Nimsarn |
pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 13 Sie 2005 |
Posty: 240 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Z buszu! |
|
|
|
|
|
|
Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pomysł na prostą grę nowej fali.
Gracze wcielają się w role mitycznych bóstw, określonych aspektami i mocą
Razem zawiązując, zrywając sojusze dążą do podporządkowania sobie śmiertelników na danym obszarze - quius regio eus religio.(albo jakoś tak )
Zasady
Określenie bóstw
Wpierw gracze ustalają aspekty swych bóstw wybierając po kolei z listy aspektów.
Ilość aspektów jednego bóstwa jest zależna od ilości graczy (proporcjonalnie do ich ilości).
Następnie określają pulę mocy (na początek proponuję 20p).
Określenie konfliktu
-Teren
Gracze po kolei opisują krainę, o którą będzie toczył się spór (powinny tu się znaleźć informacje o ukształtowaniu terenu, roślinności, ludności itp.) - każdy gracz po elemencie zgodnie z aspektem swego bóstwa.
-Określenie stron
Gracze wybierają z pośród siebie 2 głównych antagonistów.
Zakupy
Za punkty mocy każdy z graczy kupuje:
-bohaterów - magów lub wojowników;
-artefakty,
- potwory,
- (opcjonalnie) moce bohaterów.
Określenie inicjatywy
Wszyscy rzucają kostką k20 dodając wartość niewykorzystanej mocy, określając tym samym kolejność działań w rundzie - od najwyższego wyniku do najniższego.
Gra
Gracz posiadający inicjatywę opisuje, co robi jego bohater/ gdzie znajduje się jego artefakt/ gdzie można spotkać jego potwora.
----niedopuszczalne jest, aby jakiś artefakt pojawiał się od razu w posiadaniu któregoś z bohaterów - dozwolone jest to tylko w wypadku, gdy gramy już kolejną grę i występują w niej ci sami bohaterowie.
----Wpierw gracz powinien określić gdzie ukryty jest artefakt, a dopiero w następnej rundzie bohater może po artefakt wyruszyć tak, aby inni gracze też mieli taką możliwość lub wręcz ustawić przeszkody(potwory/bohaterów) na drodze.
Po nim robi to samo drugi w kolejności gracz, tak do ostatniego.
Po tym jak wszyscy opiszą, co dzieje się za ich sprawą w tej rundzie przechodzimy do następnej.
Gra toczy się do momentu, w którym jeden z bohaterów graczy zasiądzie na tronie danej krainy (w następnych grach gracz ten posiada o 10 punktów mocy więcej).
Bohaterowie/ potwory/ artefakty [B/P/A].
Każdy określany mocą swego bóstwa [M].
Dodatkowo B/P/A mogą posiadać moc czarowania, która określona jest limitem mocy [LM].
Limit mocy wliczany jest do kosztu B/P/A (w przeliczeniu 1p M = 1/2p LM)-pozwala on zwiększyć na jedną rundę moc B/P/A o niewykorzystaną moc bóstwa w wielkości określonej limitem - moc przelana jest odejmowana od niewykorzystanej mocy do końca gry.
Bohaterowie to ludzie, elfy, krasnoludy itp.
Artefakty - przedmioty różnego rodzaju np. miecze, pierścienie, kielichy, itp.
Potwory - dzikie bestie.
Walka
Gdy dojdzie do walki między bohaterami lub bohaterem i potworem różnych bóstw
Gracze dodają moc bohatera/potwora do mocy posiadanych artefaktów, ew. dodając niewykorzystana moc o ile bohater/artefakt posiadają moc czarowania - nie więcej niż wynosi LM.
(Bohater nie może wykorzystywać artefaktów tego samego rodzaju lub angażujących jego uwagę w tym samym czasie - np. nie można grać na świętym rogu dmuchając w przeklęte dudy, ale można zadąć w róg i dobyć ognistego miecza.)
Do określonej w ten sposób mocy adwersarzy dodaje wynik rzutu k20.
Ten z graczy, który uzyska wyższy wynik wygrywa starcie - pokonuje przeciwnika/potwora/ przeszkodę i może uczynić z nim, co mu się żywnie podoba .
Przegrany o ile nie zginie (np.: jest w niewoli lub poraniony) nie może brać udziału w grze o ile inny bohater/potwór mu nie pomoże, a i w tedy jego moc ulega zmniejszeniu o połowę. (W następnej grze ten sam bohater może posiadać już swą startową moc lub nawet większą, dotyczy to nawet zmarłych bohaterów -reinkarnacja - powinien jednak nosić ślady swej klęski).
Aspekty bóstw
Powinny opisywać czynniki mające wpływ na życie śmiertelnych ew. siły natury, np.: miłość, śmierć, pioruny, dzikie bestie, sen, macierzyństwo, ogień, woda, ziemia, itp.
Problem:
Stanowi właśnie lista aspektów i ich właściwe opisanie.
I jak wam się podoba, moja gra bez MG? |
|