kogol |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 11 Sie 2006 |
Posty: 16 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Białystok |
|
|
|
|
|
|
Cytat: | to przyklad tego co wymyslilem. nie wiem co jeszcze napisac wiec jak o cos poprosicie to napisze jak to rozwiazalem.
Uch, jak wyglądają statystyki takowych przykładowych postaci (i ich koszt w PPach):
- Indiana Jones
- Gandalf
- D'Artagnan
- Spider-Man
- James Bond
Jak wygląda walka jeden przeciwko kilku (np. Ali Baba i 40 rozbójników) ?
Jak wedle twojej mechaniki przedstawić coś większego np. słonia, smoka ?
Jak wedle twojej mechaniki przedstawić scene polowania z sokołem ?
Jak wygląda mechanika obrażeń ? |
To moze od poczatku. Jesli chodzi o walke to nie napisalem o systemie walki z wieksza iloscia wrogow. Otoz przy walce wrecz zwykly czlowiek ma "obrone bierna" rowna 6. w przypadku naszych rozbojnikow mamy obrone bierna na poziomie 8-9. Pozniej do tych 6 dodajemy pancerz i mamy obrone przed obrazeniami.
Co do postaci to ciezko powiedziec. Po pewnych poprawkach jako bazowa ilosc PP dalbym 20. Najlatwiej byloby stworzyc jakas niezla postac. Oczywiscie wszystko zalezy od MG . Indiana Jones
krzepe +1
sprawnosc +1
umiejetnosci:
walka wrecz : 3
walka biczem : 3
bron lekka(rewolwer ) : 2
sztuka przetrwania : 3
kartografia : 2
wady:
ryzykanta(+3)
koszt PP: 20-5*2-3-3-2-3-2+3=0
Gandalf:
Duch +1
Wiedza +1
Magia +1
umiejetnosci:
Walka bronia biała : 3
Biała magia: 3
jezyki: elficki : 2
dowodzenie: 2
Zalety:
Czarodziej: 0
koszt PP: 20-5*2-3-3-2-2=0
I przy gandalfie to napisze. Oczywiscie byloby cos takiego jak profesja(w jego przypadku czarodziej). Dostawalby dodatkowe umiejetnosci, atrybut(jeden) i jakas wade/zalete czasami(tutaj zaleta czarodziej)
D'Artagnan
krzepe +1
sprawnosc +1
umiejetnosci:
walka wrecz : 3
Walka bronia biała: 3
Uniki: 3
Wysportowanie: 3
Specjalizacje:
fechtunek: 1
wady:
ryzykanta(+3)
koszt PP: 20-5*2-3-3-3-3+3-1=0
I przy specjalizacjach: Daja jakas specjalna umiejetnosc/zdolnosc ktora pozwala na rozne ciekawe rzeczy. W tym przypadku fechtunek. Do walki wrecz przy testach dodawany jest poziom fechtunku jesli postac posluguje sie szabla, itp.
Spider-Man
krzepa +1
sprawnosc +1
umiejetnosci:
walka wrecz: 3
wysportowanie: 3
poruszanie sie po linach: 3
walka za pomoca pajeczyny: 1
zalety:
dna pajaka: 0
pajęczy zmysł: 0
koszt PP: 20-5*2-3-3-3-1
Tez dochodzi profesja. Ja nie dodaje umiejetnosci ze specjalizacji bo trzebaby bylo wszystkie stworzyc na bierzaco. Wszystko zalezy od gracza i MG
James Bond
krzepa +1
sprawnosc +1
umysl +1
umiejetnosci:
Walka wrecz: 3
bron lekka: 3
bron srednia: 3
korzystanie z gadzetow: 3
sztuczki szpiegowskie: 3
zalety:
agent Jej Królewkiej Mości: 0 (za darmo dostaje sprzet)
Koszt PP: 20-5*3-3-3-3-3-3+5+5*1=0
Tutaj juz stworzylem prawie w calosci specjalizacje Agent Wywiadu. Dodalem umiejetnosci i zalete.
Słon:
Jezli czlowiek ma 10 pkt zycia to slon powienien miec conajmniej 50. Do tego dochodzi obrona bierna na poziomie 6(duzy jest wiec latwo trafic). Przy obrazeniach dochodzi pancerz conajmniej 2(gruba skora)+ ewentualny pancerz. Atak zalezy od roznych czynnikow. Na pewno przy szarzy zabilby czlowieka.
Smok:
To samo co wyzej tylko jeszcze wiecej. Do tego moze odpornosc na czary
Polowanie z sokolem:
Najpierw trzeba okreslij jak dobry jest nasz sokol. Zalozmy ze jego umiejetnosci sa na poziomie 4(bardzo dobrze wyszkolony). Porownujemy ja do naszej umiejetnosci sokolnictwo na np. 2 poziomie. Z tych 2 wybieramy mniejsza. Dodajemy atrybut Umysl i rzucamy koscia K6. Wczesniej oczywiscie MG okresla PT tego dzialania. Jesli udalo nam sie mamy lup
Obrazenia:
Jak juz powiedzialem czlowiek ma 10 pkt zycia.
k6 + krzepa + bron(obrazenia) - o1
k6 + krzepa + pancerz(obrona przed obrazeniami) - o2
gdy 01>02 nadmiar przechodzi na zycie. Gdy 01<=02 nic sie nie dzieje.
W walce na odleglosc znika krzeba z obrazen.(bron miotana ma wiekszy wspolczynnik ataku)
Jesli chodzi o deklaracje obrony to napisalem to z pospiechu. Nie da sie zadeklarowac obrony.
Jesli chodzi o inicjatywe to mozna zrobic troche inaczej. Dla kazdej jednostki rzuca sie na inicjatywe(najlepiej byloby wieksza iloscia kosci k6. Im wieksza bitwa tym wiecej kosci przy inicjatywie). I pozniej po koleji poruszamy jednostkami jak pokazala inicjatywa. W wiekszych bitwach to sie nie sprawdza(wiadomo rzucac 20 razy na inicjatywe i razy ilosc graczy. To moze byc nuzace), dlatego rzuca sie na inicjatywe gracza. Wtedy rusza wszystkimi jednostkami.
Jakos piloci nie zawroca pojazdu bo sie boja. Predzej albo wycofaja sie z powodu ciezkiego ostrzalu, albo uciekna z pojazdu(jak bedzie np za goraco ). Mozna dodac morale ale w przeciwienstwie do odzialow tylko nieudana obrona przed ataki wrecz lub ostrzal z naprawde ciezkiego sprzetu moglby zmniejszyc morale pojazdu.
Jesli chodzi o otoczony odzial ktory zamierza uciekac. W czasie ucieczki w takim przypadku odzial albo wpada na odzial przeciwnika i ten go wyzyna albo walczy dalej tylko ze kazda tura z 0 morale daje modyfikator -2 do obrony i ataku.
Co do kontratakow. Mysle ze walka na odleglosc w S-f i naszych czasach nie ma zadnych ograniczen jesli chodzi o kontrataki. Jesli chodzi o walke wrecz to tutaj moga juz byc klopoty, ale i tak jestem za nieograniczona iloscia kontratakow. Poprostu kazdy nastepny bedzie slabszy np: -1*(ilosc kontratakow w danej turze+2) . 2 pierwsze sa bez zadnych modyfikatorow a nastepne juz sa slabsze(wiadomo zmeczenie, zmniejszona celnosc, szybkosc, refleks, itp.)
A co do morale jeszcze. Gdy odzial ucieka na poczatku kazdej tury wykonujemy test na koniec ucieczki. PT=bazowe morale-dlugosc ucieczki(w turach). Po 5 turach mozna odzial zatrzymac bez zadnych testow. Na kosci k6 nie ma przeciez 0 zeby nie zdac testu na poziomie 1. Pozniej morale regeneruje sie(oczywiscie jesli nie walczymy) z predkoscia 1 morale na ture. Jesli w odziale lub w poblizu jest bohater morale regeneruje sie z predkoscia 2 pkt na ture.
No i moze cos o bohaterach. Jak wiadomo w wiekszosci systemow sa dostepni bohaterowie(warhammer, LotR, Warhammer 40k, itp.). Mozna ich stworzyc oczywiscie . Myslalem nad doswiadczeniem dla nich ale komu by sie chcialo to zapisywac?? Zreszta to zalezy od graczy . Co do bohaterow. Mozna ich dodac do odzialu by ten lepiej walczyl(wiadomo bonusy do ataku, obrony, zycia, morale). Mozna nim takze walczyc w pojedynke. Bohater ma swoje wlasne statystyki: razy, atak, obrona, brak morale(wyobrazacie sobie Gandalfa uciekajacego przed odzialem goblinow?? ). Do tego mogliby uzywac specjalnych uniejetnosci, tj: ostrzal orbitalny, zwiekszenie morale(wszystkim odzialom w zasiegu=10 cm) morale rosna do 6 pkt na 2-3 tury), jakies czary ofensywne, defensywne, itp. Napewno bylaby to przydatna jednostka na plu bitwy. |
|