Shakaras |
degustator autorek |
|
|
Dołączył: 10 Maj 2007 |
Posty: 163 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Szczecin |
|
|
|
|
|
|
Proszę cie bardzo
Cechy glowne sa juz wymienione -Siła, Zwinnosc itd. Ich przeznaczenia nie trudno sie domyslec, opisywane byly trylion razy w innych systemach(wiem tez bede musial o nich napisac w systemie).
Sa jeszcze oczywiscie cechy poboczne, wsrod nich beda: Żywotność, Próg Bólu, Próg Krytyczny, Próg Śmiertelny, Punkty Fantazji, Punkty Sławy, Atak/Obrona, Punkty Talentu, Punkty Akcji
Żywotność określa jak wiele ran może wytrzymąc postać przed zejściem w zaświaty. Jeżeli spadnie do 0 postać traci przytomność(bez testowania), jeżeli spadnie poniżej 0 nastąpi zgon(lecz też tam będzie jakiś poziom, i będzie można przeżyć przy odpowiedniej pomocy nawet będąc poniżej 0)
Próg Bólu, Krytyczny i Śmiertelny - rana zadana BG/BN będzie mogła spowodować nie tylko utratę żywotności, ale i ból, lub kalectwo, a nawet wykolejenie na tamten świat przy dodatniej jeszcze wartości Żywotności. Rana jak przekroczy któryś z tych progów może nałożyć karę za ból, spowodować krwawienie, obcięcie członka, utrate ucha/oka itd.
Żywotności i Progi będą zależeć od Kondycji, ale i rasy.
Punkty Fantazji - ot odpowiednik punktu przeznaczenia itp. Postać przeważnie będzie miała 1 PF, może raz na sesje przeznaczyć go na uratowanie życia, lub zwiększenie swoich możliwości na krótki okres w grze(np. na jedną turę rzucac większą pulą kości, zamiast np. 2K10, rzuca 4K10 i zatrzymuje 4 wyniki), zdanie jednego testu automatycznie. Do tego więc będzie służyć Punkt Fantazji, szczególni herosi będą posiadać dwa a nawet i więcej Punktów Fantazji.
Punkty Sławy lub raczej Sława, określa jak bardzo znana jest postać, i jej czyny.
Atak/Obrona, w zależności od używanej broni wynikać będzie z innych cech. Np. ciężki miecz dwuręczny będzie miał liczony atak z Siły i Zwinności, a obronę z Siły i Refleksu. Szansa na trafienie wroga zaś będzie jeszcze zwiększana o poziom umiejętności bojowych.
Punkty Talentu, w zależności od talentu pula punktów jakie można przeznaczać na dane akcje. Np. Talent Umiejętność Walki, da nam Punkty Walki, którymi możemy modyfikować swoje akcje ofensywne i defensywne.
Punkty Akcji, będą wynikać z Refleksu postaci. Mozliwe, ze cecha ta nie bedzie istniec, bo na mechanike nie ma roznice miedzy nia a cecha Refleks. Kazda akcja ma swoje opoznienie(podobnie jak w Krysztalach Czasu). Wykonanie akcji o danym opoznieniu np. 5 zabierze nam 5 punktow z puli PA. Gdy PA zostana wykorzystane postac nie moze juz dzialac w danej turze. Dodatkowo jednak bedzie Inicjatywa, okreslacjaca kolejnosc dzialania postaci itp. Wyjasnie to przy okazji opisu walki.
PS
Nazwy cech sa rzecz jasna robocze, nie wykluczam, ze beda one zmieniane.
PS II
O talentach i punktow talentach troche więcej.
Wybierając profesję, gracz otrzymuje na 1 poziomie Talent. Rodzaj talentu bedzie zalezec od profesji. I tak profeje walczace otrzymaja Umiejetnosc Walki, Rzemieslnicy otrzymaja Zlota Raczke.
Punkty Talentu rowne sa poziomowy Talentu*3, na jedna akcje/czynnosc mozna wydac maksymalnie tyle PT ile wynosi poziom Talentu.
Lista Talentow: Umiejetnosc Walki, Zlota Raczka, Magia, Sokole Oko, Lepkie Raczki, Odkrywca.
Umiejetnosc walki - jej poziom dodawany jest do ataku i obrony, punkty zas walki mozna przeznaczac na manewry w walce. Postac pozbawiona tej umiejetnosci, nie moze rzecz jasna modyfikowac swoich wynikow w walce.
Zlota raczka - profesje rzemieslnicze daja graczowi Zlota Raczke. Dzieki temu Talentowi zwieksza sie o jej poziom wynik rzutu przy testach rzemiosla(czy to tworzenie przedmiotow, czy ich naprawa). Punkty wydawane sa na udokonalanie przedmiotu, czy zwiekszenie szansy powodzenia testu. Na co mozna wydac punkty i jaki to daje efekt, bedzie opisane. Przykladowo moge powiedzec, ze gdy np. Maszynomag bedzie chcial stworzyc szable o magicznych wlasciwosciach, ale i takze, wykuc ja doskonalej jakosci. To bedzie np. musial wydac 1 punkt talentu na kazda ceche magiczna jaka szabla ma posiadac, ale i na jej parametry typu opoznienie czy obrazenia. Chcac np. stworzyc szable z dwiema magicznymi cechami, bedzie musial na to przeznaczyc 2PT, jezeli chcialby dodac jeszcze np. ze szabla ma byc dobrze wywazona, co ma jej dawac o 1 punkt mniej opoznienia, to musi wydac 1PT dodatowo. Oczywiscie musialby posiadac Zlota Raczke na 3 poziomie.
Magia - ten talent jeszcze nie wiem jak bedzie dzialac. Z pewnoscia bedzie on wplywac na umiejetnosci magiczne postaci, i testy zwiazane z magia - wywolywanie efektow magicznych, zwiekszanie szansy powodzenia testu uzycia mocy itd.
Sokole oko - talent dla postaci typu tropiciel, strzelec, czlowiek dziczy itp. Bedzie mozna ja wykorzystac w testach wypatrywania, tropenia, polowania. Ale takze i w walce strzeleckiej, na podobnych zasadach jak w przypadku Umiejetnosci Walki - zwiekszajac szanse na trafienie, sile trafienia itd.
Lepkie raczki - talent typowy dla zlodziei, skrytobojcow, szpiegow, lotrow, dyplomatow, szarlatanow itd. Bedzie mial wplyw na umiejetnosci zwiazane z zajeciami wymienionych powyzej "profesji". Dlatego bedzie mozna ich uzyc zarowno podczas proby zakradania sie do ofiary, oszukiwania, ale i akrobatyki, rozbrajania pulapek, otwierania zamkow czy kradziezy. Warunkiem bedzie posiadanie umiejetnosci ktora talent ma wspomagac. Np. dyplomata bez akrobatyki jako umiejetnosci, nie bedzie mogl wspomagac prob akrobatycznych akcji talentem. Mozliwe, ze takze bedzie mozna w walce uzyc kilku manewrow przy pomocy punktow tego talentu(ale nie w takim zakresie jak przy Umiejtnosci walki).
Odkrywca - podobnie jak przy sokolim oku wspomagac bedzie testy przetrwanai w dziczy, jezdziectwa. Odkrywca to jednak takze talent dla profesji naukowcow/wynalazcow. Talentem tym bedzie mozna wspomaga testy umijetnosci wiedzy. Dzieki czemu bedzie mozna dowiedziec sie czegos o znalezionym tajemniczym przedmiocie, a nawet umiec go wykorzystac. Podobnie jak przy Lepkich Raczkach, i innych talentach, nalezy posiadac umiejetnosc jaka chce sie wspomodz - wynalazca alchemik nie wesprze tym talentem proby wspinaczki, jezeli tejze umiejetnosci nie posiada. |
|