowe to jeszcze do ustalenia. Chociaż lepiej chyba zostawić to wyborowi MG - na zasadzie neuroshimowych "kolorów".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:57, 08 11 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
A odnośnie klimatu, to raczej było by to fantasy. Czy mrrrroczne, czy kolorowe to jeszcze do ustalenia. Chociaż lepiej chyba zostawić to wyborowi MG - na zasadzie neuroshimowych "kolorów".


W takim razie ok. Sugeruję opcję z kryształami w miastach, które napędzają statki. Wtedy fajne akcje polityczne można grać. A piraci, wyjęci spod prawa, niech sobie sami kupują kryształy o małej mocy i ładują na statki. I niech się do nich dostrajają!

Co z kwestią ras?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:36, 09 11 2005
Kalosz
przybysz

 
Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra / Żary





Cytat:
W temacie napowietrznych statków trzeba też wspomnieć o Earthdawnie. Może ktoś wie, na jakiej zasadzie latały tamte statki?

Najprościej mówiąc, to czerpią energię od marynarzy. Ale to jest wielkie uproszczenie. Jak będę miał pod ręką podręcznik z tym to przepiszę, bo boję się machnąć w teorii. To chodzi o to, że Statek Powietrzny ma Wzorzec (W EDku, jest takie przedstawienie danej rzeczy, bądź osoby w Przestrzeni Astralnej) bardzo podobny do Wzorca zwykłych statków. Dlatego ma podobne właściwości, porusza się dzięki ruchom powietrza itp itd. Ale żeby sam statek ruszył, potrzebne są też osoby, posiadające Talent (Magiczna Umiejętność) Żegluga Powietrzna. I właśnie oni dają "moc" by statek się unosił. Ale to odnośnie statków mających Wzorzec Statkopodobny, bo są też takie, które w ogóle nie przypominają statków (Sic, błąd stylistyczny:/). Są to zwykle fortece, które w najniższym poziomie mają klatki z niewolnikami, z których czerpie się energię, dzięki której się unosi "domek"
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:24, 09 11 2005
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Dzięki za informacje z Earthdawna. Teraz już wiem jak to działa. Czyli podobnie jak planuję specjalny talent umożliwiający sterowanie statkiem. Mam nadzieję, że moja koncepcja różni się jednak wystarczająco od Earthdawnowej.

Cytat:
Sugeruję opcję z kryształami w miastach, które napędzają statki. Wtedy fajne akcje polityczne można grać. A piraci, wyjęci spod prawa, niech sobie sami kupują kryształy o małej mocy i ładują na statki. I niech się do nich dostrajają!

Albo się nie zrozumieliśmy, albo po prostu przedstawiasz swój pomysł.
Myślałem raczej o wielkich kulach, montowanych na stałe na szczytach fortec na zasadzie latarnii morskiej. A więc takiej kuli nie można ani przenieść, ani tym bardziej kupić. Nic nie stoii jednak na przeszkodzie, aby ją mniej lub bardziej inwazyjnie "zhakować" i wykorzystać do swoich celów, czyli utrzymania w powietrzu swojego statku.
Oprócz kierujących statkami można by się było również "podpiąć" do samej kuli. Wtedy można było by mieć pojęcie o statkach w zasięgu, można by również spróbować nimi sterować, czy łączyć się z kierującym.

Cytat:
Co z kwestią ras?

Z jednej strony pomysł małpiaków jako rasy wyższej jest pociągający, z drugiej strony mamy po pierwsze planetę małp, a po drugie boję się, aby nie wynikła z tego sztuka dla sztuki.
Przy okazji charakter małpiaków widzę jako cwaniakowatych i zadziornych, a fizycznie na pewno mniejszych od ludzi (chociaż myślę także o stosunkowo rzadkich dwumetrowych "ograch").

Wstępna koncepcja ras wygląda w ten sposób:
Dawno dawno itd. istniała potężna cywilizacja (roboczo) Elanów. Rasy przypominającej naziemnych ludzi (zapomniałem nazwy) z Wechikułu Czasu. Część z nich, najczystrza rasowo, mogła by mieć także skrzydła. To im zawdzięczamy wzoszące się w niebo fortece, oraz napowietrzne statki.
Oprócz tego były by dzikie małpiaki. Część z nich była by cywilizowana przez Elanów, inni byli by niewolnikami.
W wyniku czegoś, co osłabiło by Elanów, małpy wznieciły by przeciwko nim zwycięskie powstanie. To wszystko jakiś czas temu.
Obecnie, od nie dawna na kontynent zaczęli przybywać ludzie, butni konkwiskadorzy, którzy z powrotem podporządkowali sobie małpiaki. Zaczęła powstawać Liga.
Ludzie wcześniej u siebie odziedziczyli wiele z potęgi Elan, przede wszystkim napowietrzne podróże.
Ostatni Elanie, jak ostatnie elfy, siedzą jeszcze gdzieś na wyspie.

Kwestia "mediów":
Pasowało by, żeby nie zależała od rasy. Dwie propozycje:
a) mogą wybrani, mający Dar. Który oczywiście można rozwijać.
b) Może każdy odpowiednio szkolony, niektórzy mają silny dziki Dar.

Przy okazji sprawa magii:
Myślę raczej nad światem "low-magic", czyli magii żadkiej, słabej. Czasami potężnej ale dzikiej lub dostępnej nielicznym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:59, 10 11 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





sil napisał:

Przy okazji charakter małpiaków widzę jako cwaniakowatych i zadziornych, a fizycznie na pewno mniejszych od ludzi (chociaż myślę także o stosunkowo rzadkich dwumetrowych "ograch").


Wiesz...jeśli mowa już o małpiakach czy raczej małpiatkach to musisz pamietać że nie należą one do specjalnie inteligentnych i sporo im brakuje do naczelnych.

Z drugiej strony takie podejście pozostawia spore pole manewru dla zróznicowania ras (Szympansy,Mandryle,Makaki,Pawiany mogą mieć niezależne państwa...).
Żeby było zabawniej w Państwie Goryli dwu metrowy "ogr" będzie raczej średniakiem lub ułomkiem...Jak się taka bestia zepnie i na dwóch nogach stanie to 3m będą spokojnie w zasięgu...
Teraz wyobraź sobie scenę napaści 10 Makaków-piratów (około 60cm wzrostu) na Goryla strażnika (270cm i ćwierć tony wagi) - nie dość,że kolorowo to jeszcze zabawnie Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:38, 10 11 2005
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Piszę o małpiakach jako roboczej nazwie (a zapewne także funkcjonującej "kolokwialnej" nazwie) inteligentnych humanoidów przypominających nasze małpy.
W związku z tym nie chciałbym dokładnych kopii odmian (gatunków?) małp, a już na pewno nie zróżnicowanych pod ich względem państw.
Roboczo można by przyjąć dwa gatunki:
Szympansopodobnych (1-1,5 metra) oraz gorylopodobnych (wspomniane na zasadzie skojarzenia "ogry").
Ewentualnie jeszcze jakieś dwa gatunki:
- małpiatkopodobne - drobnica na zasadzie "koboldów", w stanie oswojonym występujących głównie jako półinteligentni "zwierzęcy towarzysze".
- jakiś gatunek mocno "mistyczny".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:36, 10 11 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Mistyczne mogą być lemury - wyglądają bardzo tajemniczo Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:03, 10 11 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Podział na "państwa" miał na celu tylko i wyłącznie uwypuklenie różnic fizycznych i społecznych w strukturze takiej małpiej cywilizacji.
Piszę o tym gdyż uważam, iż takie zróżnicownia może mocno wzbogacić rozgrywkę.
Tytuł gry "napowietrzni małpopiraci" - sugerowałbym właśnie włączenie gatunków niewielkich fizycznie małp, gdyż są lekkie, zwinne i szybko się uczą.

W świecie gry takie zróżnicowanie dawałoby dobry pretekst by przedstawić różne kultury np.małpy ze Starego Kontynentu (Europa), małpy z Państwa Środka (Chiny,Azja) oraz małpy z Nowego Świata (Ameryka Question - może barbarzyńcy?)...

Innym pomysłem byłoby uczynienie z ras mniejszych i mniej wojowniczych, niewolników i zręcznych służących na dworach możnych.
Już widzę wiekowego Rezusa-Astrologa w powłóczystej szacie z długą, siwą brodą...

A co do stworzeń legendarnych...może...Sasqutch, mięsożerne białe goryle (kanibalizm) lub King Kong? No i zawsze pozostaje Małpi Król z chińskich legend (polecam "Drogę na Zachód").


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:45, 11 11 2005
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Widzę, że masz rozległą wiedzę na temat małp.

Twoje pomysły są bardzo ciekawe, nie wiem jednak, czy rasy te powinny być aż tak rozdrobnione. Zostałbym raczej przy maksymalnie czterech już wspomnianych.
Myślę, że rozbieżności wynikają stąd, że myślisz o próbie "zamodelowania" małpiej cywilizacji, jak natomiast myślę o małpiakach zupełnie (poza wyglądem) w oderwaniu od małp.

W uproszczeniu:
Goryle - barbarzyńcy, osiłki
szympansy - trzon społeczeństwa
resusy - kasta kapłańsko-naukowa (dzięki), jedyni wśród małpiaków zdolni do kierowania statkami.
??? (może właśnie lemury?) - dzikusy, słudzy pozostałych.

Chyba trzeba by im powymyślać jakieś nazwy...

Zastanawiam się, czy pomysł z Elanami - przyznajmy niezbyt oryginalny, nie jest prostą drogą do Kolejnego Świata Fantasy. Z drugiej strony, ktoś musiał zbudować te cholerne wieże i wymyślić napowietrzne podróże.

A może nie mnożyć bytów, tylko przypisać to po prostu ludziom, którzy z jakiś powodów wyginęli (nie wszyscy) w izolacji, a teraz po wiekach ludzie przybywają znowu (zwykłymi statkami?). Witani jak półbogowie konkwiskadorzy.

Tak więc oprócz czterech rodzajów małpiaków mamy nowych ludzi (czy nowi ludzie potrafią latać statkami?), a także niedobitki starych.

Małpiaki można by podzielić także pod względem stosunku do cywilizacji:
- Brak kontaktu, kontakt bardzo żadki
- Obrzeża cywilizacji
- Cywilizacja pod mniejszą lub większą opieką i wpływem "starych ludzi"
- Próby ciągnięcia cywilizacji gdy zabrakło (przy udziale lub nie małpiaków) "starych ludzi"
- Wojna z "nowymi ludźmi"
- Usługowo-niewolnicza pozycja wśród "nowych ludzi"
- wyższy status wśród "nowych ludzi".

Idąc za ciosem, kwestia ras "grywalnych".
Myślę, że można by z powowdzeniem grać każdą z sześciu ras.
Każda z nich miała by silne jak i słabe strony, swoje miejsce w różnych miejscach w świecie.
Także dowolny miks w "drużynie" wydaje się być prawdopodobny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:27, 11 11 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





No dobra...przyznam się...zanim zająłem się informatyką, przez dwa lata studiowałem medycyne weterynaryjną - stąd też ma jakieś pojęcie na temat biochemii, fizjologii i zoologii.

Zależało mi na jak największym rozdrobnieniu i zróżnicowaniu małp, bo to się może (choć absolutnie nie musi!) przydać przy tworzeniu państw, społeczeństw itd.

Mam również kilka sugestii stricte antropologicznych:

- małpie społeczności powinny być mocno hierarchiczne
- sądze, że niewolnictwo jest w takim układzie jak najbardziej na miejscu (wśród ludzi zniknęło w XIX wieku Mad )
- społeczeństwa podzielone na kasty (dobrym punktem odniesienia jest opis cywilizacji orków z "Kryształów Czasu")
- rodzina to najczęściej samiec i kilka samic...

Co do ludzi to uważam, że witanie "nowych" konkwiskadorów jako bogów to świetny pomysł - przecież tak własnie reagowali indianie.
Pozostaje jeszcze ustalic czy małpy znają sztuke jazdy konnej?
Jeśli zaś chodzi o "starych" ludzi to... radzę uważać!
Zostaw kilka artefaktów po dawnej cywilizacji i nie przeginaj z techniką z przed zagłady bo mogą pojawić się schody z poziomem technicznym świata...

pozdrawiam!
(niektórzy z Nas nie wiedzą kiedy już trzeba położyć się spać Smile )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
"Napowietrzni małpiopiraci" - worklog
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin