autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> NABÓR DO TEAMU Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 09:00, 21 11 2007
FC
zerkający na systemy

 
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Tak, demon jest dosyć duży i nie będzie wrzucić ich całej masy. to samo liczy się do plutonów w armii ludzkiej. Zaufaj mi ten demon będzie dobry na ciężkie jednostki.
Zasieki będą nie do pokonania przez kawalerię(przynajmniej bez strat) i będą zpowalniać inne jednostki.

Jeżeli chodzi o świat, to dla mnie elfy też nie będą za dobre, w końcu tak samo jak krasnale okupują ludzkie terytoria.

Orkowie rzeczywiście podobni do warcraftowych, jadnam mam zamiar wprowadzić nieco inną atmosferkę. Sami orkowie będą miejscami bardziej demoniczni.

Dobrze, że jest jakaś pomoc, ale na razie potrzebuje jeszcze kilku ludzi zanim zacznę spisywać mechanikę gry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:21, 21 11 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





To wezmę sprawę od innej strony. Opisz świat. Jak powstał, kto go zamieszkuje, ogólna kosmologia. Opisz mi także czemu rasy walczą. Nie wiem też czemu kreujesz ludzie na samotników i świętych. Wiem ludzie są wszędzie i w prawie każdej armii ale to no niczym nie świadczy. Ludzi zawsze kreowano na neutrali i sądzę, że nie bez przyczyny. Ciekawi minie też schizma wśród elfów oraz jak krasnalu podbiły i zniewoliły inne rasy? Poza tym opisz dokładnie każdą z nieludzkich ras, jak wyglądają, jak myślą, jak żyją. Pomoże to ocenić Twoją wizję i dopracować ewentualne nieścisłości.

Przypominam także, że żadnej gry, nawet bitewnej nie zaczyna się od mechaniki czy też fajnych jednostek. Zacznij od czegoś konkretnego, miejsca, rasy, historii, konfliktu.

Przyznam się, że dopiero niedawno zaczęła mi się klarować wizja mojego świata. Jest tam miejsce zarówno na epickie bitwy jak i prywatne kampanie. Kto wie czy świat nie dorobi się bitewniaka.

Chciałbym także poznać wzory (gry) na podstawie których tworzysz (świat i mechanikę). To często wiele tłumaczy i pomaga pchnąć projekt dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:41, 21 11 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Cytat:
Przypominam także, że żadnej gry, nawet bitewnej nie zaczyna się od mechaniki czy też fajnych jednostek.


A ja tak zacząłem. Co prawda do świata naznaczonych, lecz jednostki wychodziły poza jego ramy. Za to w bitewniaku największą trudność przysporzyło mi tworzenie ciekawych jednostek, a potem balansowanie tego w koszcie. W warzone 1ed. jedna armia była zbyt mocna, gdyż koszt nie był wystarczająco duży w stosunku do efektywności, a mechanika jeszcze to komplikowała. Dlatego myślę, że większą pracę trzeba przyłożyć do mechaniki niż do flafu (z powodu: ""Oczywiście klimat się liczy.... ale elficcy łucznicy są jednostką nieopłacalną....".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:32, 21 11 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Mówię o podstawach tworzenia a nie balansowaniu już istniejącej mechaniki. Co z tego jeżeli stworzysz zbalansowanego orka z elfem? Przypomnę polskie bitewniaki (tak, były takie) - Attila i coś czego nazwy nie pamiętam ale było w MiM. Oba nie doczekały się albo premiery albo nabywców. Czemu? Sądzisz ze mechanika była zła? jednostki źle zbalansowane? Powiem ci że mechanika Attili była prosta i zbalansowana ale już świat a zatem i strony konfliktu w ogóle nie tchnęły polotem. Poza tym chodziło mi by nie tworzyć statsów zanim nie ma sie koncepcji konfliktu. Czemu gracze mają ze sobą walczyć i o co?

WFB, LotR, MVery HappyA, WH40K, WZ i moja ulubiona Warmachine mają zajefajne światy i barwne (w przenośni) jednostki. Sadzisz, że gra Warjackami byłaby ciekawą rozrywką gdyby nie konflikt ludzi z Żelaznych Królestw? Gdyby nie magia zaklęta w maszyny? Gdyby nie Gunmage?

Szczerze to kolejny raz nawalanie się demonami i nekromantami jest dla mnie śmieszne. Kolejny odgrzewany kotlet z tych samych ras nudzi. A gdyby Orkowie byli honorowymi wojownikami, który często przedkładają tradycję nad postęp? Gdyby kunszt wojny i wiara w Duchy pchałby je przez arenę światowego konfliktu? Gdyby Krasnale strzegli zazdrośnie swych technologii? Gdyby zamiast niewolić alienowali by się? Gdyby elfy były surowymi su***kotami nie zdolnymi do korelacji z innymi rasami? A gdyby tak to ludzie rozpoczęli konflikt chcąc wydrzeć tajemnice magii elfom, technologii krasnalom i wojny orkom? Gdyby ludźmi targały sprzeczności? Gdyby ludzie robili wszystko dla swej wiary? Nie uznaliby obcych, nieludzkich ras za obrazę boskiego dzieła stworzenia?

Konflikt trzeba umieć zbudować, inaczej bitewniak nie będzie niczym więcej jak małą kampanią wojenną jakiegoś zdziecinniałego władyki. Nawet krytykowane przez wielu Crystalicum ma tak bogaty świat, że bitewniak w nim to pestka. Upieram się by nie budować najpierw ramy, zanim oprawimy w nie płótno z malowidłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:52, 21 11 2007
FC
zerkający na systemy

 
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Czemu rasy walczą:
-Elfy chcą narzucić swój protektorat całemu kontynentowi, pomimo pogardy dla ludzi współpracują ze szlachtą, która jest w stanie przekonać część ziem do przyłączenia się bez potrzeby eskalacji większego konfliktu.
-Polityka krasnoludów jest ukierunkowana na zajęcie wszystkich źródeł rudy. Krasnoludy są chciwe do tego stopnia że nie wyposażają swoich niewolników do walki. Jedynie najbardziej zasłużeni niewolnicy posiadają broń na polu bitwy.
-Ludzie próbują odzyskać swoje ziemie, oraz pozyskać nowe zabrane zielonoskórym. Z jednej strony posiadają takie formacje jak ciężka konnica, a z drugiej są zmuszeni do formowania sił z chłopów zamieszkujących granice ich małego państwa. Brak wystarczającej armii regularnej nadrabiają pomysłowością oraz organizowaniem działalności podziemnej, takiej jak zamachy czy sabotaże.
-Orkowie są pchani swoim naturalnym instynktem oraz realizują cele demonów (które nie zawsze wiążą się z dominacją). Orkowie będą nieco bardziej "tribalowi"
-Nekromanci pragną zemścić się na pozostałych elfach, muszą także utrzymać swoje małe dominium wydarte ludziom i orkom.

Jeżeli chodzi o ludzi, sądzę że są w porządku, ale ich aktualnych działań nie można postrzegać w kategoriach dobra i zła.

Z powodzeniem można do tego dorzucić pomysły Twoje oraz innych osób, następnie dokonać przesiewu i wyboru wątków, które będziemy rozwijać. Potem wystarczy to spisać.

Dla mnie grę zaczyna się od tego co jest w niej aktualnie najsilniejsze. a w momencie w którym mamy parę konkretnych pomysłów na elementy mechaniki i jednostek. Oczywiście fabuła pozostaje równie ważna.

Nie usuwajmy ze świata demonów, nekromantów itp. tylko dlatego że są wszędzie. Nikt nie czepia się każdej gry ponieważ połowa elementów się powtarza. Jeżeli podejdziemy do problemu klasycznych ras wystarczająco dobrze będzie to nie "odgrzewany kotlet", lecz wyśmienite danie, w którym niemal każdy znajdzie coś, co lubi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:24, 21 11 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





A wiesz, że jednak ludzie się czepiają tego, że coś powtarza się enty raz? Popatrz na popularność gier z podobnymi elementami. Ja nie widzę zbyt dużego zainteresowania.

Co do reszty się zgadzam. Nadal niestety nie masz dobrego konfliktu. Ale o tym jutro.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:15, 21 11 2007
KaKa
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Już to mówiłem, ale powtórze. Powtórka, odgrzewany kotlet. Jeżeli to wydasz, i to jeszcze bez figurek, nawet nie licz na minimalne zainteresowanie. To wszystko było w tej czy innej postaci. IMO ta gra to pomyłka.
Nie chce Cie zniechęcić, czy coś w tym stylu, nie jestem też jakimś fanem. Nawet nie gram w bitewniaki. Wink Mówie to z perspektywy prostego, banalnego gracza które gówno obchodzi, byle by działało. Byś zaistniał potrzebujesz bardzo oryginalnego pomysłu, bardzo bardzo. Inaczej nie masz szans.
Życze powodzenia. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:12, 21 11 2007
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





No wlasnie, nie ma sensu odgrzewac kotleta, wymyslcie jakis fajny swiat, w odpowiedniku jakis ciekawych czasow. Bitewniak fantasy/napoleonskie czasy, moze byc ciekawy...chociaz taki juz byl, i nazywal sie chyba flinta czy jakos tak


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:27, 22 11 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





"Flintloque", na polski, trochę z przekąsem, przetłumaczone jako "Szczelba".

Rzuciłem hasło ("odgrzewany kotlet") i wszyscy się nim raczą. Aż miło. Very Happy

Też uważam, że tradycyjne fantasy z wybujałą mechaniką nie przejdzie. Popatrzmy na istniejące systemy. Uniwersum Warhammera nie należy do kanonicznych, tym bardziej Warzone, Chronopia, Flintloque, Warmachine, Mechwarrior i wiele innych. Mają strasznie skopane (w pozytywnym znaczeniu) światy. Zresztą cześć z tych światów jest tak piękna, że udzieliła się zarówno RPG jak i innym grom w tym karciankom i planszówkom.

Jedynym kanonicznym bitewniakiem jest LotR. Ale wypłynął na fali tego, że jest właśnie kanonem w czystej postaci. Głównie to zasługa książek i filmów ale mało która gra (w ogóle) może liczyć na takie medium. Ja bym szczerze nie zaryzykował nawet w Polsce z Wiedźminem. Wszyscy znają, oglądają, czytają, grają na komputerach czy w ostateczności prowadzą (RPG), ale od czasów książki tylko gra na PC miała jako takie zainteresowanie (głównie przez reklamę).

Reasumując przydługi i niekonkretny wywód. Świat dla bitewniaka jest prawie wszystkim. Dla mnie najlepszymi bitewniakami (w które z przyczyn prozaicznych nie gram) są Warzone i Warmachine. Pierwszy za świat i mechanikę (oraz modele Wink ) a drugi głównie za świat i Warjacki.

Więc pytanie do FC. Czy twoja gra będzie miała "warjacki"? I nie chodzi mi o modele tylko o coś charakterystycznego i wybitnego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:51, 22 11 2007
FC
zerkający na systemy

 
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Szczerze mówiąc nie chcem żeby to była tylko "moja gra" ale żeby znaleźćosoby które mogły by ją tworzyć na równych warunkach.

Sam zrobiłem cztery bitewniaki i we wszystkie z nich da się grać. Potrafię zpisać mechanikę, zrobić skład podręcznika i obsługiwaćprogramy graficzne. Mimo to wolę pracować z grupą i wspólnie stworzyć coś większego.

Dla mnie stworzenie dobrej gry bitewnej jest ważniejsze niż robienie gry dla siebie i kumpli.

Dlatego jeżeli znajdę osoby z wystarczającą inicjatywą, aby pociągnąć grę to z przyjemnością będę koordynował ich pracę i spiszę mechanikę.

Na razie w grze ma czegoś tak charakterystycznego jak Warjacki, ale jak mówiłem wcześniej poszczególne na pozór wtórne jednostki będą na prawdę robić dobry klimat i rozgrywkę.
Pod koniec tygodnia będe miał gotowe projekty niemal każdej jednostki, wtedy będzie można je omówić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:18, 22 11 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Wiesz, że z miłą chęcią pomogę. Dla Ciebie jednak byłoby bezpieczniejsze jakbyś napisał, że świata nie masz. Jak widzisz na tym forum nie znalazłeś żadnego entuzjasty Klasycznego Bitewniaka Fantasy. Potrzeba Ci bardzo dobrego pomysłu a nie tylko dobrze opisanych i skomponowanych jednostek. Jeżeli wyrazisz tylko chęć to zapewniam Cię, że wielu z ludzi tu obecnych pomoże w tworzeniu świata (i całej gry). Musisz tylko być otwarty i nie ustalać sztywno, że ma to być klasyczne fantasy. Tylko tyle.

Wczoraj w rozmowie z Thronaarem prawie stworzyliśmy bitewniaka Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:28, 22 11 2007
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





I jeszcze jedno, to bedzie skirmish, czyli pojedyncze modele, czy cos wiekszego - odzialy jak w warhammerze??


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:13, 22 11 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ja tam bitewniakowcem nie jestem, ale jakby mi ktoś zapropnował granie np. w świecie z piętnastometrowymi mechami na parę, pancernymi sterowcami i lokomotywami na gąsienicach nie potrzebującymi torów to może bym się skusił...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:47, 22 11 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Czyżbym widział mój mhroczny wpływ? Też sądzę że steampunk fantasy lepiej by się przyjął.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:21, 22 11 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





1.Nie mówiłem nic o mroku.
2.Nie mówiłem nic o fantasy.

Marzy mi sie pure steampunk(za punkt wyjściowy zasad wziąłbym Savage Worlds - Test Drive PL). Gdyby mieć takie podstawki jak w Dungeoneerze, karton i papier(do wycinania ludzików do wkładania do nich) to mogłoby się nawet udać... ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
NABÓR DO TEAMU
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin