squid |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 15 Sty 2008 |
Posty: 25 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Toruń |
|
|
|
|
|
|
Ładne. Jak dla mnie bardzo podobne do podstawowej wersji FUDGE - przewaga w teście to waga rany, kolejne komórki ran itp. Jeżeli ktoś nie lubi 4kF albo chce mieć większy zakres wyników - niech się przerzuca.
Z drugiej strony jednak system wydaje się być najlepszy do prowadzenia przygód z małą ilością walki - liczenie sukcesów jest w moim przekonaniu pierońsko uciążliwe. Jeżeli bym chciał prowadzić coś w stylu Fudge Dungeon Crawl, to wymyśliłbym jakiś inny system ran.
Do systemu przydałyby się jakieś zestawy atutów czy czegoś w tym stylu - są i w DnD, i w SW, i w SotC i tu i tu pozwalają na większą indywidualizację postaci. Kiedy graliśmy w czystego FUDGE'a, to wszyscy wojownicy mieli po prosu "Walkę" na Wspaniałym (+3). Czegoś brakowało.
Ale do ambitnej, raczej "cywilnej" gry - mechanika spoko, zwłaszcza, że nie tworzy absurdalnych wyników jak w DnD. |
|