autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> mechanika w SK Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
mechanika w SK
PostWysłany: 16:06, 29 12 2007
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





W końcu nadszedł czas by stworzyć maszynkę na której będzie działać mój system. No to wymyśliłem.

Ogólnie testy będą wykonywane poprzez rzut 2K10(ale pula kości może być zwiększona w wyniku np. używania cechy specjalnej itp. Zawsze jednak będą wybierana dwa najwyższe wyniki), a wynik dodawany będzie do cechy, lub cechy + umiejętność. Poziom trudności będzie przy tym od 20(łatwe) do 40(heroiczne).

Przeciętna cecha będzie w wysokości 12-13, a umiejętności będą od 1 do 10 poziomu. Przy czym na początku bohaterowie będą zaczynać z maksymalnie umiejętnością na 5 poziomie.

Walka będzie zamotana ale będzie jeszcze testowana, więc zobaczymy w praniu jak to będzie wyglądać.

Cech będzie dziewięć głównych, i kilka pobocznych[jak to kogoś interesuje to opisze]

Oprócz umiejętności będą talenty, które będą umiejętnościami wspomagającymi w pewnych warunkach. Ich poziom będzie między 1 a 5. Przykładem może być Umiejętność Walki dla miłujących wprowadzanie pokoju przy pomocy żelastwa.

Cechy będzie bardzo trudno rozwinąć, będzie to czasochłonne i kosztowne. Dlatego będzie trzeba się oprzeć bardziej na umiejętnościach i talentach. Naturalnie różne rasy będą miały rożne preferencje, np. fauny będą bardziej zwinne niż reszta Mówiących, co także przełoży się na rozwijanie Zręczności.

Cechy losuje się poprzez rzut 1K6 lub 2k6[wybiera się wyższy wynik], a wynik dodaje się do modyfikatora za rasę. Profesja będzie miała wpływ na to czy rzut na cechę będzie 1K6 czy 2K6.
Np. weźmy Centaura Siła 11, Kondycja 10, Zwinność 9, Refleks 9, Zmysły 10, Wola 9, Duch 10, Intelekt 8, Charyzma 9, który będzie żołnierzem Si 2K6, Ko 2K6, Zw 1K6, Ref 1K6, Zm 1K6, Wo 2K6, Du 1K6, Int 1K6, CH 1K6
Losując np. siłę do 11 dodajemy jeden z wyników z rzutu 2K6, jak wyjdzie np. 2 i 5, no to wiadomo, że gracz wybierze 5, i siły będzie miał wtedy 16. W wypadku Zwinności do 9 dodajemy wynik rzutu 1K6.
Proces tworzenia postaci nie jest jeszcze do końca opracowany, tak więc nie powiem jak dokładnie będzie z umiejętnościami. Na pewno będzie na nie wpływ profesja, ale i pochodzenie i historia postaci. Może jakieś punkty wolne do wydania na nowe umiejętności czy zwiększenie poziomu posiadanych. Listy umiejętności jeszcze nie opracowałem.

Mechanikę walki opracowałem, pewnie wiele będzie trzeba jeszcze zmienić, ale wpierw testy. Będzie w niej sporo zasad, ale myślę, że po opanowaniu nie sprawi problemów. Obrażenia będą zadawane w zależności od broni którąś z kostek, od K4 do K20, przy czym najczęściej będzie używana pewnie K10, oraz K8 i K12. Mam nadzieje, że mnogość manewrów jakie można wykonywać nie zamota za bardzo rozgrywki. O mechanice walki napisze jeszcze.

Rasy będą miały swoje cechy specjalne, które też będą wpływać na testy. Przykładowo centaury są bardzo silne fizycznie, wszystkie testy siły będą wykonywać dodatkową K10, a obrażenie będą zwiększone o1 lub 2(jeszcze nie zdecydowałem).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:11, 29 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





To może zacznij od rozwinięcia informacji o cechach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:33, 29 12 2007
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Proszę cie bardzo Razz
Cechy glowne sa juz wymienione -Siła, Zwinnosc itd. Ich przeznaczenia nie trudno sie domyslec, opisywane byly trylion razy w innych systemach(wiem tez bede musial o nich napisac w systemie).
Sa jeszcze oczywiscie cechy poboczne, wsrod nich beda: Żywotność, Próg Bólu, Próg Krytyczny, Próg Śmiertelny, Punkty Fantazji, Punkty Sławy, Atak/Obrona, Punkty Talentu, Punkty Akcji

Żywotność określa jak wiele ran może wytrzymąc postać przed zejściem w zaświaty. Jeżeli spadnie do 0 postać traci przytomność(bez testowania), jeżeli spadnie poniżej 0 nastąpi zgon(lecz też tam będzie jakiś poziom, i będzie można przeżyć przy odpowiedniej pomocy nawet będąc poniżej 0)

Próg Bólu, Krytyczny i Śmiertelny - rana zadana BG/BN będzie mogła spowodować nie tylko utratę żywotności, ale i ból, lub kalectwo, a nawet wykolejenie na tamten świat przy dodatniej jeszcze wartości Żywotności. Rana jak przekroczy któryś z tych progów może nałożyć karę za ból, spowodować krwawienie, obcięcie członka, utrate ucha/oka itd.

Żywotności i Progi będą zależeć od Kondycji, ale i rasy.

Punkty Fantazji - ot odpowiednik punktu przeznaczenia itp. Postać przeważnie będzie miała 1 PF, może raz na sesje przeznaczyć go na uratowanie życia, lub zwiększenie swoich możliwości na krótki okres w grze(np. na jedną turę rzucac większą pulą kości, zamiast np. 2K10, rzuca 4K10 i zatrzymuje 4 wyniki), zdanie jednego testu automatycznie. Do tego więc będzie służyć Punkt Fantazji, szczególni herosi będą posiadać dwa a nawet i więcej Punktów Fantazji.

Punkty Sławy lub raczej Sława, określa jak bardzo znana jest postać, i jej czyny.

Atak/Obrona, w zależności od używanej broni wynikać będzie z innych cech. Np. ciężki miecz dwuręczny będzie miał liczony atak z Siły i Zwinności, a obronę z Siły i Refleksu. Szansa na trafienie wroga zaś będzie jeszcze zwiększana o poziom umiejętności bojowych.

Punkty Talentu, w zależności od talentu pula punktów jakie można przeznaczać na dane akcje. Np. Talent Umiejętność Walki, da nam Punkty Walki, którymi możemy modyfikować swoje akcje ofensywne i defensywne.

Punkty Akcji, będą wynikać z Refleksu postaci. Mozliwe, ze cecha ta nie bedzie istniec, bo na mechanike nie ma roznice miedzy nia a cecha Refleks. Kazda akcja ma swoje opoznienie(podobnie jak w Krysztalach Czasu). Wykonanie akcji o danym opoznieniu np. 5 zabierze nam 5 punktow z puli PA. Gdy PA zostana wykorzystane postac nie moze juz dzialac w danej turze. Dodatkowo jednak bedzie Inicjatywa, okreslacjaca kolejnosc dzialania postaci itp. Wyjasnie to przy okazji opisu walki.

PS
Nazwy cech sa rzecz jasna robocze, nie wykluczam, ze beda one zmieniane.

PS II
O talentach i punktow talentach troche więcej.
Wybierając profesję, gracz otrzymuje na 1 poziomie Talent. Rodzaj talentu bedzie zalezec od profesji. I tak profeje walczace otrzymaja Umiejetnosc Walki, Rzemieslnicy otrzymaja Zlota Raczke.
Punkty Talentu rowne sa poziomowy Talentu*3, na jedna akcje/czynnosc mozna wydac maksymalnie tyle PT ile wynosi poziom Talentu.

Lista Talentow: Umiejetnosc Walki, Zlota Raczka, Magia, Sokole Oko, Lepkie Raczki, Odkrywca.

Umiejetnosc walki - jej poziom dodawany jest do ataku i obrony, punkty zas walki mozna przeznaczac na manewry w walce. Postac pozbawiona tej umiejetnosci, nie moze rzecz jasna modyfikowac swoich wynikow w walce.

Zlota raczka - profesje rzemieslnicze daja graczowi Zlota Raczke. Dzieki temu Talentowi zwieksza sie o jej poziom wynik rzutu przy testach rzemiosla(czy to tworzenie przedmiotow, czy ich naprawa). Punkty wydawane sa na udokonalanie przedmiotu, czy zwiekszenie szansy powodzenia testu. Na co mozna wydac punkty i jaki to daje efekt, bedzie opisane. Przykladowo moge powiedzec, ze gdy np. Maszynomag bedzie chcial stworzyc szable o magicznych wlasciwosciach, ale i takze, wykuc ja doskonalej jakosci. To bedzie np. musial wydac 1 punkt talentu na kazda ceche magiczna jaka szabla ma posiadac, ale i na jej parametry typu opoznienie czy obrazenia. Chcac np. stworzyc szable z dwiema magicznymi cechami, bedzie musial na to przeznaczyc 2PT, jezeli chcialby dodac jeszcze np. ze szabla ma byc dobrze wywazona, co ma jej dawac o 1 punkt mniej opoznienia, to musi wydac 1PT dodatowo. Oczywiscie musialby posiadac Zlota Raczke na 3 poziomie.

Magia - ten talent jeszcze nie wiem jak bedzie dzialac. Z pewnoscia bedzie on wplywac na umiejetnosci magiczne postaci, i testy zwiazane z magia - wywolywanie efektow magicznych, zwiekszanie szansy powodzenia testu uzycia mocy itd.

Sokole oko - talent dla postaci typu tropiciel, strzelec, czlowiek dziczy itp. Bedzie mozna ja wykorzystac w testach wypatrywania, tropenia, polowania. Ale takze i w walce strzeleckiej, na podobnych zasadach jak w przypadku Umiejetnosci Walki - zwiekszajac szanse na trafienie, sile trafienia itd.

Lepkie raczki - talent typowy dla zlodziei, skrytobojcow, szpiegow, lotrow, dyplomatow, szarlatanow itd. Bedzie mial wplyw na umiejetnosci zwiazane z zajeciami wymienionych powyzej "profesji". Dlatego bedzie mozna ich uzyc zarowno podczas proby zakradania sie do ofiary, oszukiwania, ale i akrobatyki, rozbrajania pulapek, otwierania zamkow czy kradziezy. Warunkiem bedzie posiadanie umiejetnosci ktora talent ma wspomagac. Np. dyplomata bez akrobatyki jako umiejetnosci, nie bedzie mogl wspomagac prob akrobatycznych akcji talentem. Mozliwe, ze takze bedzie mozna w walce uzyc kilku manewrow przy pomocy punktow tego talentu(ale nie w takim zakresie jak przy Umiejtnosci walki).

Odkrywca - podobnie jak przy sokolim oku wspomagac bedzie testy przetrwanai w dziczy, jezdziectwa. Odkrywca to jednak takze talent dla profesji naukowcow/wynalazcow. Talentem tym bedzie mozna wspomaga testy umijetnosci wiedzy. Dzieki czemu bedzie mozna dowiedziec sie czegos o znalezionym tajemniczym przedmiocie, a nawet umiec go wykorzystac. Podobnie jak przy Lepkich Raczkach, i innych talentach, nalezy posiadac umiejetnosc jaka chce sie wspomodz - wynalazca alchemik nie wesprze tym talentem proby wspinaczki, jezeli tejze umiejetnosci nie posiada.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shakaras dnia 17:50, 29 12 2007, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:33, 29 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Ciekawe.....Ale nie uważasz,że cech jest za dużo?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:42, 29 12 2007
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





@Kruk
Jest ich faktycznie duzo, ale mowisz o glownych jak Sila, czy pobocznych jak Prog Bolu??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:54, 29 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Główne.Poboczne takie jak próg bólu dobrze się sprawdzają w fantasy,szczególnie cięzkim.O SK się nie wypowiadam bo nie czytałem.
Ale naprawde Cechy powinny być IMO bardziej ogólne,żeby być grywalnymi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:40, 29 12 2007
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Mysle, ze zostane przy tylu. Moglbym w sumie zrobic 5 cech, ale wole bardziej zroznicowac postaci graczy i enpisiow.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shakaras dnia 19:44, 29 12 2007, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:31, 30 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Twoja wola.Sam wole małą ilość statsów co widać zresztą po MNGŁK:p.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:04, 30 12 2007
Frey
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





ufff a już się bałem, ze ja nie jasno opisje mechanike Very Happy

Trasznie poszarpane o wszystkim, czyli o niczym. Co to sa talenty... nie wiem nadal, cos z akcjami, jak wynika z poczatku, ale potem hmm jakiś bonusy czy coś. Test 2k10 + x +y o ile dobrze to odczytałem, niby nic niezwykłego.

Czy cech jest duzo, nie wiem bo autorowi nie chciało sie wypisac cech głównych...
Żywotność, Próg Bólu, Próg Krytyczny, Próg Śmiertelny - lol 4 rzeczy co mozna spokojnie do dwóch zredukować, moim zdaniem całkiem zbędne trzymanie kilku progów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:57, 30 12 2007
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Frey napisał:

Żywotność, Próg Bólu, Próg Krytyczny, Próg Śmiertelny - lol 4 rzeczy co mozna spokojnie do dwóch zredukować, moim zdaniem całkiem zbędne trzymanie kilku progów.


I tak tez jest, bo choc o tym nie napisalem, to: Prog Krytyczny i Prog Smiertelny wynikaja z Progu Bolu.
Prog Krytyczny=PB*2; Prog Smiertelny=PB*3
to tylko zeby ulatwic graczom i MG Wink

Moze podam przyklad z tymi Talentami o co chodzi Wink
Dajmy na to, ze mamy postac Kowala, rzemioslo kowalstwo 5, talent zlota raczka 2, Sila 12.
Kowal chce wykonac Karabele, ktora bedzie znacznie lepiej wywazona, oraz bardziej zabojcza. Na mechanike Kowal chce zeby Karabela ktora wykona miala o 1 opoznienie mniej, i zamiast kostki K8 na obrazenia rzucac K10. Moze nadac dwie wlasciwosci broni, gdyz ma talent na 2 poziomie. Za kazde jednak ulepszenie test wykucia karabeli rosnie o 5.
Jak testowac wykonanie tej broni? Sila+Umiejetnosc+Talent, czyli 12+5+2, daje nam 17. Do tych 17 dorzucamy 2K10, i jezeli przekroczymy Poziom Trudnosci, udalo sie nam wykonac przedmiot o wlasciwosciach jakie chcielismy mu nadac. W tym wypadku PT wynosiloby 30(20+5+5).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shakaras dnia 13:02, 30 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:41, 30 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Czyli 2k10/opjonalnie rzucasz więcej ale zatrzymujesz 2/+x+y+c <=>cE<0>vcE{1,2,3,4,5} .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:31, 30 12 2007
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Kruk napisał:
Czyli 2k10/opjonalnie rzucasz więcej ale zatrzymujesz 2/+x+y+c <=>cE<0>vcE{1,2,3,4,5} .


nie wiem co to na koncu Razz ale tak Smile

Jezeli masz ceche specjalna, ktoa mowi, wszystkie testy Sily wykonujesz dodatkowa K10, to rzucasz 3K10, ale zatrzymujesz dwa najwyzsze wyniki.
przy czym jezeli x to cecha, a y to umiejetnosc, to c czyli talent nie zawsze wystepuje w testach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:37, 31 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





<0,0> wybacz błąd.Znaku należy do nie mogłem znaleźć więc dałem E.
Tak podsumowałem co powiedziałeś.Talent nie zawsze występuje więc wynosi 0,1,2,3,4 lub 5 ale jeśli nie występuje,dałem 0,to nie zmienia wartości,ch.... humanistą jestem Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:05, 31 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Shakaras - jak dla mnie to tworzysz małego potworka. Inna rzecz, że chaotycznie to przedstawiasz i jest nie do odróżnienia od plugastw z mitologii Cthulhu. Wink Razz

Jak rozlicza się kolejność w walce?

Czy istnienie talentu Umiejętność walki oznacza brak umiejek odp. do walczenia?

Czemu tak mało Punktów Fantazji(tylko po 2 dla najlepszych...)?

Do czego przydaje się Sława?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:47, 31 12 2007
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





<Jak rozlicza się kolejność w walce?>

Zalezy to od cechy Refleks, na poczatku nalezy okreslic inicjatywe, kazdy rzuca K10(elfy2K10 i wybieraja wyzszy wynik), dodaje sie do refleksu
Przyklad:
Refleks 12 rzut K10, daje , to Inicjatywa 19
Kazda akcja ma swoje OPOZNIENIE(zupelnie jak w Krysztalach Czasu), np cios mieczem Opoznienie 6
Gracz majacy Inicjatywe 19 deklaruje atak mieczem, 19-6=13, w 13 momencie nastapi jego atak
Ilosc akcji w turze jest ograniczona przez wartosc Refleksu, jak w tym wypadku ma 12, a miecz ma opoznienie 6, to zostanie mu jeszcze 6 punktow refleksu - a wiec moze zaatakowac dwa razy w turze

reszte dopisze pozniej jak wroce...bo mnie tu gonia

no jestem wiec dokanczam ;P
Dlatego pisalem wlasnie o Punktach Akcji/Refleksu, chociaz rownac sie beda one refleksowi, wiec nie widze sensu robic takiej cechy.
Akcje defensywne, beda obnizac inicjatywe, co niekoniecznie musi wyczerpac nasze "zapasy" refleksu, Kazda akcja defensywna ma Opoznienie jak bron.
Chcac bronic sie przed atakiem, deklaruje sie akcje defensywna, i obniza inicjatywe o opoznienie broni. W tym wypadku gdy Inicjatywa wynosi 19, a opoznienie 6, to inicjatywa spadlaby do 13, ale wciaz mozna by wykonac dwie akcje zaczepne mieczem.
Wspomniana Umiejetnosc Walki[nazwa robocza], procz bonusu do Ataku/Obrony, daje punkty walki ktore mozna przeznacza na manewry w walce. I tak np. mozna wydac 1PW na rioposte - daje to nam, ze nie tracimy inicjatywy za akcje obronna.

<Czy istnienie talentu Umiejętność walki oznacza brak umiejek odp. do walczenia?>

beda umiejetnosci bojowe, typu walka bronia itd.

<punkty fantazji>
nie potrzeba wiecej PF, zauwaz ze gracz ma te PF na sesje, a wiec spotkanie. A nie jak PP w warhammerze, gdzie jak sie skoncza to lipa Wink

<Sława>
Okresla jak bardzo znany jest BG i jego czyny, to moze wplynac na wiele rzeczy, glownie tak zwanych "spolecznych"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shakaras dnia 14:20, 31 12 2007, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
mechanika w SK
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin