Magnes |
ciągle nie ma czasu |
|
|
Dołączył: 10 Sie 2005 |
Posty: 1940 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: wiocha na Śl. |
|
|
|
|
|
|
Po pierwsze zaznaczę, że zmieniam mechanikę cały czas i gram BARDZO narracyjnie, stąd tej mechaniki jest niewiele.
Nimsarn napisał: | Jak rozliczasz obrażenia, 1 runda = 1 cios/trafienie = 1 rana? |
Zasadniczo unikam pojęcia obrażeń. Jeśli ktoś dostanie mieczem po ręce to ma ranę i krwawi. Tyle. Reszta na logikę i "oko". Nikt nie notuje HP.
Cytat: | Czy pozwalasz graczom na interakcję w wypadku wyniku dla nich negatywnego (np.: robię unik, paruję)? |
Przyznam że nie wiem. To zależy od sytuacji. Zazwyczaj jednak zawsze zostawiam jakąś furtkę wyjścia nawet z najcięższej sytuacji (z wyjątkiem naprawdę krytycznych rzutów). Faktycznie widzę teraz, że ogranicza to trochę ich możliwości reakcji.
Musiałbym sobie nagrać na mikrofonie prowadzoną sesję, bo trudno mi teraz spojrzeć na to z zewnątrz.
PS. Próba rozpisania przykładu walki według moich aktualnych zasad:
MG: Zbliża się do was dwóch uzbrojonych w szerokie szable asasynów. Jeden nadchodzi z lewej, kieruje się na Gracza1 (co się dzieje z innymi graczami pomijam, bo to ma być krótki przykład ).
Gracz1: Biorę sztylet do jednej ręki, miecz do drugiej i czekam aż podejdzie bliżej.
MG: Tnie z boku celując w twój brzuch.
Gracz1: Blokuję mieczem i dźgam sztyletem w jego gardło.
MG: (karkołomne to, a asasyn jest zręczny, stąd daje modyfikator aż -3) Test na zręczność+walka-3.
Gracz1: To będzie 4, rzucam kostką.
wyjaśnienie: cechy i umiejętności mają wartości 0-5, zawsze do testu musi być suma dwóch (ew. tylko jedna wartość, gdy graczowi brakuje umiejętnści potrzebnej, może być suma tych samych)
Zależnie od rzutu k10:
mniej niż 4 - sukces, MG opisuje że się udało, wróg będzie ciężko ranny albo martwy (im mniej wypadło na kostce, tym lepiej, np. gdy wypadnie 1 to martwy, gdy 3 to tylko ranny)
4 - potknięcie, udaje się, ale częściowo - MG opisuje: zablokowałeś, ale nie sięgnąłeś sztyletem, starcie toczy się dalej
więcej niż 4 - porażka, jeśli blisko 4 wypadło to gracz się wywinie z jakimś cięciem na brzuchu, gdy blisko 10, to może być groźnie (mogą być dodatkowe testy, szczególnie gdy gracz będzie się próbował wywinąć lub gdy ma jakiś pancerz itp.) |
|