Quba |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 24 Wrz 2005 |
Posty: 253 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
Zrodził się w mej głowie kolejny pomysł na prostą (mam nadzieję) mechanikę, przedstawiam jej zarys (nie ma cech, umiejętności, zasad ran, teraz to nie istotne).
Podstawy:
Test 2k6, zdanie to uzyskanie sumy 7.
Umiejętność pozwala na oddalenie od wyniku 7 o swoją wartość. (Np 1 poziom pozwala na zdanie testu gdy uzyskamy wynik 6,7,.
Trudność testu odejmuje się od umiejętności.
Uzyskanie 7-ki zawsze powoduje zdanie testu niezależnie od poziomu trudności.
Test przeciwstawny polega na tym, że osoba o wyższej wartości testowanej umiejętności zmniejsza ją o wartość umiejętności wroga. Wygrywa ten kto jest bliższy 7 (uwzględnia się przewagę wartości umiejętności).
Kod: |
Poziom umiejętności Test zdany na 2k6
0 7
1 6,7,8
2 5,6,7,8,9
3 4,5,6,7,8,9,10
4 3,4,5,6,7,8,9,10,11
5 2,3,4,5,6,7,8,9,10,12 |
Kod: | Poziom trudności Opis
+3 Rutyna
+2 Bardzo łatwy
+1 Łatwy
+0 Przeciętny
-1 Skomplikowany
-2 Trudny
-3 Bardzo trudny |
Walka:
-Wybór taktyki:
Dzielimy wartość umiejętności zależnej od sytuacji na Atak i Obronę. Atak stanowi trudność testu obrony wroga, Obrona zwiększa nam szansę zdania testu obrony. Jeśli atak jest większy od obrony wroga to dostajemy premię do zadawanych ran o tę wartość.
-Inicjatywa:
Obie strony wykonują test Refleksu/Reakcji/itp. Kto jest bliższy 7ki zaczyna jako pierwszy.
-Starcie:
Obrońca wykonuje test 2k6, w którym modyfikuje wynik o wartość Ataku wroga i wartość swojej Obrony. Napastnik może zagrywać odpowiednie sztuczki, w odpowiedzi na nie obrońca może zagrywać swoje (poziom triku mówi nam ile razy można go zagrać w danym starciu).
-Wynik Starcia dla osoby bezbronnej i zmęczonej:
7 przejęcie inicjatywy
6,8 draśnięcie
5,9 rana
4,10 obalenie
3,11 obalenie +1
2,12 obalenie +2
-Wynik Starcia dla osoby bezbronnej:
7 przejęcie inicjatywy
6,8 unik (tyle razy ile wynosi wartość umiejętności Unik +1)
5,9 draśnięcie
4,10 rana
3,11 obalenie
2,12 obalenie +1
-Wynik Starcia dla osoby z bronią
7 przejęcie inicjatywy
6,8 sparowanie
5,9 unik (tyle razy ile wynosi wartość umiejętności Unik +1)
4,10 draśnięcie
3,11 rana
2,12 obalenie
-Wynik Starcia dla osoby posiadającej tarczę i broń
7 przejęcie inicjatywy
6,8 sparowanie
5,9 blok tarczą (tyle razy ile wynosi wartość Tarczownika + premia za tarczę)
4,10 unik (tyle razy ile wynosi wartość umiejętności Unik +1)
3,11 draśnięcie
2,12 rana
Całość wyglądałaby w ten sposób:
Przejęcie inicjatywy
Parowanie
Blok
Unik
Draśnięcie
Rana
Obalenie
Obalenie +1
Obalenie +2
I w zależności od sytuacji i posiadanych umiejętności wypełniałoby się wartości 2k6 przy odpowiednich rubrykach.
Przykład testu:
Marius wspina się na dach rezydencji, MG ocenia test jako Trudny (-2), ale Mariusz ma sprzęt do wspinaczki, więc PT wynosi -1. Wspinaczka Mariusa wynosi 3 wartość pomniejszamy o PT, czyli wynosi 2. Aby zdać test na 2k6 Marius musi uzyskać 5,6,7,8,9.
Wypada 4, niestety Marius spada z dachu i robi sobie krzywdę.
Przykład testu przeciwstawnego
Eryk siłuje się na rękę z Magnusem. Eryk ma Krzepę na 4, Magnus na 3. Dzięki temu Eryk ma przewagę 1 (Krzepa 4- Krzepa 3 = +1). Obaj rzucają 2k6. Eryk 12 (pech), Magnus 4. Eryk jest oddalony aż o 4 od 7ki (uwzględniono 1 punkt przewagi), Magnus jest oddalony o 3 od 7ki. Magnus mimo mniejszej Krzepy wygrywa.
Przykład pojedynku:
Eryk posiada Refleks na 1, Walkę na 3, Tarczownika na 3 (tarcza wartość +1), Uniki na 1. Magnus posiada Refleks na 2, Walkę na 3, Tarczownika na 1 (tarcza wartość +1), Uniki na 3.
-Taktyka:
Eryk Atak 2, Obrona 1
Magnus Atak 0, Obrona 3.
Czyli obaj mają 1 punkt przewagi do Obrony.
-Inicjatywa:
Magnu posiada 1 punkt przewagi. Wynik 2k6 Eryka 9 oddalony od 7ki o 2, Magnusa 8, oddalony od 7ki o 8 (uwzględniona przewaga 1). A więc Eryk musi się bronić, chyba że wróg zadecyduje inaczej.
-Starcie:
Ponieważ Sztuczki nie są wymyślone nie będzie ich w przykładzie
Eryk broni się ma w zanadrzu 1 punkt przewagi do Obrony. Rzuca na 2k6 5, oddalony od 7ki o 1 (z uwzględnieniem obrony), patrzymy na jego diagram walki:
7 przejęcie inicjatywy
6,8 sparowanie
5,9 blok tarczą 4
4,10 unik 2
3,11 draśnięcie
2,12 rana
Czyli wynika, że sparował cios, gdyby nie miał 1 punktu przewagi to nie mógłby przesunąć o 1 wyniku czyli musiałby przyjąć cios na tarczę, tym samym zmniejszyłby wartość bloku z 4 do 3.
Eryk broni się dalej, rzuca 7, czyli przejmuje inicjatywę. Teraz Magnus jest w opałach (posiada 1 punkt przewagi w Obronie).
Magnus rzuca na Obronę 9, czyli nie obronił się o 1 (uwzględniony 1 punkt przewagi).
Patrzymy na diagram jego walki:
7 przejęcie inicjatywy
6,8 sparowanie
5,9 blok tarczą 2
4,10 unik 4
3,11 draśnięcie
2,12 rana
Czyli Magnus sparował Cios.
Kolejna runda, rzuca 3, wynik oddalony aż o 3 od 7ki (uwzględniona przewaga w Obronie 1).
Unika w ostatniej chwili ciosu, wartość uniku spada z 4 do 3.
Walka trwa dalej…
Czekam na uwagi. |
|