autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Móóózg... Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 19:53, 18 03 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





To, że nie widzisz sensu grania w "Móózg", podobnie zresztą jak ja, nie wynika wyłącznie z tego, że jest masa gier o zombiakach (tak sformułowałeś swój zarzut) tylko z tego, że ta gra Ci się nie podoba z innych względów. Źle skonstruowałeś swoja krytykę, stąd mój opór.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:03, 18 03 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Ale ja bym nie zagrał w Móóózg dlatego, że znam lepsze gry o tej tematyce. Nie widzę sensu w umartwianiu się. Poza tym na razie Móóózg jest słaby. Nie ma w nim nic ciekawego. Nie oferuje mi nic co by mogło mnie zainteresować. Myślę, że jakakolwiek dobrze przemyślana gra (nie tylko RPG) potrafi czymś zainteresować.

Przy okazji, przeciwstawne cechy dla ludzi to:

Precyzja - Pośpiech (coś jak szybkość i refleks w jednym)
Gracja - Masa (siła, wytrzymałość i ogólne "przywiązanie do gruntu")


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jagmin dnia 20:10, 18 03 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:52, 18 03 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wreszcie piszesz do rzeczy. Samo stwierdzenie, że są inne gry o tej tematyce nie wystarcza. Jak mówisz "wolę tamte gry bo są fajniejsze" to już lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:38, 19 03 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





To moje, nieprecyzyjne stwierdzenie miało nasunąć autorowi niniejszego tematu delikatną sugestię, by sprawę przemyślał.

A tak w ogóle to nie wiem czy ten temat jest do oceniania pomysłu czy do pomocy w pomyśle? Jeżeli to pierwsze to już sie i tak nagadaliśmy więcej niż było warto. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:48, 19 03 2008
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Czy zombi chce umrzeć? Very Happy
Pomysł mimo wszystko da się wyprowadzić na ludzi Very Happy
Ja bym proponował mechanikę ja-prozac'a z Na Ratunek Marsowi, opracować dokładniej cechy zombich i dodał klimatyczne atuty w stylu: Odór, Spuchlizna, Lokatorzy itp. Dalej kładąc nacisk na łowy - może grę oprzeć na konflikcie: żywy/ofiara vs martwy/łowca i żywy/łowca vs martwy/ofiara. Oczywiście wszystko posypane z krztyną humoru.

A tak po za tematem - Jagmin i beacon dawno się was tak dobrze nie czytało (jeden nie chce się umartwiać inny nie widzi sensu grania kimkolwiek Mr. Green )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:58, 19 03 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Nimsarn, co nam przerywasz dialog? A było tak przyjemnie. Very Happy

Wiesz, może i można to ciekawiej opisać mechanicznie, ale czy fabularnie. Zombie to bezmózgi (pewnie dlatego pożerają cudze). Myślę, że wystarczy już jak gracze (i MG) są bezmózgami. Po co rozszerzać grono zarażonych? Granie takimi postaciami będzie przypominało grę w Doom'a. Tylko wyżynanka i koniec. Może lepiej pomyśleć o grze planszowej?

A gdzie jest autor? Zombie go dopadli?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:05, 19 03 2008
Vector
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Rzeczywiście, ciężko sobie wyobrazić jakiegoś sensownego RPG'a opartego na tym pomyśle. Tak więc planszówka! Ktoś ma jakiś pomysł na podstawowe zasady/założenia gry planszowej o zombie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:31, 19 03 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Czy ja wiem, może jakiś poważny RPG z graczami wcielającymi się w ludzi zamienionych w zombie i próbujących przeżyć nagonkę tych, którzy pozostali normalni. Starcia na dnie społecznej drabiny, brak skrupułów ze strony "normalnych", ciągły głód...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:31, 19 03 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Przy drobnej modyfikacji założeń zombiewatości zaczyna się robić nie-tak-źle, tzn. jeśli zombie będzie tym inteligentniejszy im więcej mózgów zeżre, ale jednocześnie będzie się wtedy stawał bardziej podobny do swojej osobowości sprzed zejścia to mamy mocny wew. konflikt -> żeby się nie stoczyć BG musi żreć mózgi, ale im wyżej intelektualnie i moralnie stoi tym większy czuje upór przed mózgożarciem. Twisted Evil Materiał na indie! Zaklepuję na swój użytek! ^^


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szabel dnia 12:32, 19 03 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:33, 19 03 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Jagmin napisał:
Wiesz, może i można to ciekawiej opisać mechanicznie, ale czy fabularnie. Zombie to bezmózgi (pewnie dlatego pożerają cudze). Myślę, że wystarczy już jak gracze (i MG) są bezmózgami. Po co rozszerzać grono zarażonych? Granie takimi postaciami będzie przypominało grę w Doom'a. Tylko wyżynanka i koniec. Może lepiej pomyśleć o grze planszowej?


Uch, zombie to postacie wielce tragiczne i wypchane dramą w takiej ilości, iż nawet Wąpierz kładzie się jak trzcina.
Ciągle walczące z pragnieniem, bez nadziei na lepsze jutro, a ich jedynym atutami w pogoni za (znacznie szybszą i lepiej uzbrojoną) zdobyczą, są nieustępliwość, wytrzymałość i specyficzny sposób zyskiwania przyjaciół.

Run zombie, Run !

Wink


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:48, 19 03 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Szabel napisał:
Przy drobnej modyfikacji założeń zombiewatości zaczyna się robić nie-tak-źle, tzn. jeśli zombie będzie tym inteligentniejszy im więcej mózgów zeżre...


Podaj mi grę RPG, w której startujesz jako bezmózgie stworzenie (mówię o postaci gracza a nie samym graczu). Jak chcesz odgrywać zombiego na początku swej kariery? Cel może i szlachetny ale nierealny. Podałeś przykład odwrotnego rozumowania niż w RPG. Najczęściej z czasem postacie graczy stają się tak potężne (lub słabe), że przechodzą pod kuratelę MG. Gracz musi mieć maksimum swobody w kierowaniu swoją postacią by MG mógł to skutecznie ograniczać. A tak MG musiałby na siłę wymyślać czemu zombie gracza odbiega od bezmózgiego schematu zachowań.

Zmierzam do stwierdzenia, że granie zombi przypominałoby raczej zabawę tamagotchi. Startujesz od jajka i dokarmiasz pupilka by był zadowolony i uczył się nowych sztuczek. Pytanie tylko czy gra w opiekę nad niepełnosprawną postacią jest cool?

Temat potraktowałem teraz jako luźną polemikę. Nie traktuję tego aż tak serio. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:40, 19 03 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Zacznę od dość prostego stwierdzenia, że wymieniany wcześniej przez Jagmina Promethean nie jest grą o zombich Razz. Przede wszystkim nie pasują do pierwotnej definicji, po drugie, dopóki nie używają mocy, wyglądają jak normalni ludzie (dla postronnych). Po trzecie, już sama ich "nazwa klasyfikacyjna" to Prometejczycy. W nWoD są też zombie, o to nie trzeba się martwić Razz.

Jagmin napisał:
Podaj mi grę RPG, w której startujesz jako bezmózgie stworzenie (mówię o postaci gracza a nie samym graczu). Jak chcesz odgrywać zombiego na początku swej kariery? Cel może i szlachetny ale nierealny. Podałeś przykład odwrotnego rozumowania niż w RPG. Najczęściej z czasem postacie graczy stają się tak potężne (lub słabe), że przechodzą pod kuratelę MG. Gracz musi mieć maksimum swobody w kierowaniu swoją postacią by MG mógł to skutecznie ograniczać. A tak MG musiałby na siłę wymyślać czemu zombie gracza odbiega od bezmózgiego schematu zachowań.


Ale czemu ma wymyślać na siłę? Prosta równość BG zombie myślą = NPC zombie myślą (jednostka: jak zjedzą odpowiednią ilość mózgów).

Zresztą, myślę, że jeśli mechanika takiej gierki byłaby rozsądnie zrobiona (Szabel odłóż te sztony Razz), to byłoby całkiem fajnie. Na początku stwór działający pod wpływem najbardziej pierwotnych instynktów (atakowanie najsłabszych w grupie, ucieczka przed źródłem tego, co może zabijać itd.), a potem coraz rozsądniejszy i coraz bardziej wzdraga się przed zabijaniem i pożeraniem mózgów.

Możnaby też zrobić, że im bardziej ludzki zombie, tym bardziej ludzko wygląda (najpierw przestaje się rozkładać, potem poszczególne rzeczy się łatają^^)... A jak ktoś nie ma nic przeciw jednego motywu z mangi, to dla tych myślących można wprowadzić kontrakty^^.

Jagmin napisał:
Zmierzam do stwierdzenia, że granie zombi przypominałoby raczej zabawę tamagotchi. Startujesz od jajka i dokarmiasz pupilka by był zadowolony i uczył się nowych sztuczek. Pytanie tylko czy gra w opiekę nad niepełnosprawną postacią jest cool?


A jak dla mnie to startujesz od głodnej bestii pożerającej to, co nie jest w stanie przed nią uciec, a potem właśnie, po etapie "jem wszystko co się rusza", przychodzi kolej na lepszą zabawę Wink. Wpasowanie się znowu do społeczeństwa, ustawienie sobie kontaktów z innymi inteligentnymi zombiakami, może w końcu zajęcie się tymi zombiakami, które stanowią zagrożenie w jakimś stopniu (na przykład jest ich za dużo i ludzi zaczynają niepokoić zniknięcia).

Moim zdaniem pomysł fajny (tzn. gra mądrzejącymi zombiakami).


Ps. Ale najpierw muszę podreperować honor i wreszcie dopisać rodzaje scen do Znaku Ciszy^^.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:16, 19 03 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Motyw refleksyjnego zombie jest jak najbardziej spoko. Tylko wówczas ten zombiak przestaje być archetypowym potworem-pożeraczem mózgów, a staje się postacią tragiczną. Nie mówię, że to źle, to tylko obserwacja. Wówczas taka postać świetnie wpasowywałaby się w klimaty świata mroku - tam gracze często wybierają pomiędzy takimi wartościami jak egoistyczna chęć istnienia i altruistyczna chęć ocalenia otoczenia.

Gdyby zrobić zombiaków zdolnymi do egzystencji wśród ludzi (jak niewidoczność Nosferatów ze starego WoDa) to może dałoby się z tego coś wykrzesać. Jednak jeśli będą oni dalej maksymalnymi outsiderami, to cały pomysł będzie raczej mało grywalny. Ło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:18, 19 03 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Behir, ale zdajesz sobie sprawę, że większość graczy zniechęci parę sesji typowym zombiakiem, by wreszcie dotrzeć do pełnej kontroli i tragizmu postaci? Poza tym jak wyobrażasz sobie prowadzenie zwierzęcia o inteligencji 1? Oczywiście mówimy o standardowych zombie o wymiarach 6 x 6. Odjechane i tragiczne wersje są właśnei w nWoD pod postacią Prometean (prometeuszy). Nie wiem czy doczytałeś czym są prometeanie a przynajmniej skąd pochodzą. To właśnie są takie zombiaki (golemy, mumie i jeszcze parę innych stereotypów) jakie opisał cactusse i beacon. Żyją pośród ludzi ale nie są częścią ich społeczeństwa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:53, 19 03 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Jagmin napisał:
Behir, ale zdajesz sobie sprawę, że większość graczy zniechęci parę sesji typowym zombiakiem, by wreszcie dotrzeć do pełnej kontroli i tragizmu postaci? Poza tym jak wyobrażasz sobie prowadzenie zwierzęcia o inteligencji 1? Oczywiście mówimy o standardowych zombie o wymiarach 6 x 6. Odjechane i tragiczne wersje są właśnei w nWoD pod postacią Prometean (prometeuszy). Nie wiem czy doczytałeś czym są prometeanie a przynajmniej skąd pochodzą. To właśnie są takie zombiaki (golemy, mumie i jeszcze parę innych stereotypów) jakie opisał cactusse i beacon. Żyją pośród ludzi ale nie są częścią ich społeczeństwa.


No, to przynajmniej wiem, że nie jestem większością graczy Wink.

Jak to sobie wyobrażam? Normalnie, jak zombie z filmów lub inne alieny. Ba! Mogą przecież polować grupowo. Naprawdę tak ciężko Ci sobie wyobrazić przez jakiś czas grę postacią, która nie będzie do końca Twoja?


I Promyki to NIE są zombie. W potocznym użyciu słowa zombie, są to po prostu ożywione zwłoki, a raczej animowane, bo nie za bardzo myślą. Przy Promykach to całkiem inna sprawa. Prometejczyk może stać się człowiekiem. Zombie nie za bardzo (nawet w tej mojej wersji nigdy człowiekiem się nie stanie, będzie tylko podobny). Prometejczyk należy do któregoś z "rodów". Według Ciebie potwór Frankensteina to zombie? Albo Ozyrys? A Galatea to już zwłaszcza, co nie Razz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Móóózg...
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin