cactusse |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 16 Sie 2005 |
Posty: 660 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Kraków |
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/post_corner.gif) |
|
Hmm, takie z ciekawszych "niestandardowych" mechanik jakie widziałem :
- ORE (Godlike) :
Rzucasz paczką k10, i wybierasz zestaw kości z takimi samymi wynikami.
Ilość kości w zestawie oznacza jak szybko wykonałeś akcje (im więcej tym szybciej), wynik na kościach oznacza jak dobrze wykonałeś akcje.
Np. rzucając 7k10 i dostając 8,6,6,6,5,5,4 można z tego wygrzebać zestaw trzech szóstek (czyli jakość=6, szybkość=3), lub dwóch piątek (jakość=5, szybkość=2).
- Unknown Armies
Wykonujesz rzut procentowy k100, musisz zmieścić się z wynikiem pod wartością swojej umiejętności, i dodatkowo wyrzucić jak najwyższy wynik.
Dublety (np. 77, 55, 22) oznaczają ekstremalne szczęscię lub ekstremalnego pecha.
- Weapons of the Gods
Rzucasz kilkoma k10 i wygrzebujesz z tego podobnie jak w ORE zestawy takich samych wyników, tyle że ilość kości oznacza cyfre dziesiętną twojego rzutu, a wynik na tych kościach cyfre jedności.
Np. rzucając 7k10 i dostając 8,6,6,6,5,5,4 można z tego wygrzebać zestaw trzech szóstek (czyli 36) lub dwóch piątek (25).
Hmm, takie z dziwniejszych mechanik o których słyszałem :
- Dread
Do mechaniki używawa się drewnianej wieży z gry "Jenga". Wyciągając z niej klocki gracze mogą pomogać swoim postaciom, jeżeli jednak wieża się przewróci to Big Problem.
Btw. gra jest horrorem, i podobno tak rozkłada przez sesje wieża nieźle buduje napięcie.
- (Ups, memory block corrupted :-/ )
Każdy z graczy dostaje na całą sesje 100k6, i może je dowolnie "wydawać" na testy.
- Fastlane
Do gry używa się hmm, ruletki. Gracze i mając "chipsy", za które mogą kupować sukcesy, prawo do narracji itp. "Chipsy" można wygrać od mg "stawiając" swoje zasoby na rózne pola ruletki, na zasadzie wysokie ryzyko - wysoka wygrana / niskie ryzyko - niska wygrana.
Btw. Po przeglądnieciu ORE, również bawiłem się w różne machinacje z rozbijaniem puli kości na skuteczność/czas, ale dałem sobie spokój, za mało jest kostek w Fudge'u . |
|