Szabel |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 07 Maj 2006 |
Posty: 1316 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Z góry przepraszam za double-post, ale liczę na wyrozumiałość Adminów - chciałem żeby na temat ktoś zwrócił uwagę. Otóż projekt Mitologii żyje i prace trwają. A jako, że ja kłaniam się bożkowi Power19 (nie to co Zuhar, bezbożnik jeden ) to zamieszczam odpowiedzi na te 19 magicznych pytanek. Z góry zaznaczam, że z gry wychodzi skrzyżowanie RPGa(pewien zakres inwencji własnej i obecność MG), bitewniaka(kontrola nad Sługami, lokowanie Siedzib itd.) i planszówki(mapa budowana z małych kartoników).
Cytat: |
1. O czym jest twoja gra?
W skrócie - o religiach, światopoglądach, systemach wartości, ale widzianych nie od strony wiernego, czy misjonarza a obiektu kultu - boga.
2. Co robia postacie?
Postacie Graczy są bogami i toczą nieustanny konflikt z innymi bogami w celu stania się tym największym, wyznawanym przez większość, czy nawet jedynym słusznym bogiem. W tym celu kontrolują swoje Sługi(których są trzy typy), czynią cuda, zsyłają zarazy, dokonują objawień itd.
3. Co robia gracze(wliczajac w to mg, jeśli jest taki)?
Szeregowi gracze kierują bóstwami i ich małymi imperiami(czy wspomniałem już, że wszystkie rasy są z założenia fanatyczne i nikt się nie nawraca?), toczą ze sobą wojny, tworzą chwilowe sojusze i starają się tak ustalić porządek świata tak by im się dostało jak najwyższe miejsce. No i przy okzaji tworzą nowy świat, z jego mitologią. MG(zwany Stwórcą) głównie pilnuje przestrzegania zasad i sędziuje w sytuacjach spornych.
4. W jaki sposób opisany świat(lub jego brak) wzmacnia to, o czym jest gra?
W Mitologii nie ma opisanego świata. Jest to zabieg celowy, bo skoro gracze są bogami to powinni sami tworzyć świat, ale warto zauważyć, że nie tworzą go na początku - świat zmienia się przez cały czas trwania sesji. Bóg wody postanawia podtopić 3/4 krainy wroga? Nie ma sprawy(o ile oczywiście da radę pokonać tego drugiego boga).
5. W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?
Nie wzmacnia. Ważniejszy od samego stworzenia bóstwa jest jego dalszy rozwój.
6. Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra(lub kaze, jesli to konieczne)?
Gra premiuje zachowania które mieszczą się w kanonach boskich zachowań - niszczenie tego co podlega wrogim bogom, dbanie o swoje owieczki(wyznawców), czynienie różnych cudów, czy np. przekazywanie przez Proroków boskich przesłań zawierających prawidła wiary. Co do kar - gracze będą je sobie wymierzać nawzajem, bo każdy popełniony błąd sprawia, że inni gracze wyprzedzą tego który błąd i będą mogli złoić mu skórę.
7. W jaki sposób style gry/zachowania sa w twojej grze nagradzane lub karane?
Pewne formy działania będą zwiększać parametry Rasy przypisanej do danego boga, np. osuszenie jeziora w którym wrogi bóg ukrył bestię polującą na naszych wyznawców zwiększy ich Żarliwość, zesłanie pomyślnych deszczów poprawi ogólną kondycję fizyczną Rasy itd.
8. Jak w twojej grze rozdzielone sa mozliwosci narracji i odpowiedzialnosc?
MG w zasadzie nie jest w narrację wplątany, dzieje się ona między graczami i ich sługami, a Stwórca zachowuje rolę arbitra(np. ocenia w Punktach Mocy ile będzie kosztować jakaś czynność, albo pilnuje żeby konflikty były rozwiązywane zgodnie z zasadami).
9. Co twoja gra robi, zeby przyciagnac uwage graczy, ich udzial i zaangazowanie(np. Co twoja gra robi, zeby sie przejmowali)?
Uwagę graczy ma przyciągnąć niekonwencjonalna tematyka, udział i zaangażowanie - dobra rozrywka.
10. Jaki jest sposob rozstrzygania/mechanika w twojej grze?
Większość opiera się o porównywanie wartości, ale czasem występuje też element losowy(zazwyczaj rzut 2k6)
11. W jaki sposob rozstrzyganie wspomaga, to o czym jest gra?
Nie wspomaga tematyki gry samo rozstrzyganie, ale raczej to, że niemal każda rozstrzygana czynność ma wpływ na Żarliwość poszczególnych Ras, a więc pośrednio na moc danego Boga.
12. Czy w twojej grze postacie sie rozwijaja? Jesli tak, to w jaki sposob?
Wydawało by się, że bogowie są odwieczni i niezmienni. W tej grze jednak się rozwijają. W trakcie gry "w locie" zdobywają dodatkowe Aspekty i Atrybuty.
13. W jaki sposob rozwoj postaci(lub jego brak) wspomaga to, o czym jest gra?
Każdy system ideowy - religijny, filozoficzny, czy polityczny - ewoluuje przez czas swego istnienia. Tak też ewoluować mają systemy religijne wokół bohaterów graczy wraz z pojawianiem się nowych aspektów i atrybutów. Weźmy przykładowego boga:
Cytat: | Gordinn
Aspekty: Burza
Atrubuty: Włócznia o grocie w kształcie pioruna
Moc: 120 |
Jego kult wiązać się będzie ze strachem przed Burzą i szacunkiem wobec sił natury. Może mieć też w pewnych warunkach powiązanie z męską płodnością(piorun zapłedniający ziemię wiosną znany m. in. ze słowiańskiej wizji kosmologicznej). Jeśli natomiast dobierze sobie Aspekt Władza i Atrybut Korona, to będzie przez wyznawców postrzegany jako patron wielkich wodzów i będą oni sami ich sobie szukać i chętniej za nimi podążą, co może mieć wpływ na styl działania Herosów Gordinna.
14. Jaki efekt chcesz swoja gra wywolac u graczy?
Ta gra ma przede wszystkim dostarczyć rozrywki, ale też wzbudzić refleksję nad różnymi możliwymi systemami wartości, i być może ukazywać różne rozwiązania dylematów moralnych(które u różnych bogów mogą, a wręcz powinny być diametralnie różne). Nie bez znaczenia jest też podłehtanie skrytych egocentrycznych zapędów graczy.
15. Jakie elementy towje gry zostaly dokladniej opisane. Dlaczego?
W grze najobszerniej opisane jest tworzenie świata, różne typy sług i metody zwiększania żarliwości Rasy przypisanej danemu bogu, ponieważ są to główne dostępne bóstwom metody działań. Oczywiście pewien nacisk kładę też na tworzenie systemu ideologiczno-religijnego - za dobrze skonstruowany system czy przkazywanie przez Proroków nowych związanych z nim treści może MG dać bonus do Żarliwości Rasy.
16. Jakie elementy twojej gry najbardziej cie ekscytuja/interesuja? Dlaczego?
Najciekawsze wydaje mi się tworzenie kultu, całej tej otoczki wokół bóstwa, bo jeśli dobrze się przemyśli kiedy to wykorzystać i wprowadzić to można odratować się z sytuacji w której nagle wszyscy inni gracze okazują się potężniejsi.
17. Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na daja, nie moga dac lub nie chca?
Daje im możliwość sprawowania najwyższej z możliwych władz. Daje im możliwość stworzenia od podstaw nowego epickiego świata fantasy(nie całkiem kompletnego, ale zawsze jakiegoś). Daje im możliwość spojrzenia na fantasy z innej perspektywy. Daje ciekawe skrzyżowanie RPGa z figurkową grą strategiczną.
18. Czy chcesz swoja gre opublikowac i w jaki sposob?
Tak, chcę ją opublikować. Najprawdopodobniej jako niewielki PDF z paroma odręcznymi ilustracjami.
19. Jaki jest twoj docelowy czytelnik?
Nie zastanawiałem się nad tym gdy zabierałem się za pisanie, ale myślę, że jestem w stanie podać listę osób których Mitologia może zainteresować:
- fani gry "Black & White",
- egocenrycy, tudzież jednostki z manią wielkości ,
- bitewniakowcy szukający pewnej odskoczni od MechWarriora czy Warhammera,
- osoby mniej lub bardziej zainteresowane religioznawstem(jako miła rozrywka "powiązana" z ich hobby),
- inni których to przypadkiem zainteresuje.
|
I jak? |
|