sil |
degustator autorek |
|
|
Dołączył: 10 Paź 2005 |
Posty: 146 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Przedstawiam wam zarys prostej mechaniki.
Postać scharakteryzowana jest przez kilka klisz o odpowiedniej wysokości. Zwykle odpowiadają one "profesji" postaci.
Np. wojownik(1), najemnik(5), inkwizytor(3), policjant(4)
Założeniem mechaniki jest objęcie także obszarów zbliżonych do tych, w których postać jest dobra.
Przy podejmowaniu działań, gracz dogaduje się z MG której z klisz używa i dlaczego. Z koleii MG określa jak bardzo działanie podpada pod wybraną kliszę, i zgodnie z tym przydziela odpowiednią kostkę (k4, k6, k8, k10).
Przykładowo:
Podczas przesłuchań w sprawie o herezję inkwizytor dostaje k10, a policjant i ksiądz - k6.
Z koleii w dyspucie teologicznej ksiądz i inkwizytor dostają k8, a policjant k4.
Wyrzucenie więcej niż wynosi wartość kliszy oznacza sukces. Przy czym im więcej - tym lepiej.
Inny wariant - chyba prostszy - to podział poziomu kliszy na trzy części (1/3, 2/3, 3/3)
Przykładowo:
Policjant 7 (2,4,7)
Najemnik 3 (1,2,3)
Włóczęga 9 (3,6,9)
Teraz MG ustala czy rzut jest na całą czy część kliszy. Rzuca się jedną kostką k10 - wyrzucenie mniej niż wynosi klisza (lub jej kawałek) oznacza sukces.
Zasada nakładania oznacza, że pokrywające się obszary klisz sumują się.
Np. dla strzelania z bronii krótkiej będzie to 2/3 Policjanta + 2/3 Najemnika. Z kolei pilotowanie śmigłowców to już tylko 1/3 Najemnika. |
|