Thronaar |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 27 Wrz 2005 |
Posty: 272 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Stolica Warmii i Mazur |
|
|
 |
 |
 |
|
Mój nowy wymysł, może tym razem bardziej oryginalny. Najważniejszą cechą jest udział dużej ilości umijętności w teście, co jest jednocześnie zaletą i wadą (dużo znaczy trudniej, lecz ciekawiej). Mechanika opiera się na ilości sukcesów (co mi bardziej przypomina bitewniaka, choć w paru RPG jest to częścią testów). Wszystko jest w fazie konceptu, ale może to wystarczy na jakieś komentarze.
Standardowy bohater ma dziewięć cech, które są podzielone na dwa sposoby, pierwszy to grupy cech, a drugi to rodzaj cech.
grupa\rodzaj___potencjał___wykorzystanie____możliwość
ciało_________refleks______koordynacja_____krzepa
umysł________IQ_________spryt___________mądrość
duch_________ekspresja___determinacja_____opanowanie
Na test mają wpływ wszystkie rodzaje cech z jednej grupy. Rodzaj cechy określa pewne warunki testu.
Potencjał (X) - określa iloma kośćmi gracz rzuca.
Wykorzystanie (Y) - określa poniżej lub ile ma wyrzucić na kości gracz, aby osiągnąć sukces.
Możliwość (Z) - określa ilość podstawowych sukcesów, które będą dodawane do tych które wyrzucił.
Cechy mają wartości od 1 do 5.
Umiejętności mają wartości od 1 do 6.
Rzuca się kośćmi k6.
Przykład:
Xk >Y* +Z (dla X=2, Y=3, Z=1) to 2K >3 Z=1
Gracz rzuca dwiema kośćmi k6 na których musi wyrzucić 3 lub mniej aby osiągnąć sukces. Rzuca 1 i 3, co daje to mu dwa sukcesy, plus jeden za możliwość to razem trzy sukcesy.
Wpływ umiejętności:
Przy teście potrzeba co najmniej jednej umiejętności, w przeciwnym razie wszystkie cechy zmniejsza się o jeden.
Gdy ma się tylko jedną umiejętność (zawsze powiązaną z jedną cechę), to nie zmienia się wartości dwóch pozostałych cech.
Jeżeli umiejętność jest mniejsza od cechy, to zmniejsza się tą cechę o jeden.
Jeżeli umiejętność jest równa cesze, to zostawia się ją na tym poziomie jaki był.
Jeżeli umiejętność jest większa od cechy, to zwiększa się cechę o jeden.
Jeżeli w czasie akcji można wykorzystać więcej niż jedną umiętność, to działają one dokładnie tak samo jak w przypadku pojedynczej cechy.
Przykład:
W walce Alex (refleks=3, koordynacja=2, krzepa=3) korzysta z trzech umiejętności: zmysł walki=3 (refleks), akrobatyka=3 (koordynacja), wysportowanie=4 (krzepa), choć mógłby z czwartej, lecz nie musi bo ma ją na takim samym poziomie co cecha, a jest to walka mieczem=3 (koordynacja). Jego cechy zostaną podniesione każda o jeden, ponieważ ma umiejętności większe od cech. Test będzie więc wyglądał jako rzut czterema kośćmi (4k) na których trzeba rzucić mniej lub tyle samo co 3 (>3), a do tej liczby sukcesów doda się 4 (+4). Gracz rzucił 2, 1, 5, 2, co daje mu to trzy sukcesy. Po dodaniu możliwości (+4) otrzymuje 7 sukcesów.
Przeciwnik Bert (refleks=4, koordynacja=2, krzepa=4) ma tylko umiejętność walka wręcz=1 (koordynacja), co daje mu rzut 4k >1 +4. Rzuca on czterema kośćmi: 2, 4, 1, 6, co daje mu tylko jeden sukces plus cztery, to razem 5 sukcesów.
Alex wygrał z Bertem o dwa sukcesy, co to da to nie wiem. :]
Dodatkowe zasady:
Rzucenie 1 na k6 zawsze oznacza sukces, nawet gdy rodzaj cechy wykorzystanie jest równy zero.
Rzucenie 6 na k6 zawsze oznacza niepowodzenie, jeżeli wszystkie kości jakimi rzucał to szóstki, wtedy liczą się one jako ujemne sukcesy i odejmuje się je od cechy określającej możliwości.
Jeżeli cecha określająca wykorzystanie jest równa 6, wtedy dostaje się dodatkową kostkę do rzucania.
* > to powinno być >=, ale nie chcę tu szukać odpowiedniego znaku. |
|