Nimsarn |
pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 13 Sie 2005 |
Posty: 240 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Z buszu! |
|
|
|
|
|
|
A niech to Magnes - Zrozumiałem!
Postulowałeś, aby wykonywać dwa rzuty.
1 za moc czaru (cała ta zabawa, którą proponowałem);
2 za umiejętność panowania nad mocą (tu są te twoje umiejętności).
Problem:
Czy myślałeś o tym jak to rozwiązać z czarami złożonymi?
Np. mag posiadający um. władania ogniem na poz. k4 i um. władania powietrzem na poz. k10,
chce przemieścić ognistą kulę (1 kość ognia + 1 kość powietrza).
Czy teraz przed porównaniem sumuje wartość umiejętności (k4+k10) i porównuje z mocą czaru (sumą kości żywiołów)?
Pomysł niezły, ale mi nieco mniej się podoba, wolę myśleć o czynnikach wyuczonych jako o czymś stałym
____________________________________________________________
Coś nowego
Syntetyczna mechanika walki
Rzecz tak prosta, że dziwię się, że jeszcze na to nie wpadłem
Przyszło mi to do głowy, gdy łamałem się jak uprościć mechanikę walki w Ścieżce tak by nadawała się do poprowadzenia na forum (może jak pomysł dopracuję i znajdę chwilkę czasu to umieszczę go w kolejnym nie publikowanym dodatku )
O co chodzi:
Gdy dochodzi do starcia obie strony ( w walce grupowej należy, w miarę możliwości podzielić walczących w pary) testują swe cechy/umiejętności odpowiedzialne z a taką działalność.
Następnie porównujemy:
- jeśli oboje uzyskali sukces oznacza to walkę nie rozstrzygniętą (w tej rundzie nie doszło do zranienia żadnego z oponentów - przeciwnicy umiejętnie parują swe ciosy);
- jeżeli jeden z przeciwników w teście poniesie porażkę, oznacza to, że został trafiony (raz albo wielokrotnie);
- w wypadku, gdy oboje adwersarze poniosą porażkę, wygląda na to, że po prostu oboje nie trafili - zdarza się .
Problem:
1. Jak rozwiązać kwestie stosowania broni szermierczych (miecze, szable, rapiery), tarcz?
2. W jaki sposób ująć stosowanie przez strony broni o różnych zasięgach, (np. nóż kontra miecz)?
3. Walka dwoma orężami na raz.
Proponowanie rozwiązania:
Ad 1.
1. Strona pozbawiona możliwości parowania (nie używająca broni szermierczej/nie posiadająca tarczy) w wypadku remisu (obie strony odniosły sukces), strona nie doposażona otrzymywała trafienie/trafienia;
2. Przeciwnik osoby nie stosującej tarczy, broni szermierczej otrzymuje dodatni modyfikator do testu (łatwiej mu trafić).
W obu przypadkach posiadanie tarczy dawałoby ujemny modyfikator zależny od jej wielkości do testu przeciwnika.
Ad 2.
1. Osoba walcząca z przeciwnikiem używającym broni o większym zasięgu, do jego pierwszej porażki nie posiada ujemny modyfikator do swego testu. Po pierwszym trafieniu (przez osobę używającą mniejszą broń) sytuacja się odwraca - również do pierwszej porażki osoby używającej mniejszej broni.
Ad 3.
1. W wypadku trafienia cel takowego otrzymuje dwie rany (wypadku stworzeń poliramiennych, liczba ran zależna od ilości zastosowanych kończyn), ale tak walczący oponent otrzymuje ujemny modyfikator do testu.
Co wy na to? |
|