autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Mechanika SIEDEM
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Mechanika SIEDEM
PostWysłany: 08:24, 30 08 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Zrodził się w mej głowie kolejny pomysł na prostą (mam nadzieję) mechanikę, przedstawiam jej zarys (nie ma cech, umiejętności, zasad ran, teraz to nie istotne).

Podstawy:

Test 2k6, zdanie to uzyskanie sumy 7.
Umiejętność pozwala na oddalenie od wyniku 7 o swoją wartość. (Np 1 poziom pozwala na zdanie testu gdy uzyskamy wynik 6,7,Cool.
Trudność testu odejmuje się od umiejętności.
Uzyskanie 7-ki zawsze powoduje zdanie testu niezależnie od poziomu trudności.
Test przeciwstawny polega na tym, że osoba o wyższej wartości testowanej umiejętności zmniejsza ją o wartość umiejętności wroga. Wygrywa ten kto jest bliższy 7 (uwzględnia się przewagę wartości umiejętności).
Kod:

Poziom umiejętności Test zdany na 2k6
0                                7
1                                6,7,8
2                                5,6,7,8,9
3                                4,5,6,7,8,9,10
4                                3,4,5,6,7,8,9,10,11
5                                2,3,4,5,6,7,8,9,10,12


Kod:
Poziom trudności  Opis
+3                      Rutyna
+2                      Bardzo łatwy
+1                      Łatwy
+0                      Przeciętny
-1                       Skomplikowany
-2                       Trudny
-3                       Bardzo trudny


Walka:
-Wybór taktyki:
Dzielimy wartość umiejętności zależnej od sytuacji na Atak i Obronę. Atak stanowi trudność testu obrony wroga, Obrona zwiększa nam szansę zdania testu obrony. Jeśli atak jest większy od obrony wroga to dostajemy premię do zadawanych ran o tę wartość.

-Inicjatywa:
Obie strony wykonują test Refleksu/Reakcji/itp. Kto jest bliższy 7ki zaczyna jako pierwszy.

-Starcie:
Obrońca wykonuje test 2k6, w którym modyfikuje wynik o wartość Ataku wroga i wartość swojej Obrony. Napastnik może zagrywać odpowiednie sztuczki, w odpowiedzi na nie obrońca może zagrywać swoje (poziom triku mówi nam ile razy można go zagrać w danym starciu).

-Wynik Starcia dla osoby bezbronnej i zmęczonej:
7 przejęcie inicjatywy
6,8 draśnięcie
5,9 rana
4,10 obalenie
3,11 obalenie +1
2,12 obalenie +2

-Wynik Starcia dla osoby bezbronnej:
7 przejęcie inicjatywy
6,8 unik (tyle razy ile wynosi wartość umiejętności Unik +1)
5,9 draśnięcie
4,10 rana
3,11 obalenie
2,12 obalenie +1

-Wynik Starcia dla osoby z bronią
7 przejęcie inicjatywy
6,8 sparowanie
5,9 unik (tyle razy ile wynosi wartość umiejętności Unik +1)
4,10 draśnięcie
3,11 rana
2,12 obalenie

-Wynik Starcia dla osoby posiadającej tarczę i broń
7 przejęcie inicjatywy
6,8 sparowanie
5,9 blok tarczą (tyle razy ile wynosi wartość Tarczownika + premia za tarczę)
4,10 unik (tyle razy ile wynosi wartość umiejętności Unik +1)
3,11 draśnięcie
2,12 rana

Całość wyglądałaby w ten sposób:
Przejęcie inicjatywy
Parowanie
Blok
Unik
Draśnięcie
Rana
Obalenie
Obalenie +1
Obalenie +2
I w zależności od sytuacji i posiadanych umiejętności wypełniałoby się wartości 2k6 przy odpowiednich rubrykach.

Przykład testu:
Marius wspina się na dach rezydencji, MG ocenia test jako Trudny (-2), ale Mariusz ma sprzęt do wspinaczki, więc PT wynosi -1. Wspinaczka Mariusa wynosi 3 wartość pomniejszamy o PT, czyli wynosi 2. Aby zdać test na 2k6 Marius musi uzyskać 5,6,7,8,9.
Wypada 4, niestety Marius spada z dachu i robi sobie krzywdę.

Przykład testu przeciwstawnego
Eryk siłuje się na rękę z Magnusem. Eryk ma Krzepę na 4, Magnus na 3. Dzięki temu Eryk ma przewagę 1 (Krzepa 4- Krzepa 3 = +1). Obaj rzucają 2k6. Eryk 12 (pech), Magnus 4. Eryk jest oddalony aż o 4 od 7ki (uwzględniono 1 punkt przewagi), Magnus jest oddalony o 3 od 7ki. Magnus mimo mniejszej Krzepy wygrywa.

Przykład pojedynku:
Eryk posiada Refleks na 1, Walkę na 3, Tarczownika na 3 (tarcza wartość +1), Uniki na 1. Magnus posiada Refleks na 2, Walkę na 3, Tarczownika na 1 (tarcza wartość +1), Uniki na 3.
-Taktyka:
Eryk Atak 2, Obrona 1
Magnus Atak 0, Obrona 3.
Czyli obaj mają 1 punkt przewagi do Obrony.
-Inicjatywa:
Magnu posiada 1 punkt przewagi. Wynik 2k6 Eryka 9 oddalony od 7ki o 2, Magnusa 8, oddalony od 7ki o 8 (uwzględniona przewaga 1). A więc Eryk musi się bronić, chyba że wróg zadecyduje inaczej.
-Starcie:
Ponieważ Sztuczki nie są wymyślone nie będzie ich w przykładzie Wink
Eryk broni się ma w zanadrzu 1 punkt przewagi do Obrony. Rzuca na 2k6 5, oddalony od 7ki o 1 (z uwzględnieniem obrony), patrzymy na jego diagram walki:
7 przejęcie inicjatywy
6,8 sparowanie
5,9 blok tarczą 4
4,10 unik 2
3,11 draśnięcie
2,12 rana
Czyli wynika, że sparował cios, gdyby nie miał 1 punktu przewagi to nie mógłby przesunąć o 1 wyniku czyli musiałby przyjąć cios na tarczę, tym samym zmniejszyłby wartość bloku z 4 do 3.
Eryk broni się dalej, rzuca 7, czyli przejmuje inicjatywę. Teraz Magnus jest w opałach (posiada 1 punkt przewagi w Obronie).
Magnus rzuca na Obronę 9, czyli nie obronił się o 1 (uwzględniony 1 punkt przewagi).
Patrzymy na diagram jego walki:
7 przejęcie inicjatywy
6,8 sparowanie
5,9 blok tarczą 2
4,10 unik 4
3,11 draśnięcie
2,12 rana
Czyli Magnus sparował Cios.
Kolejna runda, rzuca 3, wynik oddalony aż o 3 od 7ki (uwzględniona przewaga w Obronie 1).
Unika w ostatniej chwili ciosu, wartość uniku spada z 4 do 3.
Walka trwa dalej…

Czekam na uwagi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:05, 30 08 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Odnośnie samego wykonywania testu: jak się prezentują prawdopodobieństwa sukcesu (bo nie chce mi się i nie mam czasu przeliczać Smile ) dla poszczególnych poziomów umiejętności?

Liczenie odległości może być dla niektórych problemem, ale mnie się podoba. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:30, 30 08 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Cytat:
Odnośnie samego wykonywania testu: jak się prezentują prawdopodobieństwa sukcesu (bo nie chce mi się i nie mam czasu przeliczać Smile ) dla poszczególnych poziomów umiejętności?

Szansa na zdanie średniego testu:
0 poziom 6/36 czyli około 16%
1 poziom 16/36 około 44%
2 poziom 24/36 około 66%
3 poziom 30/36 około 83%
4 poziom 34/36 około 94%
5 poziom 36/36 100%

Cytat:
Liczenie odległości może być dla niektórych problemem, ale mnie się podoba. Smile

Wiem, że to może być faktycznie kłopot, ale raczej na pierwszej sesji. Fajnie, że ci się podoba Smile

Planuję stworzyć 7 cech, 7 umiejętności (ogólnych) może po 7 specjalizacji, 7 sztuczek ofensywnych i 7 defensywnych, 7 wad i 7 zalet Very Happy

W przygotowaniu walka strzelecka i pojedynek strzelecki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:50, 22 09 2006
Siman
przybysz

 
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin





Pomysłowe, nowatorskie, ciekawe... Ale jak dla mnie za mała skala. Jeden rodzaj współczynnika przy 5 jego poziomach to dla mnie za mało. Z chęcią bym przetestował, ale wtedy zmieniłbym 2k6 na np. 2k10, 2k12, 3k6 czy dowolną inną kombinację zwiększającą możliwy rozrzut. I dorzuciłbym drugi współczynnik. Oczywiście to oznacza przymus posiedzenia nad szansą procentową itd., ale w każdym razie zainteresowałeś mnie. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:21, 22 09 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Faktycznie skala jest nieco mała, jednak da się ten problem prawdopodobnie jakoś inaczej obejść (np. przez jakieś dodatkowe działanie cech/umiejek). 2k6 ma taką zaletę, że istnieje faktycznie hazardowa gra w kości polegająca na wyrzuceniu 7ki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mechanika SIEDEM
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin